Kirjoittaja Aihe: Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä  (Luettu 159198 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #840 : 17.01.06 - klo: 22.59 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No pistetään nyt tähän sitten asia joka minua suuresti askarruttaa...

Eli... Jos auton täytyy olla yleisesti saatavilla jne, niin miksi ihmeessä sitten auton saa rakentaa sellaiseksi että se ei vastaa sarjavalmisteista...

Eli esimerkiksi jos Revoa myydään jossain pikkupajan rakentamana mielettömänä virihärvelinä niin se on kielletty.

No mutta mikä estää sitten ostamasta sarjavalmisteisen auton ja rakentaa siitä täysin tuota pikkupajan autoa vastaava?

Ja milläs sitä kukaan todistaa että auto on viritetty tuollaiseksi, eikä olekkaan se pikkupajan auto?

Tätä kohtaa en jaksa millään ymmärtää...


Hyvän kysymyksen heitit....
Jos auto on tehty Revosta on se sallittu (Tai vaikka TNX:ästä tai Savagesta), tuomaritohan sen "tunnuistaa" katsastuksessa.
Tuohon sääntöön palasi vahingossa poistunut kohta rungosta / pohjalevystä, siitä pitäisi periaatteessa auto lopullisesti tunnistaa tällöin.
Loppujen lopuksi, on aika vaikea tehdä tuotantoauto tunnistamattomaksi, ainahan viritysosat vastaavat enemmän tai vähemmän alkuperäisiä malliltaan.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #841 : 17.01.06 - klo: 23.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"

Tuohon sääntöön palasi vahingossa poistunut kohta rungosta / pohjalevystä, siitä pitäisi periaatteessa auto lopullisesti tunnistaa tällöin.


En itse löytänyt ROARin enkä RC Pro Seriesin säännöistä tyuota kohtaa rungosta, onko se poistettu sieltä vai mistä tämä tuli takaisin?
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #842 : 18.01.06 - klo: 00.02 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"

Tuohon sääntöön palasi vahingossa poistunut kohta rungosta / pohjalevystä, siitä pitäisi periaatteessa auto lopullisesti tunnistaa tällöin.


En itse löytänyt ROARin enkä RC Pro Seriesin säännöistä tyuota kohtaa rungosta, onko se poistettu sieltä vai mistä tämä tuli takaisin?


http://prolineracing.com/nitromaxx/
-No converted low chassis trucks allowed. Must utilize stock style transmission case/gears (lightened gears or no reverse OK, CVD’s OK, no 1:8 differentials).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #843 : 18.01.06 - klo: 00.14 »
Mutta eihän noita sääntöjä kai pidä ihan vaan sieltä täältä kerätä, vai kuis on. Kun noi tähänastiset säännöt on Roarin ja RC Pro Seriesin kanssa hyvin yhtenevät. En tiiä sitten, mikä parasta on. Noissa säännöissä isolohkoissa mainittu näinkin pikkulohkoihin verrattuna meinaan:
- 1:8 scale differentials are ok to use in this class
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #844 : 18.01.06 - klo: 00.23 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Mutta eihän noita sääntöjä kai pidä ihan vaan sieltä täältä kerätä, vai kuis on. Kun noi tähänastiset säännöt on Roarin ja RC Pro Seriesin kanssa hyvin yhtenevät. En tiiä sitten, mikä parasta on. Noissa säännöissä isolohkoissa mainittu näinkin pikkulohkoihin verrattuna meinaan:
- 1:8 scale differentials are ok to use in this class


Ei pidäkkään, mutta alunperinhän säännöt perustui vain Maxx Challenge ja RcPro Series sääntöihin.
Myöhemmin nämä yhdistettiinkin myös jenkkilässä USMTC (Us Monster Truck Challenge) säänöissä yhdeksi "nipuksi" (Katso RcPro Seriesin sivulta). http://www.johnnycoolguy.com/USMTC.html
Vasta tämän jälkeen ROAR määritteli Monster Truck auton (Todella väljästi).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #845 : 18.01.06 - klo: 01.32 »
Jos on pidettävä pohja ja runkolevyt vakiona tai vakion muotosena (eli esim hiilikuituiset sais laittaa), niin miten suhtaudutaan esim näihin?
Eli kyseessä on HPI:n savageen tekemä option "setti" jossa tulee mm. uudet, alkuperäisestä poikkeavat runkolevyt joilla lasketaan auton painopistettä??? :|

