RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Anzka - 12.11.05 - klo: 20.16
-
Eli kirjottakaa tänne tai laittakaa video jos on että mikän on ollut pahin kolari
jossa on mennyt osia rikki SÄHKÖAUTOLLA.
Heh vähä outo topik :roll: :roll: .
-
No tänään ihan vähän aikaa sitten, mä tuhosin ainakin yhden auton ja omani, kun en kerennyt laittamaan pitoaineita renkaisiin, joten yhdessä radan käännöksessä asson rc10L4 1:12 tuli eteen ja en kerennyt kääntyä niin mun auto meni seinää päin ja toisen tyypin auto, mun auton ja seinän välissä... Toisen tyypin autosta meni taka-akseli rikki, ja uusia ei enää valmisteta, mutta hänellä kuitenkin oli toinen varalla. Mulla taas meni samassa rytäkässä etudiffin ulostulo ja sitten etu-tukivarsi rikki, joten mun ajot ainakin oli siltä osin päättyneet :( Toi kolari tais olla pahin mitä mä oon aiheuttanu :?
-
No tänään ihan vähän aikaa sitten, mä tuhosin ainakin yhden auton ja omani, kun en kerennyt laittamaan pitoaineita renkaisiin, joten yhdessä radan käännöksessä asson rc10L4 1:12 tuli eteen ja en kerennyt kääntyä niin mun auto meni seinää päin ja toisen tyypin auto, mun auton ja seinän välissä... Toisen tyypin autosta meni taka-akseli rikki, ja uusia ei enää valmisteta, mutta hänellä kuitenkin oli toinen varalla. Mulla taas meni samassa rytäkässä etudiffin ulostulo ja sitten etu-tukivarsi rikki, joten mun ajot ainakin oli siltä osin päättyneet :( Toi kolari tais olla pahin mitä mä oon aiheuttanu :?
Oho :shock: :shock: :shock: se vasta oli rytäkkää.
No muutama vuosi takaperin ostin kisa videän schumacher crossi. Voi poijjat meni lujaa. No annoin isoveljeni ajaa. Se tulee täydet yhdestä osjasta. No siinähän oli asvaltin reunaa ja arvaatte mitä tapahtui. Kuulu vaan napsahdus ja sumi lentää 5-7 volttia ja maahan pystyyn. Katoin niin tukivarsi meni poikki. Ja hemsketti ku siihen ei enää saanu tukivartta. No minun isoveljeni meni hallille ja väänteli alumiinista tukivarren :shock: .
Sit tunnin päästä se tuli ja anto sen mulle. Ruuvasin kiinni ja kokeelin niin ihmettelin oikeen kun ei edes kirrannu sinne puolelle jossa oli se alumiininen tukivarsi. Et semmonen tarina tälläkertaa. Niin ja talvella vaihdoin jonkun osan tohon isoveljeni polttikseen. Hän lähti kauppaan ja antoi sitten luvan kokeilla sitä.No sain sen kiinni helposti.Täräytin käyntiin ja samassa isoveljeni tulee autolla ja menee sisälle. Juuri kun ovi paukahtaa kiinni niin ajan keulapystys puuhun ja tukivarsi hajalle :wink: :wink:
-
KalleK kanssa ajettiin viime perjantaina nokka kolari UBAssa, hänellä oli jokin ihme häikkä ohjaus servossa ja hän ajautui pääsuoralle tietysti vastoin suuntaa ja minä taas tulin täydellä vauhdilla suoraan hänen nokkaansa ja pum mikä paukku ja ei mitään matka jatkoi minun osalta siitä ja minä luulen että Kalle lopetti sen sen servon takia ajot siihen. Eli mitään ei mennyt rikki vaikka pelkäsin pahinta.
Jerzi
-
KalleK kanssa ajettiin viime perjantaina nokka kolari UBAssa, hänellä oli jokin ihme häikkä ohjaus servossa ja hän ajautui pääsuoralle tietysti vastoin suuntaa ja minä taas tulin täydellä vauhdilla suoraan hänen nokkaansa ja pum mikä paukku ja ei mitään matka jatkoi minun osalta siitä ja minä luulen että Kalle lopetti sen sen servon takia ajot siihen. Eli mitään ei mennyt rikki vaikka pelkäsin pahinta.
Jerzi
Kyllä nää rc-autot kestää sit joskus niin ihmeen hyvin.
Ja stampedellä tänään ajelin niin hypin koivun vierestä. Tulin niin lujaa ku spedestä lähti ja vähä vinos hyppyriin ja toinen rengas puuhun. Ajattelin eka et ajoloppu siihen mutta ei loppunukkaan.Se olis pitäny saada videolle.
-
jerzi, en mä sen kolarin takia lopettanu. Mun ohjausservo oli jo hajalla ennen kolaria. Sen takiahan mä sinne suoralle eksyinki :) Se servo on nyt totaalisen entinen.
-
Tolla B3:lla sillon alkuaikoina vähän rällästin :P
Eka kerta auton ratissa, sisällä, foamit alla, tietysti kovista vauhdeista noparin töppäyksen avustamana seinään -> tukivarsi.
Toinen ajokerta, jälleen noparin avustamana seinään -> tälläkertaa bulkhead edestä -> suurempi remppa..
Ekaa kertaa ulkona, ohjausvirheen ansiosta keinuntolppaan -> tukivarsi...
