Kasasin perjantai-iltana uuden CXL-mallin ja ajoin sillä viikonloppuna ensikierrokset.
Ajoin vain muutaman testiakullisen joten kerron nyt hieman uudesta mallista ja tulevana viikonloppuna ajettavien kisojen jälkeen tarkemmin ajamisesta ja käyttämistäni setupeista.
Yksi tärkeimmistä uudistuksista on uudet pukit joissa tukivarren kiinnityspisteet on 0.5mm alempana jolla on suuri vaikutus roll-centeriin. Uudessa mallissa on ilahduttavasti jo vakiona Soft Weave-materiaalista tehdyt pohjalevy ja pitkä ylädekki. Edellinen CX käyttäytyi lyhyellä dekillä siten että auto reagoi ohjausliikkeisiin aluksi aggressiivisesti, puski sitten hieman ja lähti taas kääntymään. Pitkällä dekillä käytös ei muutu mutkan aikana.
Toinen tärkeä uutuus on uudet kallistuksenvakaajat kiinnityksineen sisältäen uudet tukivarret joihin lisätty valetut pallot pallokupin kiinnitystä varten.
Huomion arvoinen on myös se että akkua pystyy siirtämään 11mm pituussuunnassa ja kun moottori on kiinni pannalla niin sitä voi siirtää akselinsuuntaisesti portaattomasti niin painonjakauman saa tosi hyvin balanssiin painavimpia komponentteja siirtämällä.
Ohjaus on myöskin uudistunut. Raidetankojen sisäpään pallokupit on lähempänä toisiaan kuin aiemmin jonka ansiosta ohjausvaste on rauhallisempi.
Kerron vielä hieman Camber-linkin kiinnityslevyistä. Kun vertailee eri kuskien käyttämiä levyjä ja niiden, tai pallopään alla, olevien prikkojen määrää niin kannattaa ottaa huomioon että auton mukana tulevassa levyssä (39mm, 3-uraa) ja optio-osana saatavassa neliuraisessa (37mm) camberlinkin kiinnitysreikä on pituussuunnassa hieman eri kohdissa. 3-uraisen levyn alle täytyy laittaa 0.5mm prikka enemmän jotta pallo on samalla korkeudella kuin 4-uraisessa.