Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sanppa75

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
61
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.01.10 - klo: 19.41 »
Morot taas.

Sen vuoksi meinasin noita bajan renkaita e-revoon koska näyttivät matalaprofiilisemmilta kuin esim. 3,2tuuman vannekoon renkaat. Siis se tietäisi vähemmän balloontumista. Bajaanhan saa mm. badlands renkaitakin.

62
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.01.10 - klo: 16.58 »
Morot!!

Käykö hpi:n bajaan tarkoitetut vanteen kiinnityskohdat(siis vanteet) karvattoman E-revon 17mm heksoihin? Jos ei niin lienekköhän muunnossarjoja miten saatavilla? Kiitokset!

-Sami

63
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 11.12.09 - klo: 00.31 »
Kokeileppa yleismittarilla akkujen jännitteet.
Kyllä sen pitäis ainakin inahtaa niillä, ja kalibrointi pitäisi ainakin onnistua sikäli mikäli jännitettä löytyy akuista.

Juu, niinhän se oli että nimhit oli tyhjät. Wanha nimhilaturini julistettaneen sököksi.
Lipoilla pelasi kuten kuuluu.  :afro:

Tällasilla lipoilla ajelen:

2 x nämä: http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34869

ja 2 x nämä: http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34870



Mutta, niinkun monesti sanottua, kierrätykseen ne nimhit..  :roll:

Ja ketut, eiku nimhit ammutaan kiertoradalle piippaamaan sputnikin kanssa kilipaa... :evil:

64
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 10.12.09 - klo: 00.51 »
Morot,

nyt olisi oma harjaton e-revo kotiutunut kuopioon. Kysymys,
omasta mielestäni latasin nihmit täyteen, ja kun koklasin kaaraa
eka kerran---> ei inahdustakaan. Epäilen nihmien varaustilaa
liian alhaiseksi. Käytössäni oleva nihm-Laturi on nimittäin uskomattoman huono.

Onko mahdollista että mikäli nihmit ovat tarpeeksi tyhjät,
mmm -kombo ei lähde päälle ollenkaan...? Siis ei mitään valoja tai
piippauksia tai sellaista... Kuollu kun kivi. AUTTAKKEE!! :sad:


65
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.12.09 - klo: 20.21 »





Perskuta, mitkä vanteet tässä kuvan revossa on? :huh: Badlandsit näyttäs olevan renkaina. TAHTOO tollaset vanteet!!  :laugh:  Mistä noita voisi saada??

66
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 01.12.09 - klo: 12.00 »
Ainiin, ja jos te Kuopiolaiset/lähialuelaiset haluatte asiasta tarkempaa infoa niin eikun yv:tä tulemaan. Tai soittakaa jos on mun nro. Put!

67
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 01.12.09 - klo: 11.59 »

No niin, nyt on sitten tehty viralliset diplomaattiset tunnustelut Kuopion Urheiluautoilijoiden suuntaan, ja alkaisi varovaisesti näyttää siltä että UA:n rc-jaos on enää ajan kysymys!  :smiley:

Ilmoittelen asiasta vaikka myös poksudosin foorumilla(mahottoman hianolla sellaisella :afro:) kun asia etenee. Onnea Kuopio!  :grin: :tongue:

68
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 29.11.09 - klo: 15.04 »
Oletteko saaneet mitenkään vakiodiffejä kestämään microissanne? Tuntuvat olevan jonkainlainen sulake osa...mulla taitaa olla neljäs diffi menossa. Moottorina losin oma harjallinen virikone joka on tarkoitettu nimenoman noihin microihin...mutta eikö ton diffin pitäisi kumminkin sen verran kestää.

69
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 26.11.09 - klo: 17.11 »
Lauantaina voisi testata puoliltapäivin uutta käytettyä e-revoa ruduksella. Lähetkö Sami kyytiin vai onko auto jo ostettu?

Olen duunissa.  :angry:

Toivottavasti suojelupoliisi tulee ja vie teidät ja autonne siperiaan.  :angry:   :grin:

Eikun hyviä kiesejä vaan!! Soitanko mää sinne urheiluautoilijoiden puheenjohtajalle kun toi Kari kysäs et jos voisin ottaa asiaa hoitaakseni tai jotain...vai onko muita halukkaita?

70
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 26.11.09 - klo: 17.06 »
Morot vaan, tällaaset akut tuli tilattua autoon:

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34633

Onko kokemuksia ja mitäpä luulette/tiedätte, riittääkö amppeerit isolle karvattomalle e-revolle?

