Wau! Niin tosiaan, niitähän on kahta mallia Kyosholtakin, ja eiks sulla ollut tuo Suprakin, miltäs se tuntuu? taitaa olla ihan jees sekin.
No niin tosta motista, pakkohan se on kertoa vaikka Jussin kommentin jälkeen en taida viitsiä 8) no ei nyt ihan niin, mutta pitkällisen tuskailun jälkeen menin sellasen tilaamaan tosiaan Superiin..! Mun oli pakko hankkia tohon toiseen Lamboon italialainen motti u know, eihän se muuten Lambo ole vai mitä?!
No joo, kyllä mä asiaa pähkäilin monelta kantilta, mutta päädyin siis "vain" tuohon .12 Nova Rossi Turboon enkä johonkin isompaan .15 tai jopa .21 koneeseen, jotka nyt on niin kovasti muodissa. Tehossa nää moottorit ovat kuitenkin menneet viime vuosina niin hitosti eteenpäin että tollasesta pienestäkin motista saa aivan sikana ulos, 1.55 HP!
Erityisen mielenkiintoista tehojen lisäksi on toi koko, sehän on varsin pieni kooltaan ja siis siten suht kevyt, vain 215g, jopa 100g kevyempi kuin jotkin vastaavantehoiset .15 motit. Eli CG:ssä luulis tuntuvan ja siten kaarreajossa jne. Myös mitä kevyempi auto, sitä parempi huippunoperus ja kiihtyvyys. Motin fiitserilista on muuten aika komeeta luettavaa:
*Cooling head is aluminium light alloy material, purple colored
*The sleeve is made with a special brass alloy and it is chromed,rectified and lapped.
*Piston is constructed of aluminum alloy.
*Crankcase has the piping throat and the exhaust under the shaft.
* Molded inner ports with round rear exhaust port (16mm outer diameter)
*Crankshaft diameter is 11mm, superchecked and tested by roughness control on the pin (standard-shaft type).
*Con rod is made with a new alloy of very high quality, ultra-sound checked and CNC machined.
*The bushings are made with a new special alloy suited to endure high heat at fast running.
RX:ssähän - joka on aivan loistava motti - on "vain" 1.3 HP ja siis se menee todella kovaa, vaikka auto on kuitenkin melko painava kaikkinensa. (Johtuuko sitten paremmasta väännöstä, saapa nähdä..)
Tää on siis mielenkiintoinen experimentti (ja kallis$$) .. kun saan sen asennettua ja testattua, niin kirjoitettelen siten loput tästä raportista. Mitä ootte mieltä, meneekö taalat (liirat) hukkaan..?
ps. itse asiassa en uskaltanut tilata tätä enää yhtään tiukempaa mottia, koska en oikeesti usko että auto kestäis hirveen pitkään (erityisesti vakiodiffit ja 2-vaihdelaatikko)