Kirjoittaja Aihe: M-8 vs. TP-10  (Luettu 18979 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TimoK

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #90 : 01.10.05 - klo: 21.31 »
Noniih,

Alkoihan niitä haluamiani tietojakin sadella. Oletin, että TP-10 luokan osallistujamäärät olisivat alle 10 tms. Vielä kun sain kuulla, että Lahdestakin löytyy rata-autoilijoita niin se muuttaa merkittävästi kuvioita TP-10 luokan kannalle.

Vielä kun saisin tietää, että mitkä ne TP-10 luokan rengaskustannukset suunilleen ovat joista minua peloteltiin niin olisin tyytyväinen. Eli esimerkiksi, monetko renkaat menee yksissä kisoissa. Tai parempi olisi jos joku osaisi arvioida rengas kustannukset kuukauden ajalta mikäli kuukaudessa käy treenaamassa kaksi kertaa viikossa ja kuukauden aikana on yhdet kilpailut. Muita varsinaisesti kuluvia osia ei TP-10 autoissa liene jollei itse laita auto rusinaksi tai jotain teknistä poksahdusta tapahdu joita aina joka lajissa tulee kohdalle.

--
Timo

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #91 : 01.10.05 - klo: 21.46 »
Vähän hankala sanoa tarkkaan mitään noista rengaskuluista. Mitä likaisempi rata sitä enempi renkaat kuluu kun kokoajan sutii. Mitä tehokkaampi kone sitä enemmän renkaat kuluu. Huonot säädöt taas kuluu renkaat enemmän. Ajotyylilläkin on suuri merkitys rengaskuluihin. Reeneissä jos käyttää hieman kovempia renkaita niin voi säästää vähän. Eli voisi ehkä sanoa että yhdet renkaat menee yhden päivän reenissä. Se on vaan arvio mihin vaikuttaa niin moni tekijä. Rengassarjan hinta on noin 25euroa joten siitä voi laskea reenikulut.

Kisoissa kuluu ehkä maksimissaan kolmesarjaa renkaita jos ajaa semifinaalin kautta finaaliin.

Mika R

  • Vieras
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #92 : 02.10.05 - klo: 00.09 »
Renkaita menee kyl krossissakin ihan sikana, mitä kireempi pannu sitä enemmän kuluu eiks niin
Hah, katoin just Canalilta sen popularmusik från v-jänkä hyvä pätkä

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #93 : 02.10.05 - klo: 00.21 »
Mulla on ollu grp:n jollyt alla nyt gallonan eikä oo menny miksikään. Hobao cupin ajoin samoilla renkailla heatin, 1/16, 1/8 ja 1/4 et se on niin suhteellista, voihan niit renkaita vaihdella mut ite en oo nähny tarvetta... Toiset renkaat kuluu tosi nopeesti ku toisilla pitäs mennä asfaltille et kuluis  :lol:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #94 : 02.10.05 - klo: 00.36 »


Ei mul muuta :)


(kiitokset ripalle muokkauksesta :))
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #95 : 02.10.05 - klo: 01.07 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Hoke: Viimeksi kun kuulin sinun huutavan jtn korokkeelta radalle niin huusit videokuvaajalle siitä, ettei hän nostanut sinun autoa! Kuvaaja ei edes nähnyt autoasi ja nostajat ovat radalla erikseen!  Sana tarkkaan en muista, mutta "NOSTA, NOSTA NY PRK, KUVAA VAAN, KUVAA, KUVAA, KUVAA VAAN LISÄÄ..."! Valitettavasti en muista mitä kirosanoja sieltä tuli ja kuinka paljon, mutta jos vanhat merkin paikkaan pitävät niin paljon!

Jos siellä korokkeella huudetaan, niin jättäkää edes kirominen pois sieltä!
Itse on kyllä muista koskan olisin nostajalle huutanut, mekkarille olen huutanut että mikä on vikana!


 :lol:  :lol:

Jep...
Huusin NOSTAJAAAAAA!!!!
Nostaja seiso selin autoon katsellen radalla muuta tilannetta... Jatkoin KUVAAA JOOO KUVAA SITÄ KUUVAAAA VAAN JOO VÄHÄN LISÄÄ...
Yhtäkään kirosanaa ei todellakaan tullut... Ennenkuin olin jo liikkeellä joka oli tokaisu huutamatta ***le.

Näkemistä en edelleenkään usko pätkääkään koska autoon oli matkaa vain radan leveys ja kuvaaja kuvas suoraan autoa kohti... Poljin kaasua niin että kone huus ku hyeena. Eikä nostaja (joka siis ei todellakaan hoitanut tehtäväänsä) kuullut mitään vaikka oli noin 2 metrin päässä.

Kuten esim. Jerry jo kommentoi niin huutaa pitää jos nostaja nukkuu.

Mitkä on nostajien tehtäviä???
Katsella autoja jotka ovat radan toisessa päässä vai katsella omaa nostoaluettaan???
Ja jos on kyseessä tuollaiset kisat niinkuin monsukisat oli niin jos siinä radan vieressä seisoo lajia itsekkin harrastava tyyppi niin eikö voi nostaa???
Voi... Eli siis huutoni oli vain herättämään lähellä autoa oleva jamppa joka zuumaili auton suuntaan että etkö millään vois nostaa kun tehtäväänsä suorittava nostaja pelas taskubilistä seuraten toisessa päässä liikkuvaa autoa...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #96 : 02.10.05 - klo: 01.13 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"

Haloo, luuletsä ettei muissa luokissa huudeta/ilmoiteta, jos oma raato makaa radalla? Ketään vaan ei todellakaan v**** sentään kiinnosta, kuinka sulla menee erä v****ks ties minkä perhoskärpäsen housuun menosta johtuen tai Seiskan uusimman Matti Nykänen -uutisen johdosta. HALOO!

Jees, Veskulla vissiin pipot tilauksessa talveks, joten sit semmonen...


 :lol:  :lol:  :lol:

Ja yhtään ei näytä kiristävän... juu ei...
Älä ny mee tilaamaan pipoa kun tuohon pipon kiristykseen ei edes XXXXXL koko ole tarpeeksi löysä.

HYYYVÄ jatka samaan malliin. :lol:  :lol:  :lol:

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #97 : 02.10.05 - klo: 02.40 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Nostaja seiso selin autoon katsellen radalla muuta tilannetta... Jatkoin KUVAAA JOOO KUVAA SITÄ KUUVAAAA VAAN JOO VÄHÄN LISÄÄ...

Manaten edelleen nostajaa joka ei vieläkään ollut tällä planeetalla.
Yhtään en manannut kuvaavan henkilön toimintaa vaan päinvastoin.
Olin kiitollinen että huuto kuului sinne asti ja auto saatiin pois mollan päältä.

Näkemistä en edelleenkään usko pätkääkään koska autoon oli matkaa vain radan leveys ja kuvaaja kuvas suoraan autoa kohti... Poljin kaasua niin että kone huus ku hyeena. Eikä nostaja (joka siis ei todellakaan hoitanut tehtäväänsä) kuullut mitään vaikka oli noin 2 metrin päässä.

Ja jos on kyseessä tuollaiset kisat niinkuin monsukisat oli niin jos siinä radan vieressä seisoo lajia itsekkin harrastava tyyppi niin eikö voi nostaa???
Voi... Eli siis huutoni oli vain herättämään lähellä autoa oleva jamppa joka zuumaili auton suuntaan että etkö millään vois nostaa kun tehtäväänsä suorittava nostaja pelas taskubilistä seuraten toisessa päässä liikkuvaa autoa...

En millään olisi halunnut kirjoittaa tähän lantatopikkiin yhtään mitään, mutta siihen malliin taas syyllistetään, että huhhuh. Ja ihan ihme asiasta.

Itseasiassa huutosi ei kuulunut. Kuten ei myöskään autosi huudatus. Oli lähtötilanne jonka halusin vangita nauhalle mutta läskiksihän sekin yritys meni kun hyvää hyvyyttäni menin nostamaan jotain autoa joka nysvää kanttarellin kanssa. Ja TODELLAKIN vasta kun olin tilanteen nähnyt.. ei siinä muiden uskot paljon vaikuta, doh. Jos yhtään ymmärtää niin katse on kuvatessa etsimessä tai lcd-näytössä, josta ei koko maailma avaudu. Eikä siinä tilanteessa todellakaan ole ihan ensimmäisenä mielessä syöksyä juntturaan jääneen auton apuun. Jos moista edes noteeraa. Sen pitää tehdä nostaja, vaikka ei olekaan paikalle. Mistä ulkopuolinen voi huomata, että nostaja nukkuu, varsinkin kun ajatukset on muussa asiassa?

No pitää seuraavalla kerralla varmistua, että paikalla jossa kuvaa on nostaja lähellä. Tuntuu tulevan muuten pastaa niskaan teki mitä vaan.
Tai sitten jää kotiin suosiolla... tai kukas sen auton sitten nostaisi?

Jos jostain itse haluaisin itse valittaa niin miksi erä edes alkaa vaikka nostajapaikat on vielä täyttämättä?

 :mrgreen:
allekiroitus

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #98 : 02.10.05 - klo: 03.27 »
En tosiaan tajuu miks tätä pitää jatkaa? Käsi ylös ketä kiinnostaa tietää miten korokkeella ajavan ajo sujuu, oli se sitten "V**** moon finaalivauhdis" tai "KUKA OLI?! KUKA SAA**NA AJO MUA PERÄÄN?!"

Eiks nää uhot jätetty sillon 15-vuotiaana sinne maltsun rähinäpuistoon?

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"

Haloo, luuletsä ettei muissa luokissa huudeta/ilmoiteta, jos oma raato makaa radalla? Ketään vaan ei todellakaan v**** sentään kiinnosta, kuinka sulla menee erä v****ks ties minkä perhoskärpäsen housuun menosta johtuen tai Seiskan uusimman Matti Nykänen -uutisen johdosta. HALOO!

Jees, Veskulla vissiin pipot tilauksessa talveks, joten sit semmonen...


 :lol:  :lol:  :lol:

Ja yhtään ei näytä kiristävän... juu ei...
Älä ny mee tilaamaan pipoa kun tuohon pipon kiristykseen ei edes XXXXXL koko ole tarpeeksi löysä.

HYYYVÄ jatka samaan malliin. :lol:  :lol:  :lol:
---

Mika R

  • Vieras
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #99 : 02.10.05 - klo: 09.52 »
Lainaus käyttäjältä: "moukari"
Toiset renkaat kuluu tosi nopeesti ku toisilla pitäs mennä asfaltille et kuluis  :lol:

Jep, tavoitehan on ettei renkaat sudi. Nopeilla jätkillä renkaat sutii vähemmän. Itse oon vissiin ajanut liian jäykillä diffeillä, olis löysemmät ollu paremmat omille taidoille ja noille tehoille mitä esim. C5:ssa on, ja sit renkaat kuluu mut auto ei liiku. No ens kaudella. Sellanen lisäys vielä että eniten renkaat kuluvat Lavangon saharassa kuumalla kesällä ku pinta on liukas ja sutimista tulee paljon.
Aika pahasti ollaan vielä Calen tavoittesta jäljessä ;-)
Takas aiheeseen..hehe

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #100 : 02.10.05 - klo: 11.44 »
JA HUOM minä olen Suomen ainoa joka ammatikseen jännittää nimittäin, tiedän miltä tuntuu jännittää joka päivä työpaikalla ja sitä ei voi kukaan muu kuin minä :wink:  :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #101 : 02.10.05 - klo: 12.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Yhtään en manannut kuvaavan henkilön toimintaa vaan päinvastoin.

En millään olisi halunnut kirjoittaa tähän lantatopikkiin yhtään mitään, mutta siihen malliin taas syyllistetään, että huhhuh. Ja ihan ihme asiasta.


Tuota mainintaa et siis noteerannut mitenkään...

Oletin kyllä täysin että kuulit koska yhtäkkiä katsoit suoraan korokkeelle ja lähdit nostamaan. Ja ajon jälkeen kävit sanomassa että et heti huomannut.
Eli aivan kuin jotain ois perille asti kuulunut.

No mutta aivan sama... Kuten sanoin en manannut pätkääkään toimintaasi vaan päinvastoin. Ilman sinua olisin tasan varmasti ollut mollan päällä vähintään kierroksen.
Eli kiitos että nostit auton vaikka tehtävä ei sinulle mitenkään kuulunut.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #102 : 02.10.05 - klo: 12.19 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
En tosiaan tajuu miks tätä pitää jatkaa? Käsi ylös ketä kiinnostaa tietää miten korokkeella ajavan ajo sujuu, oli se sitten "V**** moon finaalivauhdis" tai "KUKA OLI?! KUKA SAA**NA AJO MUA PERÄÄN?!"

Eiks nää uhot jätetty sillon 15-vuotiaana sinne maltsun rähinäpuistoon?




 :mrgreen:  :lol:  :mrgreen:  :lol:

Herranjumala... Montaks vauvakoon pipoo on päässä???
Muutama näyttäs olevan ku noin kiristää.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #103 : 02.10.05 - klo: 14.00 »
Cooleimmat pipot ei kiristä ja on oikeen värisiä ;)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #104 : 02.10.05 - klo: 14.05 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Tuota mainintaa et siis noteerannut mitenkään...

Oletin kyllä täysin että kuulit koska yhtäkkiä katsoit suoraan korokkeelle ja lähdit nostamaan. Ja ajon jälkeen kävit sanomassa että et heti huomannut.
Eli aivan kuin jotain ois perille asti kuulunut.

No mutta aivan sama... Kuten sanoin en manannut pätkääkään toimintaasi vaan päinvastoin. Ilman sinua olisin tasan varmasti ollut mollan päällä vähintään kierroksen.
Eli kiitos että nostit auton vaikka tehtävä ei sinulle mitenkään kuulunut.


Joo eipä siinä mitään, pisti vaan yön hiljaisina tunteina närästämään tuo "näki, mutta ei tehnyt mitään".
En kyllä muista kuulleeni mitään kehottavia huutoja, videomateriaalissakaan ei kuulu, meteli oli moinen. Videosti näki, että ohi kurvaavia autoja kuvasin hetken kunnes näytön täytti sutiva lst.
Tässä kohtaa sanoin videolla "voi hemmetti", ja lähdin nostamaan :)
allekiroitus

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #105 : 02.10.05 - klo: 14.21 »
HOKE HOKE HOKE PÄSSI PÄSSI PÄSSI

Suurin ero ajolava käyttäytymiseen sekä varikola olemiseen on se että turistissa pitää oikesti yrittää ajaa radalla eikä vieressä ja pää asiassa neljällä pyörällä... Touring auto pitää/voi säätää ja sillä on merkitystä .

Ei turistilla ajamisesta tulisi mitää jos APINALAUMA täyttis ajolavan ja huutelis mitä sattuu.. koska rataluokissa yritetään ajaa kilpaa eikä hyppiä sinne tänne miten sattuu, vois tulla melko määrä muovisilppua.  Jos M-8 erä kestää 45 niin siitä 15 min ollaan katollaan ja moottori on sammuksissa yhden 10 min, ei ihme että homman voi ottaa rennosti, kun erot on vartti tunnin luokaa.  :mrgreen:

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #106 : 02.10.05 - klo: 15.02 »
Lainaus käyttäjältä: "artov"
 Jos M-8 erä kestää 45 niin siitä 15 min ollaan katollaan ja moottori on sammuksissa yhden 10 min, ei ihme että homman voi ottaa rennosti, kun erot on vartti tunnin luokaa.  :mrgreen:


On totta että M8 luokassa järkevällä ajolla on 15 sakissa ainakin vielä. Tämä johtuu siitä että M8 on lajina aika nuori ja kuskit kokemattomia. Taso on tänä kautena jo huomattavasti kovempi mitä viimevuonna. Esim. viimekaudella nousuerissä sallittiin moottorin sammuminen, nousupaikkaa tuhoamatta. Tänä vuonna moiseen ei ole ollut varaa.

Oma käsitykseni on että rataluokat ovat enemmän "nysväämistä", kun taas krossipuolella keskitytään enemmän ajamiseen ja hauskanpitoon.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #107 : 02.10.05 - klo: 15.03 »
Mulla on ruskee pipo ja se on sopivan kiree ei liian mut sellanen et pysyy hyvin päässä.

Joo , HoBaon vakio renkaat on vieläkin hyperissä ja 3,5 gallonaa ajettu ja vieläkin hyvin kuviota jäljellä vaikka radalla on oltu, kisoissa, asvaltilla sutimista, hiekka + asvaltti jaska rinkiä!  :lol:

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #108 : 02.10.05 - klo: 15.11 »
Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Lainaus käyttäjältä: "artov"
 
Oma käsitykseni on että rataluokat ovat enemmän "nysväämistä", kun taas krossipuolella keskitytään enemmän ajamiseen ja hauskanpitoon.


nysvääminen on sama asia kun yritetään puristaa jostakin ne tarvittavat kynnenykset, mistä kilvanajossa on kyse...

Asiastahan voidaan jauhaa loputtomiin... Toiset tykkää äidistä toiset tyttärestä ja jotkut miehet jopa miehistä  :wink:

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #109 : 02.10.05 - klo: 15.34 »
Jos palataan topicciin, niin aloitteja tuskin haluaa/tarvii "nysvätä" puristaakseen kymppejä.

Eli toistan: M8 luokassa peruskalustolla ja järkevällä ajolla pääsee pitkälle. Rataluokissa vaaditaan virheetöntä ajoa ja esim. tuoretta rengas-sarjaa joka erään jos haluaa pärjätä.

Tämä on tilanne ainakin tällä hetkellä...

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #110 : 02.10.05 - klo: 15.45 »
Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Jos palataan topicciin, niin aloitteja tuskin haluaa/tarvii "nysvätä" puristaakseen kymppejä.

Eli toistan: M8 luokassa peruskalustolla ja järkevällä ajolla pääsee pitkälle. Rataluokissa vaaditaan virheetöntä ajoa ja esim. tuoretta rengas-sarjaa joka erään jos haluaa pärjätä.

Tämä on tilanne ainakin tällä hetkellä...


Siis hohhoijjakkaa mitä tuubaa... Yritin jo jättää tän topikin kokonaan unholaan, mutta ei vaan pysty käsittää miksi pitää laukoa täysin paikkaansapitämättömiä juttuja?

1. Jos haluu ajaa krossia kunnolla, tarttee uudet renkaat olla alla ae/semi/finaali

2. rataluokan foamirengas ei juurikaan muutu pidoltaan oli koko mikä tahansa ajettava koko

3. sähkörataluokissa on rajattu määrä renkaita kisaan TOISIN kuin krossissa.

EDIT: ja minä olen elävä todiste siitä, että rataluokkia voi ajaa täysin virheettömän ajon vastakohdalla.
---

Poissa Turhala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/~turhala
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #111 : 02.10.05 - klo: 15.49 »
Vaikuttaa M8 kyllä todella rennolta, ajolavalla huudetaan pää punasena omasta virheestä sivullisille ja jälkeenpäin tilitetään netissä sivutolkulla milloin sivullisten toiminnasta ja omasta ylivoimaisuudesta sammuttamiseen asti ja milloin mistäkin.
Punttiksella adrenaliini on hyvästä, ehkäpä se sitten on joillekin rentouttavaa verisuonet kasvoissa pullottaen harrastaa. Varmaan tästä johtuu tämä hassu käsitys rentoudesta, ja oikeassa olet, tätä rentoutta ei touringista juurikaan löydy. Enemmän tavataan keskittyä läpän heittoon ja tiukasta kilvanajamisesta nauttimiseen, mielestäni se on hauskempaa.

Kokonaisvaltainen harrastus polttiscrossi näyttää joillekin olevan, jos ei olla ajamassa/rakentamassa, silloin ollaan netissä hehkuttamassa "kuninkuuslajiaan" ja dissaamassa muita (dissauksen kohde yleensä arvataan kokemuksen puutteesta johtuen). Hyvä jätkät, näin se homma etenee.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #112 : 02.10.05 - klo: 15.52 »
Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Jos palataan topicciin, niin aloitteja tuskin haluaa/tarvii "nysvätä" puristaakseen kymppejä.

Eli toistan: M8 luokassa peruskalustolla ja järkevällä ajolla pääsee pitkälle. Rataluokissa vaaditaan virheetöntä ajoa ja esim. tuoretta rengas-sarjaa joka erään jos haluaa pärjätä.

Tämä on tilanne ainakin tällä hetkellä...


Sama pätee myös turistiin... Jos aloittaan sähköpuolenrata luokissa TSS TSP niin käytössähän ei saa olla kuin yksi tuore rengas sarja... Asiasta ei kannata  kirjoittaa mitään jos ei oikeasti tiedä yhtään mitään.. Se on totta että rataajo on tasaisempaa ja jopa näyttää kilvanajamiselta eikä mihin sattuu räiskimiseltä.

Huvittaa katsoa kun porukka M-8 luokassa laittaa moottoreihin pilleihin (lisää tehoa)yms yms s*****asti rahaa, ja sitten ollaan renkaat taivasta kohti joka toinen kierros..

Sekin on totta ettei luokassa tarvi olla minkäänlaista kalustoa kun yleinen taso on niin terveestä:) Ketään huippu nimiä väheksymättä koska niitä Suomestakin löytyy...

Poissa Juha.N

  • Jäsen
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #113 : 02.10.05 - klo: 15.53 »
Taitaa ottaa porukat vähän turhan vakavasti tän, kysehän on kuitenkin vaan pikkuautoilla ajamisesta.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #114 : 02.10.05 - klo: 15.54 »
:mrgreen:

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #115 : 02.10.05 - klo: 15.57 »
Tästä topicista ei puutu enää muuta kuin JQ:n maininta: "älkää puristako sitä mailaa niin..."

Toivottavasti tämän topicin aloittaja on saanut vastauksia joko kiertäen tai kaartaen, mutta yksi mikä on varmaa, niin aika moni uusi harrastaja tämän topicin luettuaan alkaa harrastamaan esim. perhokalastusta rc-autoilun sijaan.
Tyhjä

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #116 : 02.10.05 - klo: 16.14 »
Lainaus käyttäjältä: "artov"
Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Jos palataan topicciin, niin aloitteja tuskin haluaa/tarvii "nysvätä" puristaakseen kymppejä.

Eli toistan: M8 luokassa peruskalustolla ja järkevällä ajolla pääsee pitkälle. Rataluokissa vaaditaan virheetöntä ajoa ja esim. tuoretta rengas-sarjaa joka erään jos haluaa pärjätä.

Tämä on tilanne ainakin tällä hetkellä...


Sama pätee myös turistiin... Jos aloittaan sähköpuolenrata luokissa TSS TSP niin käytössähän ei saa olla kuin yksi tuore rengas sarja... Asiasta ei kannata  kirjoittaa mitään jos ei oikeasti tiedä yhtään mitään.. Se on totta että rataajo on tasaisempaa ja jopa näyttää kilvanajamiselta eikä mihin sattuu räiskimiseltä.

Huvittaa katsoa kun porukka M-8 luokassa laittaa moottoreihin pilleihin (lisää tehoa)yms yms s*****asti rahaa, ja sitten ollaan renkaat taivasta kohti joka toinen kierros..

Sekin on totta ettei luokassa tarvi olla minkäänlaista kalustoa kun yleinen taso on niin terveestä:) Ketään huippu nimiä väheksymättä koska niitä Suomestakin löytyy...


Topic oli kuitenkin  M-8 vs. TP-10. Sähköpuoleen en ota kantaa. Se onkin laji erikseen  :mrgreen:  http://rc10.fi/viewtopic.php?t=13316

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #117 : 02.10.05 - klo: 16.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Turhala"
Vaikuttaa M8 kyllä todella rennolta, ajolavalla huudetaan pää punasena omasta virheestä sivullisille ja jälkeenpäin tilitetään netissä sivutolkulla milloin sivullisten toiminnasta ja omasta ylivoimaisuudesta sammuttamiseen asti ja milloin mistäkin.


Herra on taas pihalla kuin lumiukko.
Vedetään vaan taas niitä omia johtopäätöksiä näkemättä / kuulematta.
Turhaa on Turhalalle turhasta selittää kun ymmärtää kaiken turhan räpylälleen.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #118 : 02.10.05 - klo: 16.23 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Turhala"
Vaikuttaa M8 kyllä todella rennolta, ajolavalla huudetaan pää punasena omasta virheestä sivullisille ja jälkeenpäin tilitetään netissä sivutolkulla milloin sivullisten toiminnasta ja omasta ylivoimaisuudesta sammuttamiseen asti ja milloin mistäkin.


Herra on taas pihalla kuin lumiukko.
Vedetään vaan taas niitä omia johtopäätöksiä näkemättä / kuulematta.
Turhaa on Turhalalle turhasta selittää kun ymmärtää kaiken turhan räpylälleen.


Välillä kyllä tuntuu siltä että Turhala olisi aivan oikeassa!

Ja kerranki vähä aiheeseen:
Molemmissa luokissa omat hyvät/huonot puolesta!
Jos tykkää siististä hommasta niin TP-10 ja jos ei kuraa pelkää niin M-8! :P
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 vs. TP-10
« Vastaus #119 : 02.10.05 - klo: 16.36 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
1. Jos haluu ajaa krossia kunnolla, tarttee uudet renkaat olla alla ae/semi/finaali


EI EI EI.

On jo muutamat kisat ajettu aivan samalla rengassarjalla alusta loppuun.

Riippuen radan kuluttavuudesta niin renkaita ei tarvitse vaihtaa muuten kuin radanpinnan muuttumisen takia.
Röykyissä ei toimi sama rengas kuin sileellä.
Salon ja Turun röykyissä jopa puolikulunut rengas toimii paremmin kuin uusi, koska uusi pitää liikaa jolloin kaatuu jo pelkästä pidosta.

Ainoastaan Lavangossa on tarvinnut vaihtaa renkaat kulumisen takia.
Siellä riitti 2 rengassarjaa oikein hyvin. Yksikin olisi riittänyt, mutta lopussa olis ruvennu renkaat olemaan jo aika lopussa joten tasotusta ois jo muille antanut hieman liikaa.
Salossa yksillä renkailla pärjäs oikein hyvin, vaikka päivän jälkeen renkaat olivatkin aika lopuillaan.
Imatralla ja Ulvilassa renkaat eivät kuluneet yhtään... Vain napuloiden kärjet hieman pyöristyivät, eli ajoin samoilla renkailla Imatran ja Ulvilan kisat läpi jonka jälkeen ajoin samoilla vielä Salon kisat.

Voisin sis sanoa että krossissa on rengaskustannukset hyvinkin kurissa. Treeneissä voi sitten ajaa erilaisella renkaalla joka ei kulu yhtäpaljon, tai tietysti kun haetaan radalle säätöjä niin puolikuluneet toimivat täydellisesti, koska kun kisaan sittenlaittaa sen uuden rengas satsin niin tietää että se uusi pitää hieman paremmin, mutta käytös ei ihmeemmin muutu.