Eikö se kannattaisi kysyä ENNEN kuin ostaa :huh: Eiköhän tuo akku kestä mutta itse ajan 5000mAh 3S 30C akuilla tosiaan kun kiinanpojat niitä toimittaa sopivan kokoisena.

Eikä se nopari vaadi mitään virtaa mistään, vaan moottori ottaa virtaa noparin läpi akuista. Jos ei nopari kestä sitä virtaa niin se käryää ja jos akkujen virranantokyky ei riitä niin ne sulaa, paukkuu, pullistuu tms ikävää.


Ai niinkö...?  :huh:    :tongue: :wink:

Noh, ajattelimpahan kysyä täältäkin mielipidettä kun sellaisen toisaalta jo ennen ostopäätöstä sain. :smiley:

Eikun vastaamaan rohkeasti vaan. Ainiin, ja kiitos vastauksesta vaizki.  :smiley:

71
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 26.11.09 - klo: 16.18 »
Muutes, kun puhutaan paljon noiden lipoakkujen vaatimuksista siten, että pitää olla tarpeeksi virranantokykyä jotta nopari kestää. Niin mites, onko sama homma Nimh akuilla? Arvelisi kuitenkin äkkisiltään että nimhien virrananto ei ole lähellekään lipojen veroinen.... :huh:

72
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 26.11.09 - klo: 16.16 »
Morot vaan, tällaaset akut tuli tilattua autoon:

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34633

Onko kokemuksia ja mitäpä luulette/tiedätte, riittääkö amppeerit isolle karvattomalle e-revolle?

73
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 23.11.09 - klo: 13.35 »
Varmaan tuossa radan valkoisessa kyltissä kielletään kaikki hauskanpito kuten rc-autoilu radalla :smiley:


Eikun asia on juuri nimenomaan näin.  :smiley:

Rata on AINOASTAAN bmx-käytössä ja muistaakseni vain paikalliseen pyöräklubiin kuuluville. Kävin tuossa kesällä lukemassa ton kyltin. :grin:

74
Harjaton on tosiaan hyvä vaihtoehto mikäli yhtään kulkuja ja huoltovapautta kaipaa. Mikäli taas budjetti ei anna periksi, se on toinen asia.

Ja kukaan ei kiellä ajamasta nimh akuilla, ja vaikkapa ns. noparista valittavalla "training modella" mikäli lipojen kanssa ajeleminen aluksi hirvittää.

Noh, ostitpa harjallisen tai karvattoman, niin hyvän auton saat!  :afro:

75
Minä kyllä ymmärsin kysyjän tarkoittavan ihan 1/8-kokoista harjatonta E-Revoa (Traxxasin mielestä 1/10 kokoinen) ja kertoi vaan kokemuksistaan pienemmällä E-Revolla.

Juuri nuin tarkoitin.  :afro:

76
Elikkäs, olen nyt kahden vaiheilla kummanko auton tilaan isoksi monsteriksini. Toivoisin kanssa harrastajilta kokemuksia ja kommentteja molempien autojen hyvistä ja huonoista puolista ilman että tarvitsisi kahlata molempien autojen viestiketjuja kokonaan läpi... :wink:

Hiukan olen viideoiden ja 1/16 vxl revo kokemusten perusteella kallistumassa e-revoon, mutta päätös ja tilaus on vielä tekemättä.

Ajaminen tulisi olemaan pääasiallisesti "pihasudittelua", mutta tarkoitus olisi istuttaa autoa ensi kesänä radallekin...ihan vaan kokeilumielessä.

-S 

77
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 07.11.09 - klo: 13.00 »

Voi pylly soikoon, nyt ne on siellä porukalla pännäilemässä kuopalla suu messingillä ja ite kökin täällä kotona!"!&#¤&!¤#%&! :angry: :angry:

Veetuttaa kun pientä oravaa jolla on jäinen käpy, muttei hampaita.

En usko että on etes hauskaa...  :angry:     :wink: :grin:

78
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 06.11.09 - klo: 20.54 »

Hätä hätä hätä hätä!!   :shocked:

Savage saattais olla huomiseksi jopa ajokunnossa, mutta ah ja voi. Rotostarttia en löydä sitten mistään. Olisiko jolla kulla paikalle tulevalla sellaista ottaa mukaan?

-Sami

79
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 06.11.09 - klo: 17.02 »
Moroo, nytten pitäisi siivota tallista hobaon hyper 7 poes...

pariin vuoteen ei oo tullut enää harrasteltua joten ei ole mitään hajua hinnoista millä nämä menevät.

varaosaa jonkun verran, sähköt ja ossin motti

terv:MikaS

Osta se mun savage.... Saat hyvän auton kohtuu hinnalla.  Kattotaan, jos tervehdyn huomiseksi niin voisi tulla mennä rudukselle savagea kengittämään!  :grin:

80
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 02.11.09 - klo: 23.34 »
Keskiviikkona en pääse tulemaan. Saatamme ehkä hamietin kanssa käydä huomenna kuitenkin hurjastelemassa.

Viikonloput käypi mulle parhaiten.

Ok, harmi. Karitapanin kanssa siis ainakin keskiviikkona menemme mikäli ei muita halukkaita mukaan ilmaannu. Mites, olisikos kyytiä puijonlaaksosta ajopaikalle ja takaisin mikäli innostuisin lähtemään huomennakin messiin?

-Sami

81
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat, HUOMIO!
« : 02.11.09 - klo: 21.12 »

Huomiota huomiota hoo!!!!


Huominen ajelureissu on siirretty keskiviikolle samaan kellonaikaan ja paikkaan! Huominen ajopaikalle kyyditsijä joutui perumaan reissun menetettyään kulkuneuvonsa käytöoikeuden kyseiselle ajankohdalle. :grin:

Siis mennään kyllä ajelemaan, mutta keskiviikkona. Pitkämatkalaiset, perunut taho esittää mitä vilpittömimmät pahoittelunsa. Mutta tällaistahan tämä elämä joskus on. Siis keskiviikkoon!!! Rän rän!

-Sami

82
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 01.11.09 - klo: 22.53 »

Huom Huom HUOM!!!
No niin, nyt sitten kaikki kuopiolaiset(ja lähialuelaiset =) )kynnelle kykenevät ränräääännäilemään autoilla samalle ruduksen montulle missä karitapani ja poksudos kävivät lauantaina revittelemässä. Ja tämä tapahtuisi tiistaina 3.11 noin klo:15.30. Tällä hetkellä varmoja tulijoita on minä ja karitapani. Tervetuloa mukaan. Samalla voisi siinä ajelun lomassa löpistä jotakin alustavaa suunnitteilla olevasta rc-klubista ja rälläysradasta.

-Sami

84

Olisiko jollain jotain hyviä vinkkejä kattoilun estämiseksi, jäykemmät jouset tulee sitten kun Sabe niitä saa. Iskareiden ulos liikettä meinasin rajoittaa jos mahdollista.
Onko jossain myynnissä niiden punaisten varsien tilalle varsia joita pystyisi säätämään? Pyöränkulmiin taitaa Traxxasella olla säädettävät varret, mutta ne toiset varret mitkä tulee iskareihin, että saisi maavaraa muutettua niillä.

Tässä jotakin:

http://www.youtube.com/watch?v=Ptk9JgI3wbk

Muuten, mites auto toimi matolla ulosjouston rajoituksen jälkeen?

85
No ok, kyllähän sitä ymmärtää että omasta autostaan haluaa tehdä aina mahdollisimman nopsan, olivatpa vallitsevat ajo-olosuhteet sitten millaiset tahansa. Mutta tarvitseeko mini mittakaavaisen monster truckin mennä sisällämatollafoameilla kuin raiteilla...?  :wink:

Mielestäni ei tarvitse.  :grin:

Kallistuksen vakaimet. Joko viripalikat, jos sellaisia on mualimalla olemassa, tai sitten tekee itse(tai teetättää jollakin toisella mikäli ite ei ossaa). Tai sitten modaa joistakin toisista vastaavista.  :afro:

86
Morjensta olen uusi tällä foorumilla ja noin 5 vuoden tauon jälkeen taas alottamassa harrastusta. Olis pari kysymystä koskien tota mini slashia, vastaukset varmaan löytyis jostain välistä tätä topikkia ja koitin ettiäkkin muttei omaan silmään osunut  :smiley:
eli osaako joku kertoa ton harjallisen mallin huipuista mitään? siis onko laiska vai todella laiska menemään verrattuna harjattomaan malliin? ja sitten vielä kun tohon harjattomaan versioon näyttäs ainakin saavan vakio kunnossa jo 2 akkua, niin koskeeko sama myös tota harjallista mallia? toivottavasti ymmärsitte,
eikä kukaan ota hirveesti herneitä nokkiinsa jos näitä asioita on kysytty jo  :undecided:

Hatusta vetäen, noin likipitäen:

Harjallisen huiput akusta riippuen noin 25-35km/h. Se ei ole mielestäni laiska noin pienelle autolle.

Harjallisessakin on samanlaiset akkukotelot auton molemmin puolin, mutta uskaltaisimpa väittää että kyseisen mallin kohdalla vain akkujen rinnakytkentä on vaihtoehtona. Siis harjallista autoa ei voi ajaa sarjassa 14,4 voltilla moottorin tai noparin rikkoontumatta. Ja rinnan kytkettynähän ainoastaan akkujen kapasiteetti ynnätään jännitteen pysyessä 7,2 voltissa. 
 

87
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.10.09 - klo: 12.45 »
En oikein ymmärrä tätä Traxxasin koheltamista tämän Slashin kanssa. Ensin julkaisivat Stampeden/Rustlerin tekniikkaan pohjautuvan takavetoisena ja samaan aikaan polttisversion nelivetoisena Revon tekniikalla Slayerin nimellä. Pienemmän 1/16-kokoisen Slashin julkaisivat saman kokoisen Revon tekniikkaan perustuvana nelivetoisena sähkölaitoksena ja nyt sitten alkuperäisessä koossa nelivetoisen täysin uuteen tekniikkaan perustuen. Sama auto eli kokoisina ja eri voimanlähteillä on nyt siis kahdella nimellä ja kolmeen/neljään eri tekniikkaan perustuvana, yhteistä vain samannäköinen kori.


+1

88
Mutta huomasin että mitä enemmän vauhtia otti, sitä ärhäkämmiksi jarrut tuli, ja pitoa näytti olevan kun keulaakin nosti. Silti pienessä nopeudessa aivan onnettomat jarrut, kun on tottunut siihen että menee melkein lukkoon.

Noh, itse olen ajellut sisälläkin enkä ole törmännyt vielä kunnolla yhteeenkään tuolinjalkaan... :grin:  No ok, oon pikkusen törmänny. Mut ihan ok noi jarrut mielestäni toimii. Ottaen huomioon että lukkojarrutus on selkeästi tehokkain tapa jarruttaa vain todella rankalla pidolla; siis esim. asfaltilla tai matolla. Kaipa se lie kuitenkin tottumiskysymys, toi vekslipikkurevo on mulle eka harjaton auto, ja aiempia jarrutuskokemuksia ei ole kuin basic harjallisilla varustetuista biileistä.

Tuo on kyllä aivan totta, että jarru teho kasvaa vauhdin kasvaessa. Mikä on taas mielestäni erinomainen asia. Sitä paitsi mihin ihmeeseen niitä jarruja edes tarvitaan hitaassa vauhdissa...??? :huh:    :wink:

Millaisilla akkuseteillä muuten ajelet Jabe? Itselläni on sekä 2 että 3s lipot.

89
Minislässissä on myös sama "piirre", että jarrut on aika miedot ainakin märällä asvaltilla. Kokeiltu myös kalibroimalla noppa uusiksi.

Hmm...ainakin märällä asvaltilla....? :huh:

Eli onks vekslipikku-ee-revossa jotkut ihmeen abs jarrut...?? Pyrkivät olemaan lukkiutumatta... :grin: Sehän selittäisi osaltaan tuon jarruvoiman puutteen...eli se olisi vain pidon puutetta.

Noh, asiaan. Sainkin tästä inspiksen ja aion toteuttaa jarrutus kokeet mini e-revolla sekä vakio renkailla että nyt kiinni olevilla hongnoreilla. Myös prolinen hole shotit löytyy, mutta ovat vielä vanteita vaille. Voisi koklata sekä nimhillä, että 2s ja 3s lipoilla.

90
Sitten kysymys VXL setin omistajille? Onko tuo jarru tosiaan noin tehoton... noita jarruja voisi verrata siihen kun koittaa jarruttaa laittamalla jalkaa maahan polkupyörällä.

Tehoton jarru...hmmm.... :huh:

Itselläni ainakin meinaa asfaltilla mennä etukautta ympäri mikäli jarruttaa liian ronskilla sormella. On muutaman kerran mennytkin. Joten mielestäni auton jarruteho vakiosähköillä on aivan riittävä. Joku alan lehti, olisiko ollut xtreme rc-car magazine testasi autoa ja totesi jarrut 9:n arvoisiksi...se on tietysti vain heidän mielipiteensä, mutta kaipa se jotakin suuntaa antanee. Millä asetuksilla jarrutusta testasit? Sport, training vaiko race modella...sillä ei pitäisi olla merkitystä jarrutehon kannalta, mutta suosittelisin testaamaan kuitenkin kaikilla moodeilla erikseen. Koklaas jarruttaa jossakin missä on varmasti kunnolla pitoa.... :wink:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8