Kirjoittaja Aihe: Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä  (Luettu 1740 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« : 21.10.03 - klo: 20.05 »
Tulevana Impulse kisaajana ajattelin laittaa tänne keskusteluaiheen kyseisen auton omistajille.

Tarkoituksena olisi keskustella:
 -Auton ja moottorin säädöistä
 -Soveltuvuudesta radoille
 -Moottorivalinnasta
 -Yleisiä vinkkejä aloittelijoille ja kokeneemmillekin
 -Korjaus ja huolto

Siis tämä koskee vanhempaa versiota ja uudempaa Pro versiota.

Ja keskustelun sujuvuudesta voisi mainita hyvän suomen kielen ja ei Off-Topicia, ainakaan kovasti.

Kiitän
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Castrol

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #1 : 22.10.03 - klo: 23.47 »
Missäs noita myydään uutena?
Serpent Excel
CMB EVO 2 LS Sanwa

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #2 : 23.10.03 - klo: 00.23 »
Dantom Oy Tampereelta niitä myy ja antaa hyviä neuvoja tarpeentullen.

Mika R

  • Vieras
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #3 : 23.10.03 - klo: 10.57 »
Serpent on kova nimi ja autot laadukkaita, mutta varaosat maksaa ihan sikana. Ja autot ei taida olla ihan aloittelijoille, haastavia säätää jne. Korjatkaa jos olen väärässä..

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #4 : 23.10.03 - klo: 19.33 »
Nojaa, jos käytettynä ostelee niin kyllä se halpaa on :)! Poox2:selta ostin käytettynä kahellasaallaviielläkympillä niin eipä ainakaan ensikokemukset ole kovin kalliita...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #5 : 23.10.03 - klo: 20.45 »
Tais Mika tarkoittaa varaosien hintaa, joita harvemmin käytettynä ostetaan. Katselin tuossa erään kilpailevan merkin hinnastoa eikä ne hinnat nopeesti katsoen mitään erityisen halpoja ollut Serpentin hintoihin nähden.
Jos tässä yhden vinkinkin antaisi tuoreille impulse omistajille-> Laittaa etuakseliksi jäykän akselin diffin tai yksuuntasen tilalle niin autolla on sen jälkeen helppo jarruttaa kurviin tultaessa hyvin myöhään kun ei ole niin suurta pyörähtämisen vaaraa kun neljä pyörää jarruttaa. Ja toki neljä pyörää jarruttaa tehokkaammin :shock:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #6 : 23.10.03 - klo: 23.21 »
jep, ei ne serpentin hinnat oo sen kummempia kuin muillakaan merkeillä. itse auton hankinta on sitten vähän hinnakkaampi.

ja, tosiaan eteen solid-akseli jos haluaa rauhallisesti käyttäytyvän auton.
---

Mika R

  • Vieras
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #7 : 24.10.03 - klo: 10.29 »
Lainaus käyttäjältä: "jtp"
Tais Mika tarkoittaa varaosien hintaa, joita harvemmin käytettynä ostetaan. Katselin tuossa erään kilpailevan merkin hinnastoa eikä ne hinnat nopeesti katsoen mitään erityisen halpoja ollut Serpentin hintoihin nähden.


joo, varaosia tarkoitin. Tällasen käsityksen olin saanut, mutta kuten sanoin korjatkaa jos olen väärässä. Meinasin lisätä edelliseen sitä kirjottaessani että eivät ne osien hinnat varmaan Kyoshoa kalliimpia ole, mutta tuntuu että esim Asson ja HPI:n osat vähän edullisempia. Voi olla että Serpentin hinnat ovat kovia vain ameeriikassa kun auto tulee Hollannista. Meillä suomessa kaikki on tasaisen kallista.

Tietty on sellanen juttu että huippuautoon pitää sitten niinkuin vähän pakolla ostaa huippu moottori, kallis pilli jne, ei sitä voi millä sportti pullstartilla ajella ja jollain kahden markan pillillä jne. Sitten päälle boxit sun muut ja kunnon renkaat että pysyy vauhdissa radalla. Kyllä siinä sitten äkkiä hintaa tulee "keskiverto" autoa enemmän helposti. Mutta onahn se sitten nautinto ajaa kun auto on iskussa ja osat laadukkaita.

Jarkko, onko sulla siis Serpent ens kaudeksi? Mikä malli, Impulse 4wd? katos, katos  :D Ja NovaMega kone? Jos ei oo kunnon konetta, niin olis NovaRossi kaupan.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #8 : 24.10.03 - klo: 13.18 »
Mika, joo jenkeissä tuntuu olevan Serpentin osat ja autot aivan sairaan kalliita. Ja toki Asso, Yokomo, HPI ihan ilmaisia :)

Harkitsin sitä sun konetta treenikoneeksi ja harkitsen edelleenkin, mutta katellaan nyt vielä.. siinä on se ongelma, kun se on "turbo"kone niin ei mee ihan sääntöihin

Ja autosta vielä, että enskesän merkki on vähän auki, mutta voi olla että samanlaisella jatkan niin ei tartte opetella uutta autoa heheh 8)
---

Mika R

  • Vieras
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #9 : 24.10.03 - klo: 13.23 »
Totta. Jos kisata meinaat niin sitten ei sovi. Mutta koeajaa saat ens kesänä jos vielä homma kiinnostaa; olettaen että sen saa autoosi sitten kiinni siinä paikan päällä. Olen miettinyt tuota tohon tulevaan HPI:hin kyllä, mutta taidan pysyä vakio pullstartissa ettei tarvitse ostaa toista boxia ym, eikä se auto kuitenkaan kestä tän NovaRossin tehoja.. Nyt menee vähän Serpent topicista ohi, sorry.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #10 : 24.10.03 - klo: 14.12 »
Autossa tulee valmiina pilli, motti ja kaikki mahdollinen aloittelijalle, paitsi servot, vastari ja radiot. Ja lisävarusteitakin on ihan mukavasti...

En usko, että tulee kalliimmaksi kuin mikän muukaan. Katselin eilen eurooppalaisia hintoja ja olivat ne ihan kohtuuhintaisia.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #11 : 26.10.03 - klo: 03.53 »
Tulipa mieleen pari lisavinkkiä. Kannattaa hommata varalle etuhihna ja se muoviratas keskipukkiin etenkin jos käyttää sitä jäykkää etuakselia. Niitä etuhihnoja on olemassa myös 4mm leveänä mikä pitäisi olla kestävämpi, mutta vie tietysti hitusen voimaa enemmän jota tosin ei taida huomata kuin parhaat pro kuskit. Taka hihnaksi suosittelen ja myös itse käytän impactin takahihnaa. Niitä en ole saannut vielä yhtään rikki.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Serpent Impulse keskustelua ja vinkkejä
« Vastaus #12 : 26.10.03 - klo: 11.58 »
Täytyy nyt katsoa kun ei ole vielä autoa nähnyt "livenä". Kaveri kävi eilen hakemassa isänsä kanssa sen auton turusta, mutta nyt ei päässyt tänään tulemaan...

Ehkä ensi viikonloppuna osaan kertoa vähän paremmin auton varustelutasosta...

Täytyy ottaa vinkistä vaari ja alkaa ostella noita tarvittavia osia jos tarvetta tulee...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!