Kirjoittaja Aihe: Kyosho TF-5 sähkötouring  (Luettu 49200 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #120 : 14.11.09 - klo: 17.53 »
Nonnii, nyt pääsin testaa vihdoin tuonne Alue-8 rajatorpan radalle tätä stanua.

Joku ihme juttu noiden Orion 5100 akkujen kanssa, ne on huomattavasti laiskempia kuin noi mun vanhemmat Orion 4500 akut. Akkujen "heräämisestä" ei pitäs olla enää kyse, mutta on sekin mahdollista. Samalla tavalla niitä olen käsitellyt kuitenkin.

Eli 2 ekaa settiä meni hyvin laiskoissa - siis todella laiskoissa - tunnelmissa noilla 5100 akuilla. Läpit yli kuudentoista, uh. Kolmanteen settiin (ajovuorot you know) sain jo kohtuullista vauhtia 4500 akulla ja läpit putos 14 sekuntiin. Mut on se siltikin aika sairaan paljon verrattuna harjattomiin stanuihin jotka lähentelee 11 sekuntia parhaimmillaan, jos oikein ymmärsin. Aake K meni heittämällä ohi. Joku pikkupoika ajeli stanulla lähemmäs meikäläisen vauhtia ollen kuitenkin nopeampi.

Mulla on siis 2 vaihtoehtoa: Jättää auto puhtaasti drifteriksi ja pihasuttaukseen tai hommata lipo+harjaton joka on taas pari hunttia lisää jos kisata meinaa. Täytyy nyt miettiä olenko ens viikonlopun kisoissa "in" vai "out".

Hieman olen pettynyt, se on myönnettävä. Rata ja puitteet olivat kyllä Rajatorpassa mukavat eli hyvä harrastuspaikka ehdottomasti. Katsotaan.

Mulla on siis 2 vaihtoehtoa: Jättää auto puhtaasti drifteriksi ja pihasuttaukseen tai hommata lipo+harjaton joka on taas pari hunttia lisää jos kisata meinaa.
Ohan toi auto nyt aika nihkee ku vertaa johonki esim. vaikka tamyan oikeeseen turistiin. Sen mitä ite olen testannut kaverin TF-5:sta niin ei se lipo + kunnon konekaan huonoa auto paremmaksi tee. Muoviämpäri on vaan muoviämpäri ei se paremmaks muutu vaikka sille mitä tekisi.

Siis autohan on mukava ajettava ei siinä mitään. Mutta kun ei vaan suoralla kulje noilla tehoilla, ei. Mut en oo kokeillu Tamiyan kisa-autoja joten en voi verrata. Toisaalta se olis ku vertais omenia ja appelsiineja.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #121 : 14.11.09 - klo: 19.43 »
Teet siitä VTR-kilpurin, ei tartte kalliita lipoja hommata kun kaikki kovakuoriset on sallittuja..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #122 : 14.11.09 - klo: 20.12 »
Olishan sekin tietty, tänks. Katsotaan.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #123 : 14.11.09 - klo: 21.40 »
Eli 2 ekaa settiä meni hyvin laiskoissa - siis todella laiskoissa - tunnelmissa noilla 5100 akuilla. Läpit yli kuudentoista, uh. Kolmanteen settiin (ajovuorot you know) sain jo kohtuullista vauhtia 4500 akulla ja läpit putos 14 sekuntiin. Mut on se siltikin aika sairaan paljon verrattuna harjattomiin stanuihin jotka lähentelee 11 sekuntia parhaimmillaan, jos oikein ymmärsin. Aake K meni heittämällä ohi. Joku pikkupoika ajeli stanulla lähemmäs meikäläisen vauhtia ollen kuitenkin nopeampi.

Mulla on siis 2 vaihtoehtoa: Jättää auto puhtaasti drifteriksi ja pihasuttaukseen tai hommata lipo+harjaton joka on taas pari hunttia lisää jos kisata meinaa. Täytyy nyt miettiä olenko ens viikonlopun kisoissa "in" vai "out".

Ei nuo ajat varmaan kovin suuri yllätys pitäny olla? On selvää, että RTR-vermeillä ei päästä kisamallien aikoihin, ei millään autolla. Veikkaan, että vaikka RTR-autoon vaihtaa asianmukaiset sähköt, silti 12 sekunnin alle tuskin pääsee.

Katselin viime talven A8-kisatuloksia, joista selviää se, että pitää ajaa 11,2 - 11,4 keskikierrosaikoja, jotta on mahdollisuus kärkisijoille. uskon, että jokseenkin sama vaatimus toteutuu tänäkin vuonna.

