Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 941597 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2610 : 28.11.10 - klo: 14.30 »
^No niin sieltä hän se sitten tulee. Olihan siinä jopa 10 koria... Pitää vissiin ruveta driftaa :undecided:
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2611 : 28.11.10 - klo: 14.44 »
Kaikki korit pre-79 on sallittuja,poislukien GT-autot.
Merkkiin tai malliin katsomatta.
Vai lukeeko siellä jossain että vain amerikkalaiset autot?Siis jertsin säännöissä jotka ovat SUOMESSA voimassa?

Miksi katsoa sääntöjä jenkkien kirjasta kun ajetaan Suomessa?Haloo...

Näin mä ainakin tuon kori-asian ymmärrän.

Retrot ja muutkin korit kestää jos niitä ei mällää.Kaikki hajoaa kun yrittää :wink:

Ja Koheltaja:Ketään ei ole pois jätetty,tai estetty osallistumasta ajoihin minkään värin takia.Jos tälläisen kohdan löydät säännöistä niin tuoppa esille.

Vain MINUN TOIVEESTA on ollut keskustelua siitä että tiettyä aikakauden mukaisuutta olisi mielessä kun koria tekee.Tämä ei ollut mikään sääntöseikka.Vain yhden kuljettajan toive.


Älkää nyt edelleen sekoittako sitä asiaa.Mainitsin tämän monesti aiemmassa keskustelussa mutta jotenkin se kohta on nupisijoilta nyt suuresti unohtunut ja normaalista keskustelusta on tullut valittamista.
Ja aihe tuodaan esille "vajavaisena".
Yhtäkkiä toive korien maalauksista onkin muodostunut säännöksi täällä foorumilla ja hauska porukka onkin kuulemma nupisijoita ja valittajia?

Mitäs te olette?Mitä te olette täällä nyt tehneet?(tämä kysymys oli kohdistettu luokan arvostelijoille)
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2612 : 28.11.10 - klo: 15.04 »
Ja Koheltaja:Ketään ei ole pois jätetty,tai estetty osallistumasta ajoihin minkään värin takia.Jos tälläisen kohdan löydät säännöistä niin tuoppa esille.

Yhtäkkiä toive korien maalauksista onkin muodostunut säännöksi täällä foorumilla ja hauska porukka onkin kuulemma nupisijoita ja valittajia?

Siinäpä se pointti tulikin, menkää sääntöjen mukaan ja lopettakaa foorumilla älytön hiekkalaatikko leikki autojen kosmetiikasta niin saatte paremmin jengin innostumaan VTR luokasta. Tätä asiaa tarkoitin kommentillani, ei narinaa, ei jupinaa, vaan pelkkä toteamus.

VTR luokka kiinnostaa omalla tavalla mutta sääntöjen mukaiset korit ei. Tuoreemmat euro ja japsi korit on tyrmätty aikoja sitten joten luokka poistui meidän vaihtoehdoista, vaikka luokka houkutteleekin maltillisen vauhdin takia.
Kylätason RC-kuski.

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2613 : 28.11.10 - klo: 15.06 »
Retron korit ei kestä mun käytössä :afro:
Niin kyllähän se kori asia menee käytännössä noin, kun juuri muita sen ikäisiä ei valmisteta?
Ja jostain Lanciastakin jo tuli jotain napinaa joltain, en muista keltä enkä syytä ketään.
Olisi kiva jos koreissa olisi valinnanvaraa enemmän, syyllistän siis valmistajia :smiley:

Nämä nyt on väsyneen miehen ajatuksia...

Kisoissa ei kyllä ole ollut mitenkään kireetä, päinvastoin kivaa on ollut.
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2614 : 28.11.10 - klo: 16.08 »
^No niin sieltä hän se sitten tulee. Olihan siinä jopa 10 koria... Pitää vissiin ruveta driftaa :undecided:

Ota Datsun 240Z, se on hieno! Olen tietysti ihan puolueeton. :-) (Huom. wheelbase ei ole 257mm)

http://www.rcmart.com/catalog/rc-190mm-tamiya-datsun-240z-rally-body-df03-tt01-p-31983.html
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2615 : 28.11.10 - klo: 16.15 »
Ihan jees, ainakin olis erillainen. Joo ja ei se vissiin käviskään autooni(TA05MS).
Etsintä jatkukoon :cool:
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa oola1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2617 : 28.11.10 - klo: 17.18 »
Askartelin tuossa pikaisesti taulukon, johon syöttämällä autosi sisäisen välityksen voit laskea eri spurri/pinioni -yhdistelmän kokonaisvälityksen autollesi:

http://users.metropolia.fi/~markoj/64pitch%20gear%20ratio_2003.xls

Hammasmäärät toki täsmäävät 48 pitch -vehkeisiinkin, mutten ole ollenkaan miettinyt mitkä olisivat ko. hammasjaolle realistisen kokoiset hammasmäärät.

