Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ToniP

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 18
151
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 05.02.10 - klo: 09.00 »
Lainaus
Olettasin että pisteistä ajetaan
Olettaisin että olet oikeassa.

152
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 04.02.10 - klo: 17.59 »
Team Joker:in rengastestin tulos:

Schumacher MiniSpike - yellow takarengas (U6558) CRT:n omalla vanteella (TM-49W/Y) toimii Nokialla.
Käyttämällä eturengasta (U6557) pitoa on uutena hieman vähemmän, eli sitä kautta helpompi. Tosin eturengas kuluu nopeammin.

153
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 04.02.10 - klo: 16.43 »
Alan veivaamaan erälistoja nyt eli vielä ehtii mukaan kun heti laittaa ilmon.
Stay tuned...

154
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 04.02.10 - klo: 14.42 »
Koneen kV:n pienentäminen auttaa lämpöongelmiin jollei välityksiä saa lyhennettyä. Täytyy myös muistaa että koneen hyötysuhde vaikuttaa lämpenemiseen.

155
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 04.02.10 - klo: 14.25 »
Avaamme ovet noin 8 aikaan ja koitan neuvotella että saatais jättää alaovi auki ainakin aamupäiväks. Joka tapauksessa joku on ovella vastassa noin klo 8.00 alkaen.
Lisätiedot allekirjoittaneelta puhelimitse.

156
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 03.02.10 - klo: 17.04 »
8:30 on syytä olla pihassa jos meinaa ehtiä ilmoittautumaan.

Nyt on vähän sellanen tilanne että vartoomme Hobao-kuskien ilmoja vielä huomis iltaan asti jonka jälkeen julkaistaan listat.

157
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 03.02.10 - klo: 14.58 »
Toivottavasti maltatte olla paikalla palkintojen jakoon asti jotta saadaan näyttävät kuvat lehdistölle.

158
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 01.02.10 - klo: 19.52 »
Saimme vielä tänään jokusen ilmon, joten julkaisemme aikataulut ja erälistat myöhemmin.
Jos siis tarkkoja ollaan, tämä tarkoittaa sitä että aamuun asti voi laittaa ilmoja.

159
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 31.01.10 - klo: 16.49 »
Vielä ehtii jättämään hakemuksen kotiväelle ja ilmon kisaan. Aamulla alotetaan aikataulun ja erälistojen taivuttelu.

160
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 29.01.10 - klo: 14.32 »
Palkintogaala pidetään Bar & Grill Keilaamon kokous- ja saunatiloissa 6.2. klo 18:00 alkaen tai kun kisat on ajettu.

Saunamaksu 10€ / hlö niiltä jotka saunovat.
Ruokaa ja juomaa saa tilattua. Hinnasto, menu yms tiedot löytyy netistä
http://www.keilaamo.fi

Ja sitten ilmoja liikkeelle. Jälki-ilmoittautumismaksua ei ole määrätty mutta toivomme että kaikki ilmoittautuvat etukäteen. Näin vältetään "aamuruuhkaa" kisapäivänä.

161
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 26.01.10 - klo: 19.50 »
Lainaus
Eipä tuolla noksun säännöissäkään enää lukenut tai en tiedä lukiko edes renkaat peittävä kori. Jossain vaiheessa tuo ainakin oli vaatimuksena. Lienee honkkareita niin paljon nokialaisilla, että piti vähän editoida :D.

Ei siinä mitään ei mulla mitään noita vastaan ole kunhan vaan muistelin, että tuo on kulkenut noissa keskusteluissa yhtenä sääntö pykälänä.

Kun tein NSCR säännöt, jätin tarkoituksella koppasäännön pois koska halusin varmistaa että kaikilla mahdollisilla alustoilla ja rengasyhdistelmillä pääsee ajamaan. Kun kokemusta karttuu, veivaamme sääntöjä sen mukaan. Uskon että tällä hetkellä lajille on parempi näin.

Veikkaanpa ettei rengaskosketuksista pääse tulemaan ongelmaa koska siitä ei ole mitään hyötyä kuskille. Päin vastoin. Jos renkaat on ulkona kopasta, veikkaanpa että hyöty on naapurilla jolla ei ole. Tilanne tulee jos kaksi kumia kohtaa. Näillä nyt mennään.

162
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 25.01.10 - klo: 18.40 »
Sähköposti toimii kuten päivittäjäkin paitsi päivittäjä ei ihan 24h =)
Ilmoja tulemaan vaan!

163
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 25.01.10 - klo: 02.54 »
Lauantaina 6.2. ajetaan NIRCissä myös crawling kisa eli nyt ei ole ainakaan tekemisen puutetta jos sattuu ryömintä kiinnostamaan.

Lisätiedot crawling-kisasta RC-offi.net foorumilta.

164
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 12.25 »
OTn rajoilla.

Tämän talven kokemukset viikottaisista kerhokisoista ovat olleet enemmän kuin positiivisia. Suosittelemme lämpimästi myös muille sisärataa ylläpitäville seuroille.

Ajamme siis leikkimielisen kisan joka keskiviikko-ilta Nokian sisäradalla. Osallistujia on joskus jopa paljon. Ulkopaikkakuntalaisiakin on mukana silloin tällöin.

Huomion arvoista tässä on että kaikki uudet paikalliset kuskit jotka kilpailuihin ovat tämän talven aikana osallistuneet, ovat ensin ottaneet tuntumaa keskiviikkokisoissa. Voisin hyvin kuvitella että pienellä tiedottamisella paikalle eksyisi varmasti vielä monta uutta kisakuskin alkua tämänkin talven aikana. Ja miksei juuri stanu-luokkaan. Potentiaalisia harrastajia kun tuntuu olevan paljon mutta tieto ajo/kisamahdollisuuksista ei oikein tahdo kulkea. Tiedottamisen puutteessa on siis myös yksi syy miksi uusia kuskien vähyyteen.

165
Relax Timo.
Anna vanhojen vinoilla. Teet mitä teet ja kun saat homman eteneen, olet esimerkkinä monelle. Sulla on hyvä tyyli ottaa asia esiin ja hoitaa se. Muistat vaan neuvon jonka itse sain kauan sitten; "Ennen kun teet mitään, varmista faktat äläkä lupaa kellekään mitään mitä et voi pitää." Toi on joskus vähän vaikee muistaa mutta on siinä perää.

Suomessa ei todellakaan ole liikaa ajopaikkoja varsinkaan polttiksille. Kesät on lyhyitä ja jos ajopaikka on lähellä, sitä käytetään. Toki aina täytyy ottaa huomioon todellisten käyttäjien määrä alueella. Eikä parempaa konstia sille taida olla kun keskustella radan tekemisestä asiallisesti. Jatkakaa.

166
Ei mene vaikeaksi. Säännöt kieltävät ajamasta esim. tällä korilla:


...koska se ei ole valmistajan mukaan SC-10 tyyppinen kori. Simppeliä.

167
Lainaus
SC10-4 luokan säännöt
- Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset nelivetoiset alustasarjat sallittu.

SC10-2 luokan säännöt
- Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset takavetoiset alustasarjat sallittu.

SC10 luokkien yhteiset säännöt
- Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset kopat, renkaat, varaosat, yms sallittu.
- Korkeintaan 2S kovakuoriset LiPo-akut ja 7 kennoiset NiMh-akut sallittu.
- Ei konerajoituksia.
- Pitoaineiden käyttö ja renkaiden mekaaninen käsittely kielletty.

Mielestäni säännöissä ei ole mitään mikä estäisi kaikkien valmistajien kaikkien SC-10 tyyppimerkinnöillä olevien koppien käytön. Mitään mainintaa ROAR-sääntöihin ei säännöissä ole eli niitä ei nyt sitten noudateta. Vähän niitä koitin tossa aiemmin tarjota muttei oikeen uponnu. Nyt siis mennään näillä.

