Kirjoittaja Aihe: O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin  (Luettu 16832 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« : 12.02.05 - klo: 11.10 »
Towerista saa tämän kuun lopun paikkeilla taas Ossin 4-tahtia, uusittua FS-26-SC II mallia. Eihän näitä juuri suomessa näe mutta esim. K VoneS:ään saa nelarikonversiota (aiemminhan vastaavan sai Kyoshon Superiin). Alla muutama kuva.





Tower linkki alla mutta ei mitään tietoja moottorista vielä

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJRW8&P=7

Tässä Tamiya F201 pohjalta tehty Nitroversio, jonka sarjatuotanto pääsee taas jatkamaan kun Tower jatkoi FS moottoreiden myyntiä. Auton ensimmäiset 100 kpl ovat valmistumassa ja sitä valmistaa jenkeissä Nolan Farmer of Farmer Plastics & Machining (FPM). Olisi itselläkin mahdollisuus tilata tämä, ja jos joku on kiinnostunut niin laittakaa YV:tä. Hintaa tulee varmaan kaikkineen reilusti 1000 euroa, joten halpaa lystiä tämä ei ole.


Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #1 : 12.02.05 - klo: 17.52 »
Kyllä landmax:siin saa jo muunnos sarjan jolla saa kans ton 4-tahti koneen kiinni.
Mä kyllä oon kiinnostunut päivittään auton heti 4-tahti koneella kun on mahdollisuus.

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #2 : 12.02.05 - klo: 19.58 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Kyllä landmax:siin saa jo muunnos sarjan jolla saa kans ton 4-tahti koneen kiinni.
Mä kyllä oon kiinnostunut päivittään auton heti 4-tahti koneella kun on mahdollisuus.


Niin tai ainakin sai.. eipä taida kovin helpolla löytyä just mistään, Towerkaan ei sitä enään tuo. Mutta kerro jos löydät jostain, Ossin .40 nelari on jotain 320e Hobbypeoplesta jos kiinnostaa.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #3 : 13.02.05 - klo: 07.54 »
Onkoa utoon ja lentsikoihin eri nelarit? http://www.karkkainen.com/lelu/tuotteet.php?vaid=1913&tyyppi=19260&aid=66&laj= Onkohan toi mitään verrattuna osiin?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #4 : 13.02.05 - klo: 10.29 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Onkoa utoon ja lentsikoihin eri nelarit? http://www.karkkainen.com/lelu/tuotteet.php?vaid=1913&tyyppi=19260&aid=66&laj= Onkohan toi mitään verrattuna osiin?


On niissä eroa, ainakin kampiakselin paksuudessa. Lentokonemallit ei sovi autojen vauhtipyöriin, kytkimiin jne.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #5 : 13.02.05 - klo: 10.59 »
Harmi, ois saanut halvalla..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #6 : 01.04.05 - klo: 09.28 »
Mites muuten näissä joissain nelareissa on kaasutin alaspäin?? Mikäs idea siinä on..

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBY57&P=0

Ajattelin että olis villi tehdä vaikka joku 1:8 kokoinen polttis jossa kuplan koppa päällä ja takaa löytyy tälläinen http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBY71&P=0

Mietin vain että toimisko tuollainen kone "väärinpäin" Eli kaasari yläpuolella...

Kuhan vaan kuutioin... Tuollaisiin koneisiin ei nyt opiskelijana ole varaa  :mrgreen:

Ja näyttäs noita 2 ja nelitahtisia saavan jo ruiskulla varustettuina... Näin ne kehityypi, pienoismoottoritkin..  :wink:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #7 : 01.04.05 - klo: 13.37 »
Niin, nuo mainitsemasi ovat lähinnä lentsikkaosastoa, autojen nelareissa on ihan "normaalit " kaasarit.

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #8 : 01.04.05 - klo: 13.55 »
mitä eroo on näillä nelitahti koneilla ja sit perus nitro moottoreilla?? oon kato vähän tietämätön asiasta :oops:

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #9 : 01.04.05 - klo: 14.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"
mitä eroo on näillä nelitahti koneilla ja sit perus nitro moottoreilla?? oon kato vähän tietämätön asiasta :oops:

4-tahti ja 2-tahti.  Nelitahdissa on venttiilit, enemmän vääntöä mutta vähemmän kierroksia ja matalampi, hillitympi soundi. Ei pääse samoihin huippunopeuksiin kuin 2-tahdit, mutta auto kiihtyy paremmin koska jaksaa vääntää enemmän alemmilla kierroksilla.  Polttoaine on samaa kamaa, tulpat nelareille erikseen. Nelari ei ole niin tarkka pakoputkesta mutta jonkinlainen viripilli on siinäkin eduksi. Nelari käy helpommin ja paremmin kuin 2-tahti eikä sammuile käytännössä koskaan.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #10 : 01.04.05 - klo: 16.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Niin, nuo mainitsemasi ovat lähinnä lentsikkaosastoa, autojen nelareissa on ihan "normaalit " kaasarit.


Joo, tiedän, puhaltimella sais "ilmavolkkari" Jäähdytyksen mutta tuo kaasarihomma....  :?  Toimis varmaan autokaasarilla? mutta tuo boxerikone kun se on "väärinpäin"  Hölmön näköinen jos kaasari koneen alla...

Ja jos tuollaista olis tekemässä niin eihän sillä teholla ole paljoa tarvetta kun sellaista itse nippeli nippeliltä kasattua autoa ei uskalla kengittää ihan samalain kuin noita muita  :mrgreen:  Senverta näytösmielessä vois ajaa aidolla boxerisaundilla varustettuna pienen lenkin..  

Nooh, koitetaan nyt aluksi tuo Alpha saada nippuun ja kadulle
 :wink:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #11 : 01.04.05 - klo: 20.19 »
Jees, olet oikeassa, seksikkäitä nuo nelarit ovat kyllä. Olen nähnyt Wankel ym. virityksiä autoissa ja onpa niitä kuviä täällä forumillakin pyörinyt. Mukava ja kallis aihe projektiautoksi :D

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #12 : 01.04.05 - klo: 21.54 »
Vääntöä varmaan on varsinkin kun katsoo "kellossa" olevien hammaspyörien ("Pinjonin") kokoa!
Toinen mikä pisti "silmään" tuossa "formulassa" on levyjarru, myös edessä vaikka auto on takavetoinen (Tai en ainakaan ymmärrä miten kardaani menisi moottorin "läpi").....
 
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #13 : 02.04.05 - klo: 09.25 »
näin on. nelareissa välitys on paljon pidempi kuin 2-tahdeissa eli kellon (pinjonin) ja päärattaan kokoero ei ole niin suuri kuin 2-tahdeissa kuten kuvasta näkyy. kyseinen auto on tosiaan 2x4 takaveto ja levyjarru edessä (!)

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #14 : 02.04.05 - klo: 15.28 »
Joo, elämähän on kuulemma kallista... Taas pistin PTAhan rahaa palamaan markoissa sen verta että paree olla hiljaa noista nelarisuunnitemista  :mrgreen:  :mrgreen:

Mielenkiintoinen etujarru tuossa F1... Helppo ottaa Burnouttia jos saa lukittua jarrun vaikka painaisi kaasua  :wink:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa opinions

  • Jäsen
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #15 : 02.04.05 - klo: 18.15 »
Näyttäis tossa formulassa olevan vetarit edessä.
Eli kai se nelivetoinen on?
GS Storm, GS Storm PRO.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #16 : 02.04.05 - klo: 18.30 »
Niin mutta pakkohan se on vetarit olla kun on keskellä diffin paikalla levyjarru että se pysähtyy.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #17 : 02.04.05 - klo: 19.16 »
Juuri näin, vetarit on mutta ei keskikardaania, takaveto

