Kannattaa myös huomata että ROAR ei ole "luonut" mitään luokkaa Monster Truckeista, se on vain määritellyt speksit ko autoista.
Eri asia on millä säännöillä kilpaillaan ja mitä luokkia on olemassa.
Esimeksiksi tuo USMTC ja RcPro Series luokat täyttää ns ROAR vaatimuksen, ovat vain tiukempia (Väljempinä eivät taas täyttäisi "jenkkilän" kattojärjeston Monster Truck vaatimuksia).
Ja nyt tarkkana joka jeppe, tulee sellainen asia mitä ette ilmeisesti ole edes ajatelleet (varsinkaan isolohkokuskit).
Jos tankkikokoja kasvatetaan, on jopa mahdollista ajaa "pikkulohkolla" (150cc) karsintaerät ilman tankkausta (Ramihan ajoi Revolla yli 12min kisassa 125cc tankilla), "isolohkot" (175cc) joutuisivat kaikesta huolimatta käymään varkolla kerran tankkaamassa!
Itse tankkikoollahan ei ole merkitystä, vaan todellisuudessa sillä montako kertaa erän aikana joutuu käymään tankkaamassa.
Sitten yksinkertaista laskutoimitusta, 45min finaalissa pikkulohkolla selviäisi kahdella varikkokäynnillä, jo .21 isolohkolla joutuisi käymään vähän yli kolme kertaa (Sellaistahan ei ole, vaan käytänössä 4 kertaa) varikolla tankkaamassa, siis puolet enemmän (Isolohkon kulutus laskettu kaavalla jos .21 kone vie 125cc tankin 8min ajassa)!
Mutta jos tankkikoko pysyy pienempänä, joutuisi "pikkulohkolla" käymään kolme kertaa varikolla, mutta "isolohkolla" edelleen vain neljä kertaa ( Jos tarkkoja ollaan niin 3,6875 kertaa, eli neljä kertaa ja varaakin jää)!
Kannattaa huomioida että kaava on laskettu "vain" .21 koneella, isommat vie löpöä tietenkin enemmän.
Jokainen voi alkaa laskea isolohkonsa kulutusta saako hyödyn (Siis pystyykö ajamaan omalla autolla 175cc tankilla ja kolmella välitankkauksella 45min) tuosta isommasta tankista.
Ettette menisi aivan sekaisin laskuissa, huomioikaa että lähdössähän tankit ovat tietenkin täynnä (Tämän olen huomioinut laskuissa), siksi edellä painotettuna alleviivauksella välitankkaus!
PS Minulle kyllä sopii tuo isompi tankki maniosti, niin kuin allekirjoituksestakin selviää, no en ota kantaa suuntaan enkä toiseen (Vain siksi toin asian ilmi ettei myöhemmin tule purnausta että sääntö on huono, kun huomataan että pikkulohkolla ei tarvitse käydä karsintaerässä tankkaamassa) kunhan "jenkkisääntöjen" raameissa pysytään.