Kirjoittaja Aihe: Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa  (Luettu 1717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa
« : 08.02.07 - klo: 08.59 »
Moro,

tuli väsättyä moisia kumpaankin autooni. Kysyisinkin, että missä vaiheessa näiden vehkeiden erot huomaa sitten?
Siis että jos ei oo moisia ollenkaan tai on kummatkin päät tuettuna.

Omien autojen rungoista tuli ainakin tosi jäpäkät.
Just joo.

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa
« Vastaus #1 : 08.02.07 - klo: 14.44 »
Eron huomaa sitten kun hyndäät kunnolla ja kytkinkello/spurri on edelleen ehjä. Joku hifistelijä vois sanoo että pito huononee.

Jäykkäristä on enemmän hyötyä etupäässä. Jotkut tykkää ajaa ilman takajäykkäriä mutta itse pidän sen mielellään kiinni varmuuden vuoksi.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa
« Vastaus #2 : 08.02.07 - klo: 15.47 »
Jäykkäristä on kylläkin enemmän hyötyä takapäässä, jos et usko, kokeile vääntää tunkoa käsin.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa
« Vastaus #3 : 08.02.07 - klo: 23.01 »
No mä aloin just eilisiltana pähkäilemään kummankin läjäni jäykkyyksiä ja totesin ettei tuu oikeesti tolleen hommasta mitään.

Kössiin tuli laitettuu etu- ja takakolmiotuennat ja Muugeniin tuliki sit tehtyy hieman omaa sovellusta, kummastakin loppu tasan just siihen se pohjalevyn joustaminen.
Eli tarkottaa et jousitusta voi sit hieman löysentää ja että itse alustasäädöillä on enemmän hallittua merkitystä ku aiemmin. Näin mä ainaki luulisin, ku soveltaa tätä tuolta täyskokosten vehkeiden maailmasta.
Just joo.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa
« Vastaus #4 : 09.02.07 - klo: 15.31 »
On kuitenkin hyvä huomata, että edes kaikki pro-jampat ei aja täysjäykällä autolla, se ei siis ole mikään final destination johon pyritään.

Esimerkiksi Thundertigerin alustassa oli kiskoprofiili keskellä, se oli niin jäykkä että tiimikuskit leikkas kiskoprofiilin irti, jotta alustaan sai fleksiä.

Niillä iskarin säädöillä et välttämättä saa samanlaista "anteeksiantavuutta" kuin hieman löysemmällä rungolla. Mutta niin, kokeilemallahan tuo selviää mikä omaan kintaaseen ja millekkin radalle istuu parhaiten.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa
« Vastaus #5 : 09.02.07 - klo: 16.59 »
Juu,

uskon täysin että oot oikeessa. Ehkäpä mä nyt vaan halusin itselleni lisää kestoa noille pohjalevyille, kun vanhoilla peleillä ajelee. Ja kuitenkin teki mieli kokeilla vaikutuksia.
Just joo.