Että noin alkuun tuntu että tukivarsia ja muita meni vähän turhankin usein :D
-
Ainoa sähköauto mitä on ollut on joku nikko,sain sellasen ajettua laiturilta alas mereen kun lähti vähän lapasesta :mrgreen:
-
Ainoa sähköauto mitä on ollut on joku nikko,sain sellasen ajettua laiturilta alas mereen kun lähti vähän lapasesta :mrgreen:
Väsyneenä tämmösetki naurattaa :) Nikko lähti lapasesta :D
-
Ainoa sähköauto mitä on ollut on joku nikko,sain sellasen ajettua laiturilta alas mereen kun lähti vähän lapasesta :mrgreen:
Väsyneenä tämmösetki naurattaa :) Nikko lähti lapasesta :D
No sen olisi juosten saanut kiinni,mutta ei oikeen kiinnostanut kun muutenkin laiska olen :mrgreen: Eli se siis jatkoi OMAA tahtoaan mereen...
-
Noh, sprintti ei oo kyl vielä suurempia kärsiny. Kerran meinas käydä sähköille huonosti kun ajelin tuossa tiellä. Tien vieressä oli melko syvä oja, kaasu pohjassa ihan kiitettävää vauhtia, vähän jarrua ja perä lähti alta. Siitä sitten perä päin ojaa, siinävaihessa ei lievä mitään hätää mutta sitten tuli aika jarruttaa. Kaasuahan sitä olis pitäny painaa kun mennään 50km/h pakilla ojaa päin mutta polttiksiin tottuneena jarru pohjaan (pakki)... siitä sitten vauhdilla syvän ojan pohjalle, juosten ojan reunalle katsomaan. HUH, Oja oli kuiva!!! :mrgreen: normaalisti tuolta ojasta löytyy muutama kymmenen senttiä vettä. :D
Kaverin sähköllä kans ajelin pari kesää sitten, Auto Tamiya Blackfoot mekaanisella noparilla. Lähdin siitä sitten kaasu pohjassa peltoa pitkin poispäin, kantomatka loppu ja kun oli mekaaninen nopari niin auto jatkaa menoaan. Siitä sitten juosten perään, kiinnihän sitä ei tietenkään saatu mutta ihmeteltiin sitten kun yhtäkkiä pysähty... Akun liitin ei yhdistäny :mrgreen: Noin vuotta myöhemmin sitten selvis sekin miks kantomataka loppu melko lyhyeen, antenni oli juurestaan poikki...
-
Mulla taitaa pahin olla tähän mennessä CEN:in st2, ku hypin semmosesta metrin korkeesta loivasta vanerihyppyristä. Tulin hana auki siihen ja hölläsin vähä ennen hyppyriä ja taas kaasu pohjaan. Vaneri oli liukas ja lähti perä alta ja se tuli kylki edellä maahan ja pyöro "kärrynpyörää" 10 metriä ja paukahti puuhäkkiin. Diffin ulostulo pamahti keskeltä kahtia.
PS. Ajoin viel ilman koppaa et pahemminki olis voinu käydä.
-
Ei oo pahempia sattunu, mutta ajelin yhden auton (henkilöauton) levysellä tiellä n. 60km/h pure ten alphalla. Siitä alko luisu ja takapyörä edellä jalkakäytävän reunaan. Toinen takavetoakseli väänty. :|
-
Kerran droppasin omalla stadiumilla sellasen 1.5m katolta alamäkeen. Auto ei ollut suinkaan tasapainoinen ja tuli keula eellä alas huolimatta siitä kuinka koitin tasapainottaa kaasulla/jarrulla. Ohjauspalat petti ja autossa oli aika uniikki ohjaus systeemi. Ripustuksesta lohkes palanen ja lenti jonnekkin. Parhaalla mahdollisella tuurilla tämä 5mm x 3mm muovipalanen oli jäänyt lehden päälle ja pisti silmään suht kivuttoman etsimisen jälkeen. Ei muuta kuin epoxia peliin ja hyvin meni :D Voi jo sanoa että aika tuuri kävi osan kanssa.
Monia tapaturmia toki löytyy kun tulee esim. radiohäiriö ja auto posottaa katukivetykseen ym. Onneks näissä ei ole varsinaisesti hajonnut mitään, tukivarret vaan lentänyt paikoiltaan ku alusta vääntyy/joustaa :D
-
Mulla taitaa pahin olla tähän mennessä CEN:in st2, ku hypin semmosesta metrin korkeesta loivasta vanerihyppyristä. Tulin hana auki siihen ja hölläsin vähä ennen hyppyriä ja taas kaasu pohjaan. Vaneri oli liukas ja lähti perä alta ja se tuli kylki edellä maahan ja pyöro "kärrynpyörää" 10 metriä ja paukahti puuhäkkiin. Diffin ulostulo pamahti keskeltä kahtia.
PS. Ajoin viel ilman koppaa et pahemminki olis voinu käydä.
Nyt oli kysymys sähköautoista,st2 on polttis ;)
-
Mulla taitaa pahin olla tähän mennessä CEN:in st2, ku hypin semmosesta metrin korkeesta loivasta vanerihyppyristä. Tulin hana auki siihen ja hölläsin vähä ennen hyppyriä ja taas kaasu pohjaan. Vaneri oli liukas ja lähti perä alta ja se tuli kylki edellä maahan ja pyöro "kärrynpyörää" 10 metriä ja paukahti puuhäkkiin. Diffin ulostulo pamahti keskeltä kahtia.