Spurrit/pinionit ovat realistisen kokoisia 64 pitch -jakoa käyttäville.


Kun olet syöttänyt oman autosi sisäisen välityssuhteen (diffirattaan hampaat jaettuna keskihihnapyörän hampaat) kertoo taulukko eri vaihtoehdot.  Siitä vain valitsemaan yli 5 lukemia.

EDIT:

Taulukossa on valmiiksi 2,25 -sisäinen välitys, joka on TAMIYA TA05 -autosta.

Lisätty kattava lista eri autojen sisäisistä välityssuhteista.


En saanu käytettyä taulukkoa... Kun yritän vaihtaa tota sisäistä välitystä, Openoffice herjaa että asiakirja avattu vain lukua varten?  :huh:

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2618 : 28.11.10 - klo: 19.23 »
Ihan moitteetta tuntuu taulukko toimivan Open officellakin. Laitappas Isosuo tuohon taulukkoon vielä "laajennusosa", jossa on pinjonit 29-15, niin hyvää taulukkoa vois käyttää muuhunkin tarkoitukseen. Taulukkoon voi lisätä myös Xray T3:n sis. välityssuhteen, joka on 1,9.

Ihan huomiona: Vaikka tuossa lukee isolla 64pitch, niin samaa taulukkoa voi kyllä käyttää muillekin hammasjaoille, ei se suhde siitä miksikään muutu millaista hammastusta käyttää.
Flying Calacucco

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2619 : 28.11.10 - klo: 19.29 »
VTR luokka kiinnostaa omalla tavalla mutta sääntöjen mukaiset korit ei. Tuoreemmat euro ja japsi korit on tyrmätty aikoja sitten joten luokka poistui meidän vaihtoehdoista, vaikka luokka houkutteleekin maltillisen vauhdin takia.

Eilen mahduin komeasti ajelemaan Lohjalla "Veturia" vanhalla driftikopalla, Toyota Levinillä. Rengastus ei toki ollut tyylin mukainen Vintage vanteilla, vaan alla joka kulmassa oli 26mm HPI X-pattern renkaat. Ihan nätisti meni noinkin, joten ei liene pois sujettua vaikkakin vain reenimielessä ajella muillakin kuin virallisilla koreilla. Vanha Mitsu Lancer vosi olla komea, kuten myös tulossa oleva BMW E30 M3.

Ihan idean viskonnan tasolla, mikähän laajennus luokan nimeen lisättäis, jos tuollaisetkin korit voisi sallia. Jos olisi esim kaksi eri porukkaa, Vintage ja Roadsport. Vintage kuten nytkin ja Roadsport normi turistin maavaralla, X-pattern (tms vastaava) renkaalla ja uudemmilla koreilla...?  :grin: Vois reenailla ihan kimpassa ja kisoissa jakaa erikseen tai ajaa yhdessä. Olikohan taas tyhmempää ideaa kuultukaan...  :grin:

Tomi

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2620 : 28.11.10 - klo: 19.51 »
Ja Koheltaja:Ketään ei ole pois jätetty,tai estetty osallistumasta ajoihin minkään värin takia.Jos tälläisen kohdan löydät säännöistä niin tuoppa esille.

Yhtäkkiä toive korien maalauksista onkin muodostunut säännöksi täällä foorumilla ja hauska porukka onkin kuulemma nupisijoita ja valittajia?

Siinäpä se pointti tulikin, menkää sääntöjen mukaan ja lopettakaa foorumilla älytön hiekkalaatikko leikki autojen kosmetiikasta niin saatte paremmin jengin innostumaan VTR luokasta. Tätä asiaa tarkoitin kommentillani, ei narinaa, ei jupinaa, vaan pelkkä toteamus.

VTR luokka kiinnostaa omalla tavalla mutta sääntöjen mukaiset korit ei. Tuoreemmat euro ja japsi korit on tyrmätty aikoja sitten joten luokka poistui meidän vaihtoehdoista, vaikka luokka houkutteleekin maltillisen vauhdin takia.


