Kirjoittaja Aihe: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt  (Luettu 106649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vs: M8 EM/MM-kisoihin yksityyppirenkaat?
« Vastaus #210 : 20.06.11 - klo: 17.00 »
Pari asiaa jotka itselle tulee mieleen:

1) Sähkökrossissahan "yksityyppirenkaat" ei tarkoita, että on vain yksi vaihtoehto, vaan vaihtoehtoja on kaksi. Eli ei sen yksityyppirenkaan tarvitse rajata niitä renkaita vain yhteen toimimattomaan.
2) Omasta mielestä on hieman ristiriitaista, että jos kerran kuskit nyt täällä mainostaa, että AKA Cityblock ja Proline Caliber toimii kaikilla radoilla hyvin, niin jos yksityyppirenkaiksi valittaisiin esim nuo kaksi, niin miten siitä nyt yhtäkkiä tulisi jotenkin ylitsepääsemätön ongelma ja muuttuuko nuo sitten samantien toimimattomiksi renkaiksi tietyillä radoilla? Eli toisinsanoen, onko tilanne nyt se, että jotkin renkaat toimii kaikilla kotimaan radoilla vai eikö ole?

Sen kummemmin ottamatta kantaa siihen, että pitäisikö yksityyppirenkaita olla vai ei.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #211 : 21.06.11 - klo: 09.46 »
Varmasti löytyisi joku ratkaisu nipusta renkaita tyyliin yksi pehmeä ja yksi kova rengas vaikka AKA cityblokilla sekä yksi harvapiikkinen saderengas, joilla saadaan teknisesti toimiva ratkaisu Mutta mitäs sitten, mitä ongelmia tämä ratkaisisi? Saataisiinko renkaiden hintoja alas? Epäilen. Tulisiko kisa tasaisemmiksi? Ehkä, ehkä ei. Mitäs kun tulee se uusi rengas markkinoille ja Suomessa vedellään viime kauden renkailla? Viime kaudelta jäi yli renkaita, nyt niitä ei enää saa käyttää. Jne...

Ei ratkaista ongelmaa mitä ei ole olemassa!

M8 on hyvä luokka, riittää kun auto mahtuu laatikkoon ja painaa yli 3200 g. Huippudetaljina on EFRA-leimattu pilli ja 125 ml tankin maksimikoko. Loput on itsestä kiinni. Haluan pitää tästä kiinni.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #212 : 21.06.11 - klo: 09.54 »
Mitä siitä ei ymmärretä että jos määrätään yksityyppirenkaat... Esim juuri nämä AKA ja PL renkaat mistä on puhuttu niin aloittelevien ja oikeastaan suuren osan kustannukset nousevat välittömästi.

Yksityyppirenkaitahan tässä on toitotettu että näillä saatais kustannukset alas.
No miten ihmeessä ne kustannukset laskee jos ei kenelläkään ole enää mahdollisuutta ostaa alle 50e per kierros maksavia renkaita.
Mun mielestä 35 on aika paljon halvempi kuin 55 kun puhutaan yhdestä rengas sarjasta.

Ja mitä ihmettä siitä ei tajuta että koska tässä luokassa EI OLE ONGELMAA niin miksi ihmeessä pitäisi olla jotain sääntöjä tekemässä vain sen takia mitä luokkaa ajamattomat spekuloivat.

Ongelma on vain ja ainoastaan kun lähdetään ulkomaille arvokisoihin.
« Viimeksi muokattu: 21.06.11 - klo: 10.26 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #213 : 21.06.11 - klo: 09.58 »
Mitä siitä ei ymmärretä että jos määrätään yksityyppirenkaat... Esim juuri nämä AKA ja PL renkaat mistä on puhuttu niin aloittelevien ja oikeastaan suuren osan kustannukset nousevat välittömästi.
Ei oo pakko valita AKA:n tai PL:n renkaita, niinkuin sanoit on paljon muitakin renkaita jotka toimii.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #214 : 21.06.11 - klo: 10.03 »
M8 on hyvä luokka, riittää kun auto mahtuu laatikkoon ja painaa yli 3200 g. Huippudetaljina on EFRA-leimattu pilli ja 125 ml tankin maksimikoko. Loput on itsestä kiinni. Haluan pitää tästä kiinni.

