Kirjoittaja Aihe: antenni ongelma?  (Luettu 2091 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa virittelijä

  • Jäsen
    • Profiili
antenni ongelma?
« : 06.03.05 - klo: 17.46 »
no mä nyt vaan kysyn että kannattaako pitään sitä koko pitkää anteennia jos on se antenni usein katkennut ?
ja miten sen antennin saa pois kokonaan voiko sen pistää kasaan nippusiteellä siihen vastaanottiman viereen ?
Ei kokemusta kesäajosta.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: antenni ongelma?
« Vastaus #1 : 06.03.05 - klo: 18.05 »
Lainaus käyttäjältä: "virittelijä"
no mä nyt vaan kysyn että kannattaako pitään sitä koko pitkää anteennia jos on se antenni usein katkennut ?
ja miten sen antennin saa pois kokonaan voiko sen pistää kasaan nippusiteellä siihen vastaanottiman viereen ?

Jos otat antennin pois niin et pysty ajaan metriä tai kahta kauemmaksi kun radiot lakkaa (yhteys katkeaa) toimimasta.
Sama juttu on jos "myttäät" antennin vastarin viereen, voit päästä 10m päähän........
Antennia ei pitäisi missään tapauksessa edes katkaista, päästä "nipsaisu" saattaa luhentää kantaman jo puoleen (Varsinkin jos on "häiriöinen" paikka).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa tf2

  • Jäsen
    • Profiili
Älä lyhentele antennia
« Vastaus #2 : 07.03.05 - klo: 20.33 »
Älä missään nimessä ota pois tota antennia tai lyhennä mulla on huonoja kokemuksia siitä. :evil: Ajattelin että tää on turhn pitkä ja päätin vähän lyhentää antennia niin autolla ei voinut ajaa ku noin 5metriä :oops:
Myydään Hpi Firestorm,RTR...

Poissa virittelijä

  • Jäsen
    • Profiili
antenni ongelma?
« Vastaus #3 : 08.03.05 - klo: 10.36 »
en mä ollukkaan nipsasemassa sitä poikki vaan mä myttäsin sen siihen vastaan ottimen viereen mun en mä sillä kovin kauas itsestäni ajele :lol:
Ei kokemusta kesäajosta.

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
antenni ongelma?
« Vastaus #4 : 08.03.05 - klo: 17.12 »
Lainaus käyttäjältä: "virittelijä"
en mä ollukkaan nipsasemassa sitä poikki vaan mä myttäsin sen siihen vastaan ottimen viereen mun en mä sillä kovin kauas itsestäni ajele :lol:


Jos sen myttää siihe vastarin päälle niin on hyvin toden näköistä että tulee häiriöitä.

Poissa virittelijä

  • Jäsen
    • Profiili
antenni ongelma?
« Vastaus #5 : 08.03.05 - klo: 19.46 »
ai että vähn niinkun autossa ois "kenguru pensaa"  :mrgreen:
Ei kokemusta kesäajosta.

Poissa JaniA

  • Jäsen
    • Profiili
Re: antenni ongelma?
« Vastaus #6 : 08.03.05 - klo: 20.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "virittelijä"
no mä nyt vaan kysyn että kannattaako pitään sitä koko pitkää anteennia jos on se antenni usein katkennut ?
ja miten sen antennin saa pois kokonaan voiko sen pistää kasaan nippusiteellä siihen vastaanottiman viereen ?

Jos otat antennin pois niin et pysty ajaan metriä tai kahta kauemmaksi kun radiot lakkaa (yhteys katkeaa) toimimasta.
Sama juttu on jos "myttäät" antennin vastarin viereen, voit päästä 10m päähän........
Antennia ei pitäisi missään tapauksessa edes katkaista, päästä "nipsaisu" saattaa luhentää kantaman jo puoleen (Varsinkin jos on "häiriöinen" paikka).

Toisenlainen kanta asiaan...Viimekesän viimeisessä M-8 SM-osakilpailussa olin nostovuorossa kun silmieni eessä kaatui auto ja kaatuessa antenniputki tarttui takavetariin,renkaaseen tai johonkin.Antenniputki irtosi ja antennijohto katkesi vastaanottimen juuresta poikki, kuski ajoi alkuerän tyytyväisenä loppuun ja huomasi asian vasta kun vein erän jälkeen putken ja pätkän johtoakuskille kouraan.Että silleen... :wink:
HeiUA

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: antenni ongelma?
« Vastaus #7 : 08.03.05 - klo: 23.06 »
Lainaus käyttäjältä: "JaniA"
Toisenlainen kanta asiaan...Viimekesän viimeisessä M-8 SM-osakilpailussa olin nostovuorossa kun silmieni eessä kaatui auto ja kaatuessa antenniputki tarttui takavetariin,renkaaseen tai johonkin.Antenniputki irtosi ja antennijohto katkesi vastaanottimen juuresta poikki, kuski ajoi alkuerän tyytyväisenä loppuun ja huomasi asian vasta kun vein erän jälkeen putken ja pätkän johtoakuskille kouraan.Että silleen... :wink:


Totta tuokin, lennokkipuolellahan tehdään kantamatesti lähettimen antenni sisään painettuna.
Jos laitteet on kunnossa niin ainakin vähintään 15m pitäisi kantaman olla, autollahan ei ajeta kilpailussa kovinkaan pitkälle lähettimestä (Kun rata kyseessä).
Toisekseen hyväkuntoiset "paremmat" radiot ja vastarit tuosta selviävätkin, totuus on monasti vain toinen "halvemmilla" laiteilla.
Monissa paremman luokan radioissahan on "virheenkorjaus", jolloinka "kadonneet paketit" jätetään huomioimatta ja ajo jatkuu niinkuin ei mitään olisi tapahtunutkaan (Kunnes "pakettikatoa" tulee tarpeeksi ja yhteys katoaa kerralla).
Tosin joissakin noissa "virheenkorjaavissa" radioilaitteistoissa on se ikävä piirre että ne pakettikadon "iskiessä" muistavat sen viimmeisen käskyn ja jatkavat sen mukaan, arvannette mitä tapahtuu esim polttisautossa kun kaasu jää silloin pohjaan (Siksi esim lennokkiväessä on kahta "koulukuntaa", jotkut tykkäävät että tulee häiriöitä "varoituksena" jotkut taas tykkäävät "häiriöttömästä" lennätyksestä)...
Myös vastareissa on suuria eroja, lennokkipuolelta tiedän jotta joillakin "merkeillä" jo 150m on tuskaa ja joillakin pelaa ongelmitta yli 1km matkalla (Ja jos tuosta 150m vastarista "katoaa" antenni niin sillä ei ajeta "varpaita" pisemmälle, kun taas tuolla 1km vastarilla vastaavassa tilanteessa pääseekin jo 100m).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.