Itse sähköistetty inferno sai kuuman lopun eräänä talvena.
Tyhmyyttäni, osa 1, olin tehnyt alupellistä akkukotelon. Jääkökkäreeseen törmätessä akku ryhmähti niin äkkiä eteen, että kotelon reuna viilsi alta pluspiuhan eristeet puhki.
Toinen virhe oli huolimattomuus: tiesin yhden koneen vaihejohdoista olevan eriste puhki, mutta nähdäkseni mikään ei voinut osua ko kohtaan. Vaan enpä tarkistanut kallistuksenvakaajan liikerataa.
Kovasti kiihdytettäessä se vakaajatanko kytki johdon kontaktiin pohjalevyn kanssa.
Yhdistelmävikana auto kiihtyi hyvin vajaalla kaasulla ja sileällä jäällä, mutta tuntui puutuvan jos oli pitoa.
Minäpä laitoin uuden täyden akun vikaa korjaamaan.
Sitten akku reuhahti osin siniliekkiseen tuleen polttaen ittensä lisäksi muoviosat keskirungosta, Bk 6s/120A noparin, vastarin, ja becin. Servo jäi toimimaan (eri johdolla), mutta sen kuoret oli sulaneet niin, ettei sisältöä saanut uusiin kuoriin ehjänä, joten sekin sittemmin menetettiin.
Pohjalevyn reunalla oleva levike oli palanut reijälle, ja luistinradan jää oli sulanut yli parin vaaksan matkalta niin syvälle että avoveden alle sai (palovammaisen)peukalon ekaan niveltä asti hiekkaan!
Infernaalista energian poistumista?