Uskallan väittää että lähes jokainen oikeasti luokkaa on ollut yhtä tai kahta kertaa enemmän ajamassa, ovat puhtaasti samaa mieltä.

Eli pitäiskö tässä nyt tosiaan olla muuttamassa sääntöjä luokkaa ajavien mielipiteitä ja muun maailman vastaiseksi.

Hitto keksitään sit samantien yksityyppi väri.
Ja minä päätän sen.
Renkaathan vois olla sit samantien trukki renkaat. Niissä ei ole edes maailmassa niin paljon valinnanvaraa.
Lippalakki pakko... Lippa eteenpäin.
Jalkojen kärjet saavat olla vain 10 astetta ulospäin.

Ihan yhtä tärkeitä ja yhtä ongelmallisia asioita kuin renkaat jos oikein aletaan keksimään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #215 : 21.06.11 - klo: 10.15 »
Mitä siitä ei ymmärretä että jos määrätään yksityyppirenkaat... Esim juuri nämä AKA ja PL renkaat mistä on puhuttu niin aloittelevien ja oikeastaan suuren osan kustannukset nousevat välittömästi.
Ei oo pakko valita AKA:n tai PL:n renkaita, niinkuin sanoit on paljon muitakin renkaita jotka toimii.

Jeps... No ajattelepas ihan vakavissas miltä merkeiltä ne yksityyppirenkaat tulisivatkaan jos näitä lähdettäisiin oikeasti täällä meidän maassa harkitsemaan.

Ja samaan tyyliin sitten heitetään... Ei oo pakko valita yhtään mitään, kun mitään pakkoa ja ongelmaa ei edelleenkään ole.
On muitakin renkaita mitkä toimii...
Senkus jokainen valitsee ihan itse mieleisimmän, lähimmän kauppiaan, tai makeimmalta kuulostavan merkin.

Jos haluaa oikeasti päästä helpolla niin kuuntelee mitä porukka renkaista sanoo.
Jos taas haluaa itse käydä renkaat läpi ja löytää niistä juuri se oma mieluisin niin sitten käy ne renkaat läpi.
Täysin oma valinta.
Tätä ei ole todellakaan mikään pakko kenenkään tehdä.
On myös hyvin helppo testata renkaiden eroja vain pyytämällä esim joltain edustajalta tai tiimikuskilta joku rengas parin tankin ajaksi kokeiluun.
Erot tai eroamattomuudet huomaa jo ekalla tankilla.

Mut ihan oikeesti.
Mä en Axel ymmärrä enää ollenkaan mitä ihmettä ajat takaa koko asialla.
Ilman kokemusta luokasta, olet silti sitä mieltä että idea on hyvä.
Ja minä olin vielä olevinaan se joka ei näe molempien asioiden hyviä puolia.
Jep jep... on kokemus molemmista ja mikä tärkeintä... on kokemusta tästä kyseisestä luokasta.
Ihme että luokkaa ajamattomat ja joilla ei kyseisestä luokasta ole kokemusta, osaavatkin katsoa asiaa molemmilta kanteilta.

Sorry, mutta nyt alkaa jo hieman ärsyttämään.


Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #216 : 21.06.11 - klo: 10.21 »
M8 on hyvä luokka, riittää kun auto mahtuu laatikkoon ja painaa yli 3200 g. Huippudetaljina on EFRA-leimattu pilli ja 125 ml tankin maksimikoko. Loput on itsestä kiinni. Haluan pitää tästä kiinni.
Uskallan väittää että lähes jokainen oikeasti luokkaa on ollut yhtä tai kahta kertaa enemmän ajamassa, ovat puhtaasti samaa mieltä.
Eka kisa polttista takana ja voin sanoo että tuo vapaa rengas on ainakin omasta mielestä hyvä.
Jos ajetaan jotain kerrasta poikki arvo/kutsukisoja niin järjestäjän puolelta olisi hyvä tulla selkee ilmotus mikä rengas toimii ja mahdollisuus tilata kyseistä rengasta kisapaikalle jos haluaa silloin kun kyseessä on joku erikoisalusta jolla ei yleensä ajella (esim. Nesterallin kertaluontonen rc kisa).
Mutta ykstyyppi luokkaa on turha tehä jos ei oikeesti renkaita saada ilmasiks, monessa muussa luokassa on tuskailtu toimimattomien renkaiden kanssa ihan tarpeeks. Kun kaikki autot eivät vaan toimi samoilla renkailla kuin toiset.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #217 : 21.06.11 - klo: 10.44 »
Huumorilla voisi sanoa, että onhan meillä nyt jo yksityyppirenkaat. Säännöt sanovat, että niiden on oltava mustat. Nikolla taisi olla joskus jotain Hobaon renkaita, jotka oli iloisen värisiä. Kieltämättä aika härskin näköisiä nakkeja.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #218 : 21.06.11 - klo: 11.51 »
Mut ihan oikeesti.
Mä en Axel ymmärrä enää ollenkaan mitä ihmettä ajat takaa koko asialla.
Ilman kokemusta luokasta, olet silti sitä mieltä että idea on hyvä.
Ja minä olin vielä olevinaan se joka ei näe molempien asioiden hyviä puolia.
Jep jep... on kokemus molemmista ja mikä tärkeintä... on kokemusta tästä kyseisestä luokasta.
Ihme että luokkaa ajamattomat ja joilla ei kyseisestä luokasta ole kokemusta, osaavatkin katsoa asiaa molemmilta kanteilta.

Sorry, mutta nyt alkaa jo hieman ärsyttämään.
En mä oo ikinä hakenu mitään muutakuin sitä että asiaa tulisi tarkastella muulla tavalla kuin ehdottomalla ei joka kestää ikuisuutteen mitä luokkayhteishenkilö tarjosi.

En vieläkään ymmärrä mistä olet saanut kuvan että olisin sitä mieltä että et näe kolikon eripupuolia. Olen alusta asti kritisoinnut luokkayhteishenkilön näkemyksiä hänen kommenteihin perustuen.

En mielestäni oli myöskään ikinä sanonu että m8 luokassa pitäisi olla ykstyyppirengas. Vaan olen tuonnut ykstyyppirengas ilmiön hyviä puolia esille koska sitä ei aina ymmärretä kauheen hyvin.

Jos jotain faktaa on tuotu esiin olen sitä korjannut jos on ollut tarve, kuten esimerkiksi tein tuossa sun rengas hintavertailussa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #219 : 21.06.11 - klo: 12.34 »
En minäkään sanonut että sinä olisit minusta näin sanonut  :wink:

Taisi olla Jarkko joka tuollaista mainitsi.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #220 : 21.06.11 - klo: 17.16 »
Viimeinen vastaukseni tähän aiheeseen, jonka jälkeen jään kuulolle mitä kenttä haluaa.

M8 luokassa on tarvetta yhtä kisaa/rataa kohden helposti kolmea erilaista rengasta:
- Sateella isopiikkinen rengas, johon ei tartu savi sekä ei töki autoa nurin. Sitä milloin sataa ei tiedä kukaan.
- Hyvällä pidolla vaikka aamukasteella kovempi rengasseos tarpeen. Tai kun radassa on kohtalokkaita reikiä.
- Huonolla pidolla iltapäivästä pölyisellä radalla haetaan pehmeällä kumilla pitoa.
- jne...

- Lisäksi ajotyyli vaikuttaa renkaan kuvioon sekä kumiin. Oma poikani haluaa ajaa luistamalla mutkia (viisasta tai ei). Tällöin rengas on kovempi ja keskikokoinen nappula. Laittamalla pehmeää pitävää rengasta tulee kippauksia sekä ärräpäitä kuskin suusta. Samaa ärriä aiheuttavaa rengasta toinen kuski kehuu. Pitäisikö poikani kaltaiselta viedä tikkari suusta eli väkisin ajaa "väärällä renkaalla"? Tietääkseni harrastuksen tarkoitus on viihdyttää. Miten selitän pojalleni, että se on kuule lajiryhmä päättänyt mitä rengasta sinä käytät. Turpa tukkoon ja viihdy! Viisasteli voi sanoa, että miksei hän aja sillä "oikealla" renkaalla, joka on komitean mukaan paras/kustannustehokas/paras tarjous/pakko oli päättää jotain/ jne... rengas tai mikset muuta ajotyyliä/säätöjä. Että tähän suuntaan pitäisi lajia "kehittää".

Sitten kun oikeasti kustannuksia voidaan alentaa rajoituksilla tai voittoon ei voi ajaa kuin rengasvalmistajan salaisilla teamikumeilla, on aika yksityypittää M8 luokka. Tälläista ei ole näköpiirissä - ei varsinkaan "näköalarajoitteisesta poterostani, josta ammun vain yhteen sektoriin". 

Hyvää rc-ajokesää kaikille!

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #221 : 21.06.11 - klo: 23.25 »
Suomessa ei tarvita rengassääntöä koska kaikilla renkailla pärjää. EM issä tai MMissä on eri asia kun silloin kukaan ei voi pärjätä väärillä renkailla, ihan sama miten kova kuski on, taso on liian kova. Suomessa taso on vielä sen verran matalampi kuin esim EMissä että kärkikuskeille voidaan antaa jotkut medial prot alle, ja he olisivat edelleen kärjessä. Toisinsanoen, jos joku nouseva tähti luule että se on renkaista kiinni, niin se ei pidä paikkansa. Kovaa treeniä ja ProLine M3 revolver tai caliber alle, tai AKA soft tai super soft cityblock, tai impact esim. Ihan sama mikä niistä niin voi voittaa. On varmasti muita myös mutta niistä minulla ei ole kokemusta.
« Viimeksi muokattu: 21.06.11 - klo: 23.32 kirjoittanut JQ »
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #222 : 22.06.11 - klo: 09.32 »
Tuo on varmasti helppo allekirjoittaa mitä JQ sanoo.

Menee vähän ohi aiheen mutta minusta kaikenlainen säätely on mikä osin tappaa Suomessa R/C businekseen alkavat pikkupuljut. Asia minkä perään Suomessa kuitenkin kysellään vaikka paljon kamaa ostetaankin ulkomailta. Ellei sitten hyvällä tsägällä käy niin että kyseinen pikkupulju saa tämän edustuksen mutta kuinka todennäköistä se sitten on.

Jos nyt ajatellaan vaikka GT autoilua, niin hyviä renkaita kuten Sweepejä tai Ipaneman uusia leveitä ei putiikkien kuten JP-nitroracing tai Racersshop kannata tuoda sellaisia määriä suomeen joilla hinta saataisiin harrastuskäyttöön kotimaassa edulliseksi, koska on olemassa joku specci rengas joka on niin rumalla levyvanteella ettei sitä muut harrastajat viitsi käyttää - kosa siis on olemassa riski että "outlaw" renkaat jäävät käsiin specci renkaan takia. Mikä on kyseisen speccirenkaan menekki, tuskin mikään iso, koska specciluokassa kilpailijoita on hyvin vähän. Ja silti saa noita Sweepejä halvemmalla, tosin en ihan hyllytavarana ja vaatii pikkasen odottelua ja vastaavasti Ipanemat saa tilata jenkeistä asti.

Tässä sitä kolikon toista puolta. En ihmettelisi vaikka löytyisi muitakin esimerkkejä hyvistä tuotteista, joita ei kannata tuoda suomeen koska sitä ei saa jossain tietyssä luokassa käyttää sääntöjen tai pikemminkin "sääntelyn" takia.

ps. toivottavasti edellä mainitut putiikit eivät pahastu vaikka käytän tässä esimerkkinä. Racersshopin toiminnasta minulla ei ole kuin plussaa mainittavaa
« Viimeksi muokattu: 22.06.11 - klo: 09.46 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #223 : 22.06.11 - klo: 09.34 »
En minäkään sanonut että sinä olisit minusta näin sanonut  :wink:

Taisi olla Jarkko joka tuollaista mainitsi.


Turha viittailla mun taannoisiin kommentteihin - lopetin tämän asian osalta jo monta kierrosta sitten.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #224 : 22.06.11 - klo: 09.44 »
Sitten kun oikeasti kustannuksia voidaan alentaa rajoituksilla tai voittoon ei voi ajaa kuin rengasvalmistajan salaisilla teamikumeilla, on aika yksityypittää M8 luokka. Tälläista ei ole näköpiirissä - ei varsinkaan "näköalarajoitteisesta poterostani, josta ammun vain yhteen sektoriin". 
Eiköhän tossa oo ainoot syyt minkä takia ois syytä ottaa ykstyyppi kumit käyttöön. Ja noita tuskin kovin äkkiä ilmaantuu niin eiköhän keskustelun voi lopettaa asiasta. ;)
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #225 : 22.06.11 - klo: 10.51 »
En minäkään sanonut että sinä olisit minusta näin sanonut  :wink:

Taisi olla Jarkko joka tuollaista mainitsi.


Turha viittailla mun taannoisiin kommentteihin - lopetin tämän asian osalta jo monta kierrosta sitten.

 :huh:
Ei ole yhtään sen turhempaa kuin kenenkään muunkaan sanomisiin viittaaminen.
Turhaa se on siinä vaiheessa mikäli olet sanomisesi "korjannut".
Et ole sanomistasi muuttanut... siihen voi siis viitata.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #226 : 22.06.11 - klo: 10.58 »
En minäkään sanonut että sinä olisit minusta näin sanonut  :wink:

Taisi olla Jarkko joka tuollaista mainitsi.


Turha viittailla mun taannoisiin kommentteihin - lopetin tämän asian osalta jo monta kierrosta sitten.

 :huh:
Ei ole yhtään sen turhempaa kuin kenenkään muunkaan sanomisiin viittaaminen.
Turhaa se on siinä vaiheessa mikäli olet sanomisesi "korjannut".
Et ole sanomistasi muuttanut... siihen voi siis viitata.

sen verran nyt vielä tähän "vääntöön", että kukaan muu ei jaksa eikä varmaan ole kiinnostunutkaan kaivelemaan sivutolkulla taaksepäin tutustuakseen johonkin keskustelussa jo kauas taakse jääneeseen kommenttiin.

Sellainen viittaus, jossa yleisesti viitataan jonkun toisen sanomisiin tyyliin "kuten se ja se sanoi" ei edistä kenenkään ymmärrystä itse asiasta.

En ole kirjoituksiani muuttanut, vaikka olisinkin voinut voimakkaammin alleviivata olevani Vesan kanssa samaa mieltä ja Vesan kommentin kärkihän oli kv. kisoissa.

se siitä...
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

VihtiRC

  • Vieras
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #227 : 22.06.11 - klo: 14.38 »
Vääntöä asiasta ja asian vierestä...... Kommenttia asian viereen, mulla pakissa PL revolver, PL caliber, AKA cityblock, Sweep Racing square armor silver. Mitäköhän tohon vielä ottaisi kaveriksi edellä mainittujen lisäksi?
Hiljaa se menee kuitenkin  :grin:

Jatkuuko vääntö? Viihdearvo on kohdallaan  :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #228 : 22.06.11 - klo: 14.45 »
Kaikkein vähiten edistää mitään asiaa kommentoida kuinka puhtailla olettamuksilla että minä en olisi katsonut asian molempia puolia vaikka kyllä hyvinkin pitkälti olen.

Olkoot kommentti heitetty vaikka viikko takaperin niin se jää silti voimaan ja vieläpä aina paljon paljon pidemmäksi aikaa kuin kasvotuste puhuttu asia.
On myös olemassa paljon foorumin käyttäjiä jotka tulevat lukemaan vain sillointällöin.
Se tarkoittaa sitä että kyseinen kommentti voi olla jollekin henkilölle vasta tänään silmien edessä.

Aivan sama milloin tai missä asioita sanotaan niin mikäli minusta ruvetaan tekemään psykoanalyysejä ja viitataan siihen että vain itse oltaisiin mietitty kaikki puolet ja esim minä en... Se on sanottu ja se pysyy voimassa niin pitkän kuin se tuppaa muistissa pysymään.
Vähän sama asia kuin haukkuisin jonkun henkilön ja toteisin pari päivää sen jälkeen että ihan turha mun sanomisiin viittaillaan kun se on jo vanha juttu.

Jokatapauksessa... taitaa olla alle viikko kyseisestä kommentista... Tottakai siihen voi viitata eikä se ole yhtään sen turhempaa kuin se itse kommenttikaan alunperin.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #229 : 22.06.11 - klo: 16.26 »
Menee vähän ohi aiheen mutta minusta kaikenlainen säätely on mikä osin tappaa Suomessa R/C businekseen alkavat pikkupuljut. Asia minkä perään Suomessa kuitenkin kysellään vaikka paljon kamaa ostetaankin ulkomailta. Ellei sitten hyvällä tsägällä käy niin että kyseinen pikkupulju saa tämän edustuksen mutta kuinka todennäköistä se sitten on.

Jos nyt ajatellaan vaikka GT autoilua, niin hyviä renkaita kuten Sweepejä tai Ipaneman uusia leveitä ei putiikkien kuten JP-nitroracing tai Racersshop kannata tuoda sellaisia määriä suomeen joilla hinta saataisiin harrastuskäyttöön kotimaassa edulliseksi, koska on olemassa joku specci rengas joka on niin rumalla levyvanteella ettei sitä muut harrastajat viitsi käyttää - kosa siis on olemassa riski että "outlaw" renkaat jäävät käsiin specci renkaan takia. Mikä on kyseisen speccirenkaan menekki, tuskin mikään iso, koska specciluokassa kilpailijoita on hyvin vähän. Ja silti saa noita Sweepejä halvemmalla, tosin en ihan hyllytavarana ja vaatii pikkasen odottelua ja vastaavasti Ipanemat saa tilata jenkeistä asti.

Tässä sitä kolikon toista puolta. En ihmettelisi vaikka löytyisi muitakin esimerkkejä hyvistä tuotteista, joita ei kannata tuoda suomeen koska sitä ei saa jossain tietyssä luokassa käyttää sääntöjen tai pikemminkin "sääntelyn" takia.

ps. toivottavasti edellä mainitut putiikit eivät pahastu vaikka käytän tässä esimerkkinä. Racersshopin toiminnasta minulla ei ole kuin plussaa mainittavaa

Tuskin ne puljut todellakaan jonkun yksityyppirenkaan takia kuolee. Vai luuletko että racingfactory, hobbyfactory, hobbylinna ja power racing kylpevät rahassa kun ne myy tota GT luokan yksityyppirengasta, varsinkin kun sinunkin sanoin niiden menekki on todella pientä. Eiköhän ne puljut kaadu aivan muuhun kuten volyymien vähyyteen, suomen verotukseen jne. Yksityyppirenkaat toimivat hyvin monessa rataluokassa, jossa ajoalustat eivät eroa toisistaan paljoa. Nurinan ymmärtäisin, jos löytyisi selvästi yksityyppirengasta halvempi yhtä toimiva rengas. Sweep taitaa maksaa jopa euron vähemmän kuin GRP.

Edit: näin sivusta seuraajana on ollut maukasta lukea M8 luokan renkaista keskustelua "tyhjästä"...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #230 : 22.06.11 - klo: 16.48 »
TTurku: en todellakaan kuvittele mitään sellasta, päinvastoin!

miltä tuntuu jp-nitroracingista kun aikoinaan GT kuskeille tilattua rengasta ei voikaan enää käyttää kuin parkkisharrastajat specci renkaan takia - no onneksi meitä on - joten rengasta menee vielä edes jotenkin kaupaksi vaikka pakkasella joutuukin nyt myymään

juuri näiden yritysten puolesta olenkin sitä mieltä ettei kotimaassa tarvita sääntelyä mihinkään pienoisautoiluun mitä nitro luokkiin tulee (muihin en ota kantaa kun en niitä riittävästi tunne)

ja Seepejä ei racersshop uskalla ottaa isoja määriä, koska sillä ei saa kisoissa ajaa, joten ei sillä varmaan kukaan treenaakaan, paitsi parkkissuttaajat ja "outlaw" kuskit, mutta se tarkoittaa sitä että renkaita myydään tilaustavarana joka ei varmastikaan laske tuotteen hintaa, kuin mitä se jos uskaltaisi renkaita ottaa vaikka 500 tai tuhat paria ja niillä saisi kaikki ajaa luokkaan tms. katsomatta

lisäksi voisin kuvitella alan businesta sen tarkemmin tuntematta, että mitään kunnollisia maahantuontisopimuksia on vaikea luoda jos specci se-sun-tämä vaihtelee ja/tai hankaloittaa tuotteiden myyntiä, koska eikös näissä usein ole tietyt kiintiöt paljon tuotteita pitää pystyä markkinaan vuosittain myymään. kun soppari katkeaa niin kuin helppo sitä on taas rakentaa uudelleen. no kuten sanottua en tiedä, mutta näitä asiota voisi myös pohtia sekä kauppiaan että kuluttajan näkökulmasta
« Viimeksi muokattu: 22.06.11 - klo: 17.30 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #231 : 22.06.11 - klo: 20.57 »
Siis ainoa syy miks GT speci rengasta on hyllyssä on se että se on ykstyyppirengas :) Eli voit kävellä kauppaan ja ostaa rengasta eikä tarvii tilata, ei kukaan hullu ottaisi sitä varastoon jossei olisi taattu tietty menekki renkaalle.

Se on tietty ikävä juttu sulle jos sulle ei väri tai muoto kelpaa ja joudut muuta ostaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #232 : 22.06.11 - klo: 21.43 »
Jep jep.

Voitteko oman kokemuksen perusteella mainita parhaiten toimivat renkaat, kovuudet ja insertit seuraaville radoille?
En ole tänä kesänä ehtinyt paljonkaan reenaamaan, joten näillä tiedoilla saan hyvän osumatarkkuuden.
Sadekelin olosuhdetta ei tartte laittaa, jos ei halua.

Jyrkkälä,
Lavanko,
Jyväskylä,
Kavilannummi,
Kauhava,
Nokia.

Tähän kysymykseen en toivo mitään erityisempää kikkailua ja jos tämä kysymys sopii paremmin johonkin muuhun topikkiin, niin voitte mainiosti siirtää.
Niin ja jos on helpompi vastata YV:nä, niin siitä vaan. En pahastu.  :azn:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #233 : 22.06.11 - klo: 22.13 »
Se on tietty ikävä juttu sulle jos sulle ei väri tai muoto kelpaa ja joudut muuta ostaa.

Ei ainostaan minulle. Oikeastaan kukaan asian esteettisen puolen näkevä ei halua ajaa GRP:llä vanteen takia, koska parempiakin renkaita on vieläpä hyvännäköisellä vanteella. Joten sinne kauppaan jäävätkin nuo speccirenkaat. Sweepejä ja Ipanemaa kulutetaan säkillinen joka vko. Veikkaan ettei tästä hyödy ainakaan speccirengaskauppias. No ei tästä sen enempää  :laugh:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #234 : 22.06.11 - klo: 22.37 »
Ei ainostaan minulle. Oikeastaan kukaan asian esteettisen puolen näkevä ei halua ajaa GRP:llä vanteen takia, koska parempiakin renkaita on vieläpä hyvännäköisellä vanteella. Joten sinne kauppaan jäävätkin nuo speccirenkaat. Sweepejä ja Ipanemaa kulutetaan säkillinen joka vko. Veikkaan ettei tästä hyödy ainakaan speccirengaskauppias. No ei tästä sen enempää  :laugh:

Kannattaa sit varmaan tehdä sääntöehdotus ensi kaudelle...
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #235 : 23.06.11 - klo: 00.33 »
Jep jep.

Voitteko oman kokemuksen perusteella mainita parhaiten toimivat renkaat, kovuudet ja insertit seuraaville radoille?
En ole tänä kesänä ehtinyt paljonkaan reenaamaan, joten näillä tiedoilla saan hyvän osumatarkkuuden.
Sadekelin olosuhdetta ei tartte laittaa, jos ei halua.

Jyrkkälä,
Lavanko,
Jyväskylä,
Kavilannummi,
Kauhava,
Nokia.

Tähän kysymykseen en toivo mitään erityisempää kikkailua ja jos tämä kysymys sopii paremmin johonkin muuhun topikkiin, niin voitte mainiosti siirtää.
Niin ja jos on helpompi vastata YV:nä, niin siitä vaan. En pahastu.  :azn:

Jokaiselle radalle perus renkaaksi AKA cityblock super soft.
Toimii jokaisella baanalla niin hyvin ettei menestyminen jää renkaasta kiinni.
Proline revolveri tuntunut myös hyvältä esim salossa sekä lavangosa.
Viimevuonna ajoin salon SM kisoissa PL caliberilla ja taas tänäkesänä kun tuli radalla käytyä ei tarvinutkaan caliberilla ajaa ollenkaan, vaan revolver ja cityblock olivat selkeästi paremmat.
Riippuu aina kelistä mikä on se paras fillari... useimmiten se on Cityblock SS ja joillain radoilla saattaa tosiaan joku toinen rengas tuntua omaan ajotapaan hieman paremmalta.

Tärkeää tässä hommassa on ottaa rengas joka toimii joka paikassa vähintään arvosanalla hyvä.
Tuntuma on tällöin tuttu ja voi keskittyä ajamiseen ja auton hienosäätämiseen. Joka yleensä tarkoittaa hyvää lopputulosta.

Poissa anne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #236 : 28.06.11 - klo: 23.02 »
näin noviisin näkövinkkelistä. on tosi hieno seurata, kuinka isot miehet kinaavat keskenään. ei tämä ainakaan edes auta aloittelioita tuleen ensimmäisiin kisoihin. niin montaa mieltä asioista on, kun on kuskejakin ja kaikkia ei voi miellyttää. TOISET TYKKÄÄ AITEESTÄ JA TOISET TYTTÄRISTÄ :tongue:. eikä saa ottaa hernettä nenään.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #237 : 28.06.11 - klo: 23.34 »
eli asioista ei saisi sen takia keskustella että aloittelija uskaltaa tulla paikalle? ihan hyvä logiikka tuokin, mutta missä sitten keskutellaan asioista?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #238 : 29.06.11 - klo: 01.37 »
Yleensä pitää jutella piilossa ovien takana ja pienellä porukalla minne otetaan paikalle vain ne jotka ovat asiasta samaa mieltä kuin keskustelun järkkääjä.
 :tongue:

Noh... keskustelun ei tosiaan pitäis missään nimessä pelotella aloittelijoita.
Siksi aika kärkkäästi olen ihmetellytkin miksi täällä halutaan luoda ongelmaa aiheesta mitä ei ole edes olemassa.
Sillä saadaan oikein hyvä mielikuva aloitteleville polttiskrossaajille kun tosiaan selitetään vähänväliä miten kallista ja vaikeaa renkaiden kanssa onkaan... vaikka sitä tosiaan oikeasti kisoja kiertelevien... ekakertalaisten, perus kuskien ja kokeneidenkaan kisaavien mukaan ei ole.

Pitäisköhän pitää pieni galluppi tulevissa Salon kisoissa asiasta niin sais ihan mustaa valkosella tästäkin asiasta, ettei enää tarvitse pelotella harrastajia olemattomilla kauhukuvilla.

Poissa anne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #239 : 29.06.11 - klo: 07.13 »
eli asioista ei saisi sen takia keskustella että aloittelija uskaltaa tulla paikalle? ihan hyvä logiikka tuokin, mutta missä sitten keskutellaan asioista?


en tosiaankaan tarkoittanu, et asioista ei saa puhua. tää nyt ei meikäläisen kohdalla ei ole oikea topiikki tälläseen aloittelian kysymys tulvaan, mut se siitä. tähän rengas asiaan otan sen verran kantaa, et aloittelevan kuskin mielestä kaikken paras/yksinkertasin olis yhet renkaat. varmaan on tosi, et eri radoille soveltuu toiset renkaat pareemmin, kuin toiset. yhdet renkaat paikasta riippumatta toisi minun mielestäni kuskien paremmuuden esille. sori jo etukäteen, mut vähän pitää tassä antaa palautetta. aloitteliat, kun asoista mitään tiedä ja haluavat kysellä mitä ihmeellisimpiä asoita aina uudestaan ja uudestaan. tähän asiaan tulee yleensä kommentti, et mene tonne sivulle ja selaa 134 sivua, niin löydät etsimäs. tän asian ei pitäis mennä näin. tiedän kyllä, et konkareita hatuttaa aina samoista asioista puhuminen, mut tällä tavalla ei saada uusia harrastajia. meillä kopteri puolella jaksetaan aina auttaa vaikka, kuinka paljon kysytäänkin samoja asioita. täältä on esimerkki. kysyin tossa taannoin, et ku ostin uuden mosan ja oisin halunnu tietää sisäänajo kriteerit. onneksi yksi vastasi yv:llä ja totes, et näin on parempi, niin ei muut ota kantaa ja linkitä johonki sivujen pyörteisiin. KIITOKSET HÄNELLE. TUNNISTAA VARMAAN ITSENSÄ. no ny tarvii mennä töihin