Stanu motti maksaa 59€, lipot alkaen 20€ (saat minulta kisaan lainaan, jos haluat), joten ei se ainakaan siitä pitäs olla kiinni? Tietysti jos säätimen joutuu hommaamaan, niin siitä tulee taas kuluja.

Hyvä puoli tuossa on se, että samalla säätimellä ja koneella voi sitten ajaa vaikka VTR:ää stanun lisäksi.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #124 : 14.11.09 - klo: 21.52 »
Oli se pieni yllätys johtuen ihan siitä että ettei aikasempaa kokemusta ollut ja 27T lankanen kone Medaseciltä kuitenkin kohtuullisten akkujen kanssa että näinkin laiskaa menoa.

Ei sillä tavalla rahasta ole kiinni, kiitos vaan, mutta yhden kisan takia - katsotaan... polttishommat ja ulkoilmassa oleminen on kuitenkin se meikäläisen juttu. Onhan tämä kivaa ollut tutustua lajiin ja kokeilla.

Ei minulla kärkisijoille ole kiire mutta olishan se mukavaa että ajolaitteet olis samalla ballparkilla, nyt ei ihan.. katotaan mitä ensi viikko tuo, tuoko mitään.

Poissa mc_nopsajalka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #125 : 16.11.09 - klo: 17.20 »
tuli tilattua orionin 17lankanen talveksi. Jos sillä talven yrittäis riftailla jotenki ja sit kesäksi vähän pirteempää pataa, jos polttiksen ohella kerkeisi :) onkos porukalla kokemusta ko. Moottorista ?
Hong Nor X2-CRT
KYOSHO TF-5

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #126 : 16.11.09 - klo: 21.18 »
kerro lisää kun olet testannut, itsellä ihan hyvät kokemukset. Minusta ihan passeli siis.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #127 : 16.11.09 - klo: 21.21 »
tuli tilattua orionin 17lankanen talveksi. Jos sillä talven yrittäis riftailla jotenki ja sit kesäksi vähän pirteempää pataa, jos polttiksen ohella kerkeisi :) onkos porukalla kokemusta ko. Moottorista ?

Olikos hiilellinen vai hiiletön :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mc_nopsajalka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #128 : 16.11.09 - klo: 22.14 »
tuli tilattua orionin 17lankanen talveksi. Jos sillä talven yrittäis riftailla jotenki ja sit kesäksi vähän pirteempää pataa, jos polttiksen ohella kerkeisi :) onkos porukalla kokemusta ko. Moottorista ?

Olikos hiilellinen vai hiiletön :huh:
Jerzi


Kyseessä hiilellinen :)
Hong Nor X2-CRT
KYOSHO TF-5

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #129 : 21.11.09 - klo: 19.17 »
Tänään potkittiin TF:llä (readyset) B-finaalin kakkoseksi. A-finaaliin olis tulosten perusteella voinu stanussa päästä ehjemmällä alulla mitä kisapäivä toi tullessaan, mutta siellä olisin joutunut väistelijän rooliin joten B-finaali oli aivan oikea paikka.

Aamupäivästä oli ongelmia säätimen kanssa, eihän se kestäny Putnamin kisaviritteisen 27T pannun tehon "imua" lipoakuista ja sitten lopulta laukesikin. Onneksi UAU:n vara-autosta löytyi kisapaikan ainoa harjallinen säädin ja matka jatkui, lisäksi Poutiaisten (KIITOS!) avustuksella sitten loppuun asti päivän mittaan meno parantuen. Heiltä nimittäin löytyi asteittain pienempää pinjonia ja 31T lopulta osoittautui varsin sopivaksi.

Vauhti oli siten hyvä B-finaaliin, A-finaalissa olis tarvittu harjaton tai vähintäänkin parempi säädin 27T konetta varten jotta kyyidssä olis pysynyt. Orionin Lipo akuissa oli kyllä tehoa ei siinä mitään!

V-Tecin renkailla mentiin ja iskarit laitoin alhaalta ulos, ylhäältä sisälle ja Lazerin vakaimet edessä ja takana. Paremmalla pidotuksella auto olis varmaan ollut todella hyvä, nyt ihan mukiinmenevä. Lipolla oltiin painorajan tuntumassa 1425gr.

Harajttomat kun laittaa niin ei jää vauhdistakaan kiinni. Nyt se vaan ei natsannut kuten kisatopikissa eilen illalla jo kirjoittelinkin, seuravaa kisaa odotellen.

