Voimaa on käytännössä servon vääntövoiman verran plus hieman lisää ylijänniteestä johtuen.
Periaatteessa siis voimaa saisi sinne 15 kg*cm/per takapyörä. Etupyörien veto on lähinnä sellainen, että tarvittaessa kiipeää esteen yli helpommin, voimaa 1.5 kg*cm/per pyörä. Tämä meikäläisen soveltama ratkaisu nelivedoksi heikentää etuakselia, koska pyörän napa = servon napa.
Tottahan se on, että tuo uusi runko+vahvemmat akselit ovat maan möyrimiseen huomattavasti paljon parempi ja vahvempi vaihtoehto. Samalla saa tehtyä tuon välityksenkin täysin oikeaksi. Painostakaan ei liene haittaa, päinvastoin. Tuo oma härveli on auttamatta liian kevyt, sillä skaalassakin Valtran tulisi painaa bauttiarallaa 2 kg. Pelkkä Bruderin runko ei juurikaan paljoa paina, moottorit ehkä sen 130 grammaa + noparit+akut. Hehheh, aika höyhensarjalainen taitaa olla.
Mutta tosiaan sitä tässä haen, että älkää nyt heti luovuttako, jos ei mahdollisuutta löydy työstää metallia "teolliseen" malliin tai akselit tuntuvat jo itsessään kalliilta. Täältä palstalta löytyy näitä pro-tason kavereita, joita tuo metalli tottelee hyvin kiltisti. Jälki on myös todella nättiä. Vaihtoehtoja kuitenkin on meille "hieman kädettömämmillekkin"
. Dremelillä ja porakoneella pääsee jo pitkälle muovin kanssa. Tuo JCB vaan saattaa vaatia uutta runkoa, jotta voimaa saisi edes jotenkin tarpeeksi. Akselit lienee samanpaksuisia kuin Valtrassakin (etuakseli), joten sinne saanee modatun servon vedoksi. Mahtuva servo on sitten vain 1.5 kg:a vääntävä.