Tää on Kyoshon about kolme vuotta vanha malli FW04 SuperTen, hieman tavallista 1/10 touringia isompi, siitä nimi Super. Vastaavaa autoa löytyy HPI:ltä nimellä Super Nitro ja Tamiyalta TGX. Ei kovin suosittu luokka Suomessa eikä sillä ajetaan kisaa sen takia. Maailmalla kyllä, esim HPI Challengessa Super nitro on verrattain suosittu. Erona HPI:ssa on remmiveto, kun Kyoshossa kardaani. HPI suositumpi jenkeissä --> enemmän varaosa tarjontaa.
Autot on pirun kestäviä, normaalia 1/10 autoja kestävämpiä. FW04 pakettien hinnat ovat tulleet alas, koska sen verran vanha malli, mutta viriosat maksavat edelleen, joita on kyllä runsaasti. Autosta julkistettiin viime vuonna ns 2002 malli, jossa on vakiona 2-vaihteinen ja nivelvetoakselit edessä joka on siten edellisiä pirteämpi. Vakiona autossa on GS15R motti, mutta Ossin koneet ovat suosittuja.
Huippunkipeudet vaihtelee motista ja välityksistä riippuen. Keskiverto moottorilla, esim Ossin CV mallit, ja automaattilaatikolla ehkä jossain 60-80 kmh/h välissä. Tiukemmilla kisamoteilla jopa enemmän, aina jonnekin reiluun 100 km/h asti.
En tiedä voiko tätä autoa kenellekään suositella varsinaisesti, mutta hyvä, super kestävä ja mielenkiintoinen auto, johon saa sovitettua hyvin monenlaisia moottoreita.
Kts.
http://www.atlashobbies.com/super_nitro/super_index.htmhttp://www.atlashobbies.com/super_nitro/super_links/super_links.htmAutoa saa nyt edullisesti Towerista (ovh $400) nyt vain $230!
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LR0177&P=1Mitäs mieltä muut ovat autosta, Lari?