Niinku RC-Ossi hauskasti sanoi, eka kerta kun hän näkee Kyoshon touringin Rajatorpan radalla  :grin:
« Viimeksi muokattu: 21.11.09 - klo: 19.22 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #130 : 10.01.10 - klo: 15.23 »
Kyosholta tulossa uusi kisaturisti (ylhäällä lukee Yokomo mutta auto on Kyosho)




Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #131 : 10.01.10 - klo: 15.29 »
Jep jep.. tuliskohan tää versio jopa yleiseen myyntiinkin. Edellistä Stallionia oli useita eri versioista ja niillä millä ajettiin kisaa ei saanut kaupoista.
---

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #132 : 10.01.10 - klo: 15.31 »
Yritetään. Olisin hankkinut edellisen Shin version mutta sitäkään ei saanut enää jokin aika sitten. Tässä selitys. Mutta voi olla että hommaan carbon version keppivetoisesta TF5:stä, vaan kun tää sisätourinki on vaan harrastus....

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #133 : 10.01.10 - klo: 15.33 »
Jep jep.. tuliskohan tää versio jopa yleiseen myyntiinkin. Edellistä Stallionia oli useita eri versioista ja niillä millä ajettiin kisaa ei saanut kaupoista.

Yritetään.

WTF? Sinäkö sen päätät?
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #134 : 10.01.10 - klo: 15.44 »
Kyllä asioihin voidaan vaikuttaa. Voin puhua Kyoshon Samille asiasta, jos on kiinnostusta.
Onko?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #135 : 10.01.10 - klo: 15.46 »
Kiinnostaa melkein yhtä paljon kuin litra piimää.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #136 : 10.01.10 - klo: 15.48 »
No en kysynyt sinulta - kun tiedän että sinulla on 2 T3:sta - vaan yleisesti. Lähinnä Jarkolta.

Mikäs sua vaivaa? Eikö ne ongelmat pitänyt olla lähinnä mulla.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #137 : 10.01.10 - klo: 15.50 »
Ei ole henk. koht. kiinnostusta. Lähinnä halusin tuoda esille tuon Kyoshon jatkuvuuden puutteen ainakin sähkötouring-autoissa. Mutta vissiin kyseessä on niin marginaalinen tuote, ettei sitä yritetäkään saada massojen käsiin.

Lisäilen vielä tähän, että toivon, että Mika hoitaa promoomisellaan uusia (aloittelijoita) kuskeja touring-autoilun piiriin. Siinä mielessä toi RTR TF-5 on kyllä erinomainen valinta, josta on halpa siirtyä oikeisiin kilpureihin.
---

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #138 : 10.01.10 - klo: 16.00 »
No en kysynyt sinulta - kun tiedän että sinulla on 2 T3:sta - vaan yleisesti. Lähinnä Jarkolta.

Mikäs sua vaivaa? Eikö ne ongelmat pitänyt olla lähinnä mulla.

No kyllä kysyit, myös minulta.

Ongelmien suhteen voit virkistää muistiasi vaikka tällä topikilla. Ja joo- kyllä ne ongelmat on edelleen sinulla.

Flying Calacucco

Poissa Mexi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #139 : 14.01.10 - klo: 20.25 »
Iltaa.
Tuli tällainen TF-5 rtr puolivahingossa hankittua. Kelpo peliltähän tämä muovipulkaksi vaikuttaa, näin metriäkään ajamatta :)
Heräsi kysymys että mahtaako tähän mitkä spurrit sopia kun on vain kahdeksan reikäinen tuo vakio? Ja onko tuon spurrin vaihto todella niin hankalaa kuin miltä vaikuttaa? Pitäisi puoli autoa purkaa...
Tuntuu hassulta kun tuota keulaa ei tunnu saavan riittävän ylös jotta VTR:n 8mm täyttyisi. Pidemmät pallokupi ilmeisesti hankittava.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #140 : 24.01.10 - klo: 19.30 »
Spurrin vaihto on keppivetoisessa hieman hankalaa mutta esim. kardaani putoaa pois irroittamalla top deckin vaan toisesta päästä, sen flexiä rungosta löytyy. Noita RDS spurreja ei taida olla kuin yhtä kokoa mutta pinjoneita löytyy ja joku 24T-27T on aika passeli, hieman koneesta riippuen.

Itse pääsin tänään pikaesti tyyppää tuota uutta kit-mallista keppivetoista TF-5 autoa ja kyllähän se laatu tuntuu ohjaimenkin takana.

Pari ekaa hiittiä meni kyllä aika reisille välitysten ja ohjauksen EPA säädön takia; olin vissiin jättänyt tallentamatta joten auto ei kääntynyt kunnolla. Pahoittelut törttöilystä jos olin jonku tiellä radalla.

Kokeilin alkuun 13.5 pannua mutta täytyy hommata isompaa pinjonia. Ei toiminut noilla mitä oli.

Pientä säätöä, pidotukset renkaisiin ja 17 lankanen paikolleen niin kulkupuolta alkoi löytyä ihan eri tavalla.

