Kirjoittaja Aihe: CEN Racing kisamenestys  (Luettu 2182 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Icebreak

  • Tulokas
    • Profiili
CEN Racing kisamenestys
« : 07.11.07 - klo: 10.45 »
Onko tuo CEN niin hyvä auto kuin noin tuloksen antaa ymmärtää?
Lueskelin tuolta www.cenracing.fi sivuilta että tuo Arto Heinonen on voittanut monet kisat täällä Suomessa CEN Matrix autoilla ja samoiten ovat tuolla rapakon takana pärjänneet CEN-autoilla hyvin.

Olen itsekki miettinyt josko laittais CEN Matrix tai Matrix Arena auton.
Kumpaa suosittelette, kun mulla ei ole kun 5 vuotta kokemusta pihasudittelusta?

Arskka

Poissa akkuj

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN Racing kisamenestys
« Vastaus #1 : 07.11.07 - klo: 11.28 »
Itselläni on kokemusta CEN Racing Magnum 3.0 autosta

Olen ajanut autolla noin 10 gallonaa coolpower 5%-15% helimix poltoaineella.
(ei ehkä "oikein" polttoaine nitroautoon) (tuli kyllä kokeiltua montaa muutakin)

Auto on toiminut lähes ongelmitta, alussa oli pientä lämpenemistä moottorissa, mutta parilla kannetiivisteellä se hoitui, sitten laitoin viriosina saatavan korkeapainekanen autoon joka on kooltaan suurempi kuin vakio kansi ja enemän jäähdytys pinta-alaa. ja taas lisää kannetiivisteitä :) .

Vääntö parani mukavasti, vaihteiston vaihtokohdan säädin tosi ylös että kakkonen menee vasta ihan huippukierroksillä päälle.

Itse ajoin enimmäkseen talvella, ns pihasuttausta naapureiden kiusaksi, hyppimistä lumipenkoista ja driftingiä.

Magnum on jättnyt positiivisen kuvan itsestään ainakin minulle, hyvä moottori ei ehkä niin kireä kun kisamotit mutta hyvä tyhjäkäynti ja helppo käynnistää.

loppukesästä tuli tuo auto myytyä pois, ja ehkä joku uus talvipolttis tilalle

CEN Racing GST 7,7 oon miettinyt ei tarvis aina kolata pihaa et pääsee ajaan.

ai niin, enkä epäile ettei nuot kilpamallitkaan olis hyviä, tosin niistä ei o omakohtasta kokemusta vielä.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Racing kisamenestys
« Vastaus #2 : 07.11.07 - klo: 11.34 »
Cen Matrix eli Buggyä suosittelen autona hyvä ja kisoja on. Kun taas Cen Matrix arena on Truggy mikä on kyllä autona hyvä mutta kisoja aika paljon vähemmän. Tietysti jos jatkaa pihasudittelua niin silloin varmaan ratkaisee lähinnä omat ajopaikat kumpi parempi.
Itse ajoin ensimmäisen koko kisakauden ja olen kyllä tyytyväinen Cenin Buggyyn tuloksetkin oli mielestäni aloituskaudelle loistavat, Trukki kisoja oli niin vähän että sen takia myin Arenan pois, vaikka auto hyvä onkin.
Multi surfase on hanurista

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Racing kisamenestys
« Vastaus #3 : 07.11.07 - klo: 11.43 »
Vastaan koska muutkin ovat vastanneet, vaikka en välttämättä haluaisi mainostaa täällä sen kummemmin.
Erinomainen auto. Kestää todella hyvin, itse ja Ludbergin Tomi olemme siitä mm. Lavangon radalla Arton lisäksi hyviä esimerkkejä.
Itse ajoin buggylla Hobao Cupissa kahdenkympin joukkoon buggylla noin seitsemästäkymmenestä. Yhtään kisaa en keskeyttänyt, tosin ekan kisan ajoin pelkästään truggya. Truggylla olin sijalla 7.
Siten voin lämpimästi suositella. Kokemusta sitä ennen mm. Kyoshosta parilta kaudelta.
Osta ARR tai FT malli. Silloin saat itse valita sähköt ja padan.
FT malliin suosittelen CNC iskaritorneja. Muuta CNC alumiinia ei kauheesti kaipaa, itsekin ajan suurimmaksi osaksi ihan vakio muovi- ja hiilikuituosilla.
ps. MM Warm-Upissa 2 CENiä ajoi A-finaaliin. Se on todella hienosti.
« Viimeksi muokattu: 07.11.07 - klo: 11.49 kirjoittanut Mika R »

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Racing kisamenestys
« Vastaus #4 : 07.11.07 - klo: 12.26 »
Mulla oli tuollanen Cen Sport MG10, ihan kiva auto mutta moottorin lämpenemisen kanssa oli ongelmia kunnes syy löytyi, takalevy oli tärissyt irti. Muuten kesti sen mitä ajoin, vajaa gallona, oikein hyvin. Kiihtyi vihaisesti mutta huippunopeutta jäin kaipaamaan.
Nyt ostin alkuviikosta tuon Matrix arenan, on ihan eri maata kuin MG10, tosi ketterä ja nopea kampe. Kisoihin tuskin tulen osallistumaan, täältä Oulusta kun on niin pitkä matka sinne etelään, eikä taidot edes riittäisi.
Pitänee ostella viripalikkaa autoon tässä talven mittaan, vähän bling blingiä meinaan. :)
Tuota Arenaa voi kyllä suositella ihan lämpimästi, varsinkin nyt kun siihen on se moottori muuttunut SH:ksi, tehoa on liiaksi asti näin huonolle kuskille, ei meinaa auto pysyä lapasessa, tulispa äkkiä lumet niin ei tarvis sotkea hienoa pirssiä..
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Icebreak

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN Racing kisamenestys
« Vastaus #5 : 08.11.07 - klo: 12.38 »
Kiitoksia paljon vastauksista!

Hyvän kun tuntuu löytyvän kavereita jotka tietävät mistä puhuvat ja ovat itsekkin ajaneet kilpaa CEN-autoilla.

Nyt harkitsen kaikkein eniten CEN Matrix Arenaa, se vois olla mun käyttöön hyvä, kun sillä voi ilmeisesti vetää hiukan huonommassakin maastossa ja sitten se ei ilmeisesti kaadu helposti ??

Mite se RTR vakio mosa, riittääkö siinä potkua ja toimiiko se hyvin ?

--Arska--

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: CEN Racing kisamenestys
« Vastaus #6 : 09.11.07 - klo: 14.58 »
Asiani ei (toivottavasti) liitä varsinaisesti aiheeseen, mutta huomasitteko kilpailevalta palstalta lukitun keskustelun. Sinne oli ilmeisesti ilmaantunut uusia nimimerkkejä jotka olivat hehkuttaneet ja linkittäneet erään nimeltämainitsemattoman liikkeen sivuille linkkejä näihin Cen-autoihin liittyen. Modet oli tutkineet asiaa tarkemmin ja löytäneet yhteyden näiden "mainosten" ja tuon nimeltä mainitsemattoman liikkeen kanssa. Olen itsekin huomannut tällä palstalla samaa, muutama uusi jäsen on harrastanut pontevasti samantapaista täälläkin, polttiskeskusteluissa. En nyt tarkoita, että tämä liittyisi siihen, tuli vain mieleen...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Mikkis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN Racing kisamenestys
« Vastaus #7 : 09.11.07 - klo: 15.06 »
Huomasin myös tuon kirjoituksen naapurifoorumilla ja kyseisen nimimerkin uuden topikin poistamisen jälkeen. Pakkohan siihen oli kirjoittaa jotain diibadaabaa vastaukseksi ihan vaan siksi, että topikki pysyy pinnalla.  :evil:

Ei siksi että olisi erityistä tarvetta hehkuttaa tiettyä merkkiä tai tiettyä kauppaa, mutta syö tollainen että poistellaan topikkeja sillä perusteella että aihe tai postaaja ei miellytä. Oma vaatimaton mielipiteeni on että kunhan ei yritetä loukata / vahingoittaa ketään ja postaukset pysyvät edes vähän asialinjalla, niin tuollainen sensurointi on ärsyttävää.

Ps. Oman Cenini ostin käytettynä, enkä ole tähän mennessä koskaan edes asioinut siinä liikkeessä...
CEN-Racing CT-5S
Tamiya Mini M03 Kyosho Pureten Alpha Ep III

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Racing kisamenestys
« Vastaus #8 : 09.11.07 - klo: 15.42 »
No, toivottovasti nämä vastaukset palvelevat jotenkin kysyjän alkuperäistä tarvetta eikä näytä kaikkien mielestä vaan yksinkertaiselta "tuotepromootiolta"... tosiasia on että sen verran ylpeyttä minullakin on tässä hommassa että millään pas*kalla autolla en suostuisi ajamaan sijoituksista enkä kehumaan sellasta.

Ostin CENin about ekana tässä maassa ns. kisaajista, ennen kuin sitä Matrixia jälleenmyytiinkään Suomessa, niitä taisi olla yksi ennen sitä mutta se kaveri ei kisannut silloin vielä.
Vähän niinku koemielessä eikä vaihtaa ole tarvinnut eikä ole näköpiirissäkään.

Nyt tullee uusi versio, ei mitään mullistavaa mutta paranneltu Race -versio. Saa nähdä siirrynkö sitten siihen.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Racing kisamenestys
« Vastaus #9 : 09.11.07 - klo: 20.06 »
.. mutta tämä aihe on kyllä vähän väärässä paikassa, vois siirtää tuonne CEN Matrixin topikkiin polttispuolelle! jos vaan joku jaksaa