Kirjoittaja Aihe: inferno 7.5 sport4  (Luettu 18590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tino799

  • Tulokas
    • Profiili
inferno 7.5 sport4
« : 06.01.10 - klo: 15.17 »
kannattaako ostaa toi inferno 7.5 sport4 :huh: :roll:

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #1 : 06.01.10 - klo: 15.59 »

Tältä palstalta jos kysyy, yleinen mielipide taitaa olla että ei kannata! Itse kuitenkin
tuollaisen ostin sysksyllä, on minun ensimmäinen RC-auto. Autolla on ajettu kolmisen litraa polttoainetta ja ihan hyvin on pelannut. Tiedä sitten, olisiko joku muu vastaavan hintaluokan auto parempi. Suosittelen ostamaan heti kättelyssä vastaanotinakun, niin ei tarvi
puljata sen aa-kennoille/pattereille tehdyn kotelon kanssa.

Minusta siis ihan ok peli ja kulkee mukavasti! Täytyy nyt vaan odotella kelien lahtumista, että pääsee taas pärtsäämään! :-)
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #2 : 06.01.10 - klo: 16.26 »
En suosittele.

Samaan hintaan saa laadukkaampia autoja joihin saa varaosia AINA ja ne ovat huomattavasti edullisempia.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Kaasusorsa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #3 : 07.01.10 - klo: 13.34 »
kannattaako ostaa toi inferno 7.5 sport4 :huh: :roll:
Itselläni on tuo ja vinkiksi että se on kohtuu hyvä Kyöstiksi mutta hinta hieman suuri 1/8 polttis crossariksi. Myöskään tuolla ei kannata kauhean korkeita hyppyjä vedellä koska iskarit ja jousitus ei pidä siitä.  :wink:
-|Kyosho Inferno MP 7.5 sports 4|-
 ~ Sorsa

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #4 : 22.01.10 - klo: 09.34 »
Kannatta ostaa minulla on inferno us sports 2
ja on kestävä. autoissahan on pitkälle sama alusta.
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #5 : 22.01.10 - klo: 15.57 »

Mitenkäs muuten tuo Kyoshon moottoreiden kestävyys? Yhden kanavan kautta
kuulin, että ei kestä ajaa montaa litraa polttoainetta... Mahtaako olla
Esson baarin tietoja?

Ja toinen juttu: Onko kukaan laittanut Infernoon Team Orionin viritysputkea?
Mahtaako sillä olla paljonkin vaikutusta moottorin toimintaan?

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #6 : 22.01.10 - klo: 16.11 »
Kannatta ostaa minulla on inferno us sports 2
ja on kestävä. autoissahan on pitkälle sama alusta.

Tuo US on tosiaan kyllä suht kestävä, koska siinä on teräksiset diffien lautaspyörät, pinjonit ja spurri.
Sport4:sessa ne ei ole teräksisiä, eikä siten kovin pitkäikäisiä...

Jos Kyosho pitää saada, niin suosittelisin hankkimaan US mallin.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #7 : 23.01.10 - klo: 13.11 »
No ei Kyöstillä kyllä tee yhtään mitään. Tässä taloudessa niintä on ollu kaksi kappaletta ja molemmat ihan samanlaisia susia.

MP9 on aino jota voisin harkita, mutta sillä ei noiden muiden vehkeiden kanssa ole mitään tekemistä

Iskaritornit vääntyy jo ennen hyppyä, iskareista tulee kat pihalle melkein laakista ja materiaalit on ihan surkeita. Käytännössä kaikki rtr-mallit on todettu heikoiksi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Nuo meidän autot oli Inferno 7.5 sp3 malleja.

Toinen on vieläkin tuolla romukopassa.

Yksi päivä Lavangossa viime kesänä tappoi tuonkin ihan lopullisesti.

Parempi laittaa rahat Hobaoon tai Xray:n (itsellä nyt XB808) ja nauttia ajamisesta.
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #8 : 23.01.10 - klo: 15.20 »
Nuo meidän autot oli Inferno 7.5 sp3 malleja.

Noissa just samoin kuin sp4:sessakin on diffien rattaat sitä sinkkivalup*skaa joka ei kestä mitään.
US ja US2 malleissa ne on teräksisiä ja lautaspyörät ja pinjonit kaiken lisäksi vinohampaisia jotka kestää mitä vaan. Toisin kuin esim toisten merkkien pro-versioidenkin lähes suorahampaiset...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #9 : 23.01.10 - klo: 16.40 »
Nuo meidän autot oli Inferno 7.5 sp3 malleja.

Noissa just samoin kuin sp4:sessakin on diffien rattaat sitä sinkkivalup*skaa joka ei kestä mitään.
US ja US2 malleissa ne on teräksisiä ja lautaspyörät ja pinjonit kaiken lisäksi vinohampaisia jotka kestää mitä vaan. Toisin kuin esim toisten merkkien pro-versioidenkin lähes suorahampaiset...

Joita en ole hajottanu ikinä tässä kolmen harrastusvuoden aikana, vai oliko jopa neljän :) siis muissa merkeissä..
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #10 : 24.01.10 - klo: 15.24 »
Ne teräksiset diffin vetorattaat mitä muista merkeistä on hajonnu, on rikottu järjettömän tehokkailla sähkömoottoreilla...
Jos tehoa nostetaan ilman mitään rajaa, kaiken saa rikki.  :grin:

Mutta tosiaan nuo kyöstin rtr-mallien sinkkipainevalurattaat on todella lyhytikäisiä.
Ja maksavat sen verran että kannattaa ostaa suoraan sellainen (US?) malli jossa ne on ihan takuuvarmasti terästä.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #11 : 25.01.10 - klo: 08.53 »
clubbah taitaa puhua niistä diffin sisällä olevista pikkurattaista.
niitä ei saanut kyoshossakaan rikki - koskaan
diffin lautaspyörä ja pinjoni voi olla eri asia ja tosiaan US mallissa terästä muistaakseni

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #12 : 26.01.10 - klo: 06.17 »
Puhuin juurikin lautaspyörästä ja pinionista. Toki on niitä kulunut vaihtokuntoon kun ei ole ajoissa vaihtanut laakereita.

Pikkurattaat ei tosiaan hajoa kun taitaa olla _kaikissa_ muissa paitsi kössön rtr:rissä vakiona neljä niitä rattaita, kyosholla ne saa lisähintaan tai tonnin kisamalliin.
XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #13 : 26.01.10 - klo: 07.15 »
Se oli joskus ennen. Ainakin GT readysetissä niitä on neljä ja samoin US malleissa.

Kisamalli maksaa 600€, sulla on hieman vanha käsitys asioista. Päivitä tietosi hyvä mies!


01.31783       599,50      
INFERNO MP9 RACE

Tällä itsekin ajan. Ja se joka väittää autoa huonoksi tai halpismalliksi TKI versiosta ei todellakan tiedä mistä puhuu. TKI:ssa on vaan kaikki mahdollinen mitä tosi kisaaja voi ikinä kaivata. Suomessa sellaset kuskit on harvassa.


« Viimeksi muokattu: 26.01.10 - klo: 07.34 kirjoittanut Mika R »

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #14 : 26.01.10 - klo: 18.55 »
Kuka käsittää minkäkin "kisamalliksi"

eniveis, ~20% kalliimpi kun haastajansa..mun mielestä se on melko paljon :P

Mut ehkä tästä on turha kinata mr. kyoshon kanssa, kun voi olla vaan väärässä.

Eiköhän offtopic ollu tässä, jokainen voi itse lukea tältä foorumilta hakusanalla "kyosho" kuinka hyviä(huonoja) ne rtr autot on.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #15 : 26.01.10 - klo: 19.11 »
Puhuin juurikin lautaspyörästä ja pinionista. Toki on niitä kulunut vaihtokuntoon kun ei ole ajoissa vaihtanut laakereita.

Just tuo lautaspyörä ja pinjoni on sitä sinkkivalujaskaa joka ei kestä edes laakerin vaihtoon asti, joten ei se laakereiden vaihtokaan paljon auta asiaa.

Se oli joskus ennen. Ainakin GT readysetissä niitä on neljä ja samoin US malleissa.
Se on edelleenkin :grin: Poikkeuksena GT ja GT2 jossa 4kpl pikkurattaita vakiona.
US ja US2 malleissa on kunnon vinohampaiset teräksiset lautaspyörät ja pinjonit, mutta edelleen vain 2kpl pikkurattaita sisällä.
Ne pikkurattaat kannattaa lisätä vaikka heti uutena sinne, kun ei ne juuri mitään maksa uutenakaan edes Suomessa. Viime kesänä Kärkkäisen hyllystä ostin Kyoshon pussin jossa oli 8 tai 12kpl pikkurattaita noin 10eurolla ja niille puuttuvat akselit 3kpl 7euroa, että se siitä kalleudesta.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #16 : 26.01.10 - klo: 19.15 »
joo meidänkin jenkkifirma teettää tylsät hommat ent. Itäeuroopassa , japani ei kuulu halpoihin maihin josta noi kitit tulee.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #17 : 26.01.10 - klo: 19.19 »
Puhuin juurikin lautaspyörästä ja pinionista. Toki on niitä kulunut vaihtokuntoon kun ei ole ajoissa vaihtanut laakereita.

Just tuo lautaspyörä ja pinjoni on sitä sinkkivalujaskaa joka ei kestä edes laakerin vaihtoon asti, joten ei se laakereiden vaihtokaan paljon auta asiaa.



Uhkasin olla puuttumatta, mut varmistan että ymmärsit oikein. Muun merkin autoista en ole noita rikkonut muuten kun risalla laakerilla.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #18 : 26.01.10 - klo: 19.36 »
Tämä koski vain nimenomaan Kyoshon huonoimpien rtr-mallien sinkkipainevalu lautaspyöriä ja pinjoneita.
Muiden merkkien  ja parempien Kyoshojenkin teräksiset lautaspyörät ja pinjonit on kestäneet kaikki ongelmitta.
Ainoa särkynyt teräksinen lautaspyörä ja pinjoni jonka mä oon nähny oli kun ostin käytetyn Hobao Hyper ST Pron jolla oli pommitettu 6S lipojen kans. Siinä oli edestä lautaspyörän ja pinjonin hampaat kokeneet kariesta :grin:
Mutta siinäkin tuli uudet mukana, vaikka edellinen omistaja ei tietääkseni tiennytkään etupään diffin harva hampaisuudesta.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #19 : 26.01.10 - klo: 20.34 »
joo meidänkin jenkkifirma teettää tylsät hommat ent. Itäeuroopassa , japani ei kuulu halpoihin maihin josta noi kitit tulee.

Jos valmistusmaa ei loppukäyttäjälle näy kuin tuotteen hinnassa, niin miksi maksaa enemmän?

Olen jo pitkään toivonut että joku kertoisi mitä tuolla hintaerolla ihan oikeasti asiakas saa käteen. Näkyykö se auton kestävyydessä, nopeudessa, säädettävyydessä, kehittyneissä materiaaleissa, rakentamisen helppoudessa, huollon nopeudessa, firman yleisilmeessä, manuaalin kuvituksessa, varaosien saatavuudessa, apuna radalla ja kisoissa... mitä? Tämän asian jos joku kerrankin perustelisi seikkaperäisesti, niin voisi pikkuhiljaa tälläkin foorumilla lopettaa ihmettelyn siitä miksi kahdesta samanlaisesta, mutta eri hintaisesta, tuotteesta KANNATTAA valita se kalliimpi. Pakkohan siinä on olla parempi vastine rahalle, olisiko tuo sitten ameriikan termein 'bang for buck'. Mitattavia suureita siis kiitos.

Mikäli tätä asiaa ei vieläkään kyetä perustelemaan, vaan kierrellään ja kaarrellaan, vihjaillaan sisällöttömin termein ilman perusteita, niin elämä tälläkin foorumilla jatkuu entiseen tapaan. Mikäli mitään järkevää perustetta ei löydy, vaan se 20% hinnassa suostutaan maksamaan omien mieltymysten ja fiilisten pohjalta, niin sitä ei voi suoralla selällä muille faktana enää myydä. Harrastuksissa mennään, ja pitääkin mennä, hieman fiilispohjalla, eikä pelkin järkimotiivein, se pitää mielenkiintoa ja monimuotoisuutta yllä. Muutenhan kaikki ajaisivat sillä 'parhaalla autolla'. Mutta sen oman fiiliksen kauppaaminen foorumilla on yhtä järkevää kuin uskonnon levittäminen. Ne henkilökohtaiset mieltymykset täytyy jokaisen muodostaa itse ja miettiä paljonko on siitä valmis maksamaan "fiilislisää".
(Se on siis se osa tuotteen hinnasta jota ei järkimotiivein (kysytty yllä) kyetä perustelemaan.)

Toivottavasti näissä lätinöissä näin jokusen vuoden jälkeen saataisiin ne tiedot pikkuhiljaa tiskiin, tai myönnettyä ettei niitä ole. On niin moni triidi mennyt tähän uskonnon levittämiseltä vaikuttavaan toimintaan, että ihan hirvittää. Toivoisin nyt sellaista replyä, että siihen ei keksitä mitään lisättävää tai väännettävää, jotta saataisiin tämä homma pakettiin, otatko Mika perustelutaakan harteillesi foorumin aktiivisimpana 'Kyoshomiehenä'?

(Tosin jos syitä hintaerolle löytyy niin sitten voidaankin vääntää että ovatko ne tuon "20%" arvoisia, loputon suo.  :smiley:)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #20 : 26.01.10 - klo: 20.52 »
sami, miksi mun työ maksaa asiakkaalle 2 kertaa sen mitä samasta työstä veloitetaan asiakkaalta kun sen tekee intialainen. Made in japan näkyy osien laadussa, readysettien osat tehdään japanin ulkopuolella. Varaosat ovat japanilaisia.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #21 : 26.01.10 - klo: 21.08 »
Siksi se sun työ maksaa, koska asiakkaalle ei haluta kaupata intialaista "Chrisiä", vaan espoolaista Mikaa, tuotteet eivät ole vertailukelpoisia. Vihjasit että Itäeuroopan tuotteet olisivat jotenkin epäkelpoja halpatuotteita, joten perustelutaakka tässä on sinulla. Kun katson vaikkapa Kyosho.com ja teamXray.com, niin mitään neuvostoliittoista meininkiä en kykene aistimaan jälkimmäisessä, myöskin kyseisen firman tuotteita omistaneena ja muita omistajia useita tuntevana en kykene ymmärtämään vihjailuasi. Käyttäjien kommentit ovat pääsääntöisesti kehuneet tuotteen laatua, olkoot tuote firman toiminta millä tahansa osa-alueella. Eli kerrotko nyt ystävällisesti mikä on vikana, kun äsken esitit jotain vikaa olevan? Mielestäni valmistusmaalla ei ole merkitystä muutenkaan, jos tuote on kaikin puolin ok. Sehän sitä asiakasta kuitenkin kiinnostaa järkisyynä. Mikäli on jotain omia patoutumia tiettyjä maita kohtaan, on otettu nenään lätkässä niiltä, tai jotain, niin se on taas niitä henkilökohtaisia asioita.

Eli kuten kirjoitin, jos ja kun tuotteet ovat samoja, mutta toinen maksaa 20% enemmän, niin mikä siinä maksaa. Jos on kaksi espoolaista Mikaa ja toinen on 20% kalliimpi, niin kumpi saa duunit?

Edelleen mitattavin suurein vertailtavia perustelujasi odottaen.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #22 : 26.01.10 - klo: 21.13 »
No mitä saa esim. tämän losin hinnalla..?(eikös tämä ollut ns. yleisesti suomessakin hyväksi tunnustettu merkki?)  ..on kalliimpi kuin tuo 600e:n kyosho..eikä varmaan ole ainoa joka on tuossa hintaluokassa joka ei nyt kauheasti eroa mistään ns. huippuautosta.(tuo losi nyt tuli ekana kun katsoin muiden merkkien hintoja, toki hieman halvempiakin on)
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30235&grpid=401
..en ymmärrä miksi tulee niin kauhea vääntö(tai miksi sitä nyt haluaa sanoa) kun puhutaan kyosho:n autoista ja yleensä(siis vain yleensä) tietyiltä ihmisiltä ja varsinkin jos tietty helkilö kirjoittaa kyseisestä merkistä.
Jos koko kalusto(kone, sähköt yms.) maksaa kuitenkin melkoisen paljon niin tuntuuko se satanen paljon kokonaiskustannuksissa..? ..ja kun ei se kyosho ole näköjään ainoa joka maksaa yli 500e.
Jos ei tykkää merkistä tai ei halua maksaa hieman enemmän kuin joistain merkeistä niin eihän sitä ole pakko ostaa...varsinkaan kun on ilmeisesti monen mielestä huonokin vielä.

Ei sillä että väittäisin tuota siksi autoksi joka kannattaa ostaa...ihmettelen vaan kun joka kerta pitää tulla väittämään vastaan joka asiassa/dissaamaan yms.
Pitäisikö täällä jokaisen käydä mollaamassa tms. kaikissa topikeissa minkä merkistä autoa ei itse omista tai muuten merkki(tai sen puolesta puhuja) ei miellytä..? (kun ei näiltä jotka suoralta kädeltä kyseenalaistaa joka kössön niin taida kuitenkaan kokemusta löytyä, muutakuin ehkä erittäin kaukaa tai jostain omasta ekasta rc autosta joka oli ehkäpä rtr malli.)

..ja edelleen, itse en ole merkki fanaattikko(enkä mikään "kyoshomies")..ihmetyttää vaan kun tätä merkkiä jaksetaan aina dissata tms. tuli merkki puheeksi sitten minkä mallin kohdalla vaan..ja kun esim. tuo losi:kin näyttää myös maksavan, onko se koko rahan arvoinen, ainakin ennen kuuli kommentteja kestävyydestä.
Sellasta, ihan rakentavassa hengessä kirjoitin joten ei herneitä tuulenhalkojaan.

edit: oli tullut pari vierstiä väliin, omat kommenttini koskee vain tätä kyosho:n "kalleutta".
edit2: olen aina ollut sitä mieltä että kössön rtr:t kannattaa ehkä jättää väliin..
Pointti oli lähinnä se kun tuota 600e:n kyoshoa nyt niin kalliiksi sanottiin(että saako rahoille vastineta)...niin löytyy niitä näköjään kalliimpiakin, eli samaa voisi kysyä monen muunkinmerkin kohdalla, saako rahoille vastinetta.
Ja mulla ainakaan ei osunut mihinkään, edellen en ole merkki fanaatikko(sigustakin pitäisi näkyä), tykkään vain hyvistä autoista.
« Viimeksi muokattu: 26.01.10 - klo: 21.21 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #23 : 26.01.10 - klo: 21.16 »
Tässä kömmähdettiin taas siihen että olisi sanottu noita kyoshon huippumalleja huonoiksi, ei todellakaan. Ainoastaan kalliiksi, rtr vessat taas ovat kohtuuttoman huonoja hintaansa nähden.

Ei unohdeta näitä faktoja kun joku osuu kössöhermoon.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #24 : 26.01.10 - klo: 21.18 »
Montako vastaavaa autoa oli silloin kun MP 6 Tuli eiköhän nuo monet muut ole kopion kopiota menestyksellisestä kyosho mp6 ja 7.5.
Yuigi kanai voitti useamman maailman mestaruuden peräkkäin kyosholla.
nykyään on mistä valita.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #25 : 26.01.10 - klo: 21.20 »
Sami, mm. Bluesissa pelaa 2 loistavaa Slovakia, Mesei ja Spiral, ja lätkäkiekot ovat Made in Slovakia. Eli ei siis mitään Slovakeja vastaan, kuten muitakaan eurooppalaisia jne.

--

Jos mä otan TF-5 tai Lazer readysetin tukivarren niin se on lähempänä ämpärimuovia, joka tulee Aasiasta (Made in Taiwan) kun taas varaosa ja Kit version osa on enemmän komposiittia (muovin seassa hiiltä, lasikuitua tmv) ja made in Japan. Osassa on eroa.

Oikeastaan mitä mun työhön tulee, niin duuni maksaa asiakkaalle saman verran mutta kate on huonompi (koska asun ns. high cost maassa), siksi pyritään teettämään työ samaan hintaan Egyptissä, itä-Euroopassa tai Intiassa. Silloin tämä ei näy asiakkaalle - toivottavasti.

ihan samalla tavalla readysetin osien laatu ei käytännössä näy kuin halvempana hintana niille jotka readyseteillä tykkää ajaa ts. satunnaiset kisakuskit ja pihasuttaajat. Olenhan minäkin ajanut niillä ihan mukavasti, GT, GT2, lazer, TF-5...

MP9 ja MP9 race ovat rakennussarjoja (kit) jolloin ne ovat made in japan ja siten paremmin soveltuvia kovaan kisakäyttöön kun taas Inferno sport ei samalla tavalla. Kyoshon sivuillakin lukee "entry level" tms ihan suomeksikin. Kyosho ei ole tyhmä firma.

Kesseli, Oliko se Yuichi Kanai vai Greg Degani kun voitti MP7.5:llä maailmanmestaruuden ihan vaan sen takia että Kyosho oli ainoa auto joka ei levinny karuissa oloissa ennen maaliviivaa...

edit: selitän tällä vain sitä kit:in hintaa, en ota mitään kantaa niiden tuotteiden laatuun jotka tulevat japanin ulkopuolelta. Siihen keskusteluunhan minut haastoitte - eli miksi kit maksaa.
« Viimeksi muokattu: 26.01.10 - klo: 21.49 kirjoittanut Mika R »

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #26 : 26.01.10 - klo: 21.39 »
Sut haastettiin kertomaan miksi se maksaa sen 20% enemmän kuin kilpailijansa. Tähän et selvästikään pysty kun kiertelet ja kaartelet.
XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #27 : 26.01.10 - klo: 21.44 »
Sitä en pysty sanomaan maksaako 20% enemmän vai ei - mutta Kyosho rakennussarjojen (kit), kuten MP9 race, hinta johtuu siitä että ne tehdään "High cost" maassa (Japani) johon taas kilpailija ei välttämättä kuulu (Itä-Eurooppa) tai se(kin) teettää autonsa "Low cost" maassa.

Itse asiassa tästä em. syystä, RTR autoissa ei yhdessäkään ole CNC osia, vaikka alumiiniosia kylläkin ("leikattuja" tai valettuja). CNC osat tulee aina japanista eli eri ositteesta mistä readysetit tulee. CNC osia on vain Kit -versioissa.

esim.
Kyoshon readyset TF-5 tourinki ohjaimineen ja sähköineen maksaa 180-190€
Sama auto kittinä ilman koria, renkaita ja sähköjä maksaa n. 400€
Xray T3 maksaa noin 400€ ja sama varustelu?
Samoin Yokomo BD5 vai mikä sen on.. noin 400€
Tässä nyt jotain esimerkkejä..

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #28 : 26.01.10 - klo: 21.47 »
(seuraavaksi tästä tehdään "vääntö topikki osa 7698459" ja sitten taas meikä banneilla seuraavat viikot)

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #29 : 26.01.10 - klo: 21.54 »
Losia tosiaan harvoin tyrkytetäänkään täällä, se on kuitenkin harvinaisempi merkki, eikä siksi nouse samalla tavalla esiin. Sitä myöskään harva täällä kyselee, että kannattaako ostaa ja kannattaako. Tällä foorumilla jatkuvasti kysellään, että kannattaako Kyoshon auto ostaa. Jos mitään perusteluja kilpailijoita kovempaan hintaan ei saada aikaan, niin ei kannata. Jos se todetaan hintansa arvoiseksi (kilpailijoita kovempi hinta ja myös kovemmat ominaisuudet), niin sitten ehkä kannattaa.

Jos 100-200e ei tunnu missään, tai sille ei parempaakin käyttöä löydy, niin tuskin täällä tarvitsee kysellä että mikä kannattaa ja mikä ei. On totta että pienet "fiilislisät" uppoaa kokonaiskustannuksiin näkymättömiin pitkällä tähtäimellä, mutta on ne silti siellä, ei ne häviä.

Mitään ongelmaa minulla ei sen suhteen ole, että esimerkiksi Mika haluaa ajella Kyoshollaan, hyvä homma että näkee muitakin merkkejä radalla. Kokeneet hemmot saa itse tehdä niitä fiilispäätöksiään kuten tahtoo. Kokeneet hemmot osaa itsekin tutkia, valita, kiinnittää huomiota tärkeisiin asioihin, ei välttämättä 100-200e tunnu missään, on syntynyt muita mieltymyksiä tiettyihin suuntiin... He myöskin tekevät päätöksensä kyselemättä täällä foorumilla että kannattaako tämä tai tuo. Heidän valintojaan emme ole täällä ruotimassa.

Kuitenkin kuten yllä sanoin, foorumilla tulisi pysyä niistä mieltymyksillä perusteluista kaukana. Usein myös täällä asioista kyseleville nuo satasen ja kahden rahat on todella merkittäviä ja onkin mielestäni heidän harrastuksensa kannalta ensiarvoisen tärkeää, että niille saadaan mahdollisimman hyvä vastine. Jos suositellaan jotain, niin se täytyy myös kyetä perustelemaan mitattavin suurein. "Hei osta tämä servo, se on kestävä". "Hei osta tämä moottori, se on edullinen ja helppo säätää." "Osta tämä 15e meisseli, koska se on kestävämpi kuin kolme noita 5e meisseleitä"

Päätä lause: "Tämä 100e kalliimpi auto kannattaa ostaa, koska..." Tästähän tässä on kyse, kertokaa nyt joku jo että miksi.

Jos perusteluja ei löydy, niin mielestäni tämä uskonnon levitys tällä foorumilla saisi rauhoittua. Mikäli siis kykenee perustelemaan oman suosituksensa ja se on ns. niillä lähtöarvoilla se kannattavin valinta, niin se voi olla niin Kyosho, Losi kuin vaikka Mugenikin.

Olen itse lähinnä kyllästynyt tähän vuosia jatkuneeseen vihjailuun ja yleiseen läpsyttelyyn. Esimerkiksi tuo Itä-Eurooppa -vihjailu oli ihan täysin perustelematonta ja jopa yleisen kokemuksen ja tiedon valossa valheellista. Herneet on pakkasessa, mutta kyllästymis- ja skeidanjauhantamittarit alkaa hiipiä punaiselle, siksi aiheen otin esille.

Tuo maailmanmestaruushomma on kans hieman kuultu, tuoreimmat mallit eivät ole enää olleet kärjessä, muillakin valmistajilla on kovia nimiä tiimeissä, ylipäätään muitakin kilpailukykyisiä valmistajia on markkinoille ilmestynyt. Vanhoilla meriiteillä elämistä mielestäni. Uusin mallikin on varmasti kilpailukykyinen, en sitä sano missään nimessä, mutta niin ovat kilpailijatkin, joten mitään kaulaa tässä ei vielä saatu. (Joka selittäisi sitä 20% hintaeroa.)

Aiheessa myöskin käsiteltiin polttiksia ja erityisesti krossareita, siinä on hinnassa tuo mainittu 450-500e vs 600e ero. Se kallein malli taisi olla yli 800, ei oikein selvinnyt Suomen sivulta mitä eroja noissa on ja kumpi on oikeasti se sopivampi vertailukohta toisten valmistajien pro-malleihin.

EDIT: Copypaste-erhe poistettu.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.