Lähdin näillä välityksillä
88/32=6.88
96/34=7.06

Tämä jäi kokeilematta ajan loppuessa, ja jäi seuraavaan kertaan:
88/34=6.47
96/38=6.32
96/43=5.58
jne.

Ajoin eka spoolilla mutta one-way tuntui paremmalta, eihän noissa jarruja tarvii.


Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #141 : 27.01.10 - klo: 14.44 »
Tältä näyttää auto korin alta. Noi iskarit ovat mahdottoman hienot, alapäässä 2x hattua kierteillä, ei G-clipsiä.


Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #142 : 27.01.10 - klo: 17.39 »
Paljonko Mika tolle tuli hintaa?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #143 : 27.01.10 - klo: 17.48 »
Kyosholta on tulossa uusi automalli, joka korvaa nykyiset hihnavetoiset Stallionin ja Shinin. Suunniteltu harjattomille ja lipoille. Tämän takia näitä vanhempia ei saa pohjolasta enää, eikä siten tätä TF-5 kittiäkään tällä hetkellä.

Joten.. tilasin tämän on A-mainista, hintaa tuli 390€ kaikkiaan (alv ja tulli mukaanlukien), siinä oli muutama extra pinjoni ja spurri setissä mukana. Kitin mukana on spooli ja oneway eteen, kuuladiffi taakse.
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/7366/n/Kyosho-TF-5-1-10-Scale-Electric-Touring-Sedan-Kit
Hinta putoo kun laitat ostoskoriin $379.99 ja sitten vielä Tammikuun kuponkikoodilla $25 pois..


Tarkennan sen verran että varaosat saa Suomesta koska varaosat ovat samoja (made in Japan) kuin TF-5 readysetinkin kanssa jota myydään edelleen ja onkin myyty tosi paljon! Siitähän on myös tuo T2 malli, jossa ei ole Novakin integroitu säädin+vastari vaan erilliset vastari ja nopari.

« Viimeksi muokattu: 27.01.10 - klo: 18.05 kirjoittanut Mika R »

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #144 : 28.01.10 - klo: 20.11 »
Onko näitä TF-5 kittejä jo sitten kaksin kappalein maassa. Omalla kitillämme on jo kolme kesää takana. Varaosien lisäksi myös viriosia saa suomalaisista Kyosho kaupoista kiitettävästi ja halvemmalla kuin esim. Saksasta. Ensimmäisinä viriosina hankimme alumiinisen spoolin sekä diffin ulostulot taakse. Kitin mukana tulleet muoviset katkesivat melkein ensimmäisellä akulla.

Tässähän näitä viriosia löytyy:
http://www.kyosho.de/?page=shop/product&product_id=13814&category_id=cd621e85f9121a4d0c91581f1c11c8aa&xref_cat=ccffd6e9158ed7920e192711b6a213bc&mod_title=product&ps_session=garrat7g4k6a7iag733avl87c6&setlang=deu

Näitä takahubeja olen ajatellut omaan seuraavaksi:
http://www.kyosho.de/?page=shop/flypage&product_id=16558&category_id=cd621e85f9121a4d0c91581f1c11c8aa&ps_session=garrat7g4k6a7iag733avl87c6&mod_title=product&setlang=deu

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #145 : 05.02.10 - klo: 00.14 »
Taitapa olla  :laugh:

Palataan aiheeseen kun olen päässyt ajamaan vähän enemmän juuri Egyptistä kotiutuneena. Uudet välitykset odottavat asennusta 13,5T moottorille.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #146 : 07.02.10 - klo: 17.29 »
Tänään sain vähän paremmin tuntumaa autoon aamupäivän ajoissa. Välitys 96/38 TSS pannulla ja onewaylla kurvailu tuntui hyvältä. Kierrosajoista ei hajua kun ajanotto ei ollut päällä, tuskin ne mitään ihmeellisiä kuitenkaan oli. Nastaa silti kun pääsi ajaa kohtuu vapaalla baanalla ajoittain. Maaliskuun alue-8:ia odotellessa...

Poissa rc-ralli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #147 : 21.02.10 - klo: 18.56 »
Voisitteko laittaa kuvia/videoita tuosta kyoshosta..
traxxas e-revo 1/16 vxl 2.4GHz

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #148 : 21.02.10 - klo: 19.39 »
Tossa on TF-5 RDS versio pääosassa aika lailla http://www.youtube.com/watch?v=acI6lluI8Dg

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #149 : 21.02.10 - klo: 19.40 »
Ei kerro pinjoni/spurrivälitys (96/38) vielä mitään, paljonko FDR eli kokonaisvälitys?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu