Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5  (Luettu 30998 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #90 : 25.07.06 - klo: 23.56 »
Ooolraitti...

En tietenkään verrannut pienempiin autoihin.

No jokatapauksessa.
Yhtäkään tuon kokoluokan autoa en ole nähnyt joka olisi oikeasti pirteä.
Jokainen on ollut enemmän tai vähemmän mooaava.

Tuollainen kiinnostaisi heti mikäli se olisi suhteessa edes lähellä samaa pirteysluokkaa pienempien kanssa.
Iso härveli, isokone... tarttis olla sit myös ISO pirteys.

Alkais kyllä kieltämättä olemaan hengenvaarallinen vempain mikäli lähtis ku rusakko puskasta.

Mut jokatapauksessa... Nää isot ei oo oikein millään iskeny meikäläiseen, koska ne eivät ole yksikään vakiona kovinkaan tykkejä.

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #91 : 25.07.06 - klo: 23.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
eihän toi edes sudi
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Näyttää muuten olevan surkee pito HPI:n nakeissa..

Ainakin tähän asti termi pito on tarkoittanut sitä että renkaat ei sudi.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #92 : 26.07.06 - klo: 00.07 »
dustbin: =)

Kalkulaattori käteen ja laskemaan onko hp/kg suhde kohdallaan?, epäilen. Tosin, mikä on sopiva suhde?

Sitten aivo käteen ja miettiä onko tuohon järkevä sovittaa 10-20hp konetta?, joka sinällään ei olisi isokaan ongelma.
Tulishan tuo pirteämmäksi, kun muuttas kytkintä että ottas ylempää kiinni, kone olis sillo aina pelialueella eikä "booo-ooh".

Mutta loppupeleissä, makuasioitahan nämä on, turha näistä alkaa vänkään. Mielipiteitä on ku ?erseitä, jokaisella omaansa :)
/ Jere Siirilä

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #93 : 26.07.06 - klo: 00.23 »
Dustbin, pitoa on kahdenlaista... pitkittäistä ja sivutaista, joista pitkittäinen vaikuttaa kiihtymiseen (tuntui olevan ainakin sen verran että kone ei jaksa kunnolla) kun taas sivuttaispito vaikuttaa aivan muuhun. Ja jos en nyt ihan väärin näe niin lähes joka kerta kun painetaan jarrua ja käännetään putkaan sisälle, auto nakkaa perän sivulle ja tuloksena on että ollaan nokka päin sisämutkaa joka ei välttämättä ole nopein tyyli kiertaa rataa :wink:

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #94 : 26.07.06 - klo: 07.18 »
Hohhoijaa teitä..Jokuhan sanoi että ko. autossa oli sisäänajo menossa ja kaasu oli 25% säädössä.Kai se jumankauta "mooaa" tällöin...Eikä nää ala kirkumaan alajengoilla edes sisäänajon jälkeen vaikka kuinka säätäisit.
Iteselle tuli tuosta baja videosta mieleen heti se että perän jousitus ei ole säädetty optimiinsa,parissa kohtaa se melkolailla aiheutti perän irtoamisen.

Vaikka kone "mooaa" alhaaltaa niin oma kyllä tällöinkin viskoo kiveä ja rapaa niin maan peevelisti tällöinkin,sitä muistaakseni kutsutaan myös väännöksi :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #95 : 26.07.06 - klo: 08.08 »
Niunau...

Kyllä se on rekisteröity että oli kaasu rajotettu.

Kuten sanoin pariin kertaan niin yhtäkään kertaa en ole nähnyt pirteää isoa autoa.
Ei rata pelinä, ei krossarina eikä sen paremmin monsuna.

Jokainen on mooannut.
Suuriahan nuo ovat, mutta niin kömpelöitä.

Vasta kun joku tuo mun eteen ison härvelin joka oikeasti lähtee paikaltaankin iloisesti niin lämpeän tähän lajiin... Ennen sitä ei vaan sytytä sen enempää kuin lehtipuhallinkaan.

Mika R

  • Vieras
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #96 : 26.07.06 - klo: 09.01 »
Oliko tuo vielä sisäänajossa?Jos ei, niin sehän kuulostaa selvästi laiskemmalta ku mun 4T triplaseiska ;-)

Luin Xtreme Car Magazinesta joskus että saat enemmän vauhtia tuohon autoon kun otat sen loppupätkän pois pakoputkesta jonka on tarkoitus ohjata roiskeet taakse..Siitä pitäs vähän piristyä.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #97 : 26.07.06 - klo: 09.59 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
eos kuka videolla ajoi, mutta muistaakseni radiosta kaasulle max 25% ja sisäänajossa vielä.

Toki ei pidä vertailla 1:8 krossariin.

edit:
Ja myös kannattaa sekin huomioida se että tommosessa isossa autossa on pyörivää massaa "hieman" enemmän mitä pikkukrossarissa, sekä kytkin ottaa bout 10krpm alempaa kiinni ;)


Niin oliko se vielä sisään ajossa.. :roll:

Edit:Et vaan voi verrata millään m8 krossiin noita.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #98 : 26.07.06 - klo: 13.33 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Kuten sanoin pariin kertaan niin yhtäkään kertaa en ole nähnyt pirteää isoa autoa.
Ei rata pelinä, ei krossarina eikä sen paremmin monsuna.

Jokainen on mooannut.
Suuriahan nuo ovat, mutta niin kömpelöitä.

Vasta kun joku tuo mun eteen ison härvelin joka oikeasti lähtee paikaltaankin iloisesti niin lämpeän tähän lajiin... Ennen sitä ei vaan sytytä sen enempää kuin lehtipuhallinkaan.


Missä olet ollut isoja autoja katsomassa?

Suurin tekijä siihen "moo"-ääneen on imuäänet, jota on kaikissa moottoreissa. On olemassa imuäänten vaimentimia, kuten oikeissakin autoissa. Tehon toivossa niitä imuääniä ei vaimennella aina ja siksi 2-t konekin kuulostaa siltä, että mooaisi. Ja jos moottori osakaasulla ölisee, niin eihän se ole tehon, taikka pirteyden puutetta. Jos säädöt ja välitykset on kohdallaan, niin ei kone ainakaan puudu. On myös olemassa kisakytkimiä, joilla kytkin ottaa kiinni ylemmillä kierroksilla, ja niillä se liikkeellelähdönkin pikku mietintä loppuu. Auto tosin muuttuu haastavammaksi ajaa, joten nuo säädettävät kytkimet ovat käytössä lähinnä asvalttiajossa.

Teho-/painosuhde ei voi olla takavetoisessa sama, kuin nelivetoisessa, joten vertaaminen 1/8 polttikseen on mahdotonta.

Jos joskus näet LS-5 sarjan kärkipäässä ajavien ajoa, niin vauhtia riittää vähän eri tyyliin. Tosin kärkipään kuskit kertovat, että talven kun ajelee mattoautoilla, niin kesän tullen 1/5 autoa voi ajella vasemmalla kädellä.  :wink:  Silti juuri koko kiehtoo 1/5 ja 1/6 autoissa, kun sen liikkeet ovat aidompia.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #99 : 26.07.06 - klo: 15.54 »
Just just...

Tätähän tää aina on että epäillään onko edes nähnyt kyseisiä autoja.
Pitääkö ihan päivämäärät ja kellonajat laittaa???

Tattarisuolla olen katsellut kyseisten autojen kisoja pariin otteeseen...
Lavangossa on ollut FG autoja pöristelemässä muutamaan otteeseen.
Niin radalla kuin myös parkkipaikalla.

Äläkä nyt herranjumala ala kertomaan mistään imuäänistä yms. Nämä kyllä on hyvinkin tiedossa.

Mooo oli lähinnä kuvainnollistamaan miltä nuo autot vaikuttavat... Eli ei vaan vedä... ei sitten millään.
Jonkun mielestä saattaa olla hyvinkin pirteitä vempeleitä, mutta minun vaatimustasooni nuo ovat laiskoja jötkäleitä.

Rata autot ovat erittäin hienoja ja kiinnostavia pelejä... Vielä kun lähtis pirteesti...
Monsut yms lähinnä laiskoja.

Eikä pliiiiiis taas mitään selityksiä kautta vänkäämisiä...
Minun makuuni kun nuo eivät vain liikahda tarpeeksi niin siinä ei auta yhtään mitkään selittelyt.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #100 : 26.07.06 - klo: 16.01 »
Sulla onkin huono maku :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #101 : 26.07.06 - klo: 16.30 »
Mä tykkään kireistä peleistä...

No mut näinhän se on että jotkut tykkää äidistä ja jotkut tyttärestä... mä valkkaan mielummin sen tyttären  :P

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #102 : 26.07.06 - klo: 16.42 »
Sulta unohtui se että jotkut tykkää molemmista :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #103 : 26.07.06 - klo: 16.55 »
Ja jotku isistä :mrgreen:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #104 : 26.07.06 - klo: 18.39 »
Hyi hitto että te ootte likasia... :shock:

Poissa jooka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #105 : 26.07.06 - klo: 18.43 »
Hyviä kommentteja saanut lukea puolesta ja vastaan. Kiitän kun osaan suodattaa töryn pois itse. :-)

Poissa mmc_tero

  • Jäsen
    • Profiili
Booaus yms yms
« Vastaus #106 : 26.07.06 - klo: 20.01 »
boo boo,,,,juupa juu kaasu oli kyseisen videon kuvauksen aikana säädetty 25% ja kone OLI vielä sisään ajossa eli kävi todella paksulla seoksella(6%)sekä erittäin rikkaalla,
nyt kun tänään jo uskalsin pikkasen säädellä neuloja ja antaa happea(kaasu säädetty 45%) niin yllättävän pirteäksihän tuo muuttu ja BOOO BOOO äänet väheni kummasti.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #107 : 26.07.06 - klo: 22.53 »
Niiiiiin...
Kuten jo sanoin aikaa sitten niin johan sen tiesin että kone oli sisäänajossa, 25% kaasulla.

Silti...
Kyseiset isot härvelit eivät vaan ole tarpeeksi pierteitä että sytyttäis meikäläisen mielenkiinnon.

Tää on nyt vähän sitä että pitää äitiä erittäin hyvänä, vaikka tytär oliskin vielä reilusti pirteempi...

Edelleen valkkaan sen tyttären enkä lusmua äitiä.

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #108 : 27.07.06 - klo: 01.26 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Just just...

Tätähän tää aina on että epäillään onko edes nähnyt kyseisiä autoja.
Pitääkö ihan päivämäärät ja kellonajat laittaa???


Tokitoki.

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Tattarisuolla olen katsellut kyseisten autojen kisoja pariin otteeseen...
Lavangossa on ollut FG autoja pöristelemässä muutamaan otteeseen.
Niin radalla kuin myös parkkipaikalla.


Tattarisuolla en ole sinua nähnyt. Siksi luulin, että että ole kovin paljoa LS-5 autolla ajoa nähnyt. Pahoitteluni.

Ja jos parkkipaikalla ajellaan krossarilla ees taas ja taastaas, niin varmaan ymmärrät, että ei siitä mitään kuvaa saa.

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Äläkä nyt herranjumala ala kertomaan mistään imuäänistä yms. Nämä kyllä on hyvinkin tiedossa.


Juu, mutta kun tätä palstaa lukevat muutkin.

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Mooo oli lähinnä kuvainnollistamaan miltä nuo autot vaikuttavat... Eli ei vaan vedä... ei sitten millään.
Jonkun mielestä saattaa olla hyvinkin pirteitä vempeleitä, mutta minun vaatimustasooni nuo ovat laiskoja jötkäleitä.


Tämä olikin hyvä täydennys. Sinun vaatimustaso voi olla jotain ihan muuta, kuin monen muun. Rauhalliset ja helposti hallittavat liikkeet eivät monelle ole sama, kuin "laiska jötkäle". Kaasulla toki Beetlekin jauhaa tolkuttomasti, mutta eihän se ole tarkoitus.

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Rata autot ovat erittäin hienoja ja kiinnostavia pelejä... Vielä kun lähtis pirteesti...
Monsut yms lähinnä laiskoja.


Lähtee pirteästi, kun kytkimen säätää ottamaan kiinni 9000 kierroksen kohdalla. Rattimies hallitsee toki auton, joka sutii hulluna. Minä aloittelijana joudun tyytymään pienillä kierroksilla luistavaan kytkimeen, kun se on helpompi hallita

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eikä pliiiiiis taas mitään selityksiä kautta vänkäämisiä...
Minun makuuni kun nuo eivät vain liikahda tarpeeksi niin siinä ei auta yhtään mitkään selittelyt.


Keskustelualueet ovat ovat keskustelua varten, vai eikö tarinoitasi saa kommentoida? Miten niin lupsakka mies luonnossa voikin olla kovin provosoiva netissä.  :mrgreen:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #109 : 27.07.06 - klo: 08.05 »
Nonniiiiin.

Nyt tuli niin pitkä teksti että eihän tässä jaksa kaikkeen vastatakkaan.

Mitä tuohon provosointiin tulee niin olen aina painottanut että mikäli minut tuntee niin saattaa nopeasti huomata että ei se teksti ole sen provoovampaa kuin livenäkään puhuminen. Tekstin kautta ei vaan näe että ihan rennolla mielellä tässä höpisen, aivan kuten livenäkin.
Eli kun ottaa sen asenteen minun tekstiäni lukiessa että sehän provoo huumoripohjasesti niin saattaakin huomata että alkaa teksti jopa naurattamaan.

Ja loppuun vielä pakollinen kommentti...
Näiden isojen autojen äänikin kuulostaa siltä että joku on pilkkomassa puita bajamajassa moottorisahalla.
Beetlen ajo ominaisuudet on myös vastaavat bajamajan kanssa...
Muovinen kolina, haiskahtaa pahalle ja kun kerrankin sillä väkisin suostuu ajamaan niin lopputulos on molemmissa sama... pska.

(tarkennukseksi heille jotka eivät tiedä mikä bajamaja on... Se on se muovinen siirreltävä sontahuussi joita tapaa festareilla yms.)

 :P

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #110 : 27.07.06 - klo: 10.13 »
On se silti kumma, että 1/8 krossia ei täällä palstalla arvostella, vaikka ainakin minä voisin tehdä listan asioista, joiden vuoksi en kyseistä lajin suuntausta harrasta. Voisko olla niin, että moni harrastaja ymmärtää, että tässäkin harrastuksessa on monia suuntauksia, eikä yhtä ainoaa oikeaa ole. "Hoken" kirjoituksista saa käsityksen, että hän harrastaa ainoaa oikeaa lajia.

Pitää ehkä järjestää "Hokelle" koeajot, niin ehkä se kapea näkemys siitä laajenee. Ymmärtää, että 4heppaisella oikeasti vääntävällä ja oikealla bensalla käyvä rc-auto vaatii malttia, ennenkuin sillä voi rataa kiertää.  Se päätön vauhti ja luonnottomat loikat ei toki ole ison auton ns. "antia", mutta liikkeet ovat paljon realistisempia, kuten nähdäkseni auton pienoismalleja harrastaessa on tarkoituskin.

Eikä se kone mooaa, kun kone on tehoalueella. Ja eihän kilpailuissa ole kuin yksi lähtö. Zenoah-koneessa kun on myös oikea vauhtipyörä, jonka vuoksi auto käy myös tyhjäkäyntiä. Oikea vauhtipyörä lisää sitkeyttä, varmentaa käyntiä, mutta ehkä vähän hidastaa kierrosten nousua, varsinkin, kun siihen on lisätty moottorin jäähdytystä varten puhallinsiivet. Toisaalta, koneen kierrättäminen, taikka nopea kierrosten nousu ei tietenkään tarkoita, että koneessa olisi tehoa. Voimahan tarvitsee aina vastavoiman. :mrgreen:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #111 : 27.07.06 - klo: 12.06 »
Hemmetti... Kirjotin piiiitkän stoorin tässä töiden lomassa, mutta kun painoin lähetä niin olikin kulunut jo liian kauan, enkä ollutkaan enää kirjautuneena sisään...
Damit... nyt se stoori on haudattu enkä jaksa kirjoittaa uutta samanlaista...
Ainakaan ihan vielä  :mrgreen:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #112 : 27.07.06 - klo: 14.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr.MR"
On se silti kumma, että 1/8 krossia ei täällä palstalla arvostella, vaikka ainakin minä voisin tehdä listan asioista, joiden vuoksi en kyseistä lajin suuntausta harrasta. Voisko olla niin, että moni harrastaja ymmärtää, että tässäkin harrastuksessa on monia suuntauksia, eikä yhtä ainoaa oikeaa ole. "Hoken" kirjoituksista saa käsityksen, että hän harrastaa ainoaa oikeaa lajia.


100% samaa mieltä!

Itse otan sit samalla kantaa noihin 1/8 crosseihin.

Pitkään itsekin mietin ostaisko tuollaisen ja sen takia, että kestää varmasti ja kulkee pirusti.

Mutta tosiasiassa mun ajopaikoilla ei tommosella 3cm maavaralla varustetulla autolla tee mitään. Kyllähän tehokas 4wd kulkee, mutta tunnin ajojen jälkeen olis pohjasta enää vain muistot jäljellä.
Hyvä auto suht tasaselle, mutta missään metsässä, pellolla ja muissa paikoissa missä on kasvillisuutta niin ei kulje kunnolla ja soramontut missä on selkeitä pikkukiviä eikä pelkkää hiekkaa tuo ei sovi.

Tuosta 1/6 lähtemisestä vois kyllä mainita, että kyllä kun serkun kans otettiin kiihdytyskisat niin tasaväkisiä oltiin 4wd Lst-monsua vastaan soralla. Mutkissa sit isompi on luonnollisesti kömpelömpi, mutta hyvin noilla pystyy keskenään kisata, kun ei erot kulkemisessa niin suuret ole.

Tietysti ratin takana on taito, mutta ei kaikkea pidä niin tosissaan ottaa :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #113 : 27.07.06 - klo: 22.21 »
Heh...

Et siis tiedä ollenkaan minkälaisissa olosuhteissa krossareilla ajetaan.
Siinä missä oikeesti iso beetle on hädissään, siinä vasta krossarin on kotonaan.
Ei... tämä ei ollut liioittelua.

Ja mitä siihen lähtemiseen edelleen tulee... Se kun ei vaan edelleenkään lähde pirteesti.
Jos olette viivaa jonkun LST:n kanssa ottaneet niin sou... Ei yksikään monsu kiihdy pirteesti. Kun nyt siis puhutaan ihan vakio monsuista.
Ja kun nyt niin hirveesti siihen krossiin haluatte verrata niin vielä vähemmän nuo pärjäävät krossille missään kiihtyvyydessä tai minkäänsortin rata ajossa.
Itse en vertaa todellakaan krossiin, vaan totean edelleen että nuo kun ei vaan yksinkertasesti ole tarpeeksi pirteitä jotta sais mun mielenkiinnon sellaselle tasolle että kiinnostaisi yhtään.

Isolla 1:5 autolla vois mielellään joskus asvalttirataa kierrellä, mutta omaksi en sellaista hankkisi ennenkuin alkaa oikeasti olemaan pirteä.

Vaihteet kun tuollaiseen saisi niin oltaisiin varmasti sillä alueella että pirteys alkais miellyttää... Jos vielä sillonkaan.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #114 : 27.07.06 - klo: 23.01 »
Saahan näihin vaihteita :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #115 : 27.07.06 - klo: 23.08 »
Kuka on sanonut ettei saisi  :wink:

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #116 : 27.07.06 - klo: 23.15 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Vaihteet kun tuollaiseen saisi...

Tuon voi useimmat ymmärtää niin ettei saa. :wink:

Sun olis pitäny kirjottaa: "Vaihteet kun tuollaiseen laittaisi... " -niin asia ymmärrettäis tarkotuksen mukaisesti. Ellei tämä ollut sitä kieroa uittuilua :mrgreen:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #117 : 27.07.06 - klo: 23.22 »
Ei vaan mun piti kirjottaa se just noin  :wink:

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #118 : 27.07.06 - klo: 23.25 »
Hell-sinkiläistä verbalismia :roll:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« Vastaus #119 : 27.07.06 - klo: 23.27 »
Ei vaan suomenkielen monimuotoisuutta...

Noniin... aiheeseen...