Tosin vähän epäilen pystyykö kukaan valvomaan koppien käyttöä kun kattavia valmistuslistoja ei ole olemassa. Kaipa tässä kohtaa todisteluvelvollisuus on pääasiassa kuskilla mikäli haluaa ajaa jollain selkeästi SC-linjasta poikkeavalla kopalla.

Renkaat paittävä voisi toimia mutta kuvittelisin että jos jollain on renkaat ulkona kopasta, ohitustilanteessa se on nimenomaan se auto joka nousee tontista kosketuksessa.

Pari mieltä askarruttavaa lainausta keskustelusta.
Lainaus
Kun nyt tuolla Slash-ketjussa on ollut puhetta hop-up osien käytöstä  niin mihin vedetään raja jos säännöt sanovat, että auton pitää olla tehdasvalmisteinen?
Riittäisikö, että lähtökohta on tehdasvalmisteinen SC-auto? Eli itse olen ymmärtänyt tämän sääntökohdan tarkoitukseksi poistaa mahdolliset M8e autot, olenko ymmärtänyt väärin?
Eli tämä keskustelu on lähtöisin siitä, että Slashiin on saatavilla useita eri valmistajien LCG (low center of gravity) matalarunkokonversioita - sallitaanko nämä luokan sääntöihin.
Omasta mielestä näitä ei pitäisi sulkea pois. Viritysosat ja muunnossarjat tuovat oman lisänsä lajiin.

Lainaus
Silloin kun noita ROARR sääntöjä on ajateltu, ovatko raadin jäsenet ajatelleet ulkona ajamista pelkästään.
Siinä vaiheessa kun ulkona ajo tapahtuu, ne alustat nousee ylös varmasti röykkyisellä radalla, oli auto mikä hyvänsä.  :laugh:
Mutta tärkeintä on se, että ajaminen on hauskaa  :lol:

Lainaus
Yksityiskohdilla ei niinkään ole merkitystä, mutta ensisijaisesti pitäisi pohtia, mikä autosta tekee nimenomaan SC-auton? Kun tämä perusajatus on selvillä, on helppo laatia säännöt sen mukaan.

Lainaus
Tuolla aiemmin mainittiin että katsotaan vuosi ja opiskellaan lajia. Saadaan kokemusta niin sisältä kuin ulkoa ja nähdään että nouseeko laji suureenkin suosioon. Kokemukset tulee näyttämään suunnan mitä tehdä koneiden osalta, stanu/viriluokka kuulostaa hyvältä ja se voisi poikia lisää harrastajia.

Lainaus
Eikös se olisi hyvä asia? Ainakin jollain on intressiä varmistaa että luokka on jatkossakin hengissä ja moottoritki saa toivottavasti halvemmalla. Sponsorointi on hyvä asia silloin kun se tehdään oikein.

Lainaus
Otetaan ne säännöt sitten jokamies-luokasta, loppuu virittely kun auton joutuu myymään, niin ei tule mitään kilpavarustelua  :laugh:

Lainaus
Ensimmäiseksi tuli vaikutelma että ei nää renkaat toimi yhtään, MUTTA kun hetken luisteli alkoi vaikuttaa siltä että ei nää renkaat saakaa toimia yhtään paremmin jos näillä autoilla halutaan hauskaa kolistelua, pitkiä sladeja, tasaväkistä vääntöä ja sopivan rauhallista nopeutta.
 
Auton paino ja mitat takaisi kammopiikeillä sellaisen vauhdin että 1/10 4wd crossin vauhdista ei paljon jää jos jää ollenkaan, eli potentiaalia siinä on paljon. Se onko se korimallille, tukeville puskureille, ja esikuvan tyylille yhtään sopivaa, ei minun mielestä.

Nyt kun lähes kaikki on halunnut vapaat koneet jää vauhdin rajoittajaksi ehkä vain renkaat. Renkaita enkä muutenkaan säätöjä kokeillut vakio set upista muuttaa, koska se oli hauska hitaastikin ajaa.

Sen verran vielä säännöistä että nyt jo ollaan tilanteessa jossa SC alustoilla kilpaillaan kierrosajoissa nelkkukrossarien kanssa. Mites sitten kun mennään ulos ajamaan, paljonkohan talven sisäpito-olosuhteissa reenauksesta on ollut hyötyä/iloa. Voi olla vähän outoa ruveta ajamaan rintarinnan SC-tyylillä. Rengasrajoitukset vois auttaa nelkkuluokassa mutta veivataan näitä sitten loppukautta kohti kunhan nyt saadaan kaikki kuskit ensin radalle  :wink:

168
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 15.01.10 - klo: 02.10 »
Taitaa sähkömoottorin raju vääntö syödä noita tappeja.
Juuri näin. Polttiksen kytkin huolehtii voimansiirtoon kohdistuvien iskujen vaimentamisesta. Juurikin siks suurimmassa osassa sähköautoista on luistokytkin eli slipperi. Joissain M8 konversioissa on myös kytkin.

Jos joku insinööri laskee paljonko esim. CRT.5e kardaaneille tulee max. vääntöä, mä voisin katella siihen sopivan jousto- tai luistokytkimen. Ainakin HUCO:lla on valikoimassaan pieniä momenttikytkimiä.

169
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 15.01.10 - klo: 00.39 »
Ei muuta kun ajelemaan. Olen paikalla lähes joka päivä. Ainakin koko sunnuntain, lauantaina iltapäivästä kunhan Auvon muutto on saatu pois alta.
Soitto/txt kun tiedätte millon tulette. Myös PRCAn foorumin "koska ajamaan" keskustelu on kätevä. http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=118.msg3266#new

Team Jokerille kasataan HN CRT.5e. Vedetään sit sunnuntaina niilläkin pientä kisaa.

170
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 13.01.10 - klo: 13.05 »
jos ja kun osallistujia tulee niin paljon että tulee muutama erä.. voidaanko ajaa pojan kanssa samalla autolla.. tietysti eri lähdöissä.. ja jos molemmat ollaan A-finaalissa luovutan paikan pojalle..
Tottakai onnistuu. Tarvii kattoo että numerot pitää lähdöissä paikkansa.

171
...ja tehojahan on vaikea saada selväksi ilman Dynoa.

Vähän nyt alkaa tuntuun siltä että tuuppi ajetaan virinä ainakin talven ajan ja nelkuista tehdään heti alkuunsa "stanu"-luokka ja sit kokemuksen karttuessa viri. Kunhan nyt saadaan ne nelkut ajoon. Eletään sääntöveivin kanssa vielä tämä viikko. Lupasin säännöt lähipäivinä mutta... Kuitenkaan SC2-10 ei luokkajakoa tai konerajaa tarvinne koska teho ei kuitenkaan välity rataan sen tietyn rajan yli.

Pikapunnituksella saatiin perussähköille noin 600g. Oliko esitetty 1680g Hobaon nelkkualustan paino renkailla vai ilman? Kuulostaa meinaan vähän köykäiseltä kun Traxxas Slash painaa ajokunnossa noin 2200g. Hobaon yhteispaino olis siis siten noin 2300g ajokunnossa. Tarkistakaas vaikka jos jollain on vapaata aikaa. Mä lähen nyt lunastaan lupaukseni. Menin meinaan kesällä lupaamaan että vietän joskus tyttökaverinkin kanssa aikaa. Miks oonkaan näin höveli.

172
Moottorirajoitus ei ole missään luokassa, missään lajissa yleensäkään, sitä varten että kalusto olis lähtökohtaisesti tasaisempaa. Tehorajoitukset on yksi keino jolla pyritään rajoittamaan alustan myöhemmästä rakentamisesta saatavaa hyötyä eli pitämään kalusto tasaisempana. Eli jos ei ole tehoja, ei kannata tehdä tehoilla kulkevaa alustaa vaan keskittyä helppoon ajamiseen. Mutta...

Näinkö?
Jos rajoitetaan koneita, kilpailijat eivät halua osallistua koska pelkäävät ostavansa kalliimman noparin mihin jollain toisella olisi varaa ja jolla ei kuitenkaan saavuteta mitään koska millä tahansa sääntöjen mukaisella (esim. 8.5T) koneella pääsee riittävän lujaa jos osaa ajaa.(?)
Ehkäpä ymmärsin väärin.  :grin:

Enhän minä nyt ole koneita rajoittamassa, kunhan luon keskustelua vielä kun luokkaa ei ajeta. Hommasta menee kuitenkin maku heti kun nopeuserot erissä kasvaa kierrosluvuille asti. Miten se estetään? Joko rajoittamalla koneita jolloin alustan tietyt säädöt menettävät merkityksensä, tai sitten rajoittamalla alustoja mikä taas on lähes mahdotonta ellei kyseessä ole merkkiluokka. Tai sit molemmat jolloin alottelijoilta menee mielenkiinto osallistua.

Mitäs jos tehdään kaksi rinnakkaista kilpasarjaa? Toinen konerajoituksella aloittelijoille ja toinen vapaa. No nyt tietysti kaikki huokaa että mistä harrastajat mutta siitä en olisi huolissani. Enemmänkin järjestäjien aktiivisuudesta tai kisojen tukijoiden löytymisestä.

Nämä nyt on taas näitä ajatuksia, en pyydä kommentoimaan. Kunhan juttelen. Sääntökomitea jatkaa pakerrusta ja keskustelu säännöistä jatkuu edelleen.

173
Lisätään/muutetaan sääntöihin:
- Pitoaineet ja renkaiden käsittely on kielletty.
Tosin kuka valvoo ettei niitä pidoteta ennen kisaa. Siksi lisäämme vielä seuraavan.
- SC10-2. Yksi takarengaspari / kilpailu.
- SC10-4. Yksi rengaskierros / kilpailu.

Rupeisko nyt oleen. Ai niin, se konerajoitus...mietitääs sitä.

Pitäisin moottorirajoituksen kuten tuossa Mikko jo näppärästi asian toikin esiin. Totean vaan tässä että tarkistakaas tämä asia vuoden kuluttua. SC-luokkia ajetaan verrattain miedoilla koneilla koska tehoja vaan yksinkertaisesti ei tarvita paljoa. Jos tarvetta tulee, tarkoittaa se sitä ettei alustat tai radat ole luokan hengen mukaisia. Huomatkaa että ajattelen nyt vain sisä-SC kisoja. Ulkokausi tuonee tullessaan uudet ongelmat ratkaistavaksi, kuten vaikka tehontarpeen kasvun yms.

Mutta näin siis nyt tällä kertaa. Sorvataan vielä vähän ja julkaistaan kun säännöt täsmää esitettyihin luokkaperusteisiin.

174
Tuossa edellä ihan hyvä yhteenveto, muutama kommentti:

- SC- vanteet/renkaat taitaa olla standardina 2,2"/3,0", joten prosentteja ei kai tarvita?
Totta. Ajatuksissa mahdolliset jatkossa markkinoille tulevat "sinnepäin" rengasmallit.

- Korin tulee ylhäältä katsottuna peittää renkaat kokonaisuudessaan.
"Mitat ja määritteet ROAR säännöistä."

- Jos auton/alustan lähtökohta on tehdasvalmisteinen SC-auto, kori mukaanlukien, ei mielestäni (tässä vaiheessa) muita teknisiä määritelmiä juurikaan tarvita.
Kopan voi aina vaihtaa ja ainahan on mahdollista että joku muu kuin SC alustavalmistaja rupeaa tekemään koppia. Nämä olisi vaikeata hyväksyä ilman mittoja.

- Moottorisäännön kanssa voisin elää, mutta toisaalta, tarvitaanko sitä? Ei ainakaan sisällä, ulkona ajamisesta ei ole kokemusta, voi olla että siellä moottoria/tehoja olisi järkevää rajoittaa. Näkemyksenäni esitän, että 2WD:ssä raja voisi olla 10,5T. Perusteluna tähän olisi se, että kenties minunlisäksi olisi muitakin, jotka voisivat ajatella käyttävänsä SC:ssä poroturistin konetta?
Ajattelin ensin 9.5T SC10-2 luokkaan mutta törmäsin pian siihen että on minunlaisiani kuskeja jotka haluavat osallistua sillä mitä laatikosta löytyy  :tongue:

- Mielestäni ei ole tarvetta määrittää minimikorkeutta.
Minimikorkeus takaa riittävän korkean maavaran juurikin sileämmillä radoilla koska kukaan ei halunne kopasta korkealla keikkuvaa "purjetta".
peitsamoltakin hyviä pointteja sääntöjen osalta mutta itse taas olen minimikorkeuden kannalla. Silloin saadaan korin korkeudella hieman tasoitettua näitä painopiste eroja eri auton runkojen kesken, ja matalalattiaiset bussitkin saadaan edes vähän kiikkumaan mutkissa...
Komppaan myös tätä.

175
Kilpailijoiden kanava / Short Course -keskustelu
« : 10.01.10 - klo: 21.07 »
Lainaus
Järkevin sääntörajaus mielestäni olisi 2S lipot tai 7-kennon nimhit, kukaan ei noilla rajoilla yrittäisi sähkökasilla mukaan ja loppuisi vääntö ainakin tämän sääntökohdan osalta...
Totta turiset Heuli.

SC8 autoille on helppo järjestää omat kisansa kunhan ulkoratakausi saadaan käyntiin. Samalle päivälle mahtuu sitten M8e luokkakin. Tästäkin on jo suunnitelmia tehtynä...

Olen nyt tulossa myöskin siihen tulokseen että sisäratoja varten SC10 ROAR säännöt on veivattava joiltain kohdiltaan uusiin puihin. Myös tuupin.
Syitä on moniakin. Pito-olosuhteet on pääasiassa paljon paremmat kuin ulkona. Ratojen koko on pääasiassa pienempi, varsinkin leveys joka siis vaatii alustalta permpaa ohjattavuutta. Tehon tarve on pienempi, vaikken nyt haluaisikaan olla se joka rajoittaa koneiden koon, vrt. sarjaan mukaan lähtemisen kustannuksia. Lisäksi sisäradat on pääasiassa krossibaanoja joissa on SC-mittoihin nähden korkeita hyndiä. Alustan säädöt valikoituvat täten ikään kuin itsestään.

Itse olen sillä kannalla että Short Course on parhaimmillaan matalaröykkyisellä radalla jolla on paljon vauhdikkaita mutkia ja jokusen neulansilmän lisäksi terävää röykkyä tasaamassa kaikille alustamalleille tasapuolisuutta. Ehkäpä yksi isompi hyndä, esim pitkä pöytä. Tällaisen radan olen ajatellut että muokkaamme Nokian krossiradasta NSCR kisoja varten. Muutoksia on tehtävän itse asiassa melko vähän. Ehkäpä ajamme vielä pienen testin ensi viikon aikana näillä muutoksilla.

Säännöistä
ROAR säännöt: http://www.roarracing.com/downloads/2009_ROAR_SCT_Provisional_Class_Rules.pdf

Alusta
Kaikki yleisessä myynnissä olevat, tehdasvalmisteisena Suomeen maahantuodut, alustat sallittu. Tämä mahdollistaa mahdollisimman hyvän varaosien saatavuuden ja tukee tasapuolisuuden periaatetta kun kaikilla on mahdollisuus hankkia kisakalustonsa Suomesta. Lisäksi tämä antaa maahantuojille/kauppiaille taloudellisen mahdollisuuden olla mukana kehittämässä kilpailutoimintaa ja lajia.

SC10-2 mitat ROAR säännöistä.
SC10-4 maksimipaino rajoitettaneen. Odotamme tähän vielä lopullista setuppia nelkulle.

Maavaraa ei ehkä ole syytä rajoittaa mutta sen sijaan rajaisin korin minimikorkeuden radasta mitattuna ROAR sääntöjen mukaisesti. Tämä tekee katsastamisesta helppoa eikä rajoita liikaa alustan (mm. maavara) säätämistä. Kuitenkaan kukaan ei halua että kori ottaa ilmaa sisäänsä ajossa eli alusta tontissa ja kori korkealla menisi säännöissä läpi mutta sellaisella ajaminen ei toimi. Etumaskin alareunaa ei kuitenkaan voi jättää kovin alas hajottamatta koppaa nopeasti.
Tähän voi nyt kommentoida.

Renkaat
Molempiin luokkiin mielestäni riittää kun rengas määritellään täyttämään nämä ehdot; SC-tyypillinen vanne ja rengas jossa sisähalkaisija vähintään 20% suurempi kuin ulompi. Kuvio palkkimainen, katu-kuvio, sliksit sallittu. Umpikumiseos. Täyte vapaa.

Koppa
Mitat ja määritteet ROAR säännöistä. Lisäksi muu kuin kopan alkuperäinen materiaali ei saa näkyä ulkopuolelle. Esim. vahvisteet yms on jäätävä piiloon.

Moottori
SC10-2 moottori korkeintaan harjaton 8.5T tai 14T harjallinen.
SC10-4 moottori korkeintaan harjaton 6.5T tai 12T harjallinen.
Akku 2S 7.4V LiPo tai 8,4V 7-kennoinen NiMh.
Latauspussi pakollinen LiPo akkuja ladattaessa.

Toivon että luette kommenttinne ainakin kertaalleen ennen julkaisemista. Tämä vähentää keskustelun puuskittumista ja viilentää tunnelmaa sopivasti asialliselle tasolle.  :afro:

176
Kilpailijoiden kanava / Short Course -keskustelu
« : 10.01.10 - klo: 20.55 »
Lagaa...

177
Rupee täällä NIRC:issä oleen lauantain CORR-ajot ajettu.

Pääsi vanhakin koittamaan kalustoa ja kyllä muuten puras! Voin sanoa että tällaselle 17 sekunnin kaverille nämä laitteet todella sopii. Erittäin nautinnollista ajamista kunhan radalla on muutama muu saman luokan auto.

Täältä löytyy NIRC:in kierrosajat http://kill-o-zap.com/nirk-laps/.

178
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« : 09.01.10 - klo: 02.11 »
Ainakin Asson M8e mallissa on muovispurri. Se on huomattavasti hiljaisempi kuin teräksisellä varustettu.

179
Lainaus
4WD ROAR säännöt on käsittääkseni vielä työn alla koska noita autoja ei ole vielä ollut viivalla, tällaiseen käsitykseen jäin kun tavasin amerikanvoorumia.
Työn alla on juu eli meidän täytyy nyt tehdä oma versiomme siksi aikaa kunnes isot pojat saavat "virallisemmat" valmiiksi. Muokataan sitten sen mukaan mikä on tänne meille sopivinta.

180
SC10-4 luokkaan ei ole vielä julkaistu sääntöjä. Kuten ei 1/10-1/12 truggy open sääntöjäkään. Eli jatkanemme kyseisestä aiheesta sitten kun säännöt on julkaistu.

Joka tapauksessa moottorisääntöä täytyy viilata nelkkuja varten. Katsotaan mihin sääntökomitea viisaudessaan päätyy.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 18