Kirjoittaja Aihe: 1/10 polttistouring (TP-10)  (Luettu 153763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #90 : 12.06.09 - klo: 13.23 »
Sanokaas äijät mikä päivä ensi viikolla voitas yrittää radalle samaan aikaan ? Arska, Ossi, muut ... Olisko ideaa vähän kurvailla kimpassa. Todella hienoja autoja nämä kans!  :cool:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #91 : 12.06.09 - klo: 17.04 »
Kyllä, kun on kalustokin kasvanut parilla tp-10:llä niin pitäisihän niille käydä näyttämässä asfalttia...pari servoa pitäisi hankkia.(nyt löytyy ihan kiva arsenaali kössöjä assulle  :mrgreen: , evolva, v-one rrr ja fw-05rr)

Oletteko kokeilleet nyt pidotetulla oneway:ta?  ..kannattaako kokeilla..vaikka on kyllä muutama vuosi siitä kun on viimeksi ollut tp-10 niin voisi olla helpompaa diffillä, vaikka on tuossa evolvassa kyllä oneway.(ja spooli takana)

Olishan se kivaa kurvailla usean auton voimin...jos saatte sovittua jotain niin ainakin yritän saada vehkeet nippuun siksi.
Riippuu kyllä hieman tuo radalle ehtiminen myös siitä löytyykö renkaita yms. lähiliikkeiden hyllystä vai joutuuko tilaamaan.
Täytyy ensin katsoa omiin laatikoihin löytyskö mitään välttävää servoa ohjaukseen.(täytyy etsiä jostain liikkeestä jotkut hieman huokeammat, ei viitsi ostaa joka autoon 100e kpl servoja)
Ja kyllä, hienoja on..tulee heti C8:n jälkeen.  :grin:


Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #92 : 12.06.09 - klo: 21.27 »
Heh, hyvä hyvä. GRP gummeilla ajelin itse viimeksi, pelitti ihan hyvin. Onewayta kokeilen ensi viikolla, diffeillä ajellut tähän asti. Mulla oli diffeissä 60K-30K setuppi, joka on aika helppo ajettava, 30K takana on kit setup onewayn kanssa jota kokeilen seuraavaksi. Keskiviikko? Mites Ossi?

Sama tilanne servojen kanssa, muutama hajonnut, niin joutuu vähän vaihtelee GT auton ja Truggyn välillä. V-onessa on futaban brushlesit, ne on kyllä maniniot tuohon autoon.
« Viimeksi muokattu: 12.06.09 - klo: 21.37 kirjoittanut Mika R »

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #93 : 13.06.09 - klo: 12.38 »
En osaa vielä sanoa ensi viikosta pääsenkö. Idea kyllä kannatettava. Loppuviikosta (to, pe) jos ollenkaan.


Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #94 : 13.06.09 - klo: 20.40 »
Allrigh, yritetään

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #95 : 14.06.09 - klo: 01.15 »
Meikäläisen TP-10 kärryt..servoja vailla..
v-one rrr ja fw-05rr ..jos edes toinen näkisi asfalttia lähiaikoina(ensiviikolla varmaankin), pitäisiköhän noille letkuille tehdä jotain.  :lol:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #96 : 14.06.09 - klo: 21.58 »
Uusi treenikori.. taitaa vaan tulla vettä taas taivaalta ettei ennen Juhannusta ehkä päästä ajelee...

Livenä väri kivempi kuin kuvassa ja siipi vielä mustaksi


Poissa _Tomi_

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #97 : 15.06.09 - klo: 07.53 »
Hieno kori! Kyllä me ennen jussia päästään ulkoiluttaa tota :grin:
||Xray T3||SpeedPassion||Corally RDX PHI||HB D8||Rc4wd||Sanwa M11||

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #98 : 15.06.09 - klo: 08.35 »
Mika, en tunnista tuota koriasi tuosta kulmasta ja takavalotkaan ei auta. Mikä kori tuo on?

Tyylikkäältä näyttää. Jos laitat siivenkin keltaiseksi niin näkyy paremmin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #99 : 15.06.09 - klo: 10.05 »
Kiitti Jarkko ja Tomi, se on Futuren myymä proline stratus "klooni" jos niin sopii sanoa. Made in Germany by SL-Bodies.com ja vaikuttaa oikein laadukkaalta tavaralta. Insboxille on tehty tilaa enemmän verrattuna Prolineen, joka on plussaa.
Ollinmäen kanssa oltiin jutuissa niin ymmärsin että pakoputken pää pitää olla korin kanssa linjassa ettei tule ulos sivusta, joka on nyt fiksattu.
« Viimeksi muokattu: 15.06.09 - klo: 11.01 kirjoittanut Mika R »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #100 : 15.06.09 - klo: 12.31 »
Pilliin liittyen säännöistä poiminta
"Äänenvaimentimen ulostuloputki saa tulla ulos korin kyljestä, muttei auton akselilinjasta."
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #101 : 15.06.09 - klo: 12.38 »
Joo, jotain sellaista ymmärsin sen olevan. Siis ei tule ulos niin paljon enää, jos joku muukin kiinnitti asiaan huomiota kuvasta. Kiitos Jarkko. Koska meette ulkoiluttaa Reiskaa ? Voisin tulla toteamaan oman hitauteni samaan aikaan  :cool: No ehkä vastauksen saa katsomalla ulos työpaikan ikkunasta ettei aivan heti  :undecided:

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #102 : 15.06.09 - klo: 13.35 »
Pilliin liittyen säännöistä poiminta
"Äänenvaimentimen ulostuloputki saa tulla ulos korin kyljestä, muttei auton akselilinjasta."

Säännöt kyllä kompuroivat itsensä kanssa tuossa. Korin on pakko olla leveämpi kuin auton, jotta se peittäisi renkaat. Näinollen korin on oltava ulompana kuin akselilinja? Miten pilli silloin voi tulla korista ulos tulematta akselilinjasta ulos?? Akseleiden päät ja pyöränmutterit lasketaan kuitenkin auton kokonaisleveyteen mukaan.

-A-

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #103 : 15.06.09 - klo: 13.42 »
Monestihan korit ovat hieman kapeempia pillin kohdalta kuin esim. lokarinkaarista kuten tuossa mikankin korissa.
edit: aika vähän kyllä mutta kuitenkin..
« Viimeksi muokattu: 15.06.09 - klo: 13.45 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #104 : 15.06.09 - klo: 15.20 »
Hyviä pointteja, en tosin pidä tätä(kään) asiaa ongelmaisena. Siitä sitten voi olla monta mieltä haittaako se pillin ulostulo jotain kun muissa luokissa (krossi, truggy, GT jne) siitä ei ole mitään haittaa kenelläkään, kai. Mutta kai se on joku EFRA sääntö tmv ja vaikka ei oliskaan niin säännöt ovat ok.

Jenkit ovat hauskoja... Joku ehkä tunnistaa leffan Talladega Nights joka on kyllä yks munkin suosikkeja (noloa tunnustaa..) Meillä tohon vaan jonku paikallisen sankarin kuva, heh


Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #105 : 15.06.09 - klo: 15.40 »
Joo, eikai tuo pilli homma ole käytännössä kenellekään ongelma, esim. buggy ja truggy autoissahan pillin ulostulo jää reilusti rengaslinjan sisäpuolelle, eikä siten ole mikään ongelma. Näissä voisi kuvitella jo tulevan jonkin sortin ongelmaa jos pilli törröttää esim. 1,5cm ulompana kuin kori/akselilinja, silloinhan autokin on jo paljon leveämpi kuin 200mm ja esim. ohituksessa voi auto tökätä hienosti jos mennään kylkiä hipoen ja muutenkin leveämpi vaikeampi ohittaa.
Mutta joo, turha tehdä ongelmaa asiasta jossa ei ole ongelmaa...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #106 : 15.06.09 - klo: 20.46 »
Aivan tuo mitä sanoit pillistä, eipä tullutkaan mieleeni tuo, hyvä pointti ja perustelu asialle.

Tossa vielä siiven kanssa


Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #107 : 15.06.09 - klo: 21.16 »
Pillin asennosta vielä sen verran, että SM-kisassa katsastus yleensä on tarkkana sääntöjen kanssa. Meillä oli Xray ensimmäisessä kisassaan Hyvinkäällä toukokuussa ja katsastuksessa komennettiin laittamaan pilli niin, ettei tule akselinjan ulkopuolelle.

Pillin väärä asentohan ei meitä itseä häirinnyt mitenkään, eipä myöskään pillin asettaminen sääntöjen mukaisella tavalla.  :grin:

Niin se vaan menee, että säännöt on säännöt, tai sitten niitä ei tarvita ollenkaan.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #108 : 15.06.09 - klo: 21.18 »
Tottakai, näin sen pitää ollakin. Mutta tuo Arskan perustelu oli hyvä jota en itse osannut nähdä, koska tämä tp10 on kohtuu uutta minulle.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #109 : 17.06.09 - klo: 21.34 »
Kävin kurvailemassa; testasin autoa onewaylla, sitten keskidiffillä ja taas onewaylla. Tykkäsin ainakin nyt tuosta onewaysta tosi paljon vaikkakin tekee tunnetusti jarruttamisen kimurantimmaksi, tosin yritin kaikin keinoin välttää moista operaatiota.. Sillä oli kiva liu'uttaa kurvit läpi ja muutenkin. Nam nam. 4 tuntia meni mukavasti heh  :grin:

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #110 : 17.06.09 - klo: 21.41 »
Mitä kokonaisvälityssuhdetta (tai pinjoni-spurri suhdetta) olette käyttäneet 1. vaihteella syheröisellä radalla, tyyliin vaikkapa Kuusankoski, tai kovavauhtisella radalla, tyyliin esim. Hyvinkää ?


Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #111 : 17.06.09 - klo: 21.45 »
Onko Tattari syheröinen? No mun mielestä toi vakio 16/21 ja 56/61 (?) on ihan passeli, tosin meinaan kokeilla myös 22 kakkosella ensi viikolla.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #112 : 18.06.09 - klo: 00.05 »
Tuolta löytyy aika näppärä välityslaskentaohjelma (Drive Calculator).
Tehty Serpentille, mutta toimii muillakin saman rakenteen autoilla.

http://www.serpent.com/product/803009/downloads/

Siihen kun lähtee hakemaan kaikkien eri rattaiden hammaslukumääriä, niin saa muistutuksen siitä kuinka hurjan monta niitä ratapolttiksessa onkaan.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #113 : 18.06.09 - klo: 10.49 »
56/61 ovat K Evon vakiospurrit, siis vaan vahvistukseksi, vaikka ei mitenkään vastaakaan Ossin kysäriin. Auton mukana tulee aika kattavat taulukot välitystaulukoista ja auton etenemisestä per moottorin kierros renkaat halkaisija huomioiden. Niitä voi silmäillä vaikka tuskin niistäkään vastauksia löytyy. Vastaukset löytyvät eri välityksillä ajaneilta ja itse kokeilemalla, luulisin. Kokeile Ossi onewayta jos et ole vielä kokeillut, vaihtaminen ei ole iso juttu, löysäät ruuvit keskihihnan puolelta ja irroitat toiselta ja otat diffin/onewayn ulos/sisään siltä puolelta mistä irroitit ruuvit, ei vie kauaa.

Poissa toni92

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #114 : 22.06.09 - klo: 16.28 »
onko kellään kokemusta tästä autosta tai tästä
merkistä?--->Traxxas Nitro 4-TEC 3.3 :grin:

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #115 : 22.06.09 - klo: 18.43 »
Jos asfaltille mielii ajelemaan, parkkikselle tai radalle, niin eiköhän tuolla alkuun pääse

Itse kävin ulkoiluttaa sedania tänään, eka kuivattiin rata, joka on nyt siis illaksi loistokunnossa, ja sitten tuli kurvailtua useampi tankillinen.

Tämä on kyllä aivan loistavaa hommaa, IGT on toiminu hienosti hyppylautana tälle luokalle vaikka ekoista kisoista edelleen vielä vain haaveilenkin (pitää vielä treenata ja löytää mekaanikko). Ehdottomasti kannattaa kokeilla jos vain mahdollista tässä kesän aikana. Noi pikkukoneet on aivan mahtavia  :cool:
« Viimeksi muokattu: 22.06.09 - klo: 19.30 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #116 : 24.06.09 - klo: 12.42 »
Hey Ossi, oletko miten paljon kokeillut säätää autoa? Onewayn laittamisen jälkeen olen pari viimeistä kertaa (Ma-Ti) keskittynyt autohin säätöihin, etenkin siihen että pääsee tulee mutkasta ulos himmailematta, varsinkin juuri ennen tuota pääsuoraa ja olenkin mielestäni siinä onnistunut sillä auto vastaa hyvin säätöihin. WCE kit setuppia olen muuttanut kolmesta kohtaa, mutta mitään osia kuten iskarinjousia tmv. en ole nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa ja kitin öljyilläkin vielä mennään.
Meinaan silti kokeilla tuota uudempaa 2D kytkintä ihan vain mielenkiinnosta.
Koskas radalle?

Ainiin, säätöjen jälkeen takarenkaat kuluu hieman tasaisemmin molemmin puolin joka on hyvä asia ja vähemmän, joka johtunee vähemmästä lipsumisesta eli käännettynä paremmasta pidosta.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #117 : 26.06.09 - klo: 21.11 »
Katselin vanhoja kisatuloksia ja yritin laskea kierrosaikoja tankkaukset huomioiden.. Nopeat kuskit ajaa ilmeisesti kevyesti alle 20sek läppi, keskivertokuskille 20.x taitaa olla Tattiksella normi läppi tai vähän alle 20? Itse sain mitattua tänään kierrosaikoja ekan kerran, sekunnin kovempaa keskimäärin kuin GT autolla parhaillaan mutta silti vielä 21.5 nurkilla eli sekunti pitäis kai saada pois että olis ylipäänsä mitään järkeä lähteä kisoihin mukaan? vai olenkohan ihan kujalla..

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #118 : 26.06.09 - klo: 22.06 »
Kyllä kisoihin kannattaa lähteä mielestäni heti, kun auto pysyy hanskassa niin että pystyy erän ajamaan suht varmasti. Nopeushan tulee sitten kuin itsestään kun huomaa muiden menevän ohi jolloin joutuu keksimään jostain lisää nopeutta.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #119 : 26.06.09 - klo: 22.21 »
Taidatpa olla oikessa

Yritän vaan saada jotain perspektiiviä missä mennään. Luulen että jonkin verran pitää saada pois, ensin ajolinjoilla ja säätämällä ja sitten ehkä myös paremmalla moottorillakin jossain vaiheessa (21.5 --> 20.5 s/läppi)

Kiitos muuten Ollinmäelle tänään muutamista käytännön jutuista. Oli mukavaa.