Ei SC-sarjat ole enää aloittelija sarjoja.
Samat naamat siellä on pyörinyt monta vuotta ja alottelijoita ei ole saatu mukaan. Päinvastoin varsinkin 2wd tuntuu kuihtuvan kokoajan pienemmäksi.
Nelkkutuupit mahdollistaisi sen että että takavetoon saataisiin muutama lisäkuski viivalle.
Mä oon aloittelija , ekan kisan ajoin viime kesäkuussa ja koko harrastuksen alotin tasan vuosi sitten. Eli lasken itteni alottelijaks kyllä edelleen.
Jep, kirjoitin ehkä vähän huonosti pointtini.
En siis tarkoittanut että SC-sarjoissa ei olisi aloittelijoita ollenkaan. Tottakai on, niin on muissakin sarjoissa.
Ennemmin tarkoitin että SC-sarjoista on kadonnut se henki ja fiilis jolla siihen aikanaan, n.5v sitten, alottelijoita ohjattiin.
Toki sarjat on vielä lisenssittömiä ja suht helposti lähestyttäviä.
Ehkä pitäis keskittyä ennemminkin siihen että miten tuota fiilistä saadaan palautettua kun siihen että onko jokin juttu kielletty vai ei.
Kilpasarjaa on toki vaikea järjestää ilman kilpailua ja kilpa-henkisyyttä... Ehkä sitten jokin tuning-luokka tai sitten toisinpäin stock-luokka olisi paikallaan.
Ite ajoin WJ:ssä yhen talven S2-10 luokan eli takavetokrossari stokki luokan joka oli muistaakseni silloin 17,5T koneella ja tais olla vapaa rengas (WJ:ssä normaalisti minipin/spike). Siellä oli vähäisestä osannottaja määrästään huolimatta mahtavia vääntöjä finaaleissa ja ajaminen oli todella hauskaa. Silloin oppi myös paljon ajamisesta, vaikka sitä ei kyllä uskoskaan kun kattoo mun menoo radalla.
Eli olisko mitään ideaa lähteä kehittämään StockSC luokkaa? Toisiko se mitään lisää RC:hen tai SC:hen? Saisiko siitä hyvän alottelija luokan ja tiukempi, enempi kilpamielinen vääntö sitten mod. luokissa?
SC sarja säännöt on alusta asti ollu hyvinkin tulkinnan varaisia ja kuskit ajo herrasmiessäännöillä eikä tarkkoihin sääntöihin ollut tarvetta
Tuo on se joka aikanaan sai minut SC sarjaa kiertämään ja koukutti harrastukseen.