Tämmöinen tästä nyt sitten "lopulta" tuli.
Vielä varmasti on keskeneräistä osaa, mutta nyt olen riittävän tyytyväinen.
Kuvia klikkaamalla aukeaa vähän suurempana.
CastleCreations MMM 2200KV combo a'la HPI Racing.
MonsterMiken Hyperin moottoripukki.
TeknoRC:n kolmipalakytkin.
TeknoRC:n akkukotelo & tarranauhat.
TeknoRC:n 17t kytkinkello.
DIY jarruservon kiinnitys & linkistö.
UltimateRacingingin "CrowdPleazer" koppa.
Turnigy 5000mAh 20C 4 cell akku.
Deans Ultra Plug:it
HoBaon 52t pääratas.
Akku on tosiaan vain 20C mutta tuntuu sekin riittävän, olen rajoittanut tehoja säätimestä aika rankalla kädellä, en niinkään akun takia vaan että olisi jotenkin ajettava. Vieläkin liikaa alapotkua. Seuraavat akut ovat kyllä vähintään 25C, ehkä 30C. Nyt vain yksi akku, kun ei nuo 2x2C hardcaset mahtuneetkaan tuohon akkukotelon ja kopan väliin päällekkäin.
Jos joku ihmettelee tuota yhtä "ylimääräistä" liitintä, niin se on vain oikosuljettu Deans liitin, kun tuota noparia on tarkoitettu käytettäväksi kahden akun kanssa HPI Savage Fluxissa, mutta en viitsi nyt katkoa johtoa ja juottaa sitä suoraan kiinni, kun joskus vielä saan sen älyväläyksen ja teen tämän auton alustan sellaiseksi että voin käyttää samoja 7,4V Hardcase -lipoja niin tässä autossa, 1/10 krossarissa kuin muissakin "leluissa".
Kävin äsken vähän jo ulkoiluttamassa tuota. Ei ollut varmastikaan ihan huomaamaton kun kiviä lenteli pitkin pihaa osuen lauta-aitaan, roskiksiin jne. Vaikka polttisveljiään huomattavasti naapuriystävällisempi auto onkin.
Ainiin... tekniikka on jos siis aikaisemmin todettu toimivaksi, ei kamat kuumene vaikka luukuttaisi akullisen putkeen. Ja ei kalpene yhtään polttikselle suorituskyvyssä.
Tuota jarruservon paikkaa, kiinnitystä ja linkistöä sai taas miettiä hetken aikaa. Edelleen työkalut olivat 10*100mm viila, sivuleikkurit, papukaijapihdit ja akkuporakone. (joko pitää luopua rakentelusta tai muuttaa omakotitaloon?)
- Hount