Eli siitä kosmetiikasta ei saanut puhua foorumilla?Miksi koit keskustelun koreista ja värityksistä hirveeksi väittelyksi hiekkalaatikolla?

Etkö osaa lukea asioita kuin kiukkuisella äänensävyllä?
Ja sitäpaitsi,tämä viimeisin vääntö tuli ihan TSP/m2/m4 luokan hemmolta jolla siteitä VTR-luokkaan oli 0%..että ne ehdotukset hiekkalaatikko käytöksestä saa osoittaa ihan toiseen linjaan.

Jengia saataisiin varmaan paremminkin jos ne,joita tämä aihe ei kosketa,eikä kiinosta,pitäisivät ne murinat omassa vatsassa.
Varsinkaan ilmoitukset tyyliin:Muuten ajaisin mutta teidän säännöt tyhmiä.Nuo saa jättää suosiolla omaan näppikseen.

Ei kaikkea ole pakko kirjoittaa mitä päässä ajattelee.
Sääntöjen mukaan on koko ajan mentykkin.Ja mennään jatkossakin.

Hyvät jatkot
Vatanen P
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2621 : 28.11.10 - klo: 20.00 »
VTR luokka kiinnostaa omalla tavalla mutta sääntöjen mukaiset korit ei. Tuoreemmat euro ja japsi korit on tyrmätty aikoja sitten joten luokka poistui meidän vaihtoehdoista, vaikka luokka houkutteleekin maltillisen vauhdin takia.

Eilen mahduin komeasti ajelemaan Lohjalla "Veturia" vanhalla driftikopalla, Toyota Levinillä. Rengastus ei toki ollut tyylin mukainen Vintage vanteilla, vaan alla joka kulmassa oli 26mm HPI X-pattern renkaat. Ihan nätisti meni noinkin, joten ei liene pois sujettua vaikkakin vain reenimielessä ajella muillakin kuin virallisilla koreilla. Vanha Mitsu Lancer vosi olla komea, kuten myös tulossa oleva BMW E30 M3.

Ihan idean viskonnan tasolla, mikähän laajennus luokan nimeen lisättäis, jos tuollaisetkin korit voisi sallia. Jos olisi esim kaksi eri porukkaa, Vintage ja Roadsport. Vintage kuten nytkin ja Roadsport normi turistin maavaralla, X-pattern (tms vastaava) renkaalla ja uudemmilla koreilla...?  :grin: Vois reenailla ihan kimpassa ja kisoissa jakaa erikseen tai ajaa yhdessä. Olikohan taas tyhmempää ideaa kuultukaan...  :grin:

Tomi

No tuohan ei kuullosta ollenkaan pahalta!Itse asiassa oli joskus puhetta että ottaisi käyttöön 30v-säännön.
Eli kunhan esikuva on 30v vanha kori,your welcome to race!Eli mentäisiin museo-ajoneuvo säännön mukaan.

Itse joskus hämärinä iltoina mietiskelin Vintage Pro-tyylinen tai Pro Saloon jossa olisi isommat siivet sallittuja,koria saisi muokata(tehdä pullistuksia,etu spoilereita,joku pikkasen kiukkuisempi kone vaikka useampi koko niin olisi isompaa hajontaa,ja kaikki noparit sallittuja.
Korit olisi Saloon,Sedan,Coupe mutta vuosimalli raja joku 1990,esimerkiksi.Ei GT-koreja :p

Eli semmoinen "voimaa radalle",jossa moottorin,noparit voisi sitoa painoonkin.Mitä enemmän extraa autossa niin painoa sen mukaan.
Maavara voisi olla vapaa,tai 5-6mm.

Race what ya brung,pienillä rajoituksilla.Että saadaan jotain sääntöjä edes.

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2622 : 28.11.10 - klo: 20.02 »
Nonny o starletti tilattu! Japanin ihmeitä veturi kisoihin :grin:

Kirjoittanut: TomiKoo
Lainaus
Ihan idean viskonnan tasolla, mikähän laajennus luokan nimeen lisättäis, jos tuollaisetkin korit voisi sallia. Jos olisi esim kaksi eri porukkaa, Vintage ja Roadsport. Vintage kuten nytkin ja Roadsport normi turistin maavaralla, X-pattern (tms vastaava) renkaalla ja uudemmilla koreilla...?  grin Vois reenailla ihan kimpassa ja kisoissa jakaa erikseen tai ajaa yhdessä. Olikohan taas tyhmempää ideaa kuultukaan...  grin
Kehittämisen arvoinen asia myös mielestäni. Kuitenkin hienoja koreja on maailma pullollaan.
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2623 : 28.11.10 - klo: 20.14 »
Nonny o starletti tilattu! Japanin ihmeitä veturi kisoihin :grin:


Nomut toihan on -80 tai uudempi, ko on neliskanttiset etuvalot :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2624 : 28.11.10 - klo: 20.30 »
Vatolle kiitos herttaisista sanoista, olet kyllä huippujätkä tulkitsemaan kirjoituksiani ja mielialojani, varsinainen meedio! Varsinkin tuo puhuttelu allekirjoituksineen on varsin vakuuttava ja luo uskottavuutta puhutteluusi :mrgreen:

En voi sille mitään jos koet kirjoitukseni hyökkääväksi ja arvostelevaksi, ja sille sä et taas voi mitään että Suomessa vallitsee sananvapaus, myös tässä topicissa. Näppiksen välityksellä tekstistä tulee helposti kylmää, ilmeet, äänenpaino/sävy ei välity eikä hymiöitä jaksa aina joka väliin tunkea.

Tuo TomiKoon idea on loistava ja varmaan toisi lisää kuskeja radoille. Vauhdit järkeviä ja kaluston ei tarvitse olla sitä uusinta uutta menestyäkseen. Aidon näköisiä Sedan koreja löytyy HPI:ltä ja Tamiyalta leegion verran joten taatusti radalla on vaihtelevan näköisiä koreja.
Kylätason RC-kuski.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2625 : 28.11.10 - klo: 20.31 »
Kyllä alkaisikin olla vaikkapa uuden luokan paikka jo pikkuhiljaa..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2626 : 28.11.10 - klo: 20.32 »
Nonny o starletti tilattu! Japanin ihmeitä veturi kisoihin :grin:


Nomut toihan on -80 tai uudempi, ko on neliskanttiset etuvalot :)
Arvasin että joku huomaa... :laugh:
Wikistä:"The 60 series, introduced in 1978"
 Tai sit mä modaan pyöreät valot...tai jotain :afro:
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2627 : 28.11.10 - klo: 20.34 »
No tuohan ei kuullosta ollenkaan pahalta!Itse asiassa oli joskus puhetta että ottaisi käyttöön 30v-säännön.
Eli kunhan esikuva on 30v vanha kori,your welcome to race!Eli mentäisiin museo-ajoneuvo säännön mukaan.

Hienoa, että idea sai kannatusta (pl BB)!  :wink: Itsellä kiinnostus Roadsporttiin lähtee tuolta 1:1 maailmasta, appiukko kiertää sarjaa vm 65 FB Mustangilla. Samoissa lähdöissä (luokat V8 ja A) on viivalla myös tämän näköisiä autoja: BMW 1 & BMW 2. Lisäksi toisen luokan lähdössä ajoi kuvan Toyota, joka on jo riittävän lähellä linkkaamaani Leviniä...  :wink:

Ja jos miettii sanaleikkiä aiheesta: Jos nimeksi hyväksyttäisiin Roadsport, saataisiin virallinen RTR-luokkakin aikaiseksi...  :grin: :wink:

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2628 : 28.11.10 - klo: 20.35 »
bb laittaa uuden luokan alulle...      ;)
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa oola1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2629 : 28.11.10 - klo: 20.44 »
Ihan moitteetta tuntuu taulukko toimivan Open officellakin. Laitappas Isosuo tuohon taulukkoon vielä "laajennusosa", jossa on pinjonit 29-15, niin hyvää taulukkoa vois käyttää muuhunkin tarkoitukseen. Taulukkoon voi lisätä myös Xray T3:n sis. välityssuhteen, joka on 1,9.

Ihan huomiona: Vaikka tuossa lukee isolla 64pitch, niin samaa taulukkoa voi kyllä käyttää muillekin hammasjaoille, ei se suhde siitä miksikään muutu millaista hammastusta käyttää.

Jep, ihan hyvinhän toi toimii... kun lataa ensin omalle koneelle (eli käyttäjässä vika)  :embarrassed:

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2630 : 28.11.10 - klo: 21.06 »
Joo tosiaan, kuten mainitsinkin, käy myös 48dp ja muillekin jaoille.

Voisin laajentaa taulukkoa ja päivittää sen.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2631 : 28.11.10 - klo: 22.05 »
Vatolle kiitos herttaisista sanoista, olet kyllä huippujätkä tulkitsemaan kirjoituksiani ja mielialojani, varsinainen meedio! Varsinkin tuo puhuttelu allekirjoituksineen on varsin vakuuttava ja luo uskottavuutta puhutteluusi :mrgreen:

En voi sille mitään jos koet kirjoitukseni hyökkääväksi ja arvostelevaksi, ja sille sä et taas voi mitään että Suomessa vallitsee sananvapaus, myös tässä topicissa. Näppiksen välityksellä tekstistä tulee helposti kylmää, ilmeet, äänenpaino/sävy ei välity eikä hymiöitä jaksa aina joka väliin tunkea.

Tuo TomiKoon idea on loistava ja varmaan toisi lisää kuskeja radoille. Vauhdit järkeviä ja kaluston ei tarvitse olla sitä uusinta uutta menestyäkseen. Aidon näköisiä Sedan koreja löytyy HPI:ltä ja Tamiyalta leegion verran joten taatusti radalla on vaihtelevan näköisiä koreja.

Puhutteluja pitää koulujen opettajat,mä en kuulu niihin.
Enkä koe edelleenkään tekstiäsi hyökkääväksi,kunhan ihmettelin että miksi joskus sanomastani toiveesta olikin muodostunut sullekkin sääntö?
Eniwei,

Samaa mieltä olen,foorumilla ei välity nuo mainitsemasi ruumiineleet jotka paljastavat,millainen taka-ajatus kussakin lauseessa on.Silloin pitäisi olla kuvaamasi meedio.Se on sääli.Moni asia tulkitaan väärin liian helposti.Kiivaassa ajatuksenvaihdossa vesiämpäristä tulee bensaämpäri.

Sananvapaus vallitsee kyllä,mutta toiset sanoo foorumilla kun on jotain sanottavaa,toiset taas että on mahdollisuus kirjoittaa antamatta mitään tärkeää aiheeseen.

Vai käytätkö sananvapauttasi jokaiseen kahvipöytäkeskusteluun jonka ohitse kuljet?Ymmärsit varmaankin tuon pointin.Sananvapaus on olemasssa mutta se tuo mukanaan vastuuta siitä mitä sanot.

Allekirjoitus omalla nimellä oli sen takia että en piileksi nimimerkin takana,varsinkaan kun me ei olla taidettu tavata in real life ja että näkee helposti että olen mukana tässä luokassa aktiivisesti.

Vastaan sanomisistani myös oikeassa elämässä.Siksi myös oma nimeni ilmestyi.Ja jos asian tiimoilta tulee enempi keskustelun halua niin tietää kenen hihaa tulet nyppimään kisoissa jos haluat jutella.En siksi että voisin näytellä jotain auktoriteettihahmoa uhoavalle nettikirjoittajalle :mrgreen:
Annetaanko tämän jutun olla jo?Hienoa.Sä kun tunnut olevan yhtä hyvä tulkitsemaan kuin mäkin niin eihän tästä mitään tuu :lol:Niinkuin 2 sokeaa kopittelis pallolla.

Mutta toiseen (ja parempaan)aiheeseen eli siihen toiseen luokkaan:
Ei muutakuin pykäämään pystyyn sitten.Mä en siihen rupea että keksisin jotkut säännöt ja kuuntelen kaikkien valituksia niistä.No way. :lol:

Mutta jos koen tarpeeksi mielenkiintoiseksi niin kyllä hommaan auton ja tuun viivalle.
Tuo RTR-luokka viittaus oli hyvä :lol:
Ja edelleen muistutuksena:
Autot tehdään sääntöihin,ei säännöt autoihin.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2632 : 28.11.10 - klo: 22.17 »
Onko kellekkään tullut vastaan wanhaa Dodge Chalengerin koppaa?

Ainoat ja lähimmat Challengeriin oon nähnyt kun Cudasta on maalattu Challenger,ovat samaa bodya.

Sillälailla vois onnistuakkin.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2633 : 28.11.10 - klo: 22.28 »
Olet kyllä vato, uskomaton. Allekirjoituksesi oli pelkästään auktoriteettisi vahvistamista varten, ei siksi että löytäisin sut tarvittaessa paremmin tilasta, missä oleillaan samaan aikaan. Tilanne on toinen jos pidät paidassa nimilappua harrastepaikalla, muussa tapauksessa on aivan sama millä nimellä esiinnyt missäkin koska naaman ja nimen yhdistäminen vaatii meedion taitoja, niitä mulla ei ole.

Annetaanko tämän jutun olla jo?Hienoa.Sä kun tunnut olevan yhtä hyvä tulkitsemaan kuin mäkin niin eihän tästä mitään tuu :lol:Niinkuin 2 sokeaa kopittelis pallolla.

Samaa mieltä, eiköhän tämä verbaaliakrobatia ole tässä :wink:

Onko kellekkään tullut vastaan wanhaa Dodge Chalengerin koppaa?

Ainoat ja lähimmat Challengeriin oon nähnyt kun Cudasta on maalattu Challenger,ovat samaa bodya.

Sillälailla vois onnistuakkin.

Tuota vaihtoehtoa pitää tutkailla, pitää vähän penkoa netin syövereitä ja katsoa minkälaisen kopan siitä saisi rakenneltua.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2634 : 28.11.10 - klo: 23.04 »
Monen ihmisen pyynnöstä päivitin tekemääni välitystaulukkoa.

Taulukkoon päivitetty pinionit kattamaan 20-50 hammasta, sekä spurrit 60-102 hammasta.
Lisäksi Tamiya Df03ra -auton sisäinen välityssuhde lisätty listaan, kiitos pijokelan.

Tässä linkki:

http://users.metropolia.fi/~markoj/Gear_ratio.xls

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2635 : 28.11.10 - klo: 23.15 »
Sokean tulkinta jatkui edelleen.Jos osaat netistä etsiä,niin nimelle löytyy yleensä kasvot :wink:Sitten tietää ketä etsii samasta tilasta.Ei tarvi meediota.

Jos en väärin muista niin se jerryn laittama linkki jenkkien nettisivuille(tämän topiikin aloitussivu) jossa höpisevät maalauksista,niin siellä oli joku GULF-teemainen Cuda,Schumacher mainoksilla.Se oli aika pahasti Challenger vaikutteinen.Sivua en valitettavasti muista,niitä tais olla joku +100 sivua lätinää..sorry.

Toki perinteinen KVG,saattaa auttaa kans.Jos et löydä niin huikkaa,tänne tai yv,mulla taitaa olla sen kuva työmaan koneella tallessa.

Ja jos kurkkaat Trans Am sarjan Challen kuvia niin eipä taida vaatia kuin maskin muutos värillä ja takavalot.Sitten on aika helppo "luulla" Challengeriksi.

ja tuossakin yksi joka "pikaisella" vilkaisulla menee Cudan Isoveljestä.
http://www.bodiesbybean.com/images/gallery/276.jpg
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2636 : 28.11.10 - klo: 23.23 »
PS Löysin porsche 934 takasiivellä...

Siipi luonnollisesti kielletään, jos se tosiaan on siipi, eikä esikuvanmukainen spoileri... eiks jeh?  :wink:

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2637 : 28.11.10 - klo: 23.46 »
siihen toiseen luokkaan:
Ei muutakuin pykäämään pystyyn sitten.Mä en siihen rupea että keksisin jotkut säännöt ja kuuntelen kaikkien valituksia niistä.No way. :lol:

Pallo karkaa kyllä näistäkin käsistä muualle, henkilökohtaisesti en kaipaa vastuuta uuden, osittain päällekkäisen luokan hyväksymisen ja läpi runnomisen kanssa. Nykyinen luokka on hyvä, lähes erinomainen. Vain kiistat koreista ja renkaista hiertävät useimpia. Heitimme kimpassa ilmoille "villejä ideoita", josko nykyistä Vintagea voisi kehittää yleisöystävällisempään suuntaan, löysentämällä nykyisiä rajoituksia korien, renkaiden ym. suhteen. Tämä on tainnut olla useiden toive jo pitkään. Jos nykyisistä säännöistä ei voida joustaa, edes toisen epävirallisen sivuhaaran verran, on asia varmaankin käsitelty. Toki kukaan ei kiellä reenimielessä ajelua, vaikka isommallakin porukalla...  :wink:

Itsellä "sääntöinä" tai paremminkin ohjenuorana hauskanpitoon sekä Vintage että "toisessa luokassa" on tähän saakka riittäneet:

- Tekniikka 17,5t "stanu" kone (nyt vanha SP, pakissa odottamassa v3 SP) ja jokin säädin (nyt Nosran Stock Spec) + 2S

- Renkaat HPI Vintage tai HPI X-pattern (tai vastaava kuvioitu rengas), pidotus vapaa

- Vanteet auton tyyliin sopivat, aitoa vannetta muistuttavat "turistivanteet", joko Vintage tai muu soveltuva

- Maavara turistiluokkien mukaisesti (nyt käytössä noin 9mm VTR takia, 6mm lienee sopivampi sisäradoille)

- Kori 1/10 autolle tarkoitettu, oikeaa autoa muistuttava kori, siipi vapaa. Myös vanhan mallisen korin ja uuden mallisten vanteiden sekoitus sallittu (vrt 1:1 ProTouring / Restomod)

- Korin väritys tyyliin sopiva, Vintage "ajan henkeen", nykyaikainen look vapaa väritys.

