RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Duster1 - 29.09.04 - klo: 10.34

Otsikko: Kuumana käy E-Maxx.
Kirjoitti: Duster1 - 29.09.04 - klo: 10.34
Mun E-Maxissa ajaessa 14 kennolla kuumuu moottorit niin kuumaksi, ettei viitsi kättäkään montaa sekuntia pitää ja noparikin menee aika kuumaksi. Onko tämä normaalia 2x7 kennon paketeilla ajaessa? Myös akut kuumuvat polttavan kuumiksi.

Tuntuu jotenkin epänormaalilta, kun noin kuumana käy vaikka valmistajakin lupaa että voi 14 kennoa käyttää.

Kuluukohan nää moottorit nopeammin kun ovat kuumat.

Vielä sit tietääkö kukaan voiko Trinityn Monster Maxx Mild moottoreilla ajaa 14 kennolla. Itse kun en valmistajan sivuilta löytänyt minkä jännitteen nuo moottorit kestää. Ja nehän on tarkoitettu juuri E-Maxiin suoraan eli ainakin sen 12 kennoa kestää.
Otsikko: Kuumana käy E-Maxx.
Kirjoitti: GolluB - 29.09.04 - klo: 11.42
onkos välitykset oikein/valmistajan suositusten mukaiset?
Otsikko: Kuumana käy E-Maxx.
Kirjoitti: Hermanni - 29.09.04 - klo: 14.37
Kyllähän ne monasti niin kuumaksi menevätkin, veikkaan jos pystyt kuitenkin sekunteja kättäsi moottoreissa pitämään niin lämpötila on vasta 55c-60 väliltä.
Oma Rustlerin moottori "paloi" (Toimii tosin vieläkin) vasta kun räkä sihahti siitä, oli toista sataa astetta lämmin (Suli tarratkin päältä).
Mutta paljon kuumemmaksi en suosittele että konettasi päästät.
Harjattomalla Lehnerilläni ilmoitetaan moottorin max lämpötilaksi 100c, siinähän silloin vesi jo rupeaa kiehumaan.
Otsikko: Kuumana käy E-Maxx.
Kirjoitti: l150040 - 29.09.04 - klo: 14.43
Kyseinen moottori on maksimissaan 14 V tarkoitettu. Eli käytännössä tuo moottori on alkuperäisen kaltainen ja melkein saman tehoinen. Alkuperäisessä on lankoja 23 ja tuossa 21.
Otsikko: Kuumana käy E-Maxx.
Kirjoitti: Duster1 - 29.09.04 - klo: 23.42
Välitykset tällä hetkellä vakiot pinjonit 18 ja spur 66.
Tulossa on kyllä 12, 16 ja 20 pinjoni rattaat ja 70 spurri.
Otsikko: Kuumana käy E-Maxx.
Kirjoitti: jonttu12 - 09.10.04 - klo: 11.51
juu kai se o  :o