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #846 : 18.01.06 - klo: 02.27 »
Mikäs siinä, laita autoosi kiinni ala kisaamaan, ei tuossa mitään laitonta mielestäni näin äkkiseltään ole. Moottorin kiinnitys on 12mm alempana kuin vakion, mut jos se Monstertruck-luokan säännöt täyttää, niin tervetuloa kisaamaan.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #847 : 18.01.06 - klo: 17.18 »
He Hee!!  :mrgreen:  Sinne jää vielä 2 mm pelivaraakin...
Eli moottorin alin piste on 40mm korkealla.
Siis moottorin kork.sääntö täyttyy kevyesti.
Ja muotohan on vakion mallinen ja alkuperäisen kaltainen.

Edit:
Kyllähän noita erillaisia runkoja löytyy vähän joka merkille ja
mallille. Moneltakin valmistajalta.
Itse harkitsin esim Hardcore Racingin runkoa MGT:hen.
Se kun on aika painava vakiona ja kevennetty titaanirunko olis
aika hyvä lääke siihen.Löytyy Tower Hobbiesista.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #848 : 27.01.06 - klo: 22.29 »
Eli näillä näkymmin on vissiin kaikilla selvä että missä mennään. Minua viellä mietityttää nuo finaalien ajot. Miten nuo nousu finaalit sitten, onko siellä kaikki samalla viivalla ja sitten pääfinaali erikseen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #849 : 17.02.06 - klo: 20.41 »
Roar ( www.roarracing.com ) on muuttanut kuulemma sääntöjään ainakin Monstereiden polttoainetankkien koon suhteen, eli pikkulohkoissa maksimi olisi 150ml ja isolohkoissa 175ml, joten ainakaa Savage kuskien ei tarvis pienentää tankin tilavuutta, jos näitä sääntöjä seurataan.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #850 : 17.02.06 - klo: 21.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Roar ( www.roarracing.com ) on muuttanut kuulemma sääntöjään ainakin Monstereiden polttoainetankkien koon suhteen, eli pikkulohkoissa maksimi olisi 150ml ja isolohkoissa 175ml, joten ainakaa Savage kuskien ei tarvis pienentää tankin tilavuutta, jos näitä sääntöjä seurataan.

KANNATETAAN!!!

Mitäs mieltä/kuinka määritellään tällänen tilanne:

Kun moottori pitää olla yleisesti suomesta saatavilla oleva ja
esim Novarossin .28 koneita ilmeisesti on jotenkuten saatavilla,

mutta jos ostaa REXin tai TOPin jotka on samoja koneita (löytyy
tiedot novarossin sivuilta), mutta erivärisillä kansilla, eikä oo
tietääkseni suomessa saatavilla (paitsi ehkä jos tilaa novarossimyyjän
kautta???)

Tekis mieli tilata sinikantinen versio (muistaakseni REX), mutta kun
säännöt on hiukka erikoiset tässä tilanteessa! :shock:

Ehdottaisin että laitettais lisäys siihen moottorikohtaan, että saa
käyttää erimerkkisiäkin jotka vastaa kantta lukuunottamatta
suomessa myytävää :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #851 : 17.02.06 - klo: 21.39 »
jos saat moottorin hankittua Suomalaisen kauppiaan kautta, niin silloin se kelpaa.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #852 : 17.02.06 - klo: 21.43 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Roar ( www.roarracing.com ) on muuttanut kuulemma sääntöjään ainakin Monstereiden polttoainetankkien koon suhteen, eli pikkulohkoissa maksimi olisi 150ml ja isolohkoissa 175ml, joten ainakaa Savage kuskien ei tarvis pienentää tankin tilavuutta, jos näitä sääntöjä seurataan.

KANNATETAAN!!!

