Hyvät VTR-ajot oli tänään Tattiksella. 7 VTR-luokan autoa ja pari enemmän tai vähemmän samaa vauhtia kulkevaa muuta autoa radalla. Ei tosiaan tarvinnut yksin rataa kiertää. Pidotetulla radalla ei, paljon autot lipsuneet, Paitti oikuttelevien diffien tai väärien renkaiden takia. Pientä lipsumista itse oikeastaan kaipasin
Muutamia muita havaintoja:
3 noista VTRistä oli valkoisia mustangeja sinisillä raidoilla, sekaannusten välttämiseksi uusiin mustangeihin kannattanee valita muita värejä jos haluaa pysyä kärryillä mitä autoa ajaa...
Camaro on todennäköisesti helpoin nykyisistä VTR-koreista. Se rakentuu vain yhdestä palasta ja lexan tuntuu olevan paksumpaa kuin Cudassa. Cudassa & Mustangissa (ainakin Shelby) perään täytyy teipata, tai mielummin ruuvata, toinen palanen. RetroRacingin koreissa taas koko keula on erillistä osaa. Corvettea ja Panteraa ei ole vielä livenä nähty, joten ne saattavat myöskin olla helppoja kasattavia. Ehkäpä myös nuo ABC Hobyn retro-riisipussit.
Omaa Cudaani kasatessa havaitsin, että siinä on huomattavasti korkeampi keula kuin Camarossa. Koritolpat loppuivat kesken. Camaroon jätin tolppiin vielä yhden reiän verran varaakin... Tuskin tuolla ihmeempää merkitystä on ajettavuuteen näissä vauhdeissa, mutta jos Camarosta Cudaan joku muukin on merkkiä vaihtamassa, niin paras hommata uudet koritolpat korin kanssa.
Kannattaa myös leikata puskuri heti sopivaksi korille. Keula näyttää repeävän aika helposti, jos puskuri jännitää sitä ulospäin. Näiden vintage koreien suorien keulojen alle ei pyöreät puskurit oikein mahdu.
Iltapäivän aikana todistettiin myös vanha viisaus. Eli spooli vaikuttaisi parhaalta vaihtoehdolta etupäähän tässäkin luokassa. Vaikka Tattis oli pidotettu, ei Jerzi one-wayllä voinut juurikaan käyttää jarruja ja se selkeästi hidasti. Omatekoinen spooli tuntui toimivan huomattavasti paremmin. Eli jos spooli löytyy pakista muttei VTR-autosta, niin kannattaa ruuvata paikalleen. Lyhyellä ja erittäin teknisellä radalla one-way saattaa olla nopeampi kuin spooli, mutta tuskin muiden kuin pro-kuskien käsissä.