Lähinnä tässä olisi tarkoitus kartoittaa olisiko ko. luokalle kysyntää. Tällainen luokka olisi mahdollista ajattaa maastosarjan kisojen yhteydessä ns. harjoituskilpailuna, jolloin lisenssiä ei tarvita. Säännöt pohjautuisivat Ruotsissa käytössä oleviin sääntöihin.
Esim. 2WD:
Models limited to production year 1994 and earlier.
No minimum weight.
Brushless motor limited to 17.5 turn.
Brushed motor limited to 19 turn.
ESC must be set to Forward/Brake only, no reverse.
Batteries limited to 2S LiPo or 6 cells NiMH. Also limited to 7.4 volts (only 3.7 volt LiPo cells are allowed).
Allowed front tires: Schumacher Cut Stagger LP, yellow compound, with no inserts (U6770). Or pre-glued on wheels with 12mm hex: U6801.
Allowed rear tires: Schumacher Mini Pin, yellow compound (U6817 or old part no. U6608), Schumacher medium blue inserts (or U6747). Or pre-glued on wheels with 12mm hex: U6792.
Other electronics like radio, speed control and steering servo are open.
Maximum total width is 250 mm.
Examples of cars: AE RC10 Worlds, Schumacher Topcat, Schumacher Cougar 2000, Fabiix 2000, Kyosho Turbo Ultima, Kyosho Ultima II, Traxxas TRX-1, Team Losi JrX2, Team Losi XX.
Tuo ylllä oleva siis suora lainaus Ruotsin säännöistä. Renkaat toki maastosarjan luokan kanssa yhtenäiset ja nollaennakkosäädin.
Tuolta löytyy Ruotsissa käytössä olevat säännöt:
http://www.ymr.no/NVC/rules.htmToki kaikenlaisia ehdotuksia säännöistä kuunnellaan.