Mitäs mieltä/kuinka määritellään tällänen tilanne:

Kun moottori pitää olla yleisesti suomesta saatavilla oleva ja
esim Novarossin .28 koneita ilmeisesti on jotenkuten saatavilla,

mutta jos ostaa REXin tai TOPin jotka on samoja koneita (löytyy
tiedot novarossin sivuilta), mutta erivärisillä kansilla, eikä oo
tietääkseni suomessa saatavilla (paitsi ehkä jos tilaa novarossimyyjän
kautta???)

Tekis mieli tilata sinikantinen versio (muistaakseni REX), mutta kun
säännöt on hiukka erikoiset tässä tilanteessa! :shock:

Ehdottaisin että laitettais lisäys siihen moottorikohtaan, että saa
käyttää erimerkkisiäkin jotka vastaa kantta lukuunottamatta
suomessa myytävää :roll:


Joo, vihjaisinkin Jankalle tuosta tankkikoon muutoksesta, ROAR on tosiaan muuttanut ko ohjetta pikkulohkoille 150cc ja isolohkoille 175cc, Arena Truck (1/8 Truck uuden ROAR määritteen mukaan) pysyisi ennallaan 150cc.
Kyllähän kannen saa vaihtaa, niitähän myydään "bligeinäkin" ja ainakin jenkit ajelee "virikansilla" varustetuilla koneilla.
Huomaa muuten että sana Suomesta on kadonnut säännöistä, nyt on niinkuin jenkeilläkin, vain yleisesti harrastealan kaupoissa....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Mika R

  • Vieras
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #853 : 17.02.06 - klo: 22.01 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"

mutta jos ostaa REXin tai TOPin jotka on samoja koneita (löytyy
tiedot novarossin sivuilta), mutta erivärisillä kansilla, eikä oo
tietääkseni suomessa saatavilla (paitsi ehkä jos tilaa novarossimyyjän
kautta???)
Tekis mieli tilata sinikantinen versio (muistaakseni REX), mutta kun
säännöt on hiukka erikoiset tässä tilanteessa! :shock:


Itse ostin REXin sinikantisen SB01 .21 koneen Tampere R/C:ltä suomesta viime kesänä

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #854 : 17.02.06 - klo: 22.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Auton ja moottorin tulee olla yleisesti saatavilla useimmista harrastealan kaupoista.

      1 Skaala - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Ei määritelty.
      2 Moottori - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -2,1ksm - 4,6ksm.

Siinähän se näkyy ELI EI TARVI OLLA SUOMESTA SAATAVILLA :shock:

Oikeestaan ihan hyvä "porsaanreikä" koska suomessa on aika
"pienet ympyrät" näis hommis ja LST:hen on muutenki hankala
löytää huippukonetta, kun ei käy naruton/ilman rotoa ja mulle käy
vaan roto/tiger drive ja olis se kiva jos se rotosysteemi olis valmiina :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #855 : 17.02.06 - klo: 22.06 »
Harmi vaan kun tuo moottori koko rajoittuu .28:n, olis ollu kiva nähdä jossain monsussa O.S. .30Vg pata kiinni

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #856 : 17.02.06 - klo: 22.10 »
Laitetaan nyt ne ROAR säännöt sellaisenaan kaikkien näkyville, onko niissä mielestänne puutteita?
Käytänössä tuossa pisti silmään että enään ei tankin osalta sitten olisi mahdollista osallistua isolohko Moster Trucilla 1/8 Tuck (Arena Truck) luokkaan, pikkulohkolla voisi....

