Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 641344 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1530 : 16.07.05 - klo: 22.01 »
Tänään hajos etulaakeri C5 :sta.. nyt pitäs keksiä jotain tilalle kun ton korjaus saa odottaa talven pimeitä iltoja ennen kuin alan korjaa.. (luultavasti menee vaihtoon myös kiertokanki ja sylinterisarja samalla koska litroja on takana melkoisesti)

Pitäskö pysyä RB:ssä vai vaihtaa merkkiä... Sirio EVO2 näyttää kulkevan iloisesti omistajillaan Lavangossa, suositteletteko? En vaan tykkäis vaihtaa turbo tulppaan..

V-Spec pirun kallis putkineen ja tulpat vähän tiukassa, Novarossi P5 olis tietty yksi hyvä vaihtoehto. Mielipiteitä?

(edellinen WS7II meni seiskapuolkin ostajalle)

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1531 : 16.07.05 - klo: 22.02 »
Mika, LRP.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1532 : 16.07.05 - klo: 22.03 »
no thanks Matias

Poissa jarppi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1533 : 16.07.05 - klo: 22.57 »
CMB!!!!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1534 : 16.07.05 - klo: 23.10 »
Kuten jo tänään sanoin... Novarossi P5X.
Kyllä kulkee... kunhan siis kone on säädöissä, eikä rikkaalla kuten minulla tänään oli. Ei vaan viitti ottaa koneesta kaikkea irti kun pelkästään kokeilee autoa.

Sirio on ihan ok, mutta jos ottaa huomioon esim tänään siriotaan kayttäneen kaverin niin meni Ulvilan HoBao Cupissa kaks tommosta piloille.
Kone kävi tänään 125 asteisena ja mulla novarossi 95-100... Jotain pientä eroa siis  :wink:
Ja tuosta kun kiristän pikkusen nostaen lämmöt 115-120 tasolle niin sillon mennään todellakin kovaa.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1535 : 16.07.05 - klo: 23.15 »
OK, kiitos tiedoista Hoke. Siriossa on Turbo tulppa joka nostaa lämpöjä?

Sittenhän on Nikon edustama CMB Evo. Aijoo, tossahan se manitaankin ylempänä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1536 : 16.07.05 - klo: 23.22 »
Turbo tulpasta en sen enempää tiedä kuin että saadaan pikkusen enemmän potkua. Josellahan on Novarosseissaan turbo kannet. (vois tietty kokeilla joskus itekki)
Ei tietääkseni nosta lämpöä yhtään enempää.

CMB:n se uusin näyttäs olevan aika kiukkunen peli. Nikolla on ainakin menny niin vimmatusti.

Itse luotan silti Novarossiin. Mun imatralla käyttämä kone oli niin loppu että laakerit klappaa oikeesti 3 milliä sekä pitkittäin että poikittain  :shock:  Silti kaikki sano että se kone ampu ihan mielettömästi.
Ja uskokaa täi älkää, mulla oli pillinä ihan vaan HoBaon pirate pilli jota kaikki on haukkunu ihan surkeeks. Kummasti se vaan toimi totaalisen loppuun ajetun koneen kanssa. Ykskään muu kone ei ole toiminut jos on laakeri menny, saati että se on oikeesti ihan loppu.
Kertoo siis jotain luotettavuudesta jos kuollu kone vielä toimii kisoissa kuin kello.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1537 : 17.07.05 - klo: 11.27 »
OK

777 jenkkiforumissa kehuvat V-Specin huippukoneeksi, tiukemmaksi kuin C5 ym. kisapannut, harmi että niin vähän kokemuksia täällä paikallisesti

Aiemmin mainittiin tuo BR21SB01 100% hinta/laatu -suhteeltaan 200e olisko tosta Lavankoon?

CMB RS on näköjään 270e. Sanokaas Sirion omistajat onko toi Kanai EVO turbo kannella vai tavallisella? Iso-Hepan saitilta tulee server error niin en näe sieltä

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1538 : 17.07.05 - klo: 13.30 »
Mika: Evo2 tulee mukana kaksi palotilaa. Toinen tavalliselle tulpalle ja toinen Turbo tulpalle. Käytännössä kaikki käyttää tavallista tulppaa.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1539 : 17.07.05 - klo: 13.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Timo"
Mika: Evo2 tulee mukana kaksi palotilaa. Toinen tavalliselle tulpalle ja toinen Turbo tulpalle. Käytännössä kaikki käyttää tavallista tulppaa.


Katopas vaan, toihan on hieno fiitseri, kiitos tiedoista Timo.

Kaikki nämä kyllä houkuttavat, etenkin tämä Sirio, mutta mutta .. kokeilen seuraavaksi tuota Topiaksen lyhytiskuista economy pannua, jos vääntö ei riitä Lavangon hyppyreihin niin sitten Sirio EvoII tai P5. Näissä huokeammissa on  se etu että voi heittää vesilintua kun pannu on puhki, jos vain teho riittää. Toisaalta eiköhän tuo C5:kin ole iskussa huollon jälkeen.
Kiitokset asiaa kommentoineille  8)

MP kaipaa huoltoa, pohjalevy pitäs uusia ja jousitusta tiukentaa (toinen takaiskari vetää ilmaa sisäänsä eikä toimi). Ajattelin myös tavallista diffiä eteen. Pitää myös laittaa uudet kytkinpalat ja kytkinjouset.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1540 : 17.07.05 - klo: 23.28 »
Mika, miks siihen pitäis pohjalevy uusia?
Ootko hinannu keuson aina lavankoon? :D
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1541 : 18.07.05 - klo: 10.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Mika, miks siihen pitäis pohjalevy uusia?
Ootko hinannu keuson aina lavankoon? :D


heh, pohjalevy on ihan kulunu (liian löysä jousitus) ja lisäksi aika banaani

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1542 : 18.07.05 - klo: 11.33 »
Siis se uuden auton pohjako on jo niin kulunut?
Ei ymmärrä...

Kyllähän nyt yhellä pohjalla koko kesän ajaa, eli useita kymmeniä litroja.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1543 : 18.07.05 - klo: 11.47 »
Minullakin oli takapäästä alusta 1mm paksuinen, ja jotkut diffiboksien reiät iiiiisot :D mutta hyvin sillä silti pääsi!  :shock:  Olipahan kevyt

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1544 : 18.07.05 - klo: 13.48 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Siis se uuden auton pohjako on jo niin kulunut?
Ei ymmärrä...

Kyllähän nyt yhellä pohjalla koko kesän ajaa, eli useita kymmeniä litroja.


No ei se vielä läpi ole mutta selkeesti pari milliä takaa.. ja ihan mutkalla. Meillä on vissiin vähän eri ajotyyli ;-)

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1545 : 18.07.05 - klo: 13.55 »
Mitä olen Hoken ajoa nähnyt, niin se ei ole mitään rauhallista katseltavaa ;)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1546 : 18.07.05 - klo: 14.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Mitä olen Hoken ajoa nähnyt, niin se ei ole mitään rauhallista katseltavaa ;)


No kyllä kai mä sen tiedän kun samalla radalla ajetaan mutta ei ehkä pohjaa ihan samalla tavalla :x Ja lentele ympäriinsä niinku minä
Kyllähän se Josekin vaihtaa pohjalevyjä usein tietääkseni, kulutuskamaa
Olen tiukentamassa samalla jousitusta kunhan ehdin, mottikin saapuu vasta huomenna.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1547 : 18.07.05 - klo: 14.06 »
Josella menee muutama pohjalevy kesässä ja ajaa tietääkseni yli 100 litraa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1548 : 18.07.05 - klo: 14.11 »
Niinpä. No mä olen ajanut tolla 10L mitäs siitä. Kyoshon alustalevy on niin pa*skaa laatua että pitää ostaa uus joka vko ;-) hah
Ja ihan törkeen kallis tietty mutta elämä on :mrgreen:

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1549 : 18.07.05 - klo: 14.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Niinpä. No mä olen ajanut tolla 10L mitäs siitä. Kyoshon alustalevy on niin pa*skaa laatua että pitää ostaa uus joka vko ;-) hah
Ja ihan törkeen kallis tietty mutta elämä on :mrgreen:


Fioronilta on tullut just uusia kovaeloksoituja pohjalevyjä tohon (SP2 style) tais olla jopa 3 eri layouttia :), Kandes varmaan kysellä Jalakselta niitä, voi jopa saada tuntuvasti edukkaammin kuin K:n oman ?!?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1550 : 18.07.05 - klo: 16.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Mitä olen Hoken ajoa nähnyt, niin se ei ole mitään rauhallista katseltavaa ;)


En tiedä katselemisesta, mutta jos kuuntelee niin ei ainakaan rauhallisimmasta päästä. :lol:

Ja kyllä mulla toi reiskan eka pohjalevy oli jo aika kulunu varisinkin perästä. Vaihdoin sen ainoastaan ton uuden moottoripukin takia, koska vanhassa ei ollu sitä viidettä reikää.
Muuten menisin kyllä ihan sillä alkuperäsellä edelleen.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1551 : 18.07.05 - klo: 16.40 »
Ok, Jethro, tosin mun mielestä Fioroni ei ole samaa laatua kuin K eli kuluu vielä nopeemmin (mutta aiemmat ei ookaan ollu kovaeloksoituja)
Tuli jo tilattua Turuust toi alusta joka on täällä huomenna joten saa nyt olla. Ja toi hinta oli vaan huuli  :wink:
Kyllä tolla nkyiselläkin alustalla vielä ajais mutta laitan autoa vähän uusiks ja samalla ton alustan. Jä mä en tykkää et se on banaanina  :D

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1552 : 18.07.05 - klo: 16.44 »
Kaivellakseni vanhoja...
Lainaus käyttäjältä: moni foorumilainen
K:n alusta ei bongaa yhtään...


Mulle tässä heräskin vaan kysymys että mites se sitten voi olla banskuna?
Ja noin vähäisen litramäärän jälkeen.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1553 : 18.07.05 - klo: 18.57 »
Mä väitin että K spurri ei hajoo mutta luulenpa että olen väärässä jos se ottaa yhteen kytkinkellon kaa kuten sulle kävi  ... näin on käynyt K kuskeillekin.

Itse en ole väittänyt (muistaakseni) etteikö alusta taipuisi ja niin se tekee, edellinen K3 alusta oli banaanina ja niin on tää uusikin. Ajaessa radiolevy alupidikkeillä jäykistää kyllä sopivasti ja hyvät jäykkärit auttavat lisää.

Ne ei kyllä estä alustaa menemästä banaaniksi (hieman) ajan myötä. Luulenpa että tässä puhutaan muutamasta millistä ja yhdessä alustan kulumisen kanssa molemmista päistä (etenkin takaa) tuo vielä korostuu. Näen paremmin, kun otan auton osiin ja pohjalevyn irti.

Se on sitten eri asia taipuuko niin paljon että spurri hajoaisi, mutta tähän en ota kantaa. Eikä minusta tästä kannata jatkaakaan... menkää radalle vaihteeks, ne joilla on auto ajokunnossa :D

ps. Jos kattoo millasia jysäytyksiä päin hyndiä täydestä ilmalennosta tohon 10 litraan sisältyy niin itse en nyt sinänsä ihmettele jos pari milliä alusta on mutkalla

TOSIN Triplasta on hajonnut tähän mennessä enemmän osia (ei montaa) kuin seiskapuolikkasta koko aikana (joita ei hajonnut yhtään) ... Seiskapuolkki on sika kestävä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1554 : 19.07.05 - klo: 12.30 »
Tänään tulee Novarossin B01 ja varaosat alusta mukaanlukien joten pääsee taas rakentelee :D

Tossa pieni pätkä kuvaa Lavangosta 777 + C5

http://www.snrt.net/RC1.MOV
(pitäs tulla reilusti alle minuutissa 8M yhteydellä)

Netistä lueskelin et C5 tykkää yläpää todella laihalla ja alhaalta rikkaalla, ehkä mulla ei toi koskaan ollut oikein kunnon säädöissä mutta aina se toimi ja luotettavasti. Nythän se on pajalla etulaakerin takia.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1555 : 19.07.05 - klo: 13.20 »
Hidastettuna kun kattoo menee toi hyndä aika nätisti muuten 777 ansiosta :D

http://www.snrt.net/RC1.MOV
(pitäs tulla reilusti alle minuutissa 8M yhteydellä)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1556 : 19.07.05 - klo: 16.35 »
Tiivistin tuossa REX SB01 :n, eikös se ollutkin niin että sitä tiivistesilikonia (250C) sai laittaa vähän joka väliin? No ainakin minä laitoin, eipähän tule ilmavuotoja. Kannen jätin kylläkin tiivistämättä, senkin voisi kyllä vielä tehdä.
(Ja tulpan reiän, hah)

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1557 : 19.07.05 - klo: 16.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

(Ja tulpan reiän, hah)


Joo laita pakopuken päähän kanssa niin ei vuoda savua ja mee silmään ;)  :lol:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa JaniA

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1558 : 19.07.05 - klo: 17.29 »
Mika:Kumpana se nyt sulle oikeen tuli Novana vai Rexinä?
HeiUA

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1559 : 19.07.05 - klo: 18.08 »
REX (sininen kansi sopii K eloksointiin :D ) vaikka samoja koneitahan ne käytännössä on vai mitä

Saa nähdä riittäkö teho aiempaan tyyliin (vrt. video yllä). 2,5HP annettua tehoa pitäs kyllä riittää mutta riittäkö lyhytiskuisen vääntö.. Muistaakseni 3-porttisella Siriollakin hypätään toi pääty hyndä ihan kevyesti ja eikös sekin ole Shor Stroke joten..