Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -SS-

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27
721
Yleinen keskustelu / vtf
« : 20.05.05 - klo: 21.59 »
Ahaa, se nyt ei ole tärkeintä miten kirjoittaa vaan se, että asian ymmärtää oikein!

  Taitaa olla huono päivä tai jotain, mutta en ala riitelemään!

  Itse suosittelen Team Asso RC18T

722
Yleinen keskustelu / Mikä auto? Äänestys!
« : 20.05.05 - klo: 21.57 »
Selvä, mitäs hienouksia osaisit siitä kertoa?
  Savage kävi kylläkin aikaisemmin mielessä, mutta nyt on tullut tykästyttyä tuohon  Cen Racing Genesikseen..

  Mutta katsotaan..

723
Yleinen keskustelu / juu
« : 20.05.05 - klo: 21.46 »
Asiasta voi olla montaa mieltä, jos listalla on Fg eikä tiedä minkä haluaa ostaa monesta vaihtoehdosta, ei Fg ole halvemmasta päästä, mutta tässä foorumissa olevat eivät voi kuitenkaan vaikuttaa lopulliseen osto ratkaisuun, vaan antaa ohjeita, sen enempää suosittelematta.

 Pistäkääpäs uuteen foorumiin ääniä.

724
Eli, kesällä olisin sitten ostamassa uutta autoa, joka olisi joku seuraavista:

   1. CEN Racing Genesis 5hp Monster RTR
   2. Schumacher Menace ARR
   3. HPI Savage 25 RTR 1/8 Giant size Monster
   4. Tamiya TNX 1/8 4WD Nitro Monster RTR
   5. Kyosho Inferno 7.5MP Sport
   6. Traxxas Nitro Rustler 2.5 RTR
   7. Protech Ultrex Evo 1/8 RTR Nitro Crossari

 Eli noista seitsemästä vaihtoehdosta, jonkun valitsisin, muita en enään odotetusti ota listoilleni, eli älkää ehdottako muita.

  Jos jollain ko. autoja, niin vastailkaa hyviä- ja huonoja puolia.
  Ja -ÄÄnestäkää-  Mikä olisi se oikea auto?

  Ja lisäyksenä ajan kaikenlaista ajoa, paitsi touringia, mutta yksikään autoista ei ole touring, kuitenkin.

   Foorumi pystyyn!

725
Yleinen keskustelu / Mikä auto seuraavaksi!
« : 20.05.05 - klo: 21.32 »
Hei Hei!!!

  Lopettakaa tuo älytön riitely!!
  Tässä topikissa kysyttiin mitä autoa suosittelette, emmekä halua tänne mitään tappeluja, ynm.. haukuntaa!!

  Se on jokaisen oma asia onko rahaa vai ei, sillä tarkemmin se on YKSITYISASIA, johon sinun ei tarvitse puuttua, jos on rahaa´niin on, jos ei niin sitten ei.

  Jokainen voi itse valita, miten rahojaan käyttää ