Kirjoittaja Aihe: inferno 7.5 sport4  (Luettu 18588 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #30 : 26.01.10 - klo: 22.00 »
Mikä on kalliimpi ja laadukkaampi

MADE IN JAPAN

MADE IN TAIWAN

Jos puhutaan vaikka nopareista, rc-autoista tai vaikkapas sulkapallo mailoista niin uskoisin MADE IN JAPAN olevan kalliimpi ja ehkä myös aavistuksen laadukkaampi, ainakin sulkapallo mailoissa on huikeita eroja missä maassa se tehdään ja uskoisin myös rc-autoissa sen olevan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #31 : 26.01.10 - klo: 22.07 »
Niin, onko laadukkaampi, jos on, niin miten se ilmenee? Sitähän tässä on kyselty, sulkapallomailoissa osaat varmaan sanoa mikä on ratkaiseva ero ja käyttää sitä perusteena hintaerolle.

Aiheesta Losi vielä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41450&grpid=401 eikös tämä ole tuorein kisamalli?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #32 : 26.01.10 - klo: 22.11 »
Sami L:n viesteihin en viitsa ottaa kantaa enää tänään, katsotaan myöhemmin. Olen jo vastannut kahteen kertaan, kolmatta kertaa en viitsi samoja lauseita toistella. Erot ovat lähinnä materiaaleissa ja työn jäljessä (siis RDS vs KIT).

--

Isoisän aikaan sodan jälkeen japani oli kehitysmaa. Sieltä ei saanut kuin p*skalaatua. Toista oli Amerikka ja Saksa, josta sai laatutuotteita.

Sodan jälkeen Japanilaiset kehittivät kopioinnista taiteen ja puristivat esim. amerikkalaiset tuotteet pienempään koon ja näin syntyi mm. elektroniikkajätti Sony.
Oli niillä muitakin ideoita, yksi oli tuo osien kierrätys jolla samaa osaa voidaan käyttää eri paikoissa, hyödynnetään mm. autoteollisuudessa. Tuostahan JuhaH kertoi forumissa toisaalla.

Eniveis, tästä alkoi nousu ja nykyään Japani on high cost maa joka tunnetaan nimenomaan laadusta.

Suomalaiset, Saksalaiset ja Japsit olivat sodan voittajia siinä mielessä että siinä missä voittajamaat Ranska, USA, Venäjä ja UK jäivät polkemaan osittain paikoilleen niin häviäjien oli pakko kehittää tuotantoa ja niistä syntyi paljon hyvää ja kilpailuvaltti.

Itä-Eurooppa elää nyt nousua EU:n myötä ja joku päivä ne eivät ole "low cost" ja hommat teetetään vaikkapa Afrikan maissa.

Jenkeiltä olen paljon kuullut että siellä on plajon pelkoa myös koska paikallista tuotantoa ei ole enää lainkaan ja pääosa tuotanto tehdään USAn ulkopuolella. tarjolla ei ole enää kuin palvelualan ja myynnin duuneja. Samaa tapahtuu Suomessa..

Nyt huom. en ole mikään talousmies. Joku ekonomi saa selittää asiat paremmin.
« Viimeksi muokattu: 26.01.10 - klo: 22.24 kirjoittanut Mika R »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #33 : 26.01.10 - klo: 22.24 »
Niin, onko laadukkaampi, jos on, niin miten se ilmenee? Sitähän tässä on kyselty, sulkapallomailoissa osaat varmaan sanoa mikä on ratkaiseva ero ja käyttää sitä perusteena hintaerolle.

Aiheesta Losi vielä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41450&grpid=401 eikös tämä ole tuorein kisamalli?

Kerrotaan nyt kuin osaa kiinnostaa ja osaa ei. Eli sulkismailan laadun näkee/tuntee siitä että varren kiertojäykkyys on tunnoltaan jäykä, eli kuin lyöt kovan isku löynnin ja pallo osuu kehyksen reunaan niin halvemman mailan varsi kiertyy ja pallo lähtee mihin sattuu mutta MADE IN JAPAN Yonex merkkinen maila ei kierry ja näin saat tarkuutta lyönteihin.
Kalliit yonex mailat on n.220e kuin vastaavat MADE IN TAIWAN on n.130e. Myös raakaaine vaikuttaa oleellisesti hintaan mutta kaipa se työvoiman hinnoittelu on myös radikaalisesti hinnassa myös kuten voin kuvitella KYOSHO osaltaan sen myös olevan.

Otetaan esimerkki, kuin aloitin rc-autoilun niin ei ollut kuin 2 laatu merkkiä ja molemmat olivat Japanista (kyosho ja tamiya) ja muut joko Englanti tai Taiwan ja voitte vain kuvitella miten bashkaa laatua nuo Taiwan autot olivat mutta myönettäköön että nuo halvat kyosho autot olivat myös aika kuraa siihen aikaan kuten esim mitä tuo PROGRESS malli tarjosi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #34 : 26.01.10 - klo: 22.25 »
Et osannut vieläkään vastata siihen mikä kyoshon kisamalleissa on parempaa verrattuna kilpailijoihin.

Tokihan se on hyvä piilotttaa tuon "en ota kantaa diipadaapaplääh" taakse ja sen jälkeen selittää isoisästä.

Vastaus kysymykseen ja that's it, Ei tarvi vängätä eikä kirjotella pitkiä viestejä jne.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #35 : 26.01.10 - klo: 22.33 »
Olet kertonut että Kyoshon KIT:it ovat siksi RTR:iä kalliimpia, kun ne tehdään eri maissa. Tämä ei itseäni kiinnosta tippaakaan, ehkä muita, en tiedä, mutta tästä ei myöskään ollut nyt kyse missään vaiheessa.

Mutta miksi pitäisi suositella ihmisille kalliimpaa autoa kun voi suositella halvempaa, olettaen että ne tosiaan on laadullisesti vertailukelpoisia. Jos olet sitä mieltä että "low cost" -maissa tuotetut autot eivät ole laadullisesti kelpaavia ja on siis järkevämpää ostaa "high cost" auto, niin miten se laadun puute ilmenee? Tätä on tässä nyt kyselty ja siihen ei ole vastausta saatu.

Jos nyt siis haen kaupasta vaikkapa sen Reiskan ja 20% kalliimman Infernon, niin miten se hintaero konkretisoituu saatavassa tuotteessa fyysisesti?* Tähän et ole vastannut, olet kaarrellut ja kierrellyt selittäen Kyoshon eri mallien hintaeroja ja valmistusmaita, sekä sivistänyt meitä taustoista miksi joku maa on kallis ja joku ei. En tiedä miksi, mutta tuntuu että tuo "en viitsi ottaa kantaa" kuulostaa siltä ettei perusteluja löydy, yrität tuoda minut esiin huonossa valossa, koska en ymmärrä jo kahdesti toistamaasi vastausta ja jaksan jankata samasta asiasta. Täytyy todeta että tämä on tyypillinen toimintatapamalli silloin kun ei keksi sanottavaa, eli sen sijaan että otat kantaa asiaan ryhdyt alentamaan vastapuolta, kuten aina ennenkin. Vedät siis keskustelua pois itse asiasta ja henkilökohtaiseen suuntaan. Painotan kuitenkin sitä että yritä vastata esittämääni kysymykseen (merkkasin tähdellä), myös "en tiedä" on ihan kelpaava vastaus.

Ei hätää, kyllä täällä on aikaa odotella jaksamista ja viitsimistä, ihan kaikessa rauhassa.

Jerzille: Eli kun sulkismailassa asiaan saadaan ihan käsinkosketeltavat, mitattavat, testeissä toistettavat erot, niin myöskin hintaeron olemassaolo on selitettävissä. Sehän on ihan ok, parempi on kalliimpi ja halvempi on huonompi. Kysymys onkin kuulunut monissa muodoissaan, onko Kyoshon krossarit vs kilpailijat -tilanteessa näin, jos on, miten se laatuero ilmenee?
« Viimeksi muokattu: 26.01.10 - klo: 22.38 kirjoittanut Sami L »
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #36 : 26.01.10 - klo: 22.42 »
Hä???

siis eikö tässä keskutelu kirvonnut siitä että CluBBBah sanoi Kyoshon kilpa-auton maksavan tonnin. Vastasin että ei maksa, vaan 600€

Sitten alettiin kysymään että mikä ihme siinä maksaa. No sitä tässä sitten olen koittanut selittää maailmantalouden asioilla huonoilla ekonomin taidoillani eli tuotteet/palvelut jotka tulevat "high cost" maista ovat kalliimpia tyypillisesti vaikka tuote/palvelu on sinänsä sama.

Kyoshon tapauksessa tuote ei kuitenkaan ole edes sama. Selitin sitä edellä. Se on kyllä samannäköinen. RDS poikkeaa varaosista ja KITeistä laadullisesti ja myös hinnaltaan olennaisesti. Tässä kohtaa kuluttaja voi valita: halpa RDS tai kallis KIT. Eroa on. Riippuu sitten käyttötarkoituksesta kummalla lähtee liikkeelle.

Kotimaisille polttiskrossaajille MP9 SE kit on täysin riittävä, itsellänikin on se hyvin ajoin viime kesän sillä. Monet näki mun suomen eri radoilla sillä. Turussa jäin 2 kierrosta voittajasta 45 minuutissa, vastassa oli Hobaota, hot Bodiesta ja Losia pääosin, ja osa ei päässy edes maaliin asti. Laadullisesti erinomainen koska se on KIT, joka siis tehdään japanissa.

Minä en ole mitään suositellut kenellekään. Kyoshon KIT mallinen kilpa-auto maksaa karvan alle 600€, jos saman saa halvemmalla jonku muun niin ostaa sen jos se miellyttää enmmän.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #37 : 26.01.10 - klo: 23.06 »
Kyllähän tuolla säikeen alussa jotain suositushöpinääkin oli, ei mitään kovin hyvää argumenttia suuntaan tai toiseen, mutta siitähän se ajatus sitten lähti.

Itseni keskusteluun taisi tuoda tuo vihjailusi Itä-Euroopasta, tylsistä hommista ja muutenkin vähättelevästä suhtautumisesta ko. alueen tuotantoon. Clubbahin viestin perässä se oli ilmeisesti kuittia Xrayn suuntaan, olet hänelle aiemminkin ko. merkkiä kritisoinut. (Olisikohan silloin valtteina ollut muiden kopiointi Kyosholta, joka kehitti nykyisen krossarin pääraamit.)
Rupesin siis kaipaamaan perusteluja mikä siinä "low cost" -maan tuotteessa siis on vikana kun näin vihjasit.

Kyosho hinta vs kilpailijat on ollut tällä foorumilla kuuma aihe jo monta vuotta, eikä mikään uusi asia, kun homma lähti taas siihen valumaan, niin yritin ottaa kissan kunnolla pöydälle ja puida tätä asiaa kiertelemättä ja mutisematta. Kuitenkaan en halua esittää kannanottoja 'vastaan', vaan pyysin sinulta/muilta kannanottoja 'puolesta. Mielestäni näin on korrektimpaa.

Ja tultiinpa aiheeseen sitten miltä aasinsillalta hyvänsä, niin se ei poista silti aiheen mielenkiintoisuutta ja toivettani saada vastausta kysymykseeni. Jos olen tuonut itseni epäselvästi julki, niin pahoitteluni siitä. (Arska ainakin taisi lukea tilanteen merkkien välisenä, ehkä siellä päässä oli vanhat jutut paremmin muistissa.  :grin:)

Kuten totesin aihe on mielenkiintoinen ja toivon että täällä saataisiin vähä lihaa luiden ympärille joihinkin ehkä uskon asioihin ja onhan tässä jo päästy siihen että miten vanhat "low cost"-maasta tulee pelkkää krääsää ja "high cost"-maasta timanttia käsitykset ovat juurtuneet mielikuvina ja miten paljon niissä on totuutta.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #38 : 26.01.10 - klo: 23.08 »
Kuka käsittää minkäkin "kisamalliksi"

eniveis, ~20% kalliimpi kun haastajansa..mun mielestä se on melko paljon :P

Mut ehkä tästä on turha kinata mr. kyoshon kanssa, kun voi olla vaan väärässä.

Eiköhän offtopic ollu tässä, jokainen voi itse lukea tältä foorumilta hakusanalla "kyosho" kuinka hyviä(huonoja) ne rtr autot on.

Itseäni lainaten. En verrannut kittiä ja rtr autoa, vaan race mallia ja haastajia. Tiedät varmaan hyvin että "haastajat" ei tässä kohtaa ole ne rtr mallit.

Ps. ettei satu väärinkäsityksiä, viesitin olennainen osa on lihavoituna.
Pps. Sami kerkes väliin tuoden pointin paremmin esille.
XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #39 : 26.01.10 - klo: 23.18 »
Kyllähän tuolla säikeen alussa jotain suositushöpinääkin oli, ei mitään kovin hyvää argumenttia suuntaan tai toiseen, mutta siitähän se ajatus sitten lähti.

En tietääkseni ainakaan minä suositellut?

Itseni keskusteluun taisi tuoda tuo vihjailusi Itä-Euroopasta, tylsistä hommista ja muutenkin vähättelevästä suhtautumisesta ko. alueen tuotantoon. Clubbahin viestin perässä se oli ilmeisesti kuittia Xrayn suuntaan, olet hänelle aiemminkin ko. merkkiä kritisoinut. (Olisikohan silloin valtteina ollut muiden kopiointi Kyosholta, joka kehitti nykyisen krossarin pääraamit.)

Rupesin siis kaipaamaan perusteluja mikä siinä "low cost" -maan tuotteessa siis on vikana kun näin vihjasit.

Toin hieman perspektiiviä asiaan vertaamalla omaan työelämääni; tylsät duunit kuten bulkkituotanto tehdään "low cost" maissa. Jos mä sen teen niin kate on huonompi tai se maksaa asiakkaalle enemmän. Japani on "high cost" maa ja itä-eurooppa ei. Xrayssa lukee käsittääkseni made in Slovakia joten tuotantokustannukset ovat luulatavasti halvemmat ja siitä halvempi hinta kuluttajalle. Muuta en tiedä Slovakiasta. Japanista tulee laatua, sen tiedän.

Jälkimmäiseen, ihan kua mua kiinnostais koko Xray sinänsä. Toi on ihan puppua. Aktiivi diffin ne on minusta kopioinut Tactylilta aika pitkälle ja 808:in Losista mun mielestä, mutta todellakin mulle aivan yksi lysti. Ja onhan Losillakin SmartDiff hieman modifioituna tactylista. Aletaanko vääntää?

Kyosho hinta vs kilpailijat on ollut tällä foorumilla kuuma aihe jo monta vuotta, eikä mikään uusi asia, kun homma lähti taas siihen valumaan, niin yritin ottaa kissan kunnolla pöydälle ja puida tätä asiaa kiertelemättä ja mutisematta. Kuitenkaan en halua esittää kannanottoja 'vastaan', vaan pyysin sinulta/muilta kannanottoja 'puolesta. Mielestäni näin on korrektimpaa.

Tähän olen vastannut lukuisia kertoja edellä. En ota kantaa onko hinta oikea (600€ KITistä) enkä lähde vertaamaan muihin. Auto on todella hyvä.

Ja tultiinpa aiheeseen sitten miltä aasinsillalta hyvänsä, niin se ei poista silti aiheen mielenkiintoisuutta ja toivettani saada vastausta kysymykseeni. Jos olen tuonut itseni epäselvästi julki, niin pahoitteluni siitä. (Arska ainakin taisi lukea tilanteen merkkien välisenä, ehkä siellä päässä oli vanhat jutut paremmin muistissa.  :grin:)

Kuten totesin aihe on mielenkiintoinen ja toivon että täällä saataisiin vähä lihaa luiden ympärille joihinkin ehkä uskon asioihin ja onhan tässä jo päästy siihen että miten vanhat "low cost"-maasta tulee pelkkää krääsää ja "high cost"-maasta timanttia käsitykset ovat juurtuneet mielikuvina ja miten paljon niissä on totuutta.

Tuon keksit ihan itse; minä en sitä sanonut.

Kuka käsittää minkäkin "kisamalliksi"

eniveis, ~20% kalliimpi kun haastajansa..mun mielestä se on melko paljon :P

Mut ehkä tästä on turha kinata mr. kyoshon kanssa, kun voi olla vaan väärässä.

Eiköhän offtopic ollu tässä, jokainen voi itse lukea tältä foorumilta hakusanalla "kyosho" kuinka hyviä(huonoja) ne rtr autot on.

Itseäni lainaten. En verrannut kittiä ja rtr autoa, vaan race mallia ja haastajia. Tiedät varmaan hyvin että "haastajat" ei tässä kohtaa ole ne rtr mallit.

Ps. ettei satu väärinkäsityksiä, viesitin olennainen osa on lihavoituna.
Pps. Sami kerkes väliin tuoden pointin paremmin esille.

Kyllä, ymmärsin että vertasit hintaa juuri ns. kilpailijoihin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #40 : 26.01.10 - klo: 23.26 »
Kun nyt tolle linjalle lähdettiin niin jokainen ne on kopioita toisistaan... enemmän tai vähemmän.

Ei se losin keulageometriakaan todellakana mikään uusi juttu ollut.

Aivan hölmöä edes lähteä tuolle linjalle.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #41 : 26.01.10 - klo: 23.27 »
Kuka käsittää minkäkin "kisamalliksi"

eniveis, ~20% kalliimpi kun haastajansa..mun mielestä se on melko paljon :P

Mut ehkä tästä on turha kinata mr. kyoshon kanssa, kun voi olla vaan väärässä.

Eiköhän offtopic ollu tässä, jokainen voi itse lukea tältä foorumilta hakusanalla "kyosho" kuinka hyviä(huonoja) ne rtr autot on.

Itseäni lainaten. En verrannut kittiä ja rtr autoa, vaan race mallia ja haastajia. Tiedät varmaan hyvin että "haastajat" ei tässä kohtaa ole ne rtr mallit.

Ps. ettei satu väärinkäsityksiä, viesitin olennainen osa on lihavoituna.
Pps. Sami kerkes väliin tuoden pointin paremmin esille.

En viitsi sen enempää sotkeutua tähän mutta eikös teille jotka morkaa kallista kyosho autoa/merkkiä ole hajua että MADE IN JAPAN on yleisesti tiedossa että tuote on kalliimpaa ja myös sanoisin laadukkaampaa kuin yleisesti MADE IN TAIWAN tuotteilla.
Niillä jolla ei ole rahaa ostaa MADE IN JAPAN tavaraa tietää jo osto vaiheessa että tuote MADE IN TAIWAN ei ehkä ole niin laaduksta kuin MADE IN JAPAN ja sen takia on MADE IN TAIWAN ostaja kateelinen sille joka on kyennyt ostamaan tuote MADE IN JAPAN.

Koska tunnen paremmin kuin hyvin sulkapallo alaa niin voin sanoa että mailoissa on suuriakin laatu eroja MADE IN JAPAN ja MADE IN TAIWAN, sitä en voi taata että sinä lyöt kovempaa iskua MADE IN JAPAN mailalla mutta laatu maila on ainakin kädessä ja se jos jotain tuaa niin RESPEKTIÄ.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #42 : 26.01.10 - klo: 23.36 »
Kuka käsittää minkäkin "kisamalliksi"

eniveis, ~20% kalliimpi kun haastajansa..mun mielestä se on melko paljon :P

Mut ehkä tästä on turha kinata mr. kyoshon kanssa, kun voi olla vaan väärässä.

Eiköhän offtopic ollu tässä, jokainen voi itse lukea tältä foorumilta hakusanalla "kyosho" kuinka hyviä(huonoja) ne rtr autot on.

Itseäni lainaten. En verrannut kittiä ja rtr autoa, vaan race mallia ja haastajia. Tiedät varmaan hyvin että "haastajat" ei tässä kohtaa ole ne rtr mallit.

Ps. ettei satu väärinkäsityksiä, viesitin olennainen osa on lihavoituna.
Pps. Sami kerkes väliin tuoden pointin paremmin esille.

En viitsi sen enempää sotkeutua tähän mutta eikös teille jotka morkaa kallista kyosho autoa/merkkiä ole hajua että MADE IN JAPAN on yleisesti tiedossa että tuote on kalliimpaa ja myös sanoisin laadukkaampaa kuin yleisesti MADE IN TAIWAN tuotteilla.
Niillä jolla ei ole rahaa ostaa MADE IN JAPAN tavaraa tietää jo osto vaiheessa että tuote MADE IN TAIWAN ei ehkä ole niin laaduksta kuin MADE IN JAPAN ja sen takia on MADE IN TAIWAN ostaja kateelinen sille joka on kyennyt ostamaan tuote MADE IN JAPAN.

Koska tunnen paremmin kuin hyvin sulkapallo alaa niin voin sanoa että mailoissa on suuriakin laatu eroja MADE IN JAPAN ja MADE IN TAIWAN, sitä en voi taata että sinä lyöt kovempaa iskua MADE IN JAPAN mailalla mutta laatu maila on ainakin kädessä ja se jos jotain tuaa niin RESPEKTIÄ.
Jerzi

Et ehkä kuitenkaan tajunnut ettei kyoshossa ole edelleenkään morkattu kun hintaa ja rtr autoja.

Kysehän on kokoajan siitä että mitä parempaa kyosho tarjoaa kilpailijoihinsa verrattuna suhteessa hintaan?

Joo on tullu selväks, japan on parempi ku taiwan. Mutta onko kössö parempi kuin muut??? unohdetaan nyt se missä autot on tehty, kuinka kallista se työvoima on yms.

Mitä parempaa kyosho tarjoaa verrattuna kilpailijoihinsa??
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #43 : 26.01.10 - klo: 23.47 »
OK.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #44 : 26.01.10 - klo: 23.49 »
Mika:
En tiedä mitä keksin ihan itse, mutta jos olet jotain sanonut ja olen sanomaasi lainannut, niin se on näkynyt lainausmerkeissä. Jos luet Jerryn viestin aiheesta Japani vs Taiwan, niin siinä oli ainakin pyöritelty aihetta että "High cost"-maasta tulee hyvää tavaraa ja "Low cost"-maasta ei niin hyvää. Saman annoit sinäkin ymmärtää vihjailuissasi sinne Xrayn suuntaan.

Mitä tulee kopiointiin ja muuhun vastaavaan toimintaan, niin sanoisin että Kyosholla ei hetkeen ole keksitty mitään mielenkiintoista uutta ja ihmeellistä, he eivät myöskään ole ottaneet käyttöönsä kaikkia kilpailijoiden toimivaksi havaitsemia rakenneratkaisuja. (Äkkiseltään esimerkiksi Losi-tyyppiset keulan ratkaisut.) He ovat pysyneet valitsemallaan tiellä, vielä se ei ole kostautunut, mutta voi olla että jossain vaiheessa kilpailu ajaa niin pahasti ohi että kehitettävä selvästi uutta, tai apinoitava toimivaksi havaittua. En usko että meillä kummallakaan on tarpeeksi tietoa noiden kaikkien rakenneratkaisuiden alkuperistä ja kehityksestä, että ihan väännöksi asti.

Olet vastannut Kyosho hinta vs kilpailijat jo monta kertaa, mutta et silti lähde vertaamaan muihin? Eihän se hinta itsessään ole mitään, sehän on vain tuotteen rahallinen vastine, ei siinä ole mitään verrattavaa, tärkeää on tuotteen todellinen arvo (suhteessa hintaan, eli vastine rahalle.) Ja jos sitä ei vertaa kilpailijoiden vastineisiin, niin sekään ei kovin havainnollista ole.

Sanot ymmärtäneesi, että täällä muut ovat verranneet hintoja kilpailijoihin, "Sitten alettiin kysymään että mikä ihme siinä maksaa." ja sitten ihmettelet kun muut tosiaan vertasivat hintoja kilpailijoihin.

No oli kalliimman hinnan syy nyt sitten selvitetty tai ei, niin voidaan palata aiheeseen, eli miksi asiakkaan pitäisi olla kiinnostunut tehtaan valmistuskustannuksista, kotimaasta ja muista seikoista jos voi saada samaa roinaa 20% halvemmalla, miten 'high cost' konkretisoituu autohankintaansa täällä arpovalle? Mitkä motiivit sinulla Mika on ajaa Kyoshon autoilla?

Jerry:
Kuten hyvin kerroit, sulkapallomailoissa on havaittavia / mitattavia eroja ns. hyvien ja huonojen maiden välillä. Nyt on kyse kuitenkin rc-autoista ja todellisesta elämästä, ei uskomuksista että tuon maan pressa on ruma, sieltä tulee huonoja autoja, vaan siitä että tuleeko sillä halvemmalla hinnalla oikeasti huonoja autoja. Jos autot ovat huonompia kuten epäilyksesi kertoo, niin kerrotko mikä niissä on huonompaa, eli siis laitatko todistetta väitteesi tueksi. Muuten se on pelkkä uskomus tai harhaluulo, jatkuvasti 1:1 autojen puolella ns. huonoina pidetyt halpamaiden merkit nostaa mainettaan ihmisten silmissä. Joku sellaisen päätyy ostamaan ja kertoo naapurilleen, että ei tää hei ollutkaan niin huono ku silloin mun isoisän aikana, kun se niin aina väitti. Asiat muuttuu.

En morkkaa Kyoshoa, mutta en myöskään näe syytä suositella sellaisen ostamista jos siinä ei mitään perusteltavaa paremmuutta halvempiin kilpailijoihin ole. Jos maitoa saa kaupasta halvalla ja kalliilla, niin kuka suosittelee ostamaan kalliimpaa? Jos toisessa maidossa todistetusti on lisättyä kalsiumia ja d-vitamiinia, sekä hieman kalliimpi hinta, niin sitähän voisi jo suositella. Jos joku epäilee että se Raisiosta tuleva maito on parempaa kuin Riihimäellä lypsetty, niin ei se vielä kovin paljon perusteeksi riitä? Toki jos on kova Riihimäki-fani, niin varmaankin ostaa sitä Riihimäen maitoa ja suosittelee kaverille kans.

EDIT: Kappalejako ehostettu
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #45 : 26.01.10 - klo: 23.57 »
Kauheesti toitotetaan kuinka japani tekee laatua ja viereinen maa ei...

Joo... näinhän on se yleinen uskomus... totta...
Mutta kun se tuotteen pelkkä alkuperämaa ei tarkoita vielä yhtään mitään.

Made in Suomi Finska ei ole laadultaan sama kuin Made in Suomi Finska...

Eikä madeinjapan ole laadultaan yhtä hyvä kuin madeinjapan.

Esim... pistetään meikäläinen duunaamaan joku CNC palikka... No se on madeinfinland...
No pistetään esim Remppa tekemään sama palikka...

HALOOOOO!!!!!!!!!

Jaa laatueroa... no tuota... en ole eläissäni CNC härveliä käyttänyt, joten totta mooses...
Silti molemmat on sitä laadukasta ja kallista suomityövoimaa, mutta laadun taso on täysin eri.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #46 : 27.01.10 - klo: 00.08 »
Sami, en lähde :undecided: koska se menee niin litaniaksi ja niin OT kuin vaan voi mennä ja lopetan jutustelu tähän koska asiat eivät kuitenkaan vie mihinkään.

Kaikille jotka jatkaa OT niin hyvää jatkoa teille  :lol:
jerzi

PS Maailman hienoin rc-auto (minun mielipide) on KYOSHO ULTIMA ALLEC&LANE, tosin se ei ole RTR versio.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #47 : 27.01.10 - klo: 16.25 »
Minä olen jo aikaa sitten 40 vuotta täyttänyt mies. Joskus nuoruudessa tuli harrastettua
RC-lennokkeja joten siitä se RC-kipinä on jäänyt kytemään. Nyt syksyllä aikalailla extempore
tuli ostettua RC-auto. Ajattelin, että siitä saisi isä (=minä) ja poika jotain yhteistä
tekemistä.

Ostin sen paremmin asiaa miettimättä Kyoshon rtr:n (kun ne on Jumbosa hyvin esillä!) ja
merkki sinänsä tuntui luotettavalta jatkuvuuden ja varaosien suhteen. Jos ennen ostoa olisin lukenut tätä palstaa, en varmaan olisi uskaltanut ostaa Kössiä, en mitään muutakaan rtr:ää enkä varmaan rc-autoa noin yleensäkään...

Mutta tuo kössi minulla nyt on ja ihan hyvin on tähän saakka toiminut. Ja käyttö on
on siis sitä "pihasudittelua", tosin lumien sulettua olisi kiva kokeilla radallakin. Vaan
eipä taida tuollaisella uskaltaa mennä radalle, muut harrastajat varmaan nauravat ulos?

Uskoisin kuitenkin, että ei noin iso tehdas ihan sutta ja sekundaa tee edes noihin rtr:iin,
kai tuollakin sektorilla kilpailu on kuitenkin kovaa muiden vastaavien laitteiden kanssa. Vai olenko nyt ostanut jonkin epätoivoisen pommin?!

Kovin kriittisiä täällä ollaan noita rtr-jutuja kohtaan muutenkin. Monelle se kuitenkin on minusta järkevin tapa tutustua hienoon harrastukseen. Minä ainakin hurahdin tähän tuon Kyoshon myötä ihan täysin! Vielä kun saisi sen pojankin innostumaan... :-)


 
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #48 : 27.01.10 - klo: 16.35 »
Vastaan omasta puolestani lyhyesti: Suomen radat ovat erilaisia, toiset aika raakoja kalustolle ja toiset aika kesyjä. Esimerkiksi joku Nummelan pikkubaana on ihan hyvä paikka readysetille aloitella harrastusta, siellä niitä muitakin rtr autoja kuten hobaota näkyy ajoittain.

Sitten joku Turun Jyrkkälä tai Vantaan Lavanko on taas toisesta päästä eli vaatii autolta jo aika paljon enemmän, myös kuskilta. Tuollaisella radalla voi hyvin käydä kokeilemassa myös kunhan ei yritä heti ihan samaa kuin aktiiviporukka eli hypätä aivan samalla tavalla jne. Siinä rtr voi hajota helposti jos se tulee hassusti kovaa tonttiin. Ja voi hajota vaikka tulisi renkailleenkin, se nyt riippuu vähän säädöistä, ilman lämpötilasta, tuurista jne. Tai voi se pysyä ehjänäkin.

Yleistäen kilparadalle kannattaa hankkia oikea kilpa-auto, jos harrastus tuntuu kokeilemisen jälkeen edelleen mielekkäältä. Nyt joku ehkä sanoo että olisit hankkinut heti kunnon auton ja säästänyt rahaa, mutta toisaalta silloin homma olisi voinut jäädä väliin kokonaan, nyt sentään pääsit alkuun ja siitä on hyvä pojan kanssa jatkaa. Asiat riippuu näkökulmasta ja muusta. Tsemppiä kuitenkin!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #49 : 27.01.10 - klo: 17.11 »

Mutta tuo kössi minulla nyt on ja ihan hyvin on tähän saakka toiminut.

Kyllä se kestää sen mitä kestää. Varaosia saa ostettua hajonneiden tilalle ja ei niitä kevyessä käytössä välttämättä edes mene.
Sitten jos jotain osia alkaa menemään "turhan" usein rikki, niin niiden tilalle voi sitte ostaa kestävempiä osia. Siihen MP7.5:seen on saatavissa kaikki osat kestävämpinä versioina, jos alkaa tuntuun joku paikka liian usein hajoavalta.
Ei muutaku tsemppiä mukavan harrastuksen parissa :wink:

Ps. Meilläkin poika ajelee MP7.5US rtr:stä tehdyllä sähköautolla mielissään...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #50 : 27.01.10 - klo: 17.31 »
Kiitos Mika vastauksesta! Juu, tottakai ymmärrän että kisakalusto on oma lukunsa
ja piha-autot omansa. Mutta tosiaan tätä palstaa lukemalla moni voi jättää sen
ensimmäisenkin rtr:n ostamatta, kun "sillä ei tee mitään". Ja näin jää kiehtova maailma
kokematta. Ja juurikin tuo Kyosho tuntuu saavan kovin kärkevää kritiikkiä.

Harrastus on epäilemättä parhaimmillaan, kun ajetaan kisaa ja kalusto
on huippuunsa viritettyä. Mutta joku arvo tuolla "pihasudittelullakin" on! Ihan mukavaa
touhua sekin on ja voittaa mielestäni vihollisten ampumisen pelikonsolilla 10 - 0!
Ja tähän rtr on ihan käypäinen laite, paremman kaluston ominaisuudet menisi suurelta osin hukkaan. Sitten, jos kipinä syttyy ja ajamisen lisäksi haluaa enemmän paneutua auton rakentamiseen ja säätämiseen, kit-auton hankinta tulee eteen.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #51 : 27.01.10 - klo: 20.09 »
Tässä tarina.

Maallikko lähtee autokaupoille hänen suurena haavenaan on omistaa hopea Toytota Corolla,
TMI:Toi-otalla hänen katseensa pysähtyy kahteen autoon kummatkin ovat hyvin samannäköisiä ainoastaan hintalappu ja merkki keulassa eroittaa maallikon mielestä nämä autot.

Toinen oli kia ja toinen toyota.

Kysymys ? Miksi toyota maksoi enemmän vaikka laatu on samaa ja kilpailijan takuuaikakin on pidempi.

Ei sillä etten arvostaisi muitakin merkkejä ja ehkä todennäköisesti niihin saatan päätyäkkin.!?
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #52 : 27.01.10 - klo: 21.27 »
Pakko kantaa omakin panos tähän keskusteluun, joka toki ei mielipidettä varmaan kaipaa.

Itsekin Jumbon myymälässä kerran kävin autoja katselemassa ohimennessä, onhan paikka hyvä, ja autot houkuttelevasti esillä. Sen takia suurin osa auton ostaneista onkin sitten aloittelijoita, joilla suuret toiveet ja odotukset auton suhteen. Vaan sitten kun jokin menee pieleen, ei olekkaan enää kivaa. Vetostartti nykii tyhjää, kireä polttiskone jumahtaa yläkuoloon, polttoaineletkussa on reikä, ja kone ei käy, säädöt pielessä. Silloin onkin helppo sanoa että Jasso vehje...mutta monesti hyvin yksinkertaisia ongelmia, jotka pidemmälle ehtinyt harrastaja käden käänteessä, tai ainakin ruuvarin heilautuksella, pustyy korjaamaan.  Autoissa vaan on eroja, kaikissa ei ihan niin hyviä ominaisuuksia, tai varusteita.

Tällä foorumilla toki liikaa hehkutetaan oman merkin puolesta, mutta jokainen toki on mielipiteeseensä oikeutettu.

Silti, kaikki harrastajat ovat samanarvoisia, ajaa sitten SM sarjaa kyosholla tai muulla merkillä. Tai vaikka pihalla omaksi ilokseen suttaisi. Tarpeet toki erilaiset, mutta huonot vehkeet (tai puutteeliset taidot) liian usein lopettavat hyvän harrastuksen. En tiedä millainen ohjeistus Rc-kaupoista aloittelijalle annetaan, mutta tällä foorumilla toivottavasti on sijansa auttamistarkoituksessa.

Jos ei porukkaan tunne kuuluvansa mukaan, saattaa olla liian suuri kynnys lähteä mukaan esim kisoihin tai muihin. Tosiasiassa kyllä harrastus on mukava, ja vääntöä vain täällä foorumilla. Kun ajamaan ei pääse ulos, ja jotain on tehtävä :)

--Aaro--
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #53 : 04.02.10 - klo: 18.56 »
Täähän on hauskaa luettavaa.

Mä palaan tähän ihan sen verran, että oli se Kyösti tehty missä tahansa, niin tehdas vetäis ainakin koko merkin maasta jos ruvetaan katselemaan suomalaista asiakaspalvelua merkin tiimoilta. MISSÄÄN kaupassa, en prkl edes tarjoustalossa ole saanut yhtä skeidaa palvelua kuin tämän merkin putkassa.

Sitäpaitsi, noita rtr vehkeitä myydään ihan silmittömästi ja olenpa kuullut aikamoista stooria ja vertailua sivukorvalla muihin merkkeihin liikkeessä. Viimeksi ihan sattumalta Xray:n suuntaan.

Se on pakko sanoa vielä, että kun aloitin itse, niin se oma ekaoli juuri SP3 inferno. Sen päivittäminen yleensäkkään hiekkakelpoiseksi = kestää muutakin kuin pelikirkkaan ja suoran pinnan, maksaa niin paljon  etää saat käsiisi vaikka XB8:n ja muutamat varaosatkin vielä.

Mitä järkeä?

Mitä järkeä maksaa ihan täydestä p*skasta, joka ei sovellu edes siihen mihin se on tarkoitettu? Olipa hauska ilme yhdellä perheen isällä kun tämä seisoi onnellisena uuden sp3:n kanssa viime kesänä kassalla ja totesi että tulipa hienot kaupat kun kerroin että sua on just kustu silmään aika kokonaisvaltaisesti. "juu se kestää hypyt ja kovemmankin menon"  JEP. Mitä jos meet ja ostat siihen kilpailijalta alkuun ilmanputsarin, niin ei kilahda toi kone parissa tunnissa. :angry:

Jäi kyllä itselle niiiiin pas** maku että joopa joo.

Ja sitäpaitsi, Helikopteri puolella Japanilaiset Hirobot on tällä kertaa AIKA kaukana Taiwanilaisesta kilpailijastaan....PAITSI HINNASSA
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #54 : 05.02.10 - klo: 09.51 »
No niin, tätä ketjua lukemalla optimismini murenee pala palalta... Taitaa olla sitten niin, että olen tehnyt tyhmät kaupat ja lienee viisainta rajoittaa Kyosholla ajelu lumille
ja ruohokentille! Ja ajaa niilläkin hiljaa ja matalalla, hellästi autoa hoivaten...

Mutta löytyykö siis vaikkapa hintaluokasta alle 500 € sellaista 1/8 polttisbuggya, joka
oikeasti kestää vaikkapa crossiradalla ajamisen eli hiekan ja kohtuulliset hypyt? Ja kestää
siis niin, että joka reissun jälkeen ei tarvi purkaa tai vaihtaa osia? Entä valinta
rtr:n ja kit:n välillä? Tosin yhtäkään kit-autoa ei taida saada ajokuntoon alle 500 Eurolla?
Ja jos taas enemmän pistää autoon rahaa kiinni, niin sitten saisi olla jo ihan vakavaa
harrastustoimintaa autoon liittyen. No joo, ei nämä helppoja pähkittäviä ole!

Ja tämä menee nyt väärään topikkiin, mutta jos siis teidän mielestä löytyy auto, joka
täyttää yllä kuvatut toiveet, kuulisin mielelläni markin ja mallin! Tuollainen kit-auton
kasaaminenkin on jo ruvennut hiukan kiinnostamaan mutta tosiaan sellaiseen joutunee latomaan
rahaa melkoisen läjän.


Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #55 : 05.02.10 - klo: 11.30 »
Tässä pari ehdotusta suomalaisista liikkeistä ilmeisesti heti löytyvistä:

http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=370
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=1&products_id=644

Molemmissa on jo vakiona futaban radiot ja servot.

Tuo olisi kuitenkin oma henkilökohtainen suositukseni:
http://www.hobao-racing.com/products/hyper8.5rtr/hyper8.5rtr.php

Joutuu vaan luultavasti tilaamaan liikkeeseen ja hiukan odottelemaan, talvella kun ei varastoissa taida juuri polttisvehkeitä olla.

Starttiboksin ostaisin ilman muuta jokaisen edellämainitun auton kaveriksi.

Myös tästä on käsitääkseni tulossa markkinoille ihan odottamisen arvoinen RTR-malli.
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=1&products_id=649


Kittiautojen kohdalla sanoisin että oli merkki mikä hyvänsä, kovin pahasti metsään sen hankinnassa ei mennä, oikeastaan varaosapalvelun varmuus ja nopeus on se mikä merkkiä valitessa
Ja jos vielä haluaa oikein varmanpäälle pelata niin kone OS:ltä ja servot Futabalta tai Sanwalta.  :wink:

Kittiauto on vielä kaikenlisäksi todella kiva kasata!

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #56 : 05.02.10 - klo: 11.50 »
Casulille kiitokset vastauksesta! Itse asiassa noita ehdotettuja vaihtoehtoja olenkin
jo vähän silmäillyt. Yksi, jota olen myös katsellut on Ishiman Rave (S tai R). Onko
siitä kellään kokemusta vai onko Suomessa liian marginaalitavaraa?

Entäs kitti jutut, onko mahdollista sovittaa kittiauton kasaaminen noin 500 € budjettiin?
Eli auto + moottori + radio? Ja jos on, niin mikä sarja tulisi kyseeseen? Noin 300
Eurolla näyttäisi saavan ainakin Englannista tilaamalla vaikka Honkkarin tai Ishiman
kitti-paketin. Mutta siihen tulee vähintään toinen mokoma hintaa lisää moottorista
ja radioista. Sitten näyttäisi olevan tuollaista Ansmann Vapor -autoa melko edullisena
kittinä.

Ossin kone on tosiaan varmaan hyvä valinta!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #57 : 05.02.10 - klo: 21.30 »
Jos 500 on budjettina, niin Hobaon Hyper 8,5 tai HongNorin X1 RTR:t ovat varmaan paras vaihtoehto. Hobaoon tosin tarvii ostaa CNC-kääntöpalat, vakiot eivät oikein kestä. Muuten auto taitaa kestää käyttöä. Honkkarista ei ole lähipiiristä kokemusta. Hobaon varaosahuolto on kyllä hieman "vaihtelevaa".

Ishima kannattaa unohtaa jos et halua rakentaa autoa vaan ajaa. Ishima tarvitsee ohjauspalat Mugen MBX vitosesta, ohjauksen pivotit vääntyy, ne pitää vaihtaa joko Mugeneihin tai OCM:iin, saranatapit vääntyy, ne pitää vaihtaa esim Xray 808 saranatappeihin, ohjauslinkit, -pallokupit ja -pallot pitää vaihtaa kestävämpiin. Sitten auton muovit ovat heikommat kuin parhaimmissa, ja ajo-ominaisuudetkaan ei ole ihan parhaimpien tasolla.

Budjetilla kannattaa myös harkita käytettyä kisapirssiä. Ne saattavat olla kulahtaneita ulkoisesti, mutta toimivia ja ongelmakohdat on yleensä ratkaistu. Lisäksi mukana saattaa seurata kaikkea kivaa pientä minkä uutena ostamiseen kuluisi yllättävän paljon rahaa.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #58 : 11.02.10 - klo: 14.56 »
mulla on toi orionin putki, hyvät äänet, kiihtyy kovaa  :laugh:
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno 7.5 sport4
« Vastaus #59 : 12.02.10 - klo: 09.29 »
Minäkin sen Orionin putken ruuvasin Kyöstiin kiinni viimeviikolla. Kovin dramaattista eroa
en kyllä huomannut sen paremmin saundeissa kuin kulkupuolessakaan. No ääni on ehkä hiukan
metallisempi ja kone saattaa hiukan paremmin kiertää, tosin vaikea sanoa korvakuulolta!
Mutta ehkä säädötkään ei vielä ole ihan kohdillaan eli täytyy nyt vielä hiukan kokeilla kääntää pääneulaa kiinni...

 
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0