Noilla nykyistä veeteeärrää löysemmillä "säännöillä" on saanut monia ulkonäöllisesti hauskoja juttuja, joista monet sopivat tätä nykyä vain driftihommiin. Kumipyörillä niistä on kuitenkin saanut myös kelvollisen ajettavan. Läppiajoista ym veriseen kilpailemiseen liittyvästä en tiedä, hauskaa on ollut!

Itse en kauheasti lisää vauhtia kaipaa, nyt käytössä oleva säädin sopivaksi todetulla 5 pintaan olevalla välityksellä on erittäin bueno. Lisäteho lienee turmio myös noille X-pattern renkaille, jos se oli Vintage-renkaillekin.

Mutta mielipiteiden luvatussa maassa olen saanut sanottavani hyvässä hengessä sanottua, josko tästä tulisi kipinää muillekin kokeilla jotain "out of the box" tyyppistä?!  :wink:

Tomi

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2638 : 28.11.10 - klo: 23.53 »
Tuo aerodynamiikka olisi mielenkiintoista testata.
Casinolla kun peräpito karkasi vauhtikurvissa siiven irtoamisen jälkeen,meni arvuutteluksi kun kotia pääsin ja tarkastelin autoa tarkemmin.Toinen takapyörä antoi myös n 2ast camberia ei oli muuttuvat kulmat loppulähdössä.Ylätukivarren kiinnitys hubiin oli löystynyt ja takafillari heilui aika reippaasti.

Se että oliko pidon menetys siivestä vai kulmista kiinni olikin sitten se arvailu.

Kuusaalla kesällä pääsin 2 sijaan Parman -57 Chevyllä ja ei se ainakaan jalkoihin jäänyt Camaroille.Ja jerryn Corvette ei vauhdilla karannut.Näillä kahdella se aerodynamiikka ero on melkoinen.

Korien keveyskin on arveluttavaa kun se Parman kori ole kevyt ja HPI:n Cudallakin mun auto painaa 1497..Akkuteline rosteria :lol:
Veikkaan että -57 korilla se on 1500+.

Sitten on toinen kysymys johon toivoisin saavani hyviä,faktallisia vastauksia:
-Säännöissä on mainittu että ei saa käyttää isoja takasiipiä ja että sallitun merkin on saanut HPI:n Cudassa ja Camarossa tuleva siipi.

Onko sääntöjen mukaista laittaa tätä samaa siipeä esim Mustangiin tai retron Escorttiin?
Jos siipi on laillinen Cudassa,onko sama siipi sallittu myös muissa autoissa?

Tämä kysymys siksi että mielestäni siipi on sallittua laittaa muihinkin koreihin kuin niihin joissa se tulee mukana.
Ja toivon että näin on,koska silloin mahdollisesta aerodynamiikka hyödystä pääsevät muutkin osalliseksi.
Ainakin Jonnin Pegasus Cudassa taisi olla HPI:n sallittu takasiipi?Näinkö väärin?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2639 : 29.11.10 - klo: 00.09 »
siihen toiseen luokkaan:
Ei muutakuin pykäämään pystyyn sitten.Mä en siihen rupea että keksisin jotkut säännöt ja kuuntelen kaikkien valituksia niistä.No way. :lol:

Pallo karkaa kyllä näistäkin käsistä muualle, henkilökohtaisesti en kaipaa vastuuta uuden, osittain päällekkäisen luokan hyväksymisen ja läpi runnomisen kanssa. Nykyinen luokka on hyvä, lähes erinomainen. Vain kiistat koreista ja renkaista hiertävät useimpia. Heitimme kimpassa ilmoille "villejä ideoita", josko nykyistä Vintagea voisi kehittää yleisöystävällisempään suuntaan, löysentämällä nykyisiä rajoituksia korien, renkaiden ym. suhteen. Tämä on tainnut olla useiden toive jo pitkään. Jos nykyisistä säännöistä ei voida joustaa, edes toisen epävirallisen sivuhaaran verran, on asia varmaankin käsitelty. Toki kukaan ei kiellä reenimielessä ajelua, vaikka isommallakin porukalla...  :wink:

Itsellä "sääntöinä" tai paremminkin ohjenuorana hauskanpitoon sekä Vintage että "toisessa luokassa" on tähän saakka riittäneet:

- Tekniikka 17,5t "stanu" kone (nyt vanha SP, pakissa odottamassa v3 SP) ja jokin säädin (nyt Nosran Stock Spec) + 2S

- Renkaat HPI Vintage tai HPI X-pattern (tai vastaava kuvioitu rengas), pidotus vapaa

- Vanteet auton tyyliin sopivat, aitoa vannetta muistuttavat "turistivanteet", joko Vintage tai muu soveltuva

- Maavara turistiluokkien mukaisesti (nyt käytössä noin 9mm VTR takia, 6mm lienee sopivampi sisäradoille)

- Kori 1/10 autolle tarkoitettu, oikeaa autoa muistuttava kori, siipi vapaa. Myös vanhan mallisen korin ja uuden mallisten vanteiden sekoitus sallittu (vrt 1:1 ProTouring / Restomod)

- Korin väritys tyyliin sopiva, Vintage "ajan henkeen", nykyaikainen look vapaa väritys.

Noilla nykyistä veeteeärrää löysemmillä "säännöillä" on saanut monia ulkonäöllisesti hauskoja juttuja, joista monet sopivat tätä nykyä vain driftihommiin. Kumipyörillä niistä on kuitenkin saanut myös kelvollisen ajettavan. Läppiajoista ym veriseen kilpailemiseen liittyvästä en tiedä, hauskaa on ollut!

Itse en kauheasti lisää vauhtia kaipaa, nyt käytössä oleva säädin sopivaksi todetulla 5 pintaan olevalla välityksellä on erittäin bueno. Lisäteho lienee turmio myös noille X-pattern renkaille, jos se oli Vintage-renkaillekin.

Mutta mielipiteiden luvatussa maassa olen saanut sanottavani hyvässä hengessä sanottua, josko tästä tulisi kipinää muillekin kokeilla jotain "out of the box" tyyppistä?!  :wink:

Tomi

Ensinnäkin,kiistoja ei ole.Vain avointa keskustelua koreista ja maalauksista.
Ja väittelyä on tullut VAIN kun on joku tehnyt autonsa ja sitten vasta jälkikäteen kiukuttelee kun se ei sopinutkaan olemassa oleviin sääntöihin.
Jos oikeasti haluaa ajaa VTR-kalustolla niin nykyiset säännöt eivät ole ongelma.Taitavat olla oikeasti löyhimpiä koko Touring kisaamisessa.

Korejahan on sallittu iso liuta.Ja syy miksi on GT-korit kiellettyjen listalla on se että sitten olisi kaikilla DeTomas tai Lambo.Sitten tuo sakki näyttäisi ihan stanu tai poro ryhmältä.Ja siihen se menee jos sallitaan.Usko pois.
Tämä nähtiin nopareissa.Kun tuli puntsit niin yksi toisensä jälkeen hommasi sellaiset vaikka alkuun sanoivat että 150-200e noparista on liikaa.Pian se nopari oli pöydällä koska muillakin oli ja ei haluttu antaa etua muille.

Joku aiemmin mainitsi että hänen autonsa kaatuu Retron korilla koska se on painava.Ihan kukkua,se kaatuu jostain toisesta syystä.Ainakin mun ja tiimikaverin mielestä.
Tiimikaveirlla on 170mm alusta(20mm kavennettu Xray T2),ajaa vain Retron koreilla ja se ei kipannut Casinolla.
Mulla ei ole kipannut Camaro,Cuda tai -57 muutakuin mollista tai ulosajosta.

Korisäännöllä on saatu mielenkiintoisia luomuksia radalle ja voin sanoa että Kuusankoskella kesällä,enemmän ihmisiä seurasi VTR-lähtöä kuin Minejä.Ja enemmän kysymyksiä tuli VTR-kalustosta.
Joten näyttävyyden puutetta ei ole.Suurin muutos on korvien välissä.Ja toivon että kohtaamme sut radalla.Mielenkiintoa sulla tuntuu löytyvän.

Autojen säädöllä on suurin merkitys,kaatuko vai sutiiko.Noissa autoissa on melkein yhtäpaljon säätöjä kuin F1 autossa.
Huomasin tämän Casinolla kun olin melkein sekunnin jäljessä kärkeä.Seuraavaan lähtöön muutin pyöränkulmia niin olinkin aika-ajoissa sijalla 3.
 :wink:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104