Mikä on vikana: Kun laitan kaasun pohjaan moottori booaa? Voiko se olla ilmavuoro, vai onko säädöistä kiinni? Muuten auto toimii hyvin, alakierroksilla voi ajaa ihan hyvin. Autona siis Cen Magnum. Jos jollain on mitään hajua mistä voi kiikastaa niin auttakaa.
Jos kone käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta alkaa booaamaan painettaessa kaasu pohjaan on alapää liian laihalla.
Pääneula saattaa kuitenkin olla säädöissään, jolloin muutaman sekuntin (noin 1-3s) booailun jälkeen kone alkaa laulamaan ihan nätisti.
Jos yläneulakin on liian laihalla alkaa kone nopeasti sytyttää ennakolta. (Tämän tunnistaa semmoisesta kummallisesta käyntiäänestä tyhjäkäynnillä. Ikäänkuin jokaisen normaalin moottorin paukahduksen sijaan tulee kaksi peräkkäin.) Tosin ennen tätä pitäisi hetken kulkea ja lujaa, kunhan laite saadaan vaan vauhtiin.
Jos yläpää on liian rikkaalla ja alapää liian laihalla siirrytään hetken booauksen jälkeen rikkaalla röpöttelyyn. Tämä kuulostaa sinun ongelmalta. Alapäätä siis auki. Luultavasti joudut vääntämään myös tyhjäkäyntiruuvia. Tyhjäkäynti nimittäin putoaa.
Jotta homma ei olisi näin helppoa voi ongelma olla myös pillin, käyrän ja kytkimen yhdistelmässä. Jos pilli/käyrä setti on kovin lyhyt ei moottori oikein jaksa vääntää alhaalta. Joillakin koneilla tämä tuntuu ajossa ihan selkeänä pykälänä. Paikaltaan tai hitaasta vauhdista kiihdyttäessä pannu ottaa alkuun nihkeästi kierroksia. Jonkun tietyn kierrosluvun ylitettyään kone alkaakin nostaa ärhäkästi kierroksia. Todella ärsyttävää ajossa. Tähän auttaa pidempi käyrä tai myöhemmin nappaava kytkin.