Kysymys kaikille jotka ajavat ja tulee ajamaan VTR luokassa kisaa.
Kielletäänkö KERS toiminnot säätimistä, eli NOLLA ENNAKOT säätimiin.
nolla on mielestäni fiksuin. Helpottaa myös uusien harrastajien liittymistä vtr luokkaan kun ei tarvitse hommata huippusäätimiä pysyäkseen perässä.
Nostetaanko välitystä esim luokkaan 4,5 tai jopa 5.
5 helpottaisi edelleen uusia harrastajia, monella on esim. TT-01 ja siihen ei saa vakiona kuin 5.11 ilman dremeliä.
Jos nostetaan välitys 5 luokkaan niin esiin tulee sellainen ongelma että kuin esim treenataan torpassa niin vauhtierot stanujen kanssa voi olla liian suuret pääsuoralla.
Minun oma ehdotus olis että säädin NOLLA ENNAKKOON ja välitys 4,7-5. Jotenki 4,5 menee liian kovaa,melkein väitän että tasoerot ei ole niin suuret kuin nyt.
miltä kuulostaa esim. 4.7-5.2 niin helpottaa niiden autojen omistajia jotka eivät saa pitemmäksi välejä.
Jerzi
Omat näkemykseni vastattu sinisellä.
Jos tämä luokka on tarkoitus pitää helposti lähestyttävänä myös uusien harrastajien keskuudessa, niin aloituskustannukset pitäisi saada alas.
Moni aloittaa e10,tt01, tms "halpis" rungoilla ja haluaisi varmasti mukaan.
Jos välitykset ja säätimet on suht samanlaiset kaikilla niin ajotaidot ratkaisevat enemmän. Toki ta05,reiskat tms, menee paremmin, mutta olisi edes mahdollisuus halpiksille annettu.
Aikomus on tulla kisailemaan,mutta budjetti ei anna uuteen säätimeen taikka runkoon mahdollisuutta tällähetkellä.
Autona siis kisalaillinen TT-01 5.7 väleillä ja tosiaankin 5.11 on pisin mihin tällä pääsee helposti.
Nämä ovat siis omia ajatuksiani, olen toki pitkään rc hommissa mukana ollut, mutta täysin noviisi rata-autoilussa. Näen itseni aloittelijana vtr luokassa ja jos meitä saadaan mukaan lisää helpottamalla säännöillä uusien naamojen ilmestymistä ja kulkupuolen tasoittamista niin ollaan oikeilla raiteilla.
-Pate