Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tuukka

Sivuja: 1 ... 30 31 32 [33] 34 35
961
Polttisautot / Painogallup
« : 27.07.04 - klo: 15.53 »
Tämä painokysely lähti siitä liikkeelle, kun ekoissa Lavangon kisoissa oli huhu, että Josen auto painaa niin vähän, kun on titaania täynnä. Että siksi kulkee niin hyvin. Kuskini tietty uskoi tämän. No nyttemmin ollaan opittu, että Suomessa ei titaania tarvita. Siis opetellaan vaan nyt ajamaan ja säätämään autoa.

Aíkaisempaan kyssäriin paljonko titaani on kevyempää kuin teräs. Vastaus lienee että vain noin kolmasosan, mutta on rautaa parempaa materiaalia, joten voi tehdä hoikemmaksi osia.

962
Polttisautot / Tulpan vaikutuksesta ja valinnasta.
« : 21.07.04 - klo: 10.08 »
Tää tulppajuttu rupesi minuakin korpeamaan vuosi sitten, kun ei värkit oikein laulaneet. Luin pari oopusta aiheesta, jotta edes teoreettisesti ymmärtäisi jotain tulpista.

Kaikki tietous mitä olen lukenut sanoo, että vain kokeilemalla eri tulppia voi saada tietoon mikä on paras tulppa kuhunkin koneeseen ja polttoaineeseen. Joskus tietty ympäristöolosuhteet muuttuvat ja saattavat vaatia tulpan vaihtoa. Kuten jo tästä tekstistä voit päätellä -  ei asiaan tule yksiselitteistä vastausta.

Sitten selityksiä. Hehkutulppa toimii samalla idealla kuin oikeankin auton sytytys. Eli tulppa määrittää sytytysajankohdan tietylle polttoaine/ilma seokselle. Oikeassa autossa tämä hetki määräytyy moottorin ulkopuolisilla laitteilla, joten se on helppo muuttaa ja kontrolloida. Valitettavasti hehkutulppaa ei voi säätää tai tarkkailla ulkopuolelta, on siis vain oireista pääteltävä mikä on kulloinenkin tilanne.

Jos kone ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä (olettaen että kaasuseos on oikea) on tulppa liian kylmä eli ei ehdi sytyttämään kaasuseosta. Jos oikeassa autossa sytytys tapahtuu liian aikaisin niin sen sanotaan nakuttavan. Tämä tarkoittaa sitä, että männän noustessa vielä ylös tapahtuu räjähdys. Tämä ei tietenkään paranna moottorin ajohaluja tai sen kestävyyttä. Hehkutulppa on liian kuuma jos sytytys tapahtuu liian aikaisin, jolloin mäntä on vielä matkalla ylöspäin.

Kansanomaisesti sanottuna kylmässä tulpassa on paksumpi lanka ja vastaavasti kuumemmassa ohuempi. Ja kerrataan vielä normaalin ja turbotulpan ero, joka liittyy tiivistämiseen. Standarditulppa tiivistyy sillä messinkirenkaalla kanteen ja turbotulpan tiiveys tulee kierreliitoksen kartiomuodosta.

Sitten sovelletaan oppia. Jos lisäät nitroa polttoaineeseen se on herkempi räjähtämään -> tarvitset kylmemmän tulpan.

Jos madallat koneen kantta eli otat pois niitä korotuspaloja niin palotila pienenee -> seos on räjähtävämpää aikaisemmin -> tarvitset kylmemmän tulpan.

Jos putkesta tulee paljon palamatonta kamaa, voi tämä johtua liian kylmästä tulpasta, jolloin kone ei ehdi polttamaan kaikkea polttoainetta. Mutta voi tämä johtua liian rikkaasta seoksestakin.

Huono kiihtyvyys sekä huippukierrosten puuttuminen on myös liian kylmän tulpan oireita. Samoin kuin jos ulkolämpötila laskee tarvitsee moottori helpommin hehkuvan tulpan (eli kuumemman).

Jos koneen kierrosluku laskee kun otat hehkun pois on tulppa ehkä liian kylmä. Tällöin ei kone lämmitä tulppaa riittävästi.

Jos taas tulppa hajoaa usein on todennäköisesti käytössä liian kuuma tulppa.

Toivottavasti selostus selventää - ei sekoita. Ja onnea tulppakokeiluihin, sitä tarvitaan.

963
Tulokset / Jose voitti 1/8 crossin PM:n!
« : 04.07.04 - klo: 21.58 »
Tais olla 50 kuskia ajamassa.

Ja ainakin kolme naismekkaria. Kaikkea se rakkaus (lajiin?) teettää...

Ja vielä kilpailun johtaja oli nainen!

964
Tulokset / Jose voitti 1/8 crossin PM:n!
« : 04.07.04 - klo: 21.21 »
Jep. Jose pesi muut ja me auto. Nimittäin ennen viimeistä aika-ajoa lauantaina antoi paikallinen Esteri tulla oikein kunnolla puoli tuntia. Norjalaisten ystäviemmekin mukaan oli kova sade. Heidän katolta tuli esim. sammaleet alas. Pakko oli ajaa pisteitä lisää, jottei oltaisi jääty lauantain viimeiseen nousufinaaliin. Tuomas oli ekassa erässä heti sateen jälkeen. Jose ja Kalle mekkasi auton sukelluskuntoon. Kiitos siitä heille. Skienin kapea rata on koholla ympäristöstä, jotta se kuivuisi nopeasti. Nyt oli ratakin kunnolla märkä ja radan ulkopuolelle ajautuminen tiesi koko sukellusta. No se venetsilais-erä meni hyvin meiltä (ei siis auto hajonnut!). Kalle yritti opettaa kanavassa autoa uimaan ja tyylinä taisi olla vielä selkäuinti. Onneksi ei kone hörppinyt vettä.

Radalla oli pitkä takasuora ja sen jälkeen asfalttishikaani. Parhaat ajoi kaasu pohjassa koko matkan. Sitähän Tuomaskin, mutta kerran mentiin lauta-aidan yli pöpelikköön. Komealta näytti täysvauhtinen aidan ylitys. Saipahan Jose nostovuorollaan töitä...

Vielä jäi mieleen Tuomaksen lähes koko takasuoran ajo takapyörillä.

Aika-ajoerissä oli hyvä systeemi. Ensin oli viiden minuutin lämmittely ja sitten vasta 5 minuutin ajanotto. Lisäksi kuuluttaja oli ajantasalla kehoittamassa tien antoa nopeammille sekä kiitti näin tehneitä.

Kivat kisat. Nitroilla ne muutkin ajaa - oli opetus.

Jose voi lisätä listaan väärin kirjoittuja sukunimiä seuraavan version paikallisen Öllölän sanomien jutusta. "Finske Joseph Kuuagreine stakk av med mestertittelin."

965
Himskatti, ei käy, kun pitää olla vieraisilla tuolloin.

Se on muuten OSsin päivä. Liekö enne?

966
Vielä kertaalleen niin olen antanut panokseni.

En tarkoita, että sääntöjen noudattamatta jättämisestä annetaan armahdus. Tarkoitin sitä, joka kyllä viimeisestä kirjoituksesta tosiaan puuttui, rangaistuksen sijaan annetaan opetus eli vaikka tässä mainitussa tapauksessa tuplanostovelvoite tai jotain tämän sorttista. Eli filosofisesti ensin opetetaan ja sitten vasta rangaistaan. Ensin varoitetaan sitten väärän toiminnan jatkajaa rangaistaan jne...

Mutta onhan se vaikeaa saada järkevät säännöt ja tulkinnat, kun samoissa kisoissa on aikuisia, lapsia, nuoria, isi, poikia, aloittajia, lopettajia, tosikisaajia, huviajelijoita, hyviä autoja, huonoja autoja, huonoja päiviä, hyviä päiviä, jne...

967
Tuolla lisä sanalla nimenomaan rakensin aukon, jotta kilpailun johto voi katsoa läpi sormien kohtuuttomia tilanteita, kun kyseessä on aloittelija tai muu vastaava. Nythän sääntö on niin ehdoton, että vaikka kaikki kilpailijat ovat samaa mieltä, että on kohtuutonta rangaista jotain kilpailijaa, on ilmeisesti PAKKO antaa rangaistus, jotta ei kilpailun johto saa rangaistusta sääntöjen noudattamatta jättämisestä AKK:n taholta.

Samaa ehdottomuutta ei muuten taideta soveltaa ns. normaalissa tilanteessa, jossa nostaja tulee paikalle autojen jo liikkuessa. Oikein fundamentaalinen voi nähdäkseni lätkäistä rangaistuksen jo tästäkin.

Yritän vain muuttaa ohjetta sellaiseksi ettei tulevien ensikertalaisten tarvitse rangaistuksen kautta oppia tätä sinänsä tärkeää nostotehtävää.

Ja kuten aiemmin olen sanonut rankaisuskaala kaikissa nyt esillä olevissa tapauksissa on mielestäni turhan ankara ja ehdoton. Tähän yritän nyt vain omalta osaltani vaikuttaa, jotta tämä tyyppisuomalainen umpimielisyys hieman lievenisi. Tämä koskee myös rankaistuja henkilöitä itsemme mukaan lukien. :wink:

Ja sitten vielä yksi idea, jolla voisi aloituskynnystä alentaa. Kilpailussa annettaisiin kummi, joka auttaisi hieman kilpailusuorituksessa, mutta ennen kaikkea näissä sääntö ynnä muissa etikettiasioissa. Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi (jahka itse opin hieman vielä) tähän tehtävään. Toki hyvät oppaat on tehty, mutta kilpailussa unohtuu moni asia. Samalla uutukainen toivotettaisiin tervetulleeksi hienon harrastuksen pariin.

968
Laitoin sitten ehdotukseni sääntömuutoksesta Tapani Kurviselle.

Teksti meni näin:

Kohtaan 1.5 seuraamukset sääntöjen noudattamattomuudesta muutosehdotus

Vanha teksti radioautoilussa:

Nostovuoron laiminlyönti: parhaan tuloksen mitätöinti ja jopa AKK:n virallinen varoitus.

Ehdotan uudeksi tekstiksi:

Nostovuoron tarkoituksellinen laiminlyönti: parhaan tuloksen mitätöinti ja jopa AKK:n virallinen varoitus.

Tällöin kilpailun johtaja voi esim. ensikertalaisen unohduksen korvata puhuttelulla.

------------------
Saas nähdä onko päättäjät samoilla linjoilla.

969
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 16.06.04 - klo: 08.17 »
Avaudun nyt vielä kerran, kun epäiltiin voiko juniori toimia nostajana M-8 luokassa. Mielestäni voi. Nostajakin on samaa mieltä. Olen vain opastanut menemään muualle kuin niiden suurien hyndien kohdalle, joista auto voi nousta vaarallisesti + kun yleensä nostetaan hyppyrin jälkeen, on vaikea nähdä hyppäävää autoa. Kotisohva sipsipussilla on paljon vaarallisempaa keholle ja mielelle.

Imatran kisoissa palkittiin innokas nuori nostaja erikoispalkinnolla. Ei tainnut olla edes kisaajasta kysymys. Hienoa, kannustavaa!

Arvelinkin Mr Calen olevan mies paikallaan.

970
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 15.06.04 - klo: 17.33 »
En tunne Mr Calea, mutta ilmeisesti vähän varttuneemmasta ja kokeneesta on kyse.

Tilanne on ongelmallinen, mutta vain tälle pojalle. Käytin itse juuri ne samat sanat kuin mainitsit vastineessa. Ei sen ikäinen osaa käsitellä tälläistä asiaa kuten aikuinen. Tästähän tässä on kysymys. Ja kyllä, vaikka hän on ekaa kisaa ajamassa niin voitostahan hän ajaa, vaikka se on täysin epärealistista ja jännittää.

Tuskin kisassa oli muita alle 20 v aloittajia, joten vaikka ylimääräiset nostovelvoitteet olisi parempi opetus kuin tämä rankaisun kautta oppiminen. Olkoon muilla veto-oikeus tätä huojennusta vastaan, jotta ei kukaan sitten varmasti kärsisi vääryyttä. Tai sitten eletään tätä mustavalkoista elämää.

En aio jatkaa tämän aiheen käsittelyä, mutta ne jatkakoon, joita inhimillisempi tapa toimia kiinnostaa.

Edit: Mr Cale on kokenut kilpailija sähkötoringissa, ja tämän vuoden alusta sen luokan luokkayhteyshenkilö. Jos pieni hehku sallitaan, niin hän on mielestäni yksi tervejärkisimpiä heppuja, mitä lajin järjestöpiireissä liikkuu. Eihän niissä muissakaan paljoa vikaa ole, mutta mutta...

971
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 15.06.04 - klo: 12.35 »
JQ:n teksti aiemmin oli hyvä. Pienoisautoilun ilmapiiri on saatava rennommaksi myös järjestöpuolella. Se samalla mielestäni mahdollistaisi kustannusten alentamisen aloittelijoille.

AKK:n alaisuudessa laadittu rangaistusasteikko ei ole niin aikuisten kuin lasten osalta kohtuullinen. Sen lisäksi, että se on ankara, se on myös nimenomaan rankaiseva - ei opettava.

Matias teki väärin. Vahingossa tai tahallaan, sillä ei ole paljon merkitystä. Mutta uskoakseni kyseessä on nuorehko henkilö, jolloin kisan mitätöinti ja varoitus mahdollisesta rangaistuksesta riittää. Vaatii aika kovaa luonnetta tehdä vastaavan kaltainen rike uudestaan näissä pienissä piireissä. Tai ylipäätään näyttää naamaansa vastaavissa tilaisuuksissa.

Toinen esimerkki liittyy omaan rikkeeseemme. Eli Lavangon kisoissa elämämme ensimmäisen aika-ajon jälkeen unohdimme nostovelvoitteen seuraavassa erässä. Rangaistus oli parhaan erän menetys. No, useimmat teistä ajattelee, että so what. Mutta kun on kyseessä 10 V kaveri, niin voin sanoa, että rangaistus oli kova. Jo pelkästään lähettimen pitäminen kisoissa kädessä korokkeella polvien lyödessä setsuuria on iso asia. Siinä oli lähellä, että ei lyöty "pensseleitä santaan" lopullisesti. En tosin tiedä mikä olisi "oikea" ratkaisu, mutta otan tämän esimerkkinä siitä, että tarvitseeko kaikkia nuoria aloittelijoita nimenomaan rankaista vai opastaa?

Kun lukee näitä tarinoita ja jos olisin (ja kumpa olisin) juuri toisella vuosikymmenellä, pelkäisin ja harkitsisin tarkkaan tullako kisoihin vai ei. Miksi maksaisin kisoista, jäsenyyksistä ja lisensseistä (ja isä kanssa), jotta pääsisin kisaamaan pelko pe***ssä, kisaanko väärin tai väärällä kalustolla! Jo se, että seisoo korokkeella on ISO juttu.

Kerhokisat eivät valitettavasti ole ratkaisu, kun niitä on toistaiseksi niin rajoitetusti käytettävissä.

Hymyä huuleen  -  Lapinlahti suljetaan!

972
Tulokset / M-8 SM 2. Imatra 12.6 tulokset ja kommentit
« : 15.06.04 - klo: 10.23 »
Pelkään, että suurin ongelmamme on väärällä kirjaimella alkavan kuskin nimi. Kokonaiskilpailutuloksissa kahdeksasta kuskista on viisi J alkuista. J:llä on kolmen kärki.

Onko pakko osallistua omalla nimellä? Voiko käyttää kisoissa taiteilijanimeä kuten jalkapallossa? Vai onko pakko vaihtaa nimi? :lol:

973
Tulokset / M-8 SM 2. Imatra 12.6 tulokset ja kommentit
« : 14.06.04 - klo: 11.17 »
... ei sitten opittukaan mitään...  Onko tässä nyt kaksi vaihtoehtoa? Joko tukehduttaa filtteri tai pölyttää kone?

974
Tulokset / M-8 SM 2. Imatra 12.6 tulokset ja kommentit
« : 14.06.04 - klo: 08.57 »
Plussaa:
 + rata, poislukien yksi hynda josta lähti arpomalla finaalistitkin
 + sää,
 + kahvion oikea ruoka
 + yleisesti ottaen mukava kisa
 + 20 minuutin finaalit
 + hyvä auton säätäjä
 + autourheilun ensimmäinen palkinto

Negaa:
 - kuulutuksia saisi olla enemmän. Miksi karjua ettei autoja saa laittaa radalle, 5 min. kulunut, kun ei aikaa kuulutettu? Vai oliko tulpat korvissa?
 - pöly (tosin parempi kuin sade)

Omat jossittelut:
 - jos ei olisi radio/servo-ongelmia vapaissa harkoissa voisi harjoitella tuntematonta rataa. Yksi tankillinen ei oikein riitä.
 - jos nousufinaalissa ei auto sammu 7 kertaa, vaihda tulppaa ja saa oikaisusta stopparia (täysin oikea tuomio) voi vaikka päästä seuraavaan finaaliin.

Patologian laitos raportoi koneesta:
 - likaa tankissa ei fuilia koneelle ehkä tulppakin (kasvaa pippuria)
 - sunnuntaina kone kävi loistavasti rempan jälkeen.

Lessons learned:
 - noin pölyisissä olosuhteissa pitää olla ulkofiltteri ilman öljyä!

975
Yleinen keskustelu / Turkuun Kyosho myymälä!
« : 08.06.04 - klo: 15.49 »
rala.p ajaa liian hiljaa. Yritä enemmän. Jos nyt ei sitten tarvitse sitä varaosasaannin hitauttakaan enää pelätä. :wink:

976
Yleinen keskustelu / Crossi rata Jyväskylä(ssä/än)
« : 08.06.04 - klo: 15.47 »
Tyypillinen muna-kana ilmiö. Eli hommatkaa rata niin ajajia löytyy. Suosittelen siitäkin syystä, että päästään mummolareissuilla ajamaan. Etsittiin viime vuonna Laajavuoren rataa, mutta ei löydetty...

977
Polttisautot / Erilapainen kytkin
« : 08.06.04 - klo: 12.22 »
Näin yhdestä kuvasta, liekö Hobao Mastersin kuvia katsoessa, jossa oli M-8 krossarin kolmilapaisen kytkimen lavat erilaisia. Yksi lapa näytti alumiiniselta ja loput kaksi normaalin harmailta. Mitä tällä haetaan? Pehmeämpää tartuntaa? Vai huijataanko katsojia? Vai oliko varaosat loppu?

978
Tulokset / Touring PM kisat Ruotsissa / EM lämmittely
« : 31.05.04 - klo: 09.17 »
Reilusti otsikosta pöpelikköön, mutta on pakko kommentoida Kimin autoa.

Sehän on tupakkafirman auto, senhän kuuluukin "savuttaa".

979
Polttisautot / Jyrkkälän krossirata
« : 28.05.04 - klo: 10.28 »
Eikös noin komea rata ansaitsisi avajaiskisat? Ei kai kaikkien kisojen Suomessa tarvitse olla SM osakilpailuja? Voi kai sitä ihan huvin vuoksikin kilpailla?

Asuintalot näyttävät olevan aika lähellä. Toivottavasti ei tule ajoaikarajoitteita, kun huomaavat joidenkin hauskan harrastuksen, josta heille melua, meille sinfoniaa, aiheutuu.

980
Yleinen keskustelu / Renkaiden irroitus vanteelta
« : 27.05.04 - klo: 15.50 »
Mites käy renkaiden ja foamien, kun niitä keittelee? On päinvastainen ongelma eli renkaille käyttöä, mutta vanteet rikki. Eli saako niitä renkaita vielä pelastettua?

Milloinkas ne sitten on kypsiä? Kun tuo haarukkaperunatesti ei toivottavasti näissä keitoksissa toimi.

981
Polttisautot / M-8 krossareiden radat
« : 25.05.04 - klo: 09.36 »
Hyvä Dampax ja muut rakentajat!

Teillä on oikea asenne. Ei siis olekkaan pakko valittaa ärrän kulmilla kun ei kukaan tee mitään ja jatkaa "elämää" siitä sujuvasti baarin puolelle sama levy päällä.

Tsemppiä vaan kaikille radan rakentajille.

982
Polttisautot / Voimaservot krossi käytössä
« : 23.05.04 - klo: 09.02 »
Itse joskus tärinä- ja pudotustestejä elektroniikalle tehneenä voin sanoa, että kannattaa käyttää kumeja servojen kiinnityksessä. On hyvin vaikea ennustaa miten tärinä aaltoilee komponenteissa/levyissä. Toinen osa voi olla ihan "paikallaan" kun toinen saa erittäin suuria kiihdytysarvoja. Tämän estämisessä nämä viiden pennin kumiosat ovat halpa esto.

Itse opimme juuri hiljattain ohjainservon hajottamistavan. Eli emme puhdistanut, öljynnyt ja tarkastanut servo"saverin" toimintaa. Meni neljästi servon rattaat tai tapit rikki. Nyt teemme jokaisen ajokeikan yhteydessä saverín tarkastuksen.

983
Polttisautot / Painogallup
« : 17.05.04 - klo: 15.46 »
Kiitos JQ tiedosta. Minä ja lompakkoni kiittää. Oma kuskini pisti jo titaanin ostoon. Säästämäni rahan koroilla voin jo tarjota uudestaan ...

984
Tulokset / JQ VOITTI 15.5 1/8 POLTTIS SKABAT
« : 17.05.04 - klo: 15.42 »
Täytyypä vielä palata asiaan, kun ei osaa kerralla kirjoittaa asiaansa. Unohdin onnitella voittajia. Onnea!

Iskariasiaa neuvonut voi saada kirjoituksestani väärän kuvan. Iskarit toimivat loistavasti. Niiden asennon merkitys oli vain todella suuri. Ei meinannut kiesi kääntyä ennen uudelleen asemointia. Kiitos kaikille neuvojille, niitä tarvitaan jatkossakin.

Vapaiden harjoitusten radiohölmöilyn estämiseen en kannata sanktioita vaan samaan menettelyä kuin itse kisassa. Eli radiot säilöön tai jotain vastaavaa. Parempi hyvä menettely kuin rangaistuksen anto.

Kisoissa annetusta monisteesta luin, että kaikki nousufinaalit yritetään pistään kestämään 20 minuuttia. Jos näin monta kisaajaa on jatkossakin kisoissa, niin ehdotan silloin, että 1/4 finaalit ovat 20 minuuttia pitkiä. Perustelut: siinä ajettiin molemmissa erissä ihan oikeasti kilpaa. 1/8 finaaleissa oli sitten tekniikkamurheiden kiroissa olevat, joten siellä näytti kilvanajo enemmän kestävyyskilpailulta sekä ajajia oli vähän, joten 10 min. on ymmärrettävissä. Kenenkään päivä ei mene pilalle vaikka aloitettaisiin 20 minuuttia aiemmin, jotta 20 min. 1/4 finaalit kruunaa siinä ajavien päivän.

985
Polttisautot / Painogallup
« : 17.05.04 - klo: 12.27 »
Olisi mukava tietää paljonko kunkin kisakiesi painoi Lavangon kisoissa. Jäi itselle kuva, että olimme painavia.

Eli autona Hobao ja 3770 g katsastuksessa.

986
Tulokset / JQ VOITTI 15.5 1/8 POLTTIS SKABAT
« : 16.05.04 - klo: 12.19 »
Laitetaan palautetta ensikertalaisten ihmettevin silmin ja kokemuksin.

Vapaat harjoitukset meni hieman ketuilleen, kun joku piti samaa taajuutta päällä, vaikka oli oikein taululta varaus tehty ja kisakellosta aika katsottuna. Se, joka taajuudella 40,785 hölmöili ilman lupaa voisi ottaa opiksi. "Häiriöt" loppuivat yht. äkkiä aina puolessa välissä harjoitteluaikaamme. Sitä tarvitsimme, kun tyhmyyttämme muutimme set-uppia kisoja varten. Mutta onneksi saatii vaikeuksien kautta auto iskuun ennen eräkisaa(mm. katkesi vetari). Ja kiitos Josen säätöohjeiden Pienoismallilehdessä. Käytetyiltä osin todistimme niiden oikeellisuuden.

1/2 finaalipaikka meni, kun ei ekan eräkierroksen jälkeen hymyiltämme päästy nostamaan ja rankaistiin parhaan erän menetyksellä. Se söi/syö poikaa.

1/4 finaalissa jäätiin ekalle tippujan paikalle. Yhden nousijan mekkari vielä tötöili edessä omaa nostaessaan toiseksi viimeisellä kierroksella. No se ei kuitenkaan loppupelissä ratkaissut, mutta.... saammehan hyvän syyn jossitteluun. Toisen 1/4 erässä olisimme aikojen perusteella päästy jatkoon.

Junnuissa jäätiin neljänneksi - ilman pystiä.

Mutta meillä oli kuitenkin kivaa ja periksi ei anneta. Tullaan ki(u)saamaan uudestaan! Eli vaikka negaa annankin, niin vain kehitysmielessä.

Rata oli hyvä/loistava profiililtaan ja kunnoltaan. Radioiden kokeilu on hyvä asia ennen moottoreiden starttaamista. Sietäisi olla pakollista.

Kolme negaa tulee. Vapaiden harjoitusten radiohölmöilystä ja toinen on tämä ajotapa, jossa hyvät ajaa 15 + 20 + 45 minuuttia ja huonot 15 + 10. Näin huonot pysyvät huonoina ja hyvät hyvinä! Tiedän, että aika on rajallinen, mutta jotenkin tulisi hieman tasa-arvoistaa tätä eroa. Finaali on tietty päivän kruunaus ja ansaitsee arvonsa. Kolmas on, kantapään kautta opittuna, nostaminen. Se on kerpeleen tärkeätä eräkierroksilla, mutta sitten se ei olekaan niin tärkeätä finaaleissa. Ihan nurinkurista. Teamimme nosti vapaaehtoisesti finaaleissa kahden miehen voimin, mutta nostamisesta meille tuli (aiheellinen) rangaistus.

Pitkä oli vuodatus, mutta ei ole pakko lukea, jos ei jaksa.

987
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 13.05.04 - klo: 09.26 »
Hyvä Mikke!

Eiköhän kaduttavinta ole se, että ei harrasta mitään. Jos laji kiinnostaa, niin eikun kaupan kautta harrastamaan. Eiköhän kaikki M-8 autot ole suurin piirtein yhtä hyviä mitä Suomen markkinoilla on myynnissä. Hobaon etuna on hinta ja palvelu. Omistan kokemusta autopalvelun suhteen vain pääkaupunkiseudulla vaikuttavan liikkeen suhteen. Aina olen apua saanut, kun sitä olen tarvinnut.

Piharassiksi M-8 voi olla ylimitoitettu. Ääntä lähtee, vauhtia piisaa ja törmäykset kiinteisiin esineisiin ovat kohtalokkaita=kalliita. Eli jos pihaltasi näet naapureita on törppöä ajella näillä vehkeillä.

Yleisrenkaita/sliksejä lienee myynnissä, mutta niitä myös syntyy asfaltilla ajaessa kovin nopeasti. Oikein näppärä poika(/mies) saa niitä sliksejä ilmaiseksi/halpaan hintaan kun tulee esim. kilpailutapahtumaan kyselemään.

988
Tulokset / Polttiscrossi 15.5. erälistat
« : 12.05.04 - klo: 15.38 »
Junnuteamina meitä kiinnostaa ketkä painivat samassa sarjassa. Onko mahdollista saada tietää ketkä ovat junioreiksi ilmoittautuneet? Vielä parempi olisi jos nämä autotkin merkittäisiin vaikka "80-lätkällä" takalasiin.

989
Vapaa keskustelu / Asevelvollisuus
« : 12.05.04 - klo: 08.24 »
Pääosin mukavaa luettavaa tämän otsikon alla.

Itse sanoisin kanssa, että kannattaa armeija kokea sen iloineen ja suruineen. Ei tarvitse niin paljon elämysmatkailla tai katsella Selviytyjiä yms, kun on itse kokenut jotain.

Ja omat faktat lopuksi. SalpItPsto, res. luti. Armeijan kävin silloin kun oli vielä vessojen ovet keksimättä.

990
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 11.05.04 - klo: 08.26 »
Ostakaa mitä ostatte, mutta itse en ostaisi pelkän hintalapun perusteella. Kannattaa ajatella vähän laajemminkin.

Lauantainahan ne koneet, miehet (+pojat) ja autot laitetaan järjestykseen. Siitä voi jokainen päätellä.

Ilmanputsari asiaan oma kokemus. Tein reilun euron vaahtomuoveilla (Etolan kaveri leikkasi) noin 30 kpl uloimmaisia filttereitä. Tarvii vain yksi sivu liimata. Hyvin toimivat vaikka estetiikka puuttuu. Voi vaihtaa vaikka joka tankillisen jälkeen lompakkoa räjäyttämättä.

Sivuja: 1 ... 30 31 32 [33] 34 35