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #18 : 12.03.06 - klo: 20.59 »
Ihme on, ettei OS tai muut valmistajat ole tehneet .40 - .60 kokoista nelaria 1/8-autoihin. Koetin etsiä, mutta vesiperä. Joku OS FS-52S olisi ihan passeli kone vaikka Losiin, mutta kuinkas käynnistys... Boksi ei käy, kytkimestä ei voi pyörittää, onnistuisikohan jostain välistä vauhtipyörältä.. Kun saisi koneen perään akselin ja siihen roton kiinni...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #19 : 12.03.06 - klo: 22.34 »
Nelarikone voi kyllä melko tuhnu autokäytössä,tai saahan sen kulkemaan himo väleillä sit?
RB,the power of champions.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #20 : 12.03.06 - klo: 22.54 »
No mutta nelareilla ajetaan käsittääkseni enemmän väännöllä, että niillä pystytään käyttämään niitä pidempiä välityksiä ilman että kiihtyvyys kärsiin niin paljoa.

Mutta kyllä tässä vielä kakstahtisessa pysytään :D

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #21 : 13.03.06 - klo: 12.35 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Ihme on, ettei OS tai muut valmistajat ole tehneet .40 - .60 kokoista nelaria 1/8-autoihin. Koetin etsiä, mutta vesiperä. Joku OS FS-52S olisi ihan passeli kone vaikka Losiin, mutta kuinkas käynnistys... Boksi ei käy, kytkimestä ei voi pyörittää, onnistuisikohan jostain välistä vauhtipyörältä.. Kun saisi koneen perään akselin ja siihen roton kiinni...


Onpas! OS FS-40-C oli autokäyttöön 1/8 autoihin, kyllä kai se vieläkin on. Katso www.os-engines.co.jp

Nelarit kestää paaaljon pidempiä välityksiä koska väännössä löytyy

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #22 : 13.03.06 - klo: 15.50 »
Ei sitä siellä vain ole. On vain FS 26... ja se on liian pieni minulle. Kun olisikin FS 40...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #23 : 13.03.06 - klo: 16.07 »
http://www.os-engines.co.jp/english/line_up/engine/air/single/sinindex.htm Joku FS 40 ainakin,näyttäs pahasti vaan lennokki koneelta?
RB,the power of champions.

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #24 : 13.03.06 - klo: 17.04 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Ei sitä siellä vain ole. On vain FS 26... ja se on liian pieni minulle. Kun olisikin FS 40...


Sitten ne on lopetettu ja tuo FS26-C on nyk. 30 eikö vain

Kato tää esim. http://www.rcuniverse.com/product_guide/engineprofile.cfm?engine_id=101

Poissa Tuhnu

  • Jäsen
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #25 : 14.03.06 - klo: 06.43 »
Millai muute noissa nelarinitro koneissä on toteutettu venttiilien ja nokka-akselin ym. voitelu??

Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen..

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #26 : 14.03.06 - klo: 14.58 »
ihan samalla tavalla 2-tahtisessa

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #27 : 14.03.06 - klo: 19.07 »
Ossin sivuilla ei ole autoon kuin se 26 versio ja tuo RC univer... linkin FS-40 C ei johtanut mihinkään. Painoin Buy IT nappia ostaakseni sen, niin missän ei ollut yhtään tarjolla, eli onko edes olemassa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #28 : 15.03.06 - klo: 13.12 »
En sano että sitä olis enää mutta on ollut ollut satavarmasti, RC lehdissäkin on ollut juttua .40 T-Maxxistakin aikoinaan johon joku jenkkifirma (en muista nimeä enää) myy/myi konversiota. Ja Kyosho myi 4-stroke fitting kittiä LandMaxxiin tolle FS-40S-C(X) moottorille.

Varmaan lopetettu sitten.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #29 : 15.03.06 - klo: 15.13 »
On ollut, ja minulla on yksi ajamaton moottori nyt kiikarissa, jos vain päästään hinnasta sopimukseen.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg