Kirjoittaja Aihe: Digiservo touring-autoon?  (Luettu 1847 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Digiservo touring-autoon?
« : 03.01.04 - klo: 16.24 »
Meillä on edessä uuden servon hankinta juniorin autoon ja mietin kannattaako siirtyä digiservon käyttöön. Hän ajelee vielä syndicatessa, mutta viriluokka kiinnostaa jo kovasti.
Olisi mukava kuulla servoasioihin perehtyneiden näkemyksiä ja kokemuksia digiservoista. Mitä lisäarvoa tai hyötyä olet havainnut? Onko tullut ongelmia vastaan?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Digiservo touring-autoon?
« Vastaus #1 : 04.01.04 - klo: 19.30 »
Itselläni on käytössä Multiplexin digiservoja ja mitä olen huomannut niin hyviä puolia ovat nopeampia (servo ajaa nopeammin haluttuun kulmaan ja pysähtyy kuin "seinään"), eivät "surraa" kuormituksenkaan kanssa ja keskitys on nopea ja tarkka.
Huonoja puolia hinta ja vievät enemmän virtaa.
Yllättäen kädellä pyörittäen tuntuu "löysältä" vaikkakin on käytössä normaalia voimakkaampi!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Digiservo touring-autoon?
« Vastaus #2 : 04.01.04 - klo: 20.59 »
Itse olen käyttänyt niin touringissa ja 1/12 autossa digiservoja, Futaban 9450 ja sitten tämä K.O:n malli ( en muista numeroa ) . Toimineet ovat moitteettomasti, ei voi kuin kehua. Auto on tarkka ajaa ja keskittää nopeasti.. Kuski vaan kerkee kääntää ;)
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa J.M.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Digiservo touring-autoon?
« Vastaus #3 : 04.01.04 - klo: 21.15 »
Tuo digiservo on hyvä hankinta. Ite oon ajellu turistia tolla K.O. mallilla... Onhan siinä pientä hakemista alkuun, kun auto kääntyy heti eikä semmoisella pienellä viiveellä. Tosiaan niin, kun Henkka tuossa ylempänä mainitsi, että auto on tarkka ajaa.
Ne on hyviä :wink:
LRP / Power-Racing

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Digiservo touring-autoon?
« Vastaus #4 : 04.01.04 - klo: 21.53 »
montako sekuntia paranee kierrosajat??!?!?

itellä on Hitec HS-625MG mutta en ole vielä nopeampaa ohjausta (osannut) kaivata.

nimim. taidoissako vika?
---

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Digiservo touring-autoon?
« Vastaus #5 : 05.01.04 - klo: 08.56 »
Digiservo on hyvä hankinta. Digiservon eduista tavalliseen verrattuna voi lukea: http://www.rczone.net/modules.php?name=News&file=article&sid=308

Digiservon kanssa on "ehdottomasti" käyttettävä >5,8 Voltin BEC-piirillä varustettua nopeudensäädintä. Jos BEC-jännite on matalampi ei servosta saada kaikkea voimaa/nopeutta käyttöön ja pahimmassa tapauksessa servo ylikuormittaa BEC-piirin ja auto sammuu "selittämättömästi" radalle.

Nopea/vääntävä servo on peruste tämän lajin harrastamiselle. Hitaalla servolla pärjää jos ei tee virheitä. Nopea servo ehtii mukaan korjausliikkeisiin kun perä karkaa ja näin kierros on pelastettu.

Itse suosittelen hankkimaan futaban 9451 servon. 9450 oli tämän edeltäjä. Uuden mallin tulisi olla myös edeltäjäänsä edullisempi!

Digiservot ovat yleisesti myös 2xkuulalaakeroituja ja varustettu metallirattain. Näin ollen myös kestävämpiä.

Jarkkom: Ei taidan paras kierrosaika välttämättä parantua, mutta tulos saattaa tulla varmemmin.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Digiservo touring-autoon?
« Vastaus #6 : 05.01.04 - klo: 10.35 »
Tärkeä homma tossa ohjauksessa on se, että ohjauksen nopeutta rajoittava tekijä on kuskin ranne eikä servon nopeus.