PS. Ajoin viel ilman koppaa et pahemminki olis voinu käydä.
Nyt oli kysymys sähköautoista,st2 on polttis ;)
Sillä tuskin hirveästi väliä, törmäys kumminkin..... Samalla tavalla ne hajoo... (melkeen) :D
-
Takatukivarsi, ylälinkki, iskarin runko ja koritolppa hajalle yhdellä osumalla. Puolapuu 1 - 0 Xray.
-
Tämä tapaus liittyy sekä polttis-että sähköautoihin. Ei ole paha, mutta on oma pahin.
Olimme veljeni ja hänen kavereidensa kanssa ajamassa autoillamme(minulla Carson F1 polttisformula ja veljellä Traxxas Bandit). Ajoimme asvalttiin piirtämäämme kasirataa kisaa, kunnes eräässä mutkassa ajoimme ristiin ja Bandit rysäytti suoraan kylkeen. Tukivarret oliva tietenkin muovisia. Katsoin ensin, että mitään ei käynyt ja jatkoin ajamista, kunnes huomasin että oikeanpuolimmainen eturengas hyppii vaan itsekseen. Silloin oli kyllä niin p*ska olo että tuli veljelle rähjättyä ihan tosissaan ja salaa kävin heittämässä sen Banditin roskiin :D mutta tuli omantunnontuskia ja hain sen pois. Jose.92 onneksi ystävällisesti teki alumiinista tukivarret ja auto pelaa nyt muuten hyvin paitsi että se ei lähde käyntiin..tulppa varmaan p*skana.
-
Joo. Olihan ne poikki. Mulla nyt ei ole mitään mennyt rikki vielä mutta yllättävän kestävä tuo micro minusta. Vaikka miten ajaa seinään niin ei mene oikeen rikki millään. Etu alatukivarren oon saanut ois paikoiltaan pari kertaa
-
Mulla taitaa pahin olla tähän mennessä CEN:in st2, ku hypin semmosesta metrin korkeesta loivasta vanerihyppyristä. Tulin hana auki siihen ja hölläsin vähä ennen hyppyriä ja taas kaasu pohjaan. Vaneri oli liukas ja lähti perä alta ja se tuli kylki edellä maahan ja pyöro "kärrynpyörää" 10 metriä ja paukahti puuhäkkiin. Diffin ulostulo pamahti keskeltä kahtia.
PS. Ajoin viel ilman koppaa et pahemminki olis voinu käydä.
Nyt oli kysymys sähköautoista,st2 on polttis ;)
Joo no onhan tää sähköautoille mutta laittakaa ny polttiksistakin juttua.
Nois polttiksis ihmeen helposti tapahtuu jotain kauheampaa jos ei oo koppaa. Iso veljeni kanssa oltiin hiekkamontulla ajelemassa. No se tulee team losilla sieltä lujaa juuri ennen pientä nyppylää se vaihtaa kakkosen ja laittaa nokan pystyyn.
No sehän menee katolleen ja ilmanputsari lentää ja imaisee jonkun määrän hietaa. No hän yritti uudelleen käyntiin. Se lähti mutta kun laitto kaasun pohjaan niin paukahti aina sammuksiin. Et semmonen stori tällä kertaa.
-
Yleensä kamat kestää hyvin mutta skeittiparkissa sain yhdellä hypyllä B3FT:n etutukivarsi poikki, iskarintuki poikki, iskari väännetty sekä nopari, vastari ja moottori irti. Asvaltti on kovaa.
-
Laittakaa kuvia vaurioista jos on tallessa!
HIljattain piti vähä esittää kaverille (kukaan muuhan sitä ei tee... :lol: )
kuinka LST kulkee ja hyppää, kaahasin hiekka kasasta n.3metriä
korkeen hypyn joka meni muuten hienosti, mutta alastulo suoraa
etutukivarsi edellä trukkilavan nurkkaan, poikki meni tukivarsi
+iskarin varsi ja ohjauksen vanttiruuvi meni kieroon, mutta hauskaa oli :mrgreen:
Ei nyt just tuu pahempia mieleen...
edit. sori unohdin että kyse oli sähköautoista kun mietin niin kauan
ja yksinkertasesti en oo saanu yhtä tai kahta pientä osaa enempää
sähköautolla rikki, kun on ollu niin kevyitä ja laadukkaita sähköautoja :shock:
-
Mulla ei oo menny savagessa oikeastaan muuta kuin se moottori. Serkku sain alatukuvarren ja vetoakselin rikki, kun bostasi ja ajoi pylvästä päin. Moottori meni kun ajoin savagella boxiin enkä nähnyt alastuloa. Siintä sitten suoraan selälleen ja lohkon kylestä palanen irtos. Uutta etsitään. Todellakin tämä keskustelu on vain sähkö autoille joten taitaa mennä nyt off topicicsi
-
Muistin vanhan topicin ja löysin sen haulla http://rc10.fi/viewtopic.php?t=6411&start=90&postdays=0&postorder=asc&highlight=pahin+onnettomuus Siellä voi kirjoittaa enemmän polttiksistakin...
-
No mä oon saanu ajettuu oikean eturenkaan patterien putkien alla ja etutukivarsi poikki.
sit on ajanu rautapaaluun mut auto vaan pyörähteli
-
Jose.92!! Olekko muuten huomannu että sulla lukee tossa allekirjoituksessa "ei kiroilulla rajaa kun savagella JAA". Ei sitten mitään jos se on tarkoituksella... :wink:
Tämä siis ohi aiheen... :oops:
-
Yksityisviesti hiukan parempi keino ?
-
En nyt pahasi ole mihinkään törmäillyt, mutta postilaatikon reunaan olen ajanut suoraan nokka edellä.Mitään ei mennyt hajalle mutta hyvin tärähti kylläkin :mrgreen:
-
m@sse, ei ole... 8)
Jos nyt sitten aiheesta kirjoittaisin ettei mene kellään herne nenuun... krhm.
Kertaalleen tälläsin turistin niin että meni tukivartta poikki ja akku pääsi siirtymään senverran että jouduin juottaa uudelleen. Retkahti kennot sillee irti toisistaan... Ei kallista mutta vi...tti juottaa uuvestaa... :lol:
Kummasti nuo vehkeet kyllä kestää....
-
Poikani ajoi Kyöstini niin kovaa tukin pään alle, että runko taittui ja vaihteiston kuori halkesi...
-
Lst:stä sain joskus yhellä kolarilla rikki: Takaa ylä/alatukivarret, takaa difin kotelo halki ja 4l ajetun koneen kilautettua. Kaikki hajos samalla ajovirheellä.
Anzka "Niin ja talvella vaihdoin jonkun osan tohon isoveljeni polttikseen. Hän lähti kauppaan ja antoi sitten luvan kokeilla sitä.No sain sen kiinni helposti.Täräytin käyntiin ja samassa isoveljeni tulee autolla ja menee sisälle. Juuri kun ovi paukahtaa kiinni niin ajan keulapystys puuhun ja tukivarsi hajalle Wink Wink"
Joo niin ajoit et maininnu mitään lähdin itte ajelemaan ja ihmettelin ku yhtä äkkiä etupyörä rupes vipottamaan. Ei pitäny anzkan pikaliimat tukivarres :lol:
-
4l ajetun koneen kilautettua.
Mistä lähtien sähköautot on käyny metanolilla?
-
Kyllä polttikses on kans sähköä.
-
Onko polttiksen ja sähköauton törmäyksillä hirveästi eroa?
Eipä taida olla...
-
4l ajetun koneen kilautettua.
Mistä lähtien sähköautot on käyny metanolilla?
Tänne saa laittaa polttiksistakin mainitsin jo kauan sitten tuon asian.
-
Mun paras törmäys oli savagella viime talvena. Jäällä ajelin ja hirtti kaasu kiinni, vastarannale noin 3km. No onneksi lähti tulemaan rantaa kohti. Rantaan oli noin 30m Ihan täpöllä kaasulla veti sinne rantaan päin. Rannassa oli muutama puu ja vähän pitemmällä rilli-katos. Onneksi rannassa oli uima tikkaat laiturista. Ihmeen säkällä osui niihin tikkaisiin eikä hajonnut muuta, kuin yksi iskari vääntyi. Senkin sain kotona korjatuksi. Siis voi hemmetti että olin iloinen kun sain auton sammutetuksi. Ei voisi siinnä parempaa tuuria olla.
Ja kaasun hirttämisen syynä oli ollut oma sormi. Hirtti nääs sormi kaasulle
No ei. Tippunut kide oli syynnä, mutta veli, serkku ja kummi oli mukana kattomassa ajoa ja väitti kovasti että mun sormi hirtti kaasulle. Mutta kun avasin radio kopan niin kappas vaan mikäs siellä pohjala killitti. No kide
Siintä lähtien on ollut autossa fail safe ja teippi kiteen edessä
-
Pari päivää ennen joulu aattoa innostuin lähtemään ulos klo 23.50 kokeileen miten twin force kulkee 10cm lumessa.Hetken ajelun jälkeen jo aloin tekeen hyppyriä josta twini hyppäsi varaston seinään täyttä vauhtia. vahingot olivat vähäiset etunapa murtui irti etu akselista. :lol: vähän kuumaliimaa ja taas mentiin :P
-
Millä?:PTA III .
Mitä tehtiin?:Autolla ajeltiin sisällä.
Miksi sille kävi jotain?:Otti radio häiriöitä.
Mitä päin?:Patteria :mrgreen: .
Mitä kävi?:Etu ripustuksien ylätukivarsi halki :mrgreen: .
-
Muutaman hypyn jälkeen auto tuli sivuttain ales ja siitä seuranneen parin kärrinpyörän jälkeen tukivarsi murtu.
Ei sen suurempaa.
-
Purella puutarhakalusteisiin.(koriin vain pari naarmua) Ja sitten tolla lelu ripmaxilla micheliiniukon jalkaan jonka johteesta se kaatu rymisten.(mr.michelin) :lol:
-
Tääl ei näköjään osata hajottaa autoja..
Pistäkää paremmaks:
http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/turku_24.9/main/P1010171.JPG
http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/turku_24.9/main/P1010172.JPG
Koko keula oli enää yhden ruuvin varassa. Kaikki muut ruuvit pohjasta poikki.
Hajonneita osia mm. diffiboksi, diffi, keskidiffi, etukardaani, radiolevy, servosaver, ohjauslinkistö, runko, etujäykkäri, pilli, yms...
Diffiboksia ei jälkeenpäin saanut enää auki, sillä sitä läjässä pitävät ruuvit olivat niin mutkalla etteivät ne enää pyörineet.
Ja huom. Kaikki tämä tapahtui varikkosuoralla! Varikkomuuri <3
-
= matiakset? toi on ilmeisesti se mistä lavangon talvikisoissa puhuttiin
-
Aaaika paha....
:shock: :)
-
Tohon ei vaan oikeesti kukaan muu pysty vaikka kuinka yrittäis.
Hyvä ettei varikkomuurista lähteny lastut lentämään ku rysäys tapahtu...
Mä ajoin samalla pääsuoraa ku näin sivusilmällä tilanteen... Säpsähdin oikeesti sitä rysähdystä.
-
Tossa toisen veljen entisestä autosta hiukka samaan suuntaan:
Inferno 7.5 sports täyskaasulla vs. teräslampputolppa, parkkipaikan ainoa, kuis muuten :lol:
http://photobucket.com/albums/d80/JKNitro/Sekalaiset/?action=view¤t=10599dff.jpg
ja etukardaani oli sitten hiukka kierossa, samoin toinen vetari, jarrupadin ruuvi oli hinkannu parin millin orkosen vauhtipyörään. kieltämättä käänty aika huonosti toiseen suuntaan, mutta toiseen taas sitäkin paremmin :lol:
-
No hui! Oli aika paha tälli :twisted: .
-
Tääl ei näköjään osata hajottaa autoja.....
Sähköauto kyseessä? :)
-
Tulihan se sieltä...
Mä jo vähän odotin millon joku alkaa pilkkua viilaamaan.
-
NO ei ole ehkä törmäys mutta kummiskin : ajelin zaboonilla ulkona 17t motilla kunnes yhtäkkiä korin alta hirveästi savua
Tuli "hieman" kova kiire sen auton luokse :mrgreen: ja nyt on nopari tullu tienpäähän
-
Tulihan se sieltä...
Mä jo vähän odotin millon joku alkaa pilkkua viilaamaan.
:mrgreen:
-
Ja taas kun juniori nukahti oli aika 22.30 kokeileen eilen illalla twiniä uudella noparilla.Täyttä hanaa aurausvalliin,siitä 3m korkeuteen ilmalentoon joka päätyi naapurin auton kylkee.Twiniin ei tullu mitään mutta naapurin auton oveen tuli pikku lommo.... :( . Johon tänään joku tenava oli vetässyt skootterilla koko oven solmuun,mulle ei sittenkään tullu maksettavaa.Kiitos skootteristi :D
-
Munkki :mrgreen:
-
toi oli jo paha! :mrgreen:
-
Paras oli ku isosisko halus välttämättä koittaa mun stampedee ja se ajeli sitte tos kujal ja laukas kaasun pohjaan. Oli vähä liukasta renkaitten alla ni meni suoraan kanttarista naapurin Audin oveen.Ei käyny muuta ku et oves oli hiekkaset traktorikuviot.. :lol:
-
Mulla oli varmaan pahin se kun ajoin vahingossa mini-z racerilla raput alas... Jousipala ja kori rikki...
-
Äskön ajelin FG trukilla ja kaasulinkistö jääty pohjaan, no sit siitä lumikoniksesta hyppäs n. 2m korkeutee ja suoraan semmoseen puiseen sermiin mikä on tos pihal.. autolle ei käyny mitää, mulle kävi:( Juoksin katollaan olevan auton luo ja rupesin sammuttamaan sitä nii hätäisesti etsin sammutusnappia ja täysiä pyörivien takarenkaien nastat raapas kädestä mukavan palan irti.. prkl ku on kipee..
-
Auts... Mulla se pahin törmäys on purella portaan kulmaan :mrgreen:
-
Mulla oli varmaan pahin se kun ajoin vahingossa mini-z racerilla raput alas... Jousipala ja kori rikki...
Muistan joskus yli 20vuotta sitte löydettiin veljen kanssa joulupaketteja
eteisen yläkaapista noin viikko ennen jouluaattoa ja löyty 2 nikkoa tai
sen tyyppisiä joissa oli jopa patterit ei muutaku lattialle ja hanaa...
2metrin päässä raput alakertaan :shock: ...
alasasti päästyään auto oli niin sanotusti "leegoina" eli aivan pieninä paloina :lol:
-
hyvin alkanut joulu :mrgreen:
-
Onneks ollaan kaksosia, niin sovittiin että se oli molempien vika
(eli kunnon nyrkkeilymatsi ja voittaja päätti...) ja pidettiin toinen
yhteisenä (eli tappelu joka kerta kun toinen halus ajella) ja
silloin oltiin 4-5v. :lol:
-
:mrgreen: Mun vuoro ajaa eikun mun sä ajoit äsken nyt se on mun vuoro :mrgreen: No onneks oli "vaan" nikkoja
-
No onneks oli "vaan" nikkoja
On muuten kalliita Nikkoautotkin nykyään... :shock: :mrgreen:
-
Tamiyan Monster Beetle QD, törmäsi rengas edellä tolppaan josta ilmalennon saattelemana laskeutui pehmeästi niin syvään vesilammikkoon että jäi kellumaan taivasta kohden osoittavista renkaistaan... kaikki sähköt moottoria ja akkuja lukuunottamatta rikki.
Ei harmita enää, eikä silloin 10 vuotta sittenkään, kun oli toinen varaosa-auto mistä ruuvasin korvaavat osat kiinni akkujen latautumista odotellessa.
- Hount
-
Tossa kuukausi sitten tuli ajettua turisti patterin alle 2kertaa kerhoillassa.
Ekalla kerralla irrotettiin n.5min ja toisella kerralla n.10min.
Mitään ei hajonnut, ainoastaan koriin jäi patterista valkoset viivat :lol:
-
Sami S , olisitte vain repinyt sen sieltä niin olisi nopeesti tullu. :lol:
Mutta joo kun puhe kerran sähköautoista niin ultima aikoina muutaman kerran meni pahemmin ryttyyn se peli.
Tässä yksi hauskimmista kerroista: äitini tuli autolla pihaan , minä ajoin siinä vieressä utimalla, äiti huusi että älä pelleile siinä ja minä tietysti jatkoin ja ultiman eturengas jäi mersun alle. Tuloksena meni vain etuvanne ja rengas säpäleiksi, muuten selvisin säikähdyksellä. :lol:
Tosta on aikaa kyllä joku vuosi tai jotain..
-
Sami S , olisitte vain repinyt sen sieltä niin olisi nopeesti tullu. :lol:
no ei sitä uskaltanu repii ku muutenkin pelkäs et koko etupää jää siihen :mrgreen:
-
Ei ne helpolla rikki mee :roll: :|
-
pahin törmäys oli kun ajoin minillä taka suoralle. Touring tuli perässä touring ajoi perääni ja mini lensi koko radan halki. No ala tuki varsi poikki ja keula irti ei siinä pahemmin käyny :grin:
-
Botniatrack kisaa 2003 vuonna tehdessä kokeilimme kuinka kauas virituristilla voi ajaa. Toisesta päästä urheiluhallia palatessa muutaman metri ennen kun piti jarruttaa lähti purkasta kirjottaa ja korokeen tolpan(50x50 profiili) ympärille pysähty TC3. Päivän päästä piti vielä samalla autolla ajaa kilpaa joten uutta kasaan.
-
Pahin mulla oli kun revo 1/16:a kokeilin huippuja ja aivan yllättäen joku puskassa vaaniva polkupyöräteline hyökkäsi keskelle ajolijaa ja auto siellä välissä :roll: servon linkit ja runko poikki ja toinen etuiskareista korkkasi ei sentään sen pahempaa :afro:
-
Umpiteräksinen futismaalin tolppa hyökkäsi täyttä vauhtia kiitävän autoni kimppuun hiekkakentän laidalta. Kuva puhukoon puolestaan:
https://drive.google.com/file/d/0B91MDcIUItj0b1VMUC1SWEJ1LTQ/edit?usp=sharing
Rikki ainakin:
Iskaritorni halki
Gearbox halki
Etummainen pohjalevy poikki
iskarin yläpään kiinnitys poikki
steering slider halki
Ohjauksen turnbuckle poikki
-
Itse sähköistetty inferno sai kuuman lopun eräänä talvena.
Tyhmyyttäni, osa 1, olin tehnyt alupellistä akkukotelon. Jääkökkäreeseen törmätessä akku ryhmähti niin äkkiä eteen, että kotelon reuna viilsi alta pluspiuhan eristeet puhki.
Toinen virhe oli huolimattomuus: tiesin yhden koneen vaihejohdoista olevan eriste puhki, mutta nähdäkseni mikään ei voinut osua ko kohtaan. Vaan enpä tarkistanut kallistuksenvakaajan liikerataa.
Kovasti kiihdytettäessä se vakaajatanko kytki johdon kontaktiin pohjalevyn kanssa.
Yhdistelmävikana auto kiihtyi hyvin vajaalla kaasulla ja sileällä jäällä, mutta tuntui puutuvan jos oli pitoa.
Minäpä laitoin uuden täyden akun vikaa korjaamaan.
Sitten akku reuhahti osin siniliekkiseen tuleen polttaen ittensä lisäksi muoviosat keskirungosta, Bk 6s/120A noparin, vastarin, ja becin. Servo jäi toimimaan (eri johdolla), mutta sen kuoret oli sulaneet niin, ettei sisältöä saanut uusiin kuoriin ehjänä, joten sekin sittemmin menetettiin.
Pohjalevyn reunalla oleva levike oli palanut reijälle, ja luistinradan jää oli sulanut yli parin vaaksan matkalta niin syvälle että avoveden alle sai (palovammaisen)peukalon ekaan niveltä asti hiekkaan!
Infernaalista energian poistumista?
-
kesäl hyvinkääl euro rc kisan eka harjotuskierros ja eka hyppyri josta tulin alas toiselle takarenkaalle, takaiskari tuki poikki. molemmat harjotuserät ja yks kisa erä sitä pajotettiin ja saatiin viel viimesiin eriin mukaa.
-
eka rc auto(hbx), eka ajokerta. Keskellä parkkista vesilammikko, siihen sitten tuli ajettua(kerennyt ajamaan jopa 2min). Yritin jarruttaa, mutta auto pysähtyi vasta sinne lammikon pohjalle. Sen verran syvä lammikko olikin että koko auto hukkui sinne. Äkkiä kaasu pohjaan ja pois lammikosta. seuraavat kymmenen metriä savun saattelemana, kun nopari suli muodottamaksi. Pistin s-postia liikkeeseen josta auton ostin, ja sain tilalle uuden noparin(huijata piti). Sittemmin en ole sateen jälkeen ajellut
-
Sen verran syvä lammikko olikin että koko auto hukkui sinne. Äkkiä kaasu pohjaan ja pois lammikosta. seuraavat kymmenen metriä savun saattelemana, kun nopari suli muodottamaksi. Pistin s-postia liikkeeseen josta auton ostin, ja sain tilalle uuden noparin(huijata piti).
Siis itse rikoit nopeudensäätimen ja "huijasit" myyjäliikettä, että pääsisit ilman kuluja mokastasi? Rehellisyys maan perii...
-
Käy se joskus niinkin päin että auto porsii itsekseen ja liike ei korvaa mitään. OT minun osalta tässä.
Itse en kauaa vielä ole harrastanut, mutta pahin on varmaan kun ajoin hevosaidan tolppaan ja takaa hajosi muovinen alatukivarsien bulkki. Varaosa oli 200 km päässä joten insinöörin alkuna veistin uuden puusta... :D Yhden akkuparin se kesti ja toisella hajosi, mutta kannatti kuitenkin vääntää :D
-
Pari kertaa tippusi sillalta mutta onneksi oli lehti kasa alla ja ei käynyt kuinkaan. :tongue:
-
Ajoin joskus mankilla slashin kopan yli :afro:
Ite olen kyllä hyppiny slässykällä vähän turhankin paljon, ihan hyvin se on kuitenkin kestänyt.
-
RC10L, 4300kV ja 3S. Gepsi kerkesi kellottaa 78km/h, jonka jälkeen otti ilmaa alleen ja päätyi parinkymmenen metrin ilmalennosta suoraan ojan vastapenkkaan. Yllättävän vähillä vaurioilla selvisin, ainoastaan "ylädekin" iskarinkorva repesi ja pari ruuvia katkesi niin, että perä irtosi rungosta.
-
4s lipoilla hana pohjassa lentopalloverkon tolppaa päin.Alatukivarsi poikki..vetari säilyi . Eipä muuta. HONG NOR.
-
Lapseen törmäys eilen tiksissä pääsuoralla hana pohjassa ei kerenny tekee mitään enne kuin losahti onnneksi ei käynyt mitään HUH :sad:
-
Hyvä ettei lapseen sattunut.
Joskus hyppyytin slashilla täydestä vauhdista (N. 70Km/H) omatekoiseen hyppyriin. Pohjalevy meni rikki ja tasauspyörästön kotelo.
-
Joo onneksi ei kyl se vähän hirvitti kun lapsi lensi aika hyvin.
-
Noh, sprintti ei oo kyl vielä suurempia kärsiny. Kerran meinas käydä sähköille huonosti kun ajelin tuossa tiellä. Tien vieressä oli melko syvä oja, kaasu pohjassa ihan kiitettävää vauhtia, vähän jarrua ja perä lähti alta. Siitä sitten perä päin ojaa, siinävaihessa ei lievä mitään hätää mutta sitten tuli aika jarruttaa. Kaasuahan sitä olis pitäny painaa kun mennään 50km/h pakilla ojaa päin mutta polttiksiin tottuneena jarru pohjaan (pakki)... siitä sitten vauhdilla syvän ojan pohjalle, juosten ojan reunalle katsomaan. HUH, Oja oli kuiva!!! :mrgreen: normaalisti tuolta ojasta löytyy muutama kymmenen senttiä vettä. :D
Kaverin sähköllä kans ajelin pari kesää sitten, Auto Tamiya Blackfoot mekaanisella noparilla. Lähdin siitä sitten kaasu pohjassa peltoa pitkin poispäin, kantomatka loppu ja kun oli mekaaninen nopari niin auto jatkaa menoaan. Siitä sitten juosten perään, kiinnihän sitä ei tietenkään saatu mutta ihmeteltiin sitten kun yhtäkkiä pysähty... Akun liitin ei yhdistäny :mrgreen: Noin vuotta myöhemmin sitten selvis sekin miks kantomataka loppu melko lyhyeen, antenni oli juurestaan poikki...
Itellä tommoista mokaa ei voi käydä että lähtis pakittaa koska jarru on turistin vakio varuste ei pakkia turistissa käytetä(mikäli kisa sallittu auto) jä kätevähän se jarru on paitsi pakkikin tuo lisä iloa kun ajaa seinään ja pitäisi päästä poies niin pakki auttaa mutt 7 vuotta ajanut pakittomalla autolla niin siihen ei ole kaipausta ja lisäksi en ole käyttänyt tietääkseni pakillista autoa.
-
Tää voisi olla se yksi pahimmista. :laugh: Sampede crash.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=Nk2E9xG7dAU#ws)
-
Tuo oli aika paha :laugh:
-
Meni aikamoista siksakkia ei ihme et kolaroi :D :evil: :lipsrsealed: :undecided:
-
Tuli kyllä aikamoinen äkkipysähdys :D
Itselläni pahin törmäys taisi olla aikoinaan Marui Big Bearilla. Vanhanaikainen tekniikka, niin siinä vaiheessa kun ohjauksen kantama loppui, autoon jäi kaasu päälle. Auto meni sitten täysillä vauhdeilla muovisen roskiksen alle (sellainen pyörien päällä oleva roskis). Onneksi roskis oli sen verran korkea, että ainoat "damaget" oli koritolppien katkeaminen.
Tosin nyt vasta on oikeasti hieman pirteämpi auto alla, joten enköhän minä tähän topikkiin palaa hetken kuluttua tilittämään :)
-
Pahimpia törmäyksiä taitaa olla edesmenneellä Hyper7 brushlesilla lipeeminen about täydestä vauhdista kakkosnelos aidan pylvääseen. Kerkeshän siin ehkä 0.2s olla jarrupohjassa vauhtia gps päivän testien mukaan niillä välityksillä noin 95km/h.
Tähän nojaten yllättävän pienellä selvittiin toisaalta koskaan en ole saanut näistä krosseista kun yksittäisiä osia hajalle vaikka on välillä pieniä törmäyksiä tullutkin eli melkosen kestävii kapistuksia tuoli toki jo hieman liikaa :)
Listalle taisi kertyä:
- runkolevy kieroksi
- takaiskari torni kieroksi.
- takatukivarsien yläpään kiinnitykset repesi
- etupään C pala hajalle.
- muutamia muita pieniä osia mitä en muista.. noh auto oli kuitenkin 1h päästä taas ajossa eli ei sen isompaa hätää :)
https://www.dropbox.com/sh/t1p5cmvec3hpcux/HqKGunIxzl (https://www.dropbox.com/sh/t1p5cmvec3hpcux/HqKGunIxzl)
-
Mulla ei oo kovin suuria törmäyksiä sattunut..Yleensä ne on ollu, että auto kaatuu ja taka iskaritorni mutkalle yms.
Mutta jos "pahinta" etsitään niin ehkä DBX:lla viime kesänä täydestä vauhdista päin puuta ja edestä vasemman puolen ylä-ja ala tukivarret katki, ja vetari mutkalle. Seuraavalla ajolla meni sitten vetarikuppi,voi olla että sekin "haurastui" puuta päin ajaessa joten ei siitä nyt niin hirveää laskua kuitenkan tullut.
-
No firestormilla serku jalkaa pahki.
Soramontulla isosta pompusta ja vauhtia oli joku 80km/h.
Hajonneita osia.
-kaikki iskari varret.
-vatteja 2
-nokkapala pohjalevystä poikki.
-takatukivarren kiinnikkeet.
-rear axlet rikki kummaltaki puolen.
-koppa halkes
-renkaat repes
-
No firestormilla serku jalkaa pahki.
Soramontulla isosta pompusta ja vauhtia oli joku 80km/h.
Hajonneita osia.
-kaikki iskari varret.
-vatteja 2
-nokkapala pohjalevystä poikki.
-takatukivarren kiinnikkeet.
-rear axlet rikki kummaltaki puolen.
-koppa halkes
-renkaat repes
Kulkeekos se niin kovaa? :wink:
-
Ei oo tapana törmäillä :roll: mutta tekevälle sattuu. Kesällä ajelin Madilla ja isä ajoi Slashilla, pienen kommunikaatiohäiriön seurauksena jyräsin Slashin perän yli :D takaa olka-akseli meni vaihtoon, ei muuta.
-
No firestormilla serku jalkaa pahki.
Soramontulla isosta pompusta ja vauhtia oli joku 80km/h.
Hajonneita osia.
-kaikki iskari varret.
-vatteja 2
-nokkapala pohjalevystä poikki.
-takatukivarren kiinnikkeet.
-rear axlet rikki kummaltaki puolen.
-koppa halkes
-renkaat repes
Kulkeekos se niin kovaa? :wink:
Kulkise 3s ja 18/87 jo 67km/h gps mukkaa.
Törmäyste aikaa joku 70-80km/h, 2s ja 24/87 välit.
-
Kotona pihalla tuommosta harjotus kiekkaa vetelin TS2:lla. Muutamia pomppuja ja täysin olematon osuma vasempaan etutukivarteen. Runko poikki. Muutenhan ei olisi pistänyt ärsyttämään,mutta just saanu auton kasattua ja kuntoon kaikkien taisteluiden jälkeen niin ei muuta kun taas auto uusiksi.
-
Törmäys pyörätelineeseen HPI Cyber 10B autolla n. 60-70km/h ja hajos vaan tukivarsi ja 2 ruuvii ja 1 linkki
-
Itsellä pahin on varmaankin kun ajoin pikku e-revolla, sillä harjattomalla ja 3s lipolla = kulkee kokoisekseen aivan liikaa. Päätimpä sitten melko pimeällä ajaa vähän speedruneja vähän liian pienessä paikassa. siinä kun ajoin kauvempana niin juuri kun olin saamassa kaasua aivan pohjaan niin kuuluu kauhea pamahus. Ajoin sellasen ison pyörillä olevan roskiksen siihen renkaaseen kun en pimeellä nähny autoa kunnolla enkä ajatellut miten läheltä se roskis menee. Tai siis auto menee läheltä roskista :wink:
Lopputuloksena = katkennut runko edestä, kolme tukivartta edestä, toinen etu iskari palasina ja kori kiinnikkeet edestä poikki.
-
mini revolla n.65km/h valopylvästä päin ja runko poikki :tongue: 4 kerran kun vaihdoin rungon totesin että ei oo mulle soveltuva auto :grin: