Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - VesaK

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 51
121
Tulokset / FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« : 18.08.04 - klo: 15.19 »
Sääntöjen laatijan ajatuskulkuna on varmasti ollut, että jos auto on viallinen ja siitä saattaa sen vuoksi aiheutua kanssakilpailijoille haittaa, on auto otettava pois radalta. Tämähän seisoo selkeästi säännöissä.
Mutta miten ponderin unohtuminen olisi sellainen haittatekijä, jonka vuoksi auto on otettava pois? Entäs jos autossa on ponderi, mutta sille ei rekisteröidy kierroksia, pitäisikö se silloin ottaa pois?

Ponderittomalle kilpailijalle, kuten muillekin, on tärkeätä saada harjoitusta radalla. Hänen voidaan jopa katsoa siitä harjoittelusta maksaneen.
Hänen ajamisensa ei muuta tilannetta muiden kilpailijoiden kannalta mitenkään normaalitilanteeseen nähden, siellähän hän olisi joukossa ponderin kanssakin. Mutta jos hän jää pois, ovat hänen eränsä muut kilpailijat periaatteessa paremmassa asemassa muiden erien kilpailijoihin nähden, koska erässä on yksi vähemmän.

Sanomattakin on selvää, että ponderiton, tai muuten ko. erässä pelinsä menettänyt kilpailija väistää ja antaa tietä jokaiselle kanssakilpailijalle.

Pitäisikö myös selvästi tulosparannusmahdollisuutensa menettänyt kilpailija velvoittaa tulemaan pois radalta kesken erän?  :wink:

122
Tulokset / FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« : 18.08.04 - klo: 14.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Kuten sanoin, siinä lukee selvästi että " ajaja on velvollinen huolehtimaan sen käytöstä ". Joten jos hän ei ole siitä huolehtinut, silloin hänet pitää ottaa pois radalta...


Ei voi olla totta! Pientä rajaa pilkkujen fiilaamiseenkin please.

Kerrotko vielä, millä tavalla ponderiton auto häiritsee ajanottoa tai kanssakilpailijoita enemmän kuin auto, jossa ponderi on?

123
Sähköautot / Asso Talk
« : 18.08.04 - klo: 14.28 »
Juu, Asso TC3:n viimeisin lista näyttää tältä:

* Euroopanmestaruudet 2002 ja 2003 ja 2004
* Suomenmestaruus 2004 - kaksoisvoitolla
* Nuortenmestaruus 2004
* Sekä SM- että NM-sarjojen 10 parhaan joukossa Assoja kummassakin ainakin 4kpl. Voipi olla enemmänkin?
* Pisteenä i:n päälle Laukaan TS10:ssä neloisvoitto

Edit: Meinasi unohtua..
* Nuorten Euroopanmestaruudet 2003 ja 2004


Mitä Assojen mollaajille enää jää piipitettävää?  :wink:

124
Tulokset / FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« : 18.08.04 - klo: 13.59 »
Jokainen alkuerä on kilpailijalle arvokas kokemus radasta ja auton säädöstä, riippumatta siitä onko siinä ponderia vai ei.

Miten auto häiritsee muita kisaajia tai ajanottoa ilman ponderia enemmän kuin ponderin kanssa?

125
Kilpailijoiden kanava / AKK Seuratiedote 4-2004
« : 17.08.04 - klo: 18.06 »
Asian käsittelyn hitauden vuoksi tämäkin tieto lajiryhmän istuntokauden katkeamisesta olisi ehkä voinut tulla vähän aikaisemmin. Juuri siksi tiedustelin asiasta varsin selvästi toisessa topicissa jo kesäkuussa, sekä myös suoralla sähköpostikyselyllä. En saanut yksiselitteistä vastausta.

Kuten äskettäisistä tapauksista on nähty, lajiryhmä joutuu lajin käytännön asioiden ohella toimimaan myös eräänlaisena tuomarina ja oikeudenjakajana. Sen pitäisi asettaa ryhmälle ja sen toiminnalle erityisen korkeat eettiset vaatimukset. Jos se ei toteudu, lajiryhmän uskottavuus ja luottamus on kellarissa, ja silloin ei voida enää puhua harrastajien ja kilpailijoiden omasta etujärjestöstä, vaan jostakin ihan muusta.

Siteeraus toisesta topicista:
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

Jos pienoisautoilun järjestötoiminnan arvoja mietiskelee (ne muuten olisi lajiryhmänkin syytä pohtia ja julkistaa), itse en pystyisi ohittamaan näitä kolmea:

* lajin pitkän tähtäimen etu
* oikeudenmukaisuus
* avoimmuus


Ja edelleen uusintana toinenkin lainaus:
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Esitän silti yhden mallin, mitä näkökulmia lajiryhmässä voisi olla edustettuna:
- AKK
- kilpakuljettajat, kansainvälinen taso
- kilpakuljettajat, kansallinen taso (TS-taso)
- aktiiviharrastajien taustaryhmät eli isäpappa tai äitimamma
- mahdollisesti vasta-alkajat/äskettäin aloittaneet, eli isäpappa/äitimamma

Tämäntyyppinen kokoonpano nähdäkseni korostaisi lajin nuorisoharrastus-luonnetta, jota varten se nauttii yhteiskunnallista tukeakin.

Nämä ovat todella tärkeitä asioita, jotka pitäisi ottaa huomioon uutta lajiryhmää ehdotettaessa. Siihen ei - kenties tarkoituksellisesti - jätetty aikaa.


Väärinkäsitysten välttämiseksi: en ole kampanjoimassa itseäni tyrkylle lajiryhmään. Pyrin ainoastaan herättämään keskustelua siitä, mikä lajiryhmän tehtävä- ja vaatimuskenttä harrastajien suunnasta katsottuna on.

126
Onnea  Krisu! Sensaatiomainen saavutus nuorelta kilpailijalta: talvisarjan voitto, kesäsarjan voitto, ja tietenkin koko SM-sarjan voitto.
Krisu taitaa olla nuorin kansallisen rc-kilpasarjan voittaja milloinkaan. Eikä vain Suomessa vaan koko maailmassa? Se on iso juttu!

Onnea Panu, joka Laukaan kisan kaikista mahdollisista vastoinkäymisistä huolimatta voitit koko NM-sarjan!

Onnea Bastille Laukaan TJ-kisan ja Avoimen luokan voitoista!

Edit:
Kiitos Laukaan kisajärjestäjille siitä, että ette sortuneet Hyvinkään kisan lapsellisuuksiin: siellä minua kirjaimellisesti ja henkilökohtaisesti kiellettiin asettamasta poikani autoa radalle. :wink:

127
Tulokset / TULOKSET - Saulin Suhinat (KyPak Ralli III)
« : 07.08.04 - klo: 21.08 »
Hyvä Iina! Onnea! Kisaajia ei ollut paljoa, mutta voitto on aina voitto!

Ja hatunnosto Pekka "C-B-A" Reittilän tsemppaukselle!

128
Fantastinen kuva, Veini!

129
Sähköautot / Asso Talk
« : 30.07.04 - klo: 12.39 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
.
Associated  Factory Team TC 3

3 kpl EM voittoja peräjälkeen !!!

5 vuotta vanha peruskonstruktio.

Asso rulez
.

Jep,

* Euroopanmestaruudet 2002 ja 2003 ja 2004
* Suomenmestaruus 2004
* NM 2004 ei kai ole vielä ratkennut, mutta Assolla voitettiin 2004 talvisarjaosuus.

Ei ihan huonosti automerkiltä, jota niin monet mollaavat "vanhaksi"  :mrgreen:

Kerho-varaosamyyjänä olo on vain ankeaa, koska kauppa ei käy, vaikka autoja on paljon. Tulikohan valittua väärä merkki tähän hommaan, monella muulla näyttää varaosakauppa käyvän paljon paremmin :wink:

130
Yleinen keskustelu / Järjestöjyriä Floridassa?
« : 29.07.04 - klo: 15.07 »
Eipä näytä olevan muuallakaan rc-harrastajien asemassa kehumista järjestöjyrien tielle joutuessaan :wink:
http://www.fseara.com

FSEARA on ymmärtääkseni Floridan osavaltion rc-autojärjestö.

Asiasta astiaan, kuten eräs mainio lajikaveri asian ilmaisi: pitikös kohtapuoleen olla sähkötouring-MM:t juuri Floridassa?

Vaikka Krisu ei MM-joukkueeseemme kuulukaan, hänet olisi nyt hyvä lähettää kisaamaan, sillä hänestä on kuultu jo kaikkialla. Pieni ja taitava kaveri kerää positiivista huomiota. Se taitavuus ajan mittaan vain lisääntyy, mutta pienuus ei.

131
Sähköautot / Akut rikki?!
« : 28.07.04 - klo: 09.39 »
Täytynee vielä lisätä, että akun lämpiäminen, kun siitä otetaan virtaa, siis ajon aikana, on täysin normaalia.

Akku lämpenee sitä enemmän, mitä enemmän virtaa otetaan, eli mitä rankemmin ajetaan, eli mitä lyhyemmässä ajassa akun lataus käytetään.

Esimerkiksi kisaerän jälkeen, jossa 3300mAh-akku on tyhjennetty 5 minuutissa, akku on niin kuuma, että sitä ei voi pidellä kädessään. Keskimääräinen virta on silloin ollut 30A vaiheilla.

NiCd-akut kuumenevat voimakkaammin kuin NiMH-akut. Voimakas kuumeneminen myös heikentää akkua nopeasti ja lyhentää sen elinikää.

Pitkä välitys ja/tai rankka ajotyyli ottavat akusta paljon virtaa. Silloin kuumenevat sekä akku että moottori voimakkaasti. Ennemmin tai myöhemmin myös kuski  :wink:

132
Sähköautot / Akut rikki?!
« : 27.07.04 - klo: 17.08 »
Jos lataat normaalilla 4-5A virralla, kunnossa oleva akku ei lämpene latauksen aikana paljoa, vaan vasta latauksen lopussa, kun akku on jo täynnä. Jos tarkoitat tätä loppulämpiämistä, niin silloin laturisi ei osaa katkaista latausta ajoissa. Siinä tapauksessa sinun on tehtävä se itse siinä vaiheessa, kun akku on selvästi kättä lämpimämpi, mutta ei vielä epämiellyttävän lämmin (40-45°C).

Jos kahden moottorin systeemi ottaa erityisen paljon virtaa, se voisi selittää akkujen nopean vioittumisen. Kuinka pitkä on ajoaika? Jos se on 2100mAH -akulla luokkaa 3-4 min tai enemmän, ei virta ole sen suurempi kuin touring-autojen kisatilanteessakaan.
Akun voimakas lämpeneminen ajon aikana viittaa kuitenkin suureen virtaan. Vai tapahtuuko lämpeneminen ainoastaan viallisessa akussa/kennossa?

Jos kenno on viallinen, se täytyy ottaa pois. Kahdesta akusta saat yhdistettyä yhden ehjän, ja varakennojakin jää.

RC-autoihin tarkoitettujen akkujen pitää kestää RC-autoilla ajamista. Kuulostaa merkilliseltä.

133
Christer tuli näin varmistaneeksi  itselleen 2004 Suomenmestaruuden! Lämpimät onnittelut sekä Krisulle että Ollille!

Krisun saavutus on todella ainutlaatuinen ja merkittävä. Kansallinen mestaruus 12-vuotiaana 4+4 osakilpailun sarjassa olisi iso juttu missä tahansa, mutta erityisen iso se on Suomessa, jossa lajin taso on jo pitkään ollut maailman huippua.

134
Tulokset / Maastosarja SM III osakilpailu
« : 16.07.04 - klo: 17.58 »
Make laittoi muutaman kuvan Rc-nettiin: http://rcnetti.wmhost.com/kuvapre.php?ms3_hyvinkaa
Nämä mutakuvat eivät ole tarkoitettu hienohelmoille.

Hatunnosto vieläkin Jarille, joka pysyi S2-luokan moottorillaan M2-vauhdissa riippumatta siitä, oli rata kuiva, kostea vai märkä. Kannattaa seurata hänen loistavaa ajotapaansa, jos haluaa oppia ajamaan crossiautoa.

135
Tulokset / Kaikkien kokemukset ensi kisasta
« : 12.07.04 - klo: 14.30 »
Aihe on erittäin hyvä. Juuri sellainen, jossa jokainen kisoissa käynyt voi antaa panoksensa uusien kisaajien rohkaisemiseksi - siis lajimme tulevaisuuden hyväksi.

Syy, miksi kukaan ei kirjoita mitään, on sama kuin millä tahansa elämän alalla nykyisin: ei viitsitä vaivautua. On paljon helpompaa olla tekemättä mitään, edes kertomatta omista kokemuksistaan, ja ainoastaan käydä lukemassa, onko joku muu saanut jotakin aikaiseksi. Foorumimme on jo pitkään ollut täynnä vapaamatkustajia, jotka eivät itse anna mitään. Siitä ne korkeat katsojaluvut.

Oma huoltaja-ensikokemukseni lyhyesti, koska olen saman jo aiemminkin kertonut:
Elettiin kevättä 2001, ja juniori oli käynyt 3-4kk harjoittelemassa Hiekkaharjun erinomaisissa aloittelijatreeneissä. Kerhokaveri Nappe rohkaisi osallistumaan VAU:n kerhokisoihin, ja sinne mentiin. Itselleni kokemus oli ikimuistoinen: jännityksen tunne juniorin ajoa katsellessa oli uskomattoman voimakas. Mutta positiivinen.
Itse kisa meni hyvin, ja olimmekin tarpeettoman kauan pysyneet sieltä poissa. Nimenomaan kerhokisoihin voi ja pitää mennä heti, kun pystyy ajamaan rataa ympäri ja tarvittaessa väistelemään muita autoja.

Sen jälkeen onkin sitten käyty lähes kaikki kisat läpi, mihin vain ollaan mukaan ehditty. FinnTrack-sarjaa on kierretty jo neljättä kierrosta, ja yksi kisa on käyty Ruotsissakin. Eikä ole tarvinnut katua ennen kuin vasta ihan viime aikoina, ja sekin muista syistä kuin itse lajista johtuen.

Autona ekassa kisassa ja kauan sen jälkeenkin oli Xpress MKIII. Haastava peli, mutta tarpeettoman vaikea säädettävä vasta-alkajalle.

Kisoissa on koettu varmasti kaikki mahdollinen, mitä yhdelle tiimille tarvitsee sattua. Viimeisimpänä viime lauantain crossikisafinaalit:
Hyvin ajettu neljäs lähtöruutu muuttui viimeiseksi sijaksi, koska
- ekassa finaalissa pyörä irtosi jo ensimmäisellä kierroksella. Irtosi, koska pyörän mutteri lepäsi rauhassa mekkauspöydällä :mrgreen:
- tokan finaalin hyvältä näyttänyt 2. sija päättyi hieman epäonnistuneeseen hyppyalastuloon ja matkan jatkamiseen nilkutellen.
- kolmannen finaalin sankari oli nostaja, joka ei löytänyt mollarenkaiden väliin joutunutta autoa: 51sek kierros, kun se normaalisti oli 24sek hujakoilla. Lisäksi auto näytti hyytyvän loppuvaiheessa.

Nämä vain vitseinä siitä, miten kenellä tahansa voi koska tahansa asiat mennä perusteellisesti pieleen. Kuten touring-EM-joukkueemme useille kisaajille kävi. Mutta siitä ei pidä lannistua, vaan siinä yksi lajin mausteista onkin, että yhtään ei tiedä, mitä ensi kerralla tapahtuu  :wink:

136
Tulokset / Maastosarja SM III osakilpailu
« : 10.07.04 - klo: 13.10 »
Tilanne aika-ajojen jälkeen:

1. Jani Hovi
2. Jouko Termonen
3. Petri Laitala
4. Juho Koskivuo
5. Jari Ikonen (S2-10!)
...
17.

M2-10-luokassa n. 10 osanottajaa ja S2-10 -luokassa n. 7.


Ensimmäisen A-finaalin maaliintulo:
1. Jouko Termonen
2. Jani Hovi
...
(Juniori kadotti yhden pyörän ekalla kierroksella, eikä ole vielä löytänyt sitä  :mrgreen: )

Pitoa on ollut riittävästi 2. alkueräkierroksesta lähtien.

Eräkierrosten välillä on nähty rc-moottoripyörän kiitävän touring-radalla. Hieno peli!

137
"Virtuaalinen identiteetti" ??  :mrgreen:

Luin sattumalta topicin läpi, ja tämä jäi päällimmäiseksi mieleen: toivottavasti olet aneboy pystynyt oppimaan  tapauksesta jotakin.  :wink:

138
Tulokset / Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« : 08.07.04 - klo: 16.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Eli nyt on loistava mahdollisuus tulla kokeilemaan "oikeissa" kilpailuissa ajamista, jos sattuu sähkötouring kiinnostamaan.

Tuota voi vain lämpimästi suositella!
Tämän parempaa paikkaa kokeilla kisaamista ei voi kuvitella: kiva rata, hyvät järjestelyt ja leppoisa tunnelma rallikisan ohessa on parasta, mitä ensimmäistä kertaan kisaan osallistuva voi toivoa.

Autoaan, akkujaan, moottoriaan tai ajotaitoaan ei kenenkään tarvitse häpeillä.  Onhan jokainen huippukisaajakin ollut joskus ensimmäisessä kisassaan, eikä se varmasti ole heilläkään mennyt silloin vielä ihan putkeen.

Ensimmäinen kisakokemus on ikimuistoinen. Nyt sen hankkimiseen on tarjolla hyvä tilaisuus.

139
Tulokset / Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« : 08.07.04 - klo: 13.40 »
Jokaisen kilpailuosallistumistaan ehkä epäröivän, tai ensimmäisissä kilpailuissaan onnen hylkäämäksi joutuneen kannattaa lukea Ruotsin Touring-EM-kisoissa  käyneiden kertomuksia:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7787

Ei siksi, että monenlaisilla vastoinkäymisillä olisi mitään syytä herkutella, vaan siksi, että noiden muutaman raportin mukana tuli esiin suuri totuus: jokaiselle, aivan kärkikisaajia myöten, sattuu kaikenlaisia vastoinkäymisiä. Niissä ei ole mitään ihmeellistä, vaan ne ovat lajin arkipäivää.
Tässä tapauksessa tietenkin runsaat sateet ja muutenkin radiohäiriöherkkä alue antoivat tapahtumiin vielä oman mausteensa.

Poikien kertomuksia lukiessani koin itse suurta empatian tunnetta, ja jonkinlaista nostalgiaa kaikkien omalle kohdalle tähän mennessä sattuneiden monenlaisten vastoinkäymisten vuoksi. Paljon pienemmissä ympyröissä tietenkin.

Tämän tarinan opetus siis on se, että kilpailuihin mukaan tulevan ei pidä tuntea minkäänlaista häpeää siitä, että hänelle sattuu mitä ihmeellisimpiä vastoinkäymisiä. Niitä sattuu aivan kaikille, aivan EM- ja MM-kärkitasoa myöten. Ne ovat harmillisia, mutta ne kuuluvat lajin luonteeseen.

140
Tulokset / AKK tutuksi
« : 05.07.04 - klo: 07.27 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Tämän 1½ vuotta vanhan topicin jatkoksi sopii kysymys - kuitenkin ehdottomasti ilman mitään rumia ajatuksia äskeisiin tapahtumiin liittyen, vaan ihan mielenkiinnosta:
Kuinka kauan lajiryhmän istuntokausi kestää, ja milloin nykyisen lajiryhmän kausi päättyy?

Mitähän vaarallista tähän tai AKK:n nuorisotyötä koskeviin kysymyksiin liittyy? Sain jo kohta viikko sitten Tumpilta sähköpostin, jossa hän kertoi vastaavansa kysymyksiin viikonloppuna. Hänet on kyllä "nähty" foorumissa, mutta vastauksia ei.

141
Täältä löytyvät:
http://www.rcweb.de/board/viewtopic.php?t=20440

Tai aloitussivulle ja sieltä "Forum":
http://www.rcweb.de/

Jotkut Forumin osioista edellyttävät rekisteröitymistä, mutta se onnistuu ilman kovin syvällistä saksankielen tuntemusta.

142
Tulokset / Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« : 04.07.04 - klo: 12.36 »
Onnittelut jo tässä vaiheessa Teemulle, Simolle ja Sakelle A-finaalipaikoista!
Tommikin teki upean suorituksen - loistava nousu kärjen tuntumaan!

Myös Christerin 23. sija alkuerien jälkeen on hyvä. Tosin mahdollisuus vieläkin parempaan oli, sillä 5 aika-ajokierroksen jälkeen hän oli vahvasti B-finaalipaikassa kiinni. Viimeisen kierroksen sade antoi sitten muutamille onnekkaille helppoja sijoituspisteitä, ja Krisu putosi C:n puolelle.

Monilla Suomipojilla oli vaikeuksia. Staffanstorpin rata tunnetaan radiohäiriöiden kannalta vaikeana paikkana, seköhän sekoitti pakan? Eivätkä sateet tietenkään asiaa parantaneet. Toivottavasti pojat kertovat palattuaan omista kokemuksistaan.

Nyt vain jännittämään finaalien tuloksia. Toivottavasti Teemu, Simo ja Sakke onnistuvat niissä hyvin.

143
Laitoin saksalaiseen foorumiin kuvan "murmeliautosta". Kuvaavaa suomalaisen rc-autoilun ryppyotsaisuudelle on, että siinä missä me olemme hiiren hiljaa, koska emme tiedä, mikä virallinen mielipide on, huumorintajuttomina ja tosikkoina pidetyt saksalaiset ovat heittäneet karvakorista jo toista sivua kommenttia ja vitsiä.

Paras tähän asti on korille annettu tyyppinimi: "Protoform Tina Turner 1.0"
http://rcnetti.wmhost.com/kuvabig.php?cat=FTK04_hyvinkaa&i=18

144
Tulokset / Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« : 03.07.04 - klo: 22.38 »
Suomipoikien sijoitukset alkuerien jälkeen.

Sade alkoi viimeisen eräkierroksen aikana siten, että osa eristä pääsi ajamaan kuivalla kelillä, osa ei. Tämä sekoitti pakkaa loppuvaiheessa.

2. Teemu Leino
8. Simo Ahoniemi
10. Sakke Ahoniemi
14. Tommi Torikka
23. Christer Andersson
30. Jaakko Ilvonen
48. Juho Levänen
49. Pekka Koivula
64. Vesa Yli
76. Mika Mänty
97. Kalle Lehto
98. Simo Tammela
106. Pauli Helin
116. Jussi Luopajärvi
118. Kenneth Södergård

145
Tulokset / AKK tutuksi
« : 03.07.04 - klo: 12.32 »
Hyvä ja oikeutettu kysymys. Toivottavasti vastuuhenkilöt vastaavat.

Lisenssivaatimuksia on aiemminkin kommentoitu, mutta koska mitään kehitystä ei ole tapahtunut, aihe on hyvä ottaa jälleen esiin.
On todella niin, että jos juniori haluaa astua kilpailutoiminnan pariin, minkä kai pitäisi olla lajin, kerhojen ja AKK:n etu, on kilpailuoikeuden saaminen tehty hankalaksi ja kalliiksi.

Säännöt edellyttävät alle 18v-kilpailijoilla huoltajaa, jolla on huoltajalisenssi. Mitä nuoremmasta kilpailijasta on kysymys, sitä luonnollisempaa on, että huoltaja on oma isä. Mutta huoltajalisenssin saadakseen isän on liityttävä AKK:n alaiseen kerhoon, maksettava sen liittymismaksu ja vuosimaksu, ja vasta sitten hän pääsee tilaamaan itselleen maksullista huoltajalisenssiä.
Kerhojen maksut vaihtelevat, mutta luonnollista on liittyä oman paikkakunnan/lähimpään kerhoon, jolloin valinnanmahdollisuutta ei käytännössä ole.

Rahaa palaa paljon. On oikein kysyä, mitä sen vastineeksi saa?


Huoltajalisenssi on moneen kertaan todettu tarpeettomaksi AKK:n rahastuskeinoksi. Sähköpienoisautoilussa sille ei löydy mitään perustetta. Kuvaavaa on, että suurissa kansainvälisissä open-kisoissa, kuten LRP Masters ja JensMinne/ProCarOpen, lisenssejä ei tunneta eikä kysellä.
Meillä huoltajalisenssiä  perustellaan vastuukysymysten vuoksi. Jos se on todellinen peruste, olemme pahasti alan kehityksestä jäljessä: rajojemme ulkopuolella on jo opittu järjestämään monin verroin isompia kisoja , joissa väkitiheys kisahalleissa on valtava, ilman että olisi mitään tarvetta suojautua jollakin "huoltajalisenssin antamalla vakuutusturvalla".

Tosiasioiden tunnustaminen on ainoa oikea lähtökohta asioiden kehittämiselle. Totuus on, että huoltajalisenssi on tarpeeton, ja sillä on yksi ainoa vaikutus: se jarruttaa kilpailutoiminnan kehittymistä.

147
Tulokset / Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« : 03.07.04 - klo: 07.24 »
1. Qualifying:

1. J Groskamp Netherlands (NL) 17 - 5.16.08
2. M Rheinard Germany (DE) 17 - 5.16.94
3. T Leino Finland (FI) 17 - 5.18.30
4. J Andersson Sweden (SE) 17 - 5.20.61
5. S Graversen Denmark (DK) 16 - 5.00.64
6. J Kaerup Denmark (DK) 16 - 5.02.66
7. H Hönigl Austria (AT) 16 - 5.02.72
8. C Drescher United Kingdom (GB) 16 - 5.04.91
9. A Myrberg Sweden (SE) 16 - 5.05.64
10. A Moore United Kingdom (GB) 16 - 5.05.78
11. T Torikka Finland (FI) 16 - 5.06.61
12. C Grainger United Kingdom (GB) 16 - 5.06.84
13. A Widmark Sweden (SE) 16 - 5.07.18
14. B Cosgrove United Kingdom (GB) 16 - 5.07.60
15. V Wilck Sweden (SE) 16 - 5.07.89
16. N Koenekoop Netherlands (NL) 16 - 5.08.4
17. C Andersson Finland (FI) 16 - 5.09.39
18. Sakke Ahoniemi Finland (FI) 16 - 5.12.37
19. P Pinisch Austria (AT) 16 - 5.12.48
20. M Hudy Slovakia (SK) 16 - 5.13.71
21. A Childs United Kingdom (GB) 16 - 5.14.29
22. A Krämer Germany (DE) 16 - 5.14.58
23. T Bakke Norway (NO) 16 - 5.16.57
24. A Hagberg Sweden (SE) 16 - 5.16.71
25. M Bok Czech Rep. (CZ) 16 - 5.17.83
26. P Huber Switzerland (CH) 16 - 5.18.27
27. D Wischnewski Germany (DE) 16 - 5.19.00
28. J Nielsen Denmark (DK) 16 - 5.19.63

Nopein kierros: Jonas Andersson 18,1


2. Qualifying:


1. J Groskamp Netherlands (NL) 17 - 5.13.16
2. M Rheinard Germany (DE) 17 - 5.13.90
3. T Leino Finland (FI) 17 - 5.14.24
4. S Graversen Denmark (DK) 17 - 5.15.03
5. A Widmark Sweden (SE) 17 - 5.17.72
6. V Wilck Sweden (SE) 17 - 5.18.38
7. J Kaerup Denmark (DK) 17 - 5.18.53
8. M Hudy Slovakia (SK) 17 - 5.18.82
9. H Hönigl Austria (AT) 17 - 5.19.22
10. T Pumpler Austria (AT) 16 - 5.00.31
11. M Nilsson Sweden (SE) 16 - 5.00.90
12. J Andersson Sweden (SE) 16 - 5.01.43
13. D Spashett United Kingdom (GB) 16 - 5.01.45
14. Sakke Ahoniemi Finland (FI) 16 - 5.01.69
15. C Grainger United Kingdom (GB) 16 - 5.01.81
16. N Koenekoop Netherlands (NL) 16 - 5.02.62
17. T Bakke Norway (NO) 16 - 5.03.89
18. C Andersson Finland (FI) 16 - 5.04.13
19. T Torikka Finland (FI) 16 - 5.04.75
29. 0P Pinisch Austria (AT) 16 - 5.05.55
21. J-M Betticher Switzerland (CH) 16 - 5.06.38
22. M Bok Czech Rep. (CZ) 16 - 5.06.51
23. Simo Ahoniemi Finland (FI) 16 - 5.06.66
24. A Moore United Kingdom (GB) 16 - 5.07.29
25. A Hagberg Sweden (SE) 16 - 5.07.73
26. A Childs United Kingdom (GB) 16 - 5.08.00
27. J Nielsen Denmark (DK) 16 - 5.08.68
28. A Stenberg Sweden (SE) 16 - 5.08.85
29. P Huber Switzerland (CH) 16 - 5.09.08
30. B Cosgrove United Kingdom (GB) 16 - 5.10.50

Nopein kierros: J.Andersson/Groskamp/Leino/Rheinard 18,1

Aika-ajoja on kuusi kierrosta, joista neljän sijoituspisteet huomioidaan. Ei siis aikatuloksia.
Alkueräkierrokset ajetaan yhdellä rengassatsilla.

148
Tulokset / Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« : 02.07.04 - klo: 22.20 »
Uusimmat tiedot suoraan pääkallopaikalta Staffanstorpista:

(1 AE jäljeen)

3. Teemu
11. Tommi
17. Krisu
18. Sakke
25. Jaakko
47. Mika
48. Vesa
53. Juho
54. Simo
67. Pekka
75. Simo (Tammela)
84. Kenneth
91. Pauli
119. Jussi
139. Kalle

Tänään siis ajetaan kaksi eräkierrosta, suunnitellusta yhdestä poiketen. Syynä sääennuste.
Hyvää "live" raporttia antaa www.team-orion.com

-Juho-

149
Tulokset / AKK tutuksi
« : 02.07.04 - klo: 07.54 »
Vertaus yritykseen ja sen hyvinvointiin on erittäin osuva. Siitä tuli heti mieleen "arvot", jotka lähes jokainen yritys nykyisin määrittelee itselleen, toimintaansa ja päätöksentekoaan ohjaaviksi tekijöiksi.

Jos pienoisautoilun järjestötoiminnan arvoja mietiskelee (ne muuten olisi lajiryhmänkin syytä pohtia ja julkistaa), itse en pystyisi ohittamaan näitä kolmea:

* lajin pitkän tähtäimen etu
* oikeudenmukaisuus
* avoimmuus

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin omakohtaisten kokemuksieni perusteella juuri näiden kohdalla lajimme järjestötoiminta on mahdollisimman paljon metsässä.

150
Tulokset / AKK tutuksi
« : 25.06.04 - klo: 14.20 »
Ja vielä lisää, koska aihe ei ole huonoimmasta päästä.

Ehdotan seuraavaa galluppia tästä aiheesta. Olettaen, että vapaassa maassa ja sen vapaalla foorumilla vapaat kansalaiset edelleen saavat vapaasti kertoa mielipiteensä? :wink:  

Lajiryhmän kokoonpano on nyt:

Tuomo Iso-Aho, AKK
Sakke Ahoniemi, sähkö- ja polttisrata, kv-kisaaja
Jussi Luopajärvi, sähkörata ja -crossi, kv-kisaaja
Tony Raikas, sähkö- ja polttisrata, kv-kisaaja

Kysymykset esim näin:
1. Nykyinen kokoonpano on hyvä
2. Harrastajatasoa pitäisi painottaa enemmän
3. Polttiscrossin pitäisi olla edustettuna
4. Polttiscrossin ja harrastajatason pitäisi olla edustettuina
5. Huoltajien (ja TJ-luokan) pitäisi olla edustettuna
6. Polttiscrossin, harrastajien ja huoltajien pitäisi olla edustettuina

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 51