Mikä olisi kaiken tähänastisen TSS-kirjoittelun johtopäätös tai välisummaus? Osaako joku sanoa?
Kun kahlasin topikkia läpi, niin mielestäni asioiden tila on jokseenkin näin:
Yksityyppimoottori lienee (lähes) kaikille selviö.
0-ennakkosäädin tarvitaan ehdottomasti. Lisäksi olisi hyvä testata ja pohtia edelleen hyvän ja edullisen
yksityyppisäätimen käyttöönottamisen hyötyjä ja haittoja sekä kilpailullisesta, että taloudellisesta näkökulmasta. Yksityyppisäätimen tullessa kyseeseen, säätimen
vuokrausmahdollisuus voisi alentaa ensikertalaisten osallistumiskynnystä.
Maksimi välityksiä tuntuu valtaosa kirjoittajista puoltavan. Tällä saadaan TSS-10 luokan vauhdit halutulle tasolle ja pienennetään riskiä kalustotappioille. Sopiva välitys tulee testata ja miettiä sopiiko sama maksimi välitys kaikille radoille sisällä ja ulkona. Samoin tulee huomioida eri automallien soveltuvuus ko. välitykselle.
Rengaskuluja halutaan edelleen pienentää. Tämä edellyttää sellaisen renkaan käyttöönottamista, että sen ajo-ominaisuudet ja kestävyys mahdollistaa esim. ulkokisassa yhden setin käytön.
Nousupisteistä on mielipiteitä puolesta ja vastaan. Yleinen mielipide näyttää kuitenkin olevan se, että halutaan samantasoiset kuljettajat samaan sarjaan ja edelleen kilpailun sisällä myös tasavahvoihin eriin. Ratkaisuja näihin haasteisiin pitänee pohtia edelleen, jos ne ongelmaksi koetaan. Voisiko FTT-Ranking toimia myös ns. nousupistejärjestelmänä?
Edit: Korjattu sanamuotoja.