9.3 ENGINE SPECIFICATIONS
9.3.1 Only single-cylinder, two-stroke, normally aspirated, air-cooled, glow-ignition engines
utilizing standard or turbo plugs are permitted in ROAR-sanctioned events.
9.3.2 No forced aspiration systems, liquid cooling systems or fuel pressurization systems (other
than by means of exhaust pressure applied directly to the vehicle’s fuel tank) are allowed.
9.3.3 Any carburetor may be used as long as the bore does not exceed the maximum allowable
for the engine size. Restrictors may be used to achieve the legal diameter, but must be
securely fastened in place.
9.3.4 Other than in the bearings, ceramic parts are not allowed in any engine raced in ROARsanctioned
events.
9.3.5 Engine dimensions/requirements for ROAR legal engines:
Engine Specification Maximum
displacement
Maximum carburetor
bore (see Note 1)
.12 ROAR/IFMAR .129ci - 2.11cc 5.5mm
.12 OPEN .129ci - 2.11cc 5.5mm
.15 OPEN .152ci - 2.5cc 7.0mm
.21 OPEN .214ci - 3.5cc 9.0mm
.28 OPEN .284ci – 4.66cc 9.0mm
NOTE 1: Measured directly above the spray bar or needle of the carburetor.
9.3.6 For .12 ROAR/IFMAR class engines the maximum number of ports including the exhaust
port is FOUR.

ALLA JOUDUIN KORJAILEMAAN KOSKA COPY PASTE EI TOIMI PDF TAULUKOSTA, ALLEVIIVATUT OMAA "KÄSIALAA".

Fuel Off-road Monster Truck:
9.4.4.1 Dimensional specifications:
Item Limit Specification
Monster Truck 1/8 Truck
Engines (all OPEN, see 9.3)) .12 - .20 .21 - .28 .12 - .28
Wheelbase (A) Minimum 12.0”
Painoissa ei muutoksia
Monster Truck Tires (mounted Diameter Minimum dimensions) 5.10” 4.55”.
1/8 Truck Tires (mounted Diameter Minimum dimensions) 2.75” 2.25”.
Fuel tank capacity Maximum Pikkulohko 150 cc Isolohko 175cc 1/8 Truck (Arena Truck) 150 cc
---------------------------------------------------------------------------------
9.4.4.2 Definition: Monster Trucks are vehicles which measure a minimum of 1.5" inches from
the lowest point of the chassis to the lowest point of the engine along the front-back
centerline when compressed (usually the "skid plates"). This is verified by removing the
wheels, placing the vehicle on a flat surface, compressing the vehicle’s suspension fully,
and measuring from the flat surface to the underside of the engine using a 1.5" gauge or
caliper.
9.4.4.3 All Monster Trucks will race together unless sufficient entries warrant splitting the entrants
according to the specifications in the above table.
9.4.4.4 1/8 Trucks are all trucks which do not comply with rule 9.4.4.2 but satisfy the specifications
in the above table and the general Monster Truck rules.
9.4.4.5 Transmission: A maximum of three forward speeds is allowed. Vehicles with reversing
functions must be disabled for racing.
.
9.4.4.6 Drive configuration: Two or four wheel drive is allowed.
9.4.4.7 Tire rules
9.4.4.7.1 Tires must be rubber only and currently available to the public (i.e. in hobby shops at
least 2 weeks prior to the event) as a Monster Truck tire. No tires created for other
vehicle types even if they meet the specifications will be allowed.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #857 : 17.02.06 - klo: 22.21 »
Mielestäni Arena Truckeihin voitais sallia myös tuo 175ml tankki ja samoten Hpi:n Nubzit pitäisi sallia molempiin luokkiin, koska ne ovat monsteri koon renkaat, mut vain 2mm liian kapeat nykyisiin sääntöihin.  ...vai pitääkö niitä alkaa inserteillä levittään se 2mm?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #858 : 17.02.06 - klo: 22.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Mielestäni Arena Truckeihin voitais sallia myös tuo 175ml tankki ja samoten Hpi:n Nubzit pitäisi sallia molempiin luokkiin, koska ne ovat monsteri koon renkaat, mut vain 2mm liian kapeat nykyisiin sääntöihin.  ...vai pitääkö niitä alkaa inserteillä levittään se 2mm?


No niinkun on aiemmin puhettakin ollut, jenkkisääntöjä lievempiin ei voida mennä, tiukempiin kylläkin.....
Jotenka nuo on käytännössä rajat, ja johonkin ne rajat on vedettävä, aina tulee jotain uutta joka jää tuon "pari milliä" alle sääntöjen minimin....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #859 : 17.02.06 - klo: 22.47 »
Joku raja se jossain on mentävä.
On se sitten kaksi milliä tai senttiä.

Sitä varten säännöt on.Ne on kaikille samat.

Se että otetaanko nubzit minimikokona mukaan, en ota kantaa, mutta ruvetaanko niitä millejä "venyttää" joka kerta kun jokin valmistaja keksii jotain uutta?

"Tuli on hyvä renki,mutta huono isäntä".
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #860 : 17.02.06 - klo: 23.18 »
Vähän kadulta kuultua juttua mikä soi edelleen korvissa:

"Kyllä sen kaikki tietää, että arena-truckeiksi noita monsuja halutaan muuttaa, jos vain saisi nubzit ja sen sellaset härpäkkeet alle. Mutta se aikakausi on mennyt jo koska arenatruckit on jo luotu,niille pitää vaan saada omat kisat.Ei niitä monsuja enää tarvitse muuttaa, sen enempää kuin säännöt sallii.Monsut on monsuja ja arena truckeilla omat säännöt".
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #861 : 18.02.06 - klo: 02.04 »
Kannattaa myös huomata että ROAR ei ole "luonut" mitään luokkaa Monster Truckeista, se on vain määritellyt speksit ko autoista.
Eri asia on millä säännöillä kilpaillaan ja mitä luokkia on olemassa.
Esimeksiksi tuo USMTC ja RcPro Series luokat täyttää ns ROAR vaatimuksen, ovat vain tiukempia (Väljempinä eivät taas täyttäisi "jenkkilän" kattojärjeston Monster Truck vaatimuksia).
Ja nyt tarkkana joka jeppe, tulee sellainen asia mitä ette ilmeisesti ole edes ajatelleet (varsinkaan isolohkokuskit).
Jos tankkikokoja kasvatetaan, on jopa mahdollista ajaa "pikkulohkolla" (150cc) karsintaerät ilman tankkausta (Ramihan ajoi Revolla yli 12min kisassa 125cc tankilla), "isolohkot" (175cc) joutuisivat kaikesta huolimatta käymään varkolla kerran tankkaamassa!
Itse tankkikoollahan ei ole merkitystä, vaan todellisuudessa sillä montako kertaa erän aikana joutuu käymään tankkaamassa.
Sitten yksinkertaista laskutoimitusta, 45min finaalissa pikkulohkolla selviäisi kahdella varikkokäynnillä, jo .21 isolohkolla joutuisi käymään vähän yli kolme kertaa (Sellaistahan ei ole, vaan käytänössä 4 kertaa) varikolla tankkaamassa, siis puolet enemmän (Isolohkon kulutus laskettu kaavalla jos .21 kone vie 125cc tankin 8min ajassa)!
Mutta jos tankkikoko pysyy pienempänä, joutuisi "pikkulohkolla" käymään kolme kertaa varikolla, mutta "isolohkolla" edelleen vain neljä kertaa ( Jos tarkkoja ollaan niin 3,6875 kertaa, eli neljä kertaa ja varaakin jää)!
Kannattaa huomioida että kaava on laskettu "vain" .21 koneella, isommat vie löpöä tietenkin enemmän.
Jokainen voi alkaa laskea isolohkonsa kulutusta saako hyödyn (Siis pystyykö ajamaan omalla autolla 175cc tankilla ja kolmella välitankkauksella 45min) tuosta isommasta tankista.
Ettette menisi aivan sekaisin laskuissa, huomioikaa että lähdössähän tankit ovat tietenkin täynnä (Tämän olen huomioinut laskuissa), siksi edellä painotettuna alleviivauksella välitankkaus!
PS Minulle kyllä sopii tuo isompi tankki maniosti, niin kuin allekirjoituksestakin selviää, no en ota kantaa suuntaan enkä toiseen (Vain siksi toin asian ilmi ettei myöhemmin tule purnausta että sääntö on huono, kun huomataan että pikkulohkolla ei tarvitse käydä karsintaerässä tankkaamassa) kunhan "jenkkisääntöjen" raameissa pysytään.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #862 : 18.02.06 - klo: 05.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Mielestäni Hpi:n Nubzit pitäisi sallia molempiin luokkiin koska ne ovat monsteri koon renkaat,
mut vain 2mm liian kapeat nykyisiin sääntöihin.  ...vai pitääkö niitä alkaa inserteillä levittään se 2mm?

Pitää levittää inserteillä!

Koska:
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Harmi vaan kun tuo moottori koko rajoittuu .28:n, olis ollu kiva nähdä jossain monsussa O.S. .30Vg pata kiinni

Minäkin laittaisin juuri ton padan jos ei olis "millintarkkaa"
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #863 : 18.02.06 - klo: 10.42 »
Niin, on sinänsä valmistajan oma ongelma, jos valmistaa tuotteita, jotkä ei täytä yleisimpiä kilpailusääntöjä. OS-teki hölmösti valitessaan tuon moottorikoon, varmasti menettää myyntiä sillä. Moni ei kuitenkaan raaski ostaa sitä, jos vaikka innostuisi ajamaan kisaa... Sama koskee renkaita. Jos joku tekee vääränkokoisia renkaita, niin se on valmistajan omaa hölmöyttä. Se taas, että jotkut ei sen vuoksi osallistu kilpailuihin, ellei saa käyttää sääntöjenvastaisia renkaita, on aivan heidän oma ongelmasta. Eikö väki voisi uskoa vähitellen jo sen, ettei jokaisen vinkaisun takia voida alkaa venyttämään sääntöjä? Aina tulee sitten se seuraava, joka haluaa taas vähän pienemmän tai suuremman, kun yhdellä valmistajalla olisi tullut juuri sellainen, ja minä en voi ajaa kilpaa ellen saa sellaista...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #864 : 18.02.06 - klo: 10.44 »
Eikös se ollut niin, että kisoihin voi osallistua vaikka auto ei olisi aivan sääntöjen sisällä, mutta pisteitä ei tällöin jaeta? Kuinka "virallisia" noi monsteri kisat ovat ensi kesänä eli mennäänkö pipo löysemmällä vai tuijotetaanko kuinka tarkasti noita sääntöjä ja tutkitaan joka auto?

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #865 : 18.02.06 - klo: 11.07 »
Rengas politiikka ratkesi kun hieman nettiä penkoi.Odottaakaahan niin saatte taas vängätä..löyty muuten semmoset kumit jotta sukat pois! :mrgreen: Ja 100% sääntöjen mukaset.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #866 : 18.02.06 - klo: 12.46 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Rengas politiikka ratkesi kun hieman nettiä penkoi.Odottaakaahan niin saatte taas vängätä..löyty muuten semmoset kumit jotta sukat pois! :mrgreen: Ja 100% sääntöjen mukaset.

No eihän sitä vängätä tarvitse jos on sääntöjen mukaiset. ;)
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #867 : 18.02.06 - klo: 15.18 »
Noh..ei tarvitse ei..ei...mutta eiköhän nimeltä mainitsemattomat taas tryggy buggy turisti mandolini conversioksi keksi nimitellä :lol:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #868 : 18.02.06 - klo: 20.40 »
Jos ruvetaan milleistä tinkimään niin minäkin rupeen madaltelemaan
vaikka konetta ja rutisen että 2mm alle ei kai se ny haittaa jne. :roll:

Ei kai noi "viralliset" säännöt tuu vielä pitkiinaikoihin käyttöön, jos
ei kukaan jaksa järjestää esim. cuppia niinku oli puhe...
Nois yksittäisis kisois ei tartte välttämättä "jännittää" kunhan
osanottajamäärä on sopiva.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #869 : 19.02.06 - klo: 02.36 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Noh..ei tarvitse ei..ei...mutta eiköhän nimeltä mainitsemattomat taas tryggy
buggy turisti mandolini conversioksi keksi nimitellä :lol:

Eiköhän opetella ensi ajamaan ja sitte murehditaan kuinka
hyvät noi säännöt on ja pitäskö jotain kohtaa vielä muuttaa.

Ja lopetetaan taas se turha leuan louskutus...

Et muuten laittanu mitään linkkiä löytämistäs "ihmerenkaista"???
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars