Kirjoittaja Aihe: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?  (Luettu 17131 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #30 : 27.11.09 - klo: 08.52 »
Niin ja tietenkin tarkennuksena että krossi radalle nuo...

Yleensähän kun puhutaan rata-autoista niin kyse on asvaltti härveleistä.
Ja erikseen sitten krossi autot...

Mutta joo... eiköhän tässä kysyjä juuri krossirata käyttöön olevia autoja kysele.


Tai no jaa... Aika sekava topicki tämäkin taas.
Otappa ny selvää sitten mistä radasta on taas kyse.

Mika R

  • Vieras
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #31 : 27.11.09 - klo: 08.55 »
Osta Kyosho DRT rally. Kestävä ja simppeli. Menee myös hiekalla, korkea alusta & jousitus. Näyttävä koko. Hyvä .18 moottori, riittävän tehokas ja kuitenkin helppo

lainaus

Eikö kyosho mfr:ssä ole myös 18 mottori? :huh:

on. Käy katsomassa DRT:tä liiikkeessä vaikka Pro Shopissa. Autosta on todella hyviä kokemuksia porukalla ja se toimii sekä asfaltilla että soralla. Olen nähnyt MFR:n mm. Nummelan radalla ja pirteä peli sekin.

.18 kone on huomattavasti parempi vapaa-ajan ajeluun kuin .21 tai .28
Tamiyakin on käyttänyt .18 koneita iät ja ajat polttiksissaan.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #32 : 27.11.09 - klo: 09.22 »
Ratakäyttöön paremmin sopii M8 ja T8 luokkien autot eli 1/8 Buggy ja 1/8 Truggy. Revonkin saa menemään radalla suht mukavasti, mutta varsinaista kilpailuluokkaa ei monstereille ole.

Niinpä, miksi me emme perusta kilpaluokkaa myös monstereille.

Yksi este lienee se, että oletuksena radaksi tarjottaneen krossirataa, jonka profiiliin ja ideaan kuuluu jyrkkäkulmaiset hyppyrit peräjälkeen. Kesäisin kuivalla kelillä ongelmana on myös hiekkapöly ja siksi tällaista rataa ei haluta minkään asfalttiradan lähelle. Näin ilmeisesti myös Helsingin Tattarisuon tapauksessa.

Itse haluaisin rataprofiiliksi hieman skeittipiireistä -tyylisen radan. Pohjana voisi olla sitten betonia, mattoa ja jopa asfalttia. Irtopinnan voisi korvata sepeli tai vastaava. Mattoja voisi saada esim. hotelleista tai virastoista, jotka ovat päättäneet uusia ne.

Kysyjä kysyy ekasta polttissuosituksesta. Onko aiempaa kokemusta radio-ohjattavista sitten? Kaikkein helpoin ohjattava on nelivetoinen auto. Takapotkut ovat niitä haastavampia. Traxxas käyttää mallilistallaan viiriportaista luokitusta. Ykkönen helpoin, femma vaikein.

Valintaa autosta voi tehdä myös YouTube videoita katsellen, joista näkee millaisilla alustoilla jengi niillä päästelee. Foorumeilta saa myös loistavaa tietoa tyyppivioista ja apuja ongelmatilanteisiin.

Auton hinnan voi laskea: hinta * 1,5, koska varaosiin menee nopeasti puolet euroista. Ainakin näiden RTR versioiden kanssa. Itse päädyin ekaksi RC autoksi E-Revoon.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #33 : 27.11.09 - klo: 10.14 »
No jos kaveri miettii ekaksi autoksi madworsea ja ihmettelee että eikös kyosho ole kuitenkin se laatupeli niin mitäs luulet...

No ei todellakaan mitään (oikeaa) kokemusta rc kikottimista.

Mika R

  • Vieras
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #34 : 27.11.09 - klo: 10.27 »
Tuota madforceakin on uudistettu, uusin malli "Kruiser"

http://www.kyoshoamerica.com/cars/index.php?part_num=31226




Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #35 : 27.11.09 - klo: 13.28 »
Mika *piiip* *piiip* *pipipppiiiii* , etkö nyt voi olla mainostamatta noit kössön huonoimpia laitteita ??

Kaverit on alottamassa harrastusta , jos koitettais löytää niille semmoset pelit jotka kestää JA JOIHIN SAA VARAOSIA. Ettei koko harrastus lätsähdä heti alkuun.

Sitte ku heput alkaa haluamaan kilparadoille niin voit ruveta mainostamaan niille KILPAradalle sopivia kössöjä.

ps. Paljo oikeesti saat rahaa tosta mainostamisesta ? vai tuleeko tavarana ? Eikö tällä foorumilla sitäpaitsi ole mainostaminen kielletty muuten kuin erikseen luvan saaneilta ??
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #36 : 27.11.09 - klo: 13.30 »
Jos Monsteria kaipaat, niin yksi vaihtoehto Thunder Tiger MTA4 tai vastaava Assosiated Mgt. Tietonikkarissa löytyy MFR, Dst ja Thunder Tiger MTA4. Käy vertaamassa tuotteita paikanpäällä. Näet omin silmin mikä ero autojen tekniikassa, Mta:n hyväksi. Esim MFR:n vetoakselit on liimaamalla kasassa. Taitaa olla nuissa DST:ssä samat p**kat. Enkä nyt kehuisi tuota .18 kyoshon konettakaan, aika oikukas säädettävä.
« Viimeksi muokattu: 27.11.09 - klo: 14.39 kirjoittanut horna »
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #37 : 27.11.09 - klo: 13.31 »
Entäs tuo traxxas slayer kannattaako edes harkita? :shock: Paljon muute maksaa? :roll:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #38 : 27.11.09 - klo: 13.36 »
mielummin sitä kun  kyoshoo, vaikka ei ole kokemusta, mutta sen tiedän että traxxas on hyvä merkki.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #39 : 27.11.09 - klo: 13.40 »
Entäs tuo traxxas slayer kannattaako edes harkita? :shock: Paljon muute maksaa? :roll:

Kymmenen sekunnin googletus... eka linkki ja näyttäis 499 olevan hintaa.
Eihän tuo hinnan selvitys nyt sen vaikeempaa ole nettiä käyttävälle.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #40 : 27.11.09 - klo: 13.41 »
Ai jaa aika paljon pudjetti oli jotain 400 euroa. :afro:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #41 : 27.11.09 - klo: 13.43 »
« Viimeksi muokattu: 27.11.09 - klo: 13.56 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #42 : 27.11.09 - klo: 13.54 »
Ai jaa aika paljon pudjetti oli jotain 400 euroa. :afro:

Tolla budjetilla en lähtis polttista ostamaan ollenkaan, ennemmin joku halvempi sähköauto.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #43 : 27.11.09 - klo: 14.01 »
Millä pudjetilla kannatais ostaa polttis? :undecided:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #44 : 27.11.09 - klo: 14.03 »
Mahdolllisimman suurella.

Markalla saat markan tavaran... ja kynpillä kympin... jne.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #46 : 27.11.09 - klo: 14.21 »
Joo
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #47 : 27.11.09 - klo: 14.29 »
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_2&products_id=370

Suositteletteko tota? :huh:
Oh Ho aika edullisesti lähtee Honkkari. Olen autoa ihastellut ja näyttää laadukkaalle pelille. Eikä täällä foorumeilla huonoa sanaa kuullut.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #48 : 27.11.09 - klo: 16.50 »
No tämä ainakin on teidän mielestä laaduka. :cheesy: Miten köhän on varaosien saannin laita? :grin:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #49 : 27.11.09 - klo: 17.00 »
Hahha :D , hyvä mainospuhe.

"Madi on hyvä auto kunhan rakentaa sen alusta asti uusiks ja ostaa läjän varaosia"

Kira , Vator älkää ostako rtr kyoshoa. tämä foorumi tarjoaa kattavat tiedot kyoshon rtr autoista , useita sivullisia näiden autojen ongelmista ja hinta/laatu suhteesta.

Kuten myös varaosien hinnoista ja niiden toimituksista.

Ja kenenkään kössöharrastajan ei tarvi tästä ottaa nokkiinsa , tämä on raaka totuus.

Hah  :cheesy: alko kyl itteäkin naurattaa kirjottaessa, mutta tosiasiana esim. savage xl:än paremmat diffin rattaat eteen taakse (jotka kestävät) maksaa 90€ (1/4-osa mädin hinnasta melkeen). Kaikki on niin suhteellista. Edessä on huomattavasti enemmän kardaaneiden ja vetareitten kuppien uusimista kun mädissä.. Hyvä auto kyllä muuten tuo savage XL. Ei voi kun lämpimästi suositella.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #50 : 27.11.09 - klo: 17.26 »
Hah  :cheesy: alko kyl itteäkin naurattaa kirjottaessa, mutta tosiasiana esim. savage xl:än paremmat diffin rattaat eteen taakse (jotka kestävät) maksaa 90€ (1/4-osa mädin hinnasta melkeen).

Niin, riippuu mistä ostaa, TCS Crawlersista n 40e posteineen.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #51 : 27.11.09 - klo: 18.14 »
No tämä ainakin on teidän mielestä laaduka. :cheesy: Miten köhän on varaosien saannin laita? :grin:


Siis ihan oikeeti.

Mikä ihme on ettei voi itse edes jotain yksinkertaista etsiä.

Jos osasit tuon auton löytää niin sitten löydät samoilta sivuilta myös varaosat.
Kyseinen puljun on hongnorin maahantuoja... todellakin löytyy osia.

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #52 : 27.11.09 - klo: 18.27 »
Hah  :cheesy: alko kyl itteäkin naurattaa kirjottaessa, mutta tosiasiana esim. savage xl:än paremmat diffin rattaat eteen taakse (jotka kestävät) maksaa 90€ (1/4-osa mädin hinnasta melkeen).

Niin, riippuu mistä ostaa, TCS Crawlersista n 40e posteineen.


Ei tuolla sanota postikuluista mitään... ja pitäisi taas kirjautua, että sinne asti pääsisi tilausta tekemään. Joissain sivuissa vaan tulee (jenkeistä) joku 30dollaria jo postimaksua. Kiitos kuitenkin vinkistä. ei pahan hintasia, jos tolla hinnalla tulee.

Poissa tonyicc2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #53 : 27.11.09 - klo: 20.44 »
Muistaa sitten vielä rehellisenä kansalaisena maksaa omatoimisesti vielä verot päälle jos tulee tullin haavista ilman niitä läpi. :tongue:

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #54 : 27.11.09 - klo: 20.55 »
Joooo :D... tietty.  :evil:

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #55 : 12.12.09 - klo: 15.53 »
Onko kellään kokemusta että meneekö kyosho mfr:stä rattaita? :shock:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #56 : 12.12.09 - klo: 16.49 »
Jos budjetti on 400€ ja sillä pitää harrastus saada alulle niin ja jos vielä haluaa polttiksen niin ainoat vaihtoehdot on tilata ulkomailta tai ostaa käytetty. Muuten on aika tiukkaan tuohon hintaan.

Jos ostaa esimerkiksi käytetyn paketin niin mukaan voi saada aika paljon tavaraa kaupanpäällisiksi mistä muuten joutus maksamaan sen 100€ lisää. Eli ilmanputsareita, ehkä jokunen kierros renkaita, hehkuja, akkuja, laturia ja jotain varaosia. Mutta kun käytettyä ostaa niin pitää vähän osata katsoa mitä ostaa ja keneltä.

Ulkomailta tilaaminen ei ole mikään vaikea homma tai "riski" nykypäivänä mutta kielenä on sitten englanti ja eu:n ulkopuolelta tulee veroa ja tulleja vielä normihinnan päälle. Paras paikka tilata autoja voi olla englanti tällä hetkellä, postikulut jollekin 1:8 vehkeelle on yleensä jotain 35€ ja hintataso noin kolmanneksen suomea halvempi. Varaosia sitten hongkongista ja ihan myös suomesta. Tietenkin katsoo sellaisen merkin johon varaosia saa.

Itse suosittelisin 400€ paketiksi jotain slashia, rustleria tai e-maxxia, siis sähköpeliä. Jää vielä kivasti yli varaosiin ja tuuninkiin. Nitrovehje kun tarvii noin satasella lisäkamaa sen auton lisäksi. Pitää olla vastarin akut, tulppia, hexa-avaimia, polttoainetta, hehkuja ja laturit...

Kannattaa myös pitää mielessä että nykyään harjaton tekniikka ei ole enää niin kallista että tehokas sähkis ei voi olla kohtuuhintainen. Sähkis on varmasti paras vaihtoehto jos haluaa helposti päästä lajiin sisään ja ajaa paljon. Nitrolla se toki onnistuu myös mutta siinä on enempi vaivaa ja oppimiskäyrä on ihan alussa melkein pystysuora.

Poissa zanttu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #57 : 12.12.09 - klo: 18.28 »
moi moi, on ihan pakko vääntää tähän väliin pieni kommentti...
Itsellä ollut mad force 1v suunnilleen kulkee, toimii ja muuten okei.
varaosien hinnat on  :cry:, ajettavuus radalle sellanen että huh huh... ei mikään rata auto :grin:. osat mitä oon joutunut ostaan on ollut omaa syytä. esim viikko sitten ajoin päin kaivon kantta :lol: seurauksena kardaani halki :roll:. rahaa menny oston jälkeen 70e varaosiin.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #58 : 13.12.09 - klo: 16.47 »
Onko kellään kokemusta että meneekö kyosho mfr:stä rattaita? :shock:
kyllä menee ihan vakio koneella
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: ekaksi polttikseksi: kyosho madforce, kannattaako?
« Vastaus #59 : 13.12.09 - klo: 17.03 »
Kivistä vai tehosta? :huh:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)