Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tuukka

Sivuja: 1 ... 31 32 33 [34] 35
991
Tulokset / Pollttiscrossi 15.5. kilpailukutsu
« : 07.05.04 - klo: 21.38 »
Perinteisesti parhaat pelaajat/kuskit ovat olleet katsomossa/penkan reunalla, tai kuten nykyisin chattipalstoilla! Siinä antimottomme ja kisoissa ollaan... ekaa kertaa.

992
Polttisautot / 1/8 krossarit 2.0
« : 03.05.04 - klo: 12.21 »
Pakkohan se on olla toinen auto varaosina. Merkillä ei ole väliä. Auton kuuluukin hajota täysillä päin tolppaa ajaessa, muutenhan se on liian hyvin tehty. Olikohan se herra Lootus, kun aikanaan sanoi. että auto on liian hyvin tehty jos se kestää metrinkin yli maaliviivan. Maaliviiva riittää.

993
Polttisautot / 1/8 krossarit 2.0
« : 03.05.04 - klo: 09.07 »
Viikon opetus! Pidä servosaveri notkeessa kunnossa tai saat korjata/ostaa servoja vartin välein. Ei niin yksinkertaista mekaniikkaa ole ettei lika sitä kangistaisi.

Viikon saldo: 2,5 l polttonestettä, 4 ohjain servoa (sain korjatuksi), etuvetari, yksi vanne, ylätukivarsi, ohjauspala, etu C- pala, 2 tulppaa, pakosarjan tiiviste +  normaalit kuluvat osat. Kaikki erillisissä tapahtumissa hajonneita. Ajo alkoi sujumaan, mutta sillä on hintansa. Toivottavasti kukaan ei pistä pahemmaksi!

994
Tulokset / Pollttiscrossi 15.5. kilpailukutsu
« : 19.04.04 - klo: 11.35 »
Kysyin tätä asiaa Tapilta aikaisemmin ja sain vastaukseksi että kolme radiotaajuutta riittää M-8 luokassa. Onko nyt niin, että joutuu kauppaan lähtemään neljättä kideparia hakemaan?

995
Lisenssit (kilpa ja se huoltaja/mekaanikko) on hommattu, mutta mielenkiinnosta kyselen onko lisensseihin tullut mitään uutta. Puhetta oli kertalisensseistä kilpailijoille ja mekaanikoille. Tuleeko niitä ensi kesän kisoihin?

Iloitsisin muiden puolesta siitä, että kertalisenssejä saisi kohtuu hintaan jokaiseen M-8 kilpailuun ja siitä kerrottaisiin = mainostettaisiin vaikka tällä foorumilla!

996
Yleinen keskustelu / Tampereella ratoja ?
« : 05.04.04 - klo: 09.43 »
No johan oli lista kun sitä katselin. Krossirataa ei ole mukamas Vantaalla. Jyväskylän k-radalla yritettiin viime kesänä ajella, mutta se on kuulemma ollut poissa jo monta vuotta. Soitin yhteyshenkilölle, joka tuskaili ettei rataa ja nimeä saa pois listoilta...

Muilla radoilla ja "radoilla" ei olla käyty.

997
Polttisautot / Jyrkkälän krossirata
« : 31.03.04 - klo: 08.51 »
Minä taas olen ja haluan olla vain mekaanikko. Kuskiongelman ratkaisin vaimon kanssa reilut 10 vuotta sitten... :wink:

998
Polttisautot / Sarjajouset?
« : 29.03.04 - klo: 16.21 »
Kuulostaa ymmärrettävältä, helpolta ja halvalta. Mutta miksi niitä ei käytännössä näe? Eikö ne toimi kuraolosuhteissa?

999
Polttisautot / Sarjajouset?
« : 29.03.04 - klo: 12.24 »
Näin yhden kuvan sieltä Hollannin M-8 kilpailuista, jossa oli laitettu kaksi eri jousta samaan iskariin peräkkäin. Mitä sillä yritetään ratkaista? Siis milloin tästä tuplajousesta saisi hyötyä auton käyttäytymisen suhteen?

1000
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 16.03.04 - klo: 08.51 »
Renpan edetessä havaitsin, että takadiffi oli täydenpänä kuin etudiffi vaikka siellä ei ollut alkujaan ollut kuin liraus. Näyttää siltä,että etudiffi on vuotanut öljynsä ulos, joten silikoonia tarttee pistää jatkossa tiivisteeksi. Mutta oliko niitä mielipiteitä / käytäntöjä diffien huoltoväliksi?

1001
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 15.03.04 - klo: 10.01 »
Värjäytyminen on ihan tuttu ilmiö, mutta kun tuntuu siltä, että öljyä on hävinnyt diffin sisältä?! Vai onko se vain harhaa...

1002
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 15.03.04 - klo: 08.58 »
"Vuosihuollossa" havaitsin, että etudiffin kirkas öljy oli muuttunut niukanlaiseksi "harmaaksi rasvaksi". Autolla on ajettu n. 6 litraa. Varmaan pitäisi useammin öljyt vaihtaa, mutta mikä on Hobaon öljynvaihtoväli? Kertokaa kokemuksistanne. Toinen diffin laakeri meni vaihtoon kanssa. Se lienee normaalia.

1003
Polttisautot / Superlonliima?
« : 11.03.04 - klo: 14.06 »
Kokeilen "Kallen liimalla", kun sitä löytyy n kpl tuubeja autotallista. Kiitos vinkistä.

1004
Polttisautot / Superlonliima?
« : 11.03.04 - klo: 09.33 »
Sattuneesta syystä on paljon sisempiä ilmansuodattimia muttei uloimpia. Siksi toiseksi uskon, että voisi vaihtaa uloimman suodattimen useammin verrattuna sisempään suodattimeen, joten suodatinpaketit kuluvat epätasaisesti.

Löytyipä linkki uloimman suodattimen tekoon kotikonstein www.twf8.ws vinkkisivuilta. Tietääkö joku mikä liima toimii, että ei aukea sauma polttoaineen, suodatinöljyn tai mekaanisien voimien seurauksena? Sivuilla ehdotetaan rubber cement (tixotrope glue). Osaako joku suomentaa / kertoa mikä liima toimii omien kokemusten mukaan. Tiedän, että taloudellisessa mielessä projektissa ei ainakaan kalliin liiman jälkeen ole mitään järkeä, mutta ei viitsisi heittää roskiin niitä ylimääräisiä sisäsuotimiakaan. Ja olispahan jotain näperreltävää.

1005
Tulokset / M8 SM-kilpailuiden aikataulu kysely
« : 08.01.04 - klo: 08.24 »
Tapin ehdotus junnufinaalin poisjätöstä sekä nousufinaalien ajoajasta (20 min.) tuntuvat järkeviltä. Eritasoisten kuskien kisa-ajoajat tasoittuvat sekä junnujen paremmuus saadaan selville yleiskisassakin.

Jos kuitenkin "junnuutta" halutaan korostaa / kannustaa, niin voisiko junnuautot merkitä jotenkin, jotta voi seurata paremmin aloittelijoiden keskinäistä kisaa? Vanhat konkarit kyllä erottaa uudet kuskit, mutta "uudet eivät tunne ketään." Ehkä merkintä palvelisi myös parempia kuskeja huomaamaan noviisit (=varomaan) ja tuomarit antamaan ohjeita eikä rangaistuksia tietämättömyydesta tai kokemattomuudesta.

1006
Tulokset / M8 SM-kilpailuiden aikataulu kysely
« : 07.01.04 - klo: 09.09 »
Tulevien räpeltäjien äänitorvella voisin sanoa muutaman seikan aikatauluehdotukseen. Mukava yleisesti, että olette ajoissa liikkeellä.

Kysymys yksi. Tuleeko ns. junnufinaali puuttumaan?

Mielipide 1: JQ:n kanssa samaa mieltä, että eräjärjestyksen muuttaminen aiheuttaa enemmän sotkua kuin epäoikeutta radan tai sääolojen mahdollisesta muuttumisesta. Sen lisäksi, jos tuloslaskenta toimii vauhdilla ja järjestäjien tauot onnistuvat, niin eräkierrosten ja nousufinaalin välistä taukoa voi lyhentää. Tämä sillä oletuksella, että huonoimmat aloittavat erien ajamisen, jolloin ekaksi nousuja ajavat saavat mekkaustauon muiden vielä ajaessa. Aikataulun mahdollinen kiristysmahdollisuus on tietty rajallinen, mutta ehkä tarpeen.

Mielipide 2: Alempien nousufinaalien ajoaika on vain 10 minuuttia.  Siinä missä huippukuski ajaa kisassa 3 * 7 min. + 20 min + 45 min = 86 min., niin räpeltäjä ajaa 3*7 min + 10 min = 31 min. Tätä taustaa vasten ehdotan 10 min nousufinaalien ajoajan pidentämistä kahteen tankilliseen, varsinkin jos junnufinaalia ei ole. Muuten kisan huipennus jää latteaksi. Tietty nousijoille tulee ajoaikaa lisää ja usein vissiin nousutkin ratkeavat aika selkeillä eroilla, joten turhan tahkoaminen saattaa kasvaa.

1007
Joo "heuli" heitto meni radikaalisuudessaan yli niin kuin illalla toivottavasti raketitkin. Idean kuitenkin varmaan ymmärsit.

Hyvää uutta vuotta!

1008
Polttisautot / Starttiboksi
« : 31.12.03 - klo: 12.52 »
Lyijyhyytelöakkuja saa ainakin Suomen huoltopalvelusta. Itse ostin startterin sisään mahtuvan 7 Ah 12 V akun hintaan 9 euroa + alvit(muistaakseni).

Se on tukkukauppa, mutta akkuja myyvät kaikille.

Ja heitän vielä hymiön, kun keskusteluarvoni on noussut uudestä jäsenestä jäseneksi  :wink: . Asiasisällöllä ei taida ole merkitystä vaan vastausmäärällä.

1009
Jokainen voi käydä katsomassa chattipalstalta tekijöiden moraalia ja motiivia.

En tiedä "heuli" kirjoittajaa, mutta edustat selvästi tätä uudempaa ajattelusukupolvea edellisellä mielipiteelläsi. Itse ymmärrän kyllä, että jos pommin ohjeet on netissä, ei minun silti sitä tarvitse tehdä ja naapurin postilaatikkoon laittaa.

Tässä kuitenkin ote ed. mainitusta paikasta laillisuuteen liittyen:
 ---------
Kyllä tuo krakkerointi voidaan käsitellä rikoksena, eli tietoliikenteen häiritsemisenä. Sillä, että Mikropuhe-ohjelman parametrit ovat julkisesti saatavilla, ei muuta rikoksen nimikettä toiseksi. Lisäksi asiasta aiheutui tappiota MTV3:lle ja lähetetyille viesteille. Puhuva Joulupukki oli noin 25 minuuttia suljettuna.

Kyseessä on selvä rikos ja tietojeni mukaan MTV3:n lakimiehet harkitsevat toimenpiteisiin ryhtymistä. Tämä "asiantuntijan" mielipiteenä esitettynä.
.
.
Tietoliikenteen häirintä.

Joka puuttumalla postiliikenteessä taikka tele- tai radioviestinnässä käytettävän laitteen toimintaan, lähettämällä ilkivaltaisessa tarkoituksessa radiolaitteella tai televerkossa häiritseviä viestejä tai muulla vastaavalla tavalla oikeudettomasti estää tai häiritsee postiliikennettä taikka tele- tai radioviestintää, on tuomittava tietoliikenteen häirinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi

Lievä tietoliikenteen häirintä.

Jos tietoliikenteen häirintä, huomioon ottaen aiheutetun häiriön laatu tai määrä taikka muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, rikoksentekijä on tuomittava lievästä tietoliikenteen häirinnästä sakkoon.

Myös laissa tarkoitettu tietomurto voisi tulla kysymykseen tietyiltä osin.

------------

1010
Tuota tuota...

En malta olla sanomatta omaa mielipidettäni aiheeseen. En ole nähnyt mitä "hauskaa" joku on saanut aikaan MTV:n kanavaan, mutta kaikki te, jotka puolustatte oikeutta aiheuttaa toiselle harmia olette hyvin väärässä. Tämän asian tulette huomaamaan, kun itse joudutte kärsijän osaan.

Palvelun tuottaja saattaa olla ammattitaidoton estämään tämän kaltaiset asiat, mutta se ei oikeuta väärin käyttämiseen. Jos minä jätän kotioveni lukitsematta, se ei tarkoita, että kotiini saa tulla tekemään/hakemaan mitä tahansa.

Ennen vanhaan oli portsarit ravintolan ovella, kun alkoholin nautintataito oli suomalaisilla vielä nykyistäkin heikompaa. Nykyisen poken tarve on siirtynyt nettiin ja vieläkin asiakkaiden=nettaajien mielestä portsari vittuilee, kun se ei päästä örveltämään sisälle. Tai tässä tapauksessa siis pääsi, mutta sehän on tietysti nyt sitten ravintolan pitäjän ammattitaidottomuutta -  ei kiusantekoa.

Ymmärtäkää tämän päivän nuoret, ja vanhemmatkin, se että jos teette jotain "hauskaa"/moraalitonta/kiellettyä/laitonta niin ottakaa vastuu teoistanne edes raastuvan kautta. Tosi mies vastaa teoistaan ilman pakoitettakin.

1011
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 26.12.03 - klo: 12.50 »
Blenheim halusi tietää Suomen huoltopalvelun osoitteen. Kas tässä http://www.shp.fi  Se on tukkukauppa, mutta myyvät akkuja mattimeikäläisille.

1012
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 23.12.03 - klo: 12.43 »
En tahtoisi Ville Vainion ilon pilaajana toimia, mutta varoituksen sana on paikallaan vastaanottimen akku/patteripaketista ja "pääkytkimestä". Molemmat on omakohtaisesti huonoiksi havaittu ja samaa olen lukenut Foorumistakin. Molempiin tulee likaa, joka estää sähkön saannin, joka sitten saa auton oireilemaan. Voit kyllä ajella muutaman kerran noilla sähkövehkeillä, mutta hommaa ns. akkupaketti sekä poista kytkin. Itse käytän vastaanotinboxin ulkopuolella olevaa ns. apikoliitintä sähköjen kytkemiseen. Suomeksi sanottuna p*ska+vesisuojattu liitin.

Jos kolvi pysyy käsissä voit tehdä akkupaketteja itsekin. Suomen huoltopalvelu myy vaikka korvallisia AA-1500 mA-kokoisia akkuja hintaan n. 2 €/kpl.  Vähän isommalla rahalla saa sitten kaupasta valmiita paketteja. Mutta onhan tässä vielä aikaa tinailuun ennen kauden alkua...

Jouluja

1013
Polttisautot / Umpi- vai avovanne?
« : 19.12.03 - klo: 13.10 »
No eipä kirvottanut umpi/avovannekeskustelu kipakoihin varmoihin mielipiteisiin. No kysynpähän muuta asiaa.

Huomasin, että M-8 vanteita on eri ulkohalkaisijaisia. Kuitenkin tietääkseni myytävät kumit on samankokoisia. Onko jokaisella automerkillä oma vannekoko? Eikös tästä seuraa huonoja pyörä/vanne yhdistelmiä?

RC sisältöisiä joululahjoja vaan kaikille kilteille harrastelijoille!

1014
Vapaa keskustelu / Raketit?
« : 16.12.03 - klo: 10.37 »
Noi on ihan järjettömän kovia pelejä.

Tässä yksi linkkivinkki http://dogrocket.home.mindspring.com/WaterRockets/

Joskus oli oikein hyvä videokin jollain sivulla, josta voi huomata, että ei ne oikein enää leluja ole, jos niin haluaa.

Pitäisi vissiin kotona kokeilla, kun on kompurakin.

Kannattaa tutustua aiheeseen hyvin ennen kuin alkaa "räjähteillä" pelleilemään. Se on paineastia, joka väärin hajoitessaan tai suunnattuna olla vaarallinen.

Itse olen saanut paineesta opetuksen joskus työelämässä, kun huonosti kiinnikierretty painemittari meni korvan vierestä 50 metrin päähän, kun paineet laittoi päälle. Nolotti hakea mittarin raatoa hallin toisesta nurkasta, vaikka testissähän se peli oli ja vika löytyi.

Eli hauskaa oikein käytettynä, mutta darvinismi toimii tyhmillä ja tietämättömillä.

1015
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 10.12.03 - klo: 15.49 »
Pakko taas kirjoittaa pari sanaa, kun Ville Vainio alkoi pelkäämään kiertokankensa puolesta. Tieto lisää tuskaa sanotaan, mutta huolesi on melkein kokonaan turha. Yritin vain kirjoituksellani viestiä sen asian, että on kivaa/hienoa/järkevää ymmärtää laitteiden toimintaperiaatteita, jotta voi hyödyntää laitteita parhaalla mahdollisella tavalla tai estää turha rikkoutuminen.

Tulppaa vaihtamalla ei säädetä sytytysajankohtaa kuin välillisesti, koska kaasuttimen asetukset käytännössä määrittävät sen. Toki tulpan pitää olla "hehtaarilla", jotta säätäminen onnistuu. Useinhan se ei onnistu niin kuin tällä keskustelufoorumilla voi lukea.

Moottorikeskusteluun osallistun lisää oman kokemuksen verran. Olin ostotilanteessa täysin moottorimyyjän armoilla. Halusin vain toimintavarman moottorin aluksi, koska emme sitä osaa lähtökohtaisesti käyttää ja on mukavampaa ajaa "varmasta aika lujaa kuin epävarmasti hirveän lujaa". Ostoksemme onnistui, kiitos valistuneen myyjän.

Suosittelen meidän noviisien hankkivan aluksi ihan tavallisen moottorin. Sen voi ajamaan oppiessa kuluttaa loppuun. Moottorin porttien lukumäärä, luvatut hp:t ja ihmejäähdytysritilät kannattaa unohtaa. Katsokaa vaikka tämän kesän kisatuloksia, jossa on peruskoneet ainakin 10 parhaan joukossa ellei peräti top 5 sisällä. Omituisen hyviä ovat nämä "halvat ja vähäheppaiset" koneet.  Enkä malta olla vielä sanomatta sitä mielihyvän tunnetta, jota koin viime kesänä, kun katselin ns. hyvien koneiden säätämistä omamme kiertäessä radalla. Toki voihan sitä kiksejä saada säätämisestäkin...

1016
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 26.11.03 - klo: 10.14 »
Vielä palaan Matiaksen vastaukseen.

Vaikka annoin varsin positiivia lausuntoja RB koneesta, niin uskoisin kaikkien Suomessa myytävien koneiden olevan hyviä ja luotettavia. Perustan vastauksen siihin tosi seikkaan, että ihminen eli käyttäjä on useimmassa tapauksessa "heikoin lenkki". Hyväkin kone tuhotaan alle litran polttoaineella (myös RB:t), jos ei ymmärrä/ osaa imuilman puhtaanapitoa sekä konetta käytetään liian kuumana. Kuumaksi koneen saa tietysti liian laihalla ajelulla sekä renkaat ilmassa moottorin vinguttelulla (ei jäähdytystä koneelle). Tämä vastaus perustuu jälleen RB:n höpöttelysivujen infoon enemmän kuin omaan kokemukseen (onneksi).

Uutta konetta kannattaa lämmittää kuumailmapuhaltimella ensimmäisissä starteissa. Tämä helpottaa käynnistämistä, vähentää starttipyörän kumin kulumista sekä vähentää kiertokangen kulumista. Itse yritimme ilman lämmittämistä ja saimme tosiaan tuon starttipyörän kumin hajalle väärillä säädöillä ja kireällä koneella. Sittemmin olen lukenut tuon kiertokanki asian ja seuraavalla kerralla annan lämpöä koneelle, että edes vähän pystyy mäntä vastaan sylinteri vastusta pienentämään, jotta kiertokankeen kohdistuvat voimat pienenevät.

Starttilaatikoissa oleellista on se, että vääntöä löytyy. Yhdelläkin moottorilla sitä saadaan (vaikka 100 hv tai kW). Eli moottorien lukumäärä ei ole oleellista.

Yleensä starttilaatikot/moottorit toimivat 12 V tasavirralla. Tätä virtaa annetaan joko auton akusta tai radalla olevasta syötöstä tai tasavirtalähteestä tai vaikka lyijyhyytelöakusta. Startin mukana ei yleensä tule akkua tai virtalähdettä. Lyijyhyytelöakku on hyvä, koska se on täysin suljettu sekä suhteellisen pieni+kevyt+edullinen. Näissä RC asioissa tietysti edullinen on kovin suhteellinen käsite. Lyijyhyytelöakun lataaminen ei vain käy auton akun laturilla, joten ota se huomioon. Yksinkertainen laturi tähän tarkoitukseen ei vissiin maksa kovin paljon. Edellä mainittu tasavirtalähde startterin pyörittämiseen on rahallisesti huono ratkaisu, koska siinä pitäisi olla potkua tosi paljon ja sellainen maksaa. Startteri kun imee tosi paljon virtaa hetkellisesti.

Hehkuttimia et todennäköisesti tarvitse kuin yhden. Hehkutulppia sitten osta nippu. Konsultoi moottorin myyjää mitkä hehkut ovat sopivia muodon ja lämpöarvon suhteen.

Hehkutulpat saavat aikaan räjähdyksen koneessa. Moni on tyytyväinen jo siihen, että moottori ylipäätään käy ja pysyy käynnissä. Tosi moottorin virittäjä hakee vielä juuri oikean tulpan koneelle, koska hehkutulppa määrittää myös ominaisuuksillaan  sytytyksen ajoituksen. Eli jos tulppa on liian kuuma - räjähtää seos liian aikaisin - mäntä voi olla vielä liiaksi matkalla ylöspäin - teho heikkenee sekä rasitukset kiertokankeen kasvavat.

No tulipas pitkä ja moni asiainen vastaus... Toivottavasti sait tarvitsemasi.

1017
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 24.11.03 - klo: 11.43 »
Meillä on tuo Matiaksen mainitsema yhdistelmä(Hobao + RBsporttikone). Ajettiin loppukesänä n. 8 litraa käytännössä pelkästään Lavangossa.

Koneesta ei ole kuin positiivisia asioita. Yksi tulppa meni, siis se jolla röpöteltiin sisäänajo. Kone oli helppo säätää ja lämmöt tasaantuivat 3 litran jälkeen. Sitä ennen heiluivat kovastikin, joten kannatta tarkkailla ahkerasti. Tämä on RB:n höpöttelysivujen mukaan täysin normaali ilmiö. Viimeisen 5 litran aikana ei kone kertaakaan tahattomasti sammunut!  Tehoa on riittävästi nykyiseen ajotaitoon nähden ja vielä reserviäkin. Kukaan ei harjoittelussa ajanut ohi paremman koneen takia vaan muiden avujen.

Hobaossa saatiin sitten osia rikki lähinnä rohkean ajotyylin vuoksi. Pojan mielestä pitää takahyndat menna kahdella loikalla, joten sitä opetellessa auto ei aina tullut tassuilleen radalle. Jalaksen Timolle moitinkin varaosia ostaessani Hobaon huonoja selkälento-ominaisuuksia :wink: . Ja rikki menivät kahdesti etuvanttiruuvit (taipuivat), antennituki ja takaiskarituen korva murtui (se keinokuituinen musta). Tilanteisiin nähden kohtuullinen saldo.

Järkevällä ajolla siis varaosakulut olivat olleet yhden tulpan verran. Mutta kuka nuori mies nyt sillä lailla ajelee...

1018
Vapaa keskustelu / ABS säätäminen
« : 03.11.03 - klo: 15.55 »
Noviiseina ajeltiin normaalijarruilla M-8 autoa viime kesä. Ensi kesänä emme. Meillä on Hitec 3D-ohjain, jossa on tuo jarruservon "hakkausominaisuus", mutta miten se säädetään? Ohjeet puhuu, että ensin valitaan kohta missä abs:n halutaan toimivan.  Onko tuo kohta liipasin pohjassa? Ja siitä sitten ohjain alkaa helpottamaan "poispäin" annetun matkan ja hakkausviiveen mukaan. Eikös silloin auto lähde liikkeelle paikaltaan? Vai pitääkö sitten liikematkan säädöllä hakea sellainen kohta, jossa vielä jarru pitää paikallaan ollessa, mutta ei vauhdissa.

No saadaanhan me se tietty selville kokeilemalla, mutta kokemustiedot olisi kiva kuulla.

Ajetaanko muuten vielä (huipulla) kisoissa ilman abs jarruja?

1019
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 31.10.03 - klo: 12.56 »
No laitetaan sitten vähän tarinaa.

Krossarissamme on digiservot. Olin tietoinen persoudesta virtaan jo ostettaessa, mutta silti normaali 950 mA akku ei jaksa toimia tulevaa kisafinaalin kestoa. No - hieman huumoria mukaan. Ajattelin rakentaa suuremman 5*AA-akkupaketin, mutta se ei oikein istu täysin Hobaon akun paikalle. Jää akunnurkka ottamaan iskuja korin läpi.

Onko joku hyödyntänyt vastarin kotelon tyhjää tilaa tai muita ratkaisuja tähän ongelmaan? Akun kunnosta en tiedä varmuutta, kun en ole vielä ladannut/purkanut älykkäällä laturilla, mutta uskon sen olevan kunnossa.

AAt rivissä saa nätisti vastariboxin viereen pystyyn, mutta painopisteen nousun kannalta huono ratkaisu.

1020
Pojalla olisi ajohaluja läpi vuoden, mutta en halua siirtyä sähköilemään matolle. Onko missään pääkaupunkiseudulla mahdollisuutta ajeluun?

Luulisi jossain olevan kasvihuone, varastohalli, ratsastusmaneesi, jne.., jonka voisi väliaikaisesti tai hyvällä onnella pysyvästi muuttamaan ajokelpoiseksi. Teollisuuslämmittimellä saa isonkin tilan hetkeksi kohtuu lämpöiseksi + tuuletettua. Löpölämmittimen polttoainekulut on aika kohtuulliset.

Uskoisin, että jos sopiva tila + innokkaita ajajia=järjestäjiä löytyisi, niin joku ajoviikonloppu tai peräti kisa voisi olla mukava sessio.

Eli onko tietoa paikasta + innokkuutta? Vai viekö sähköajelu matolla tarpeet?

Sivuja: 1 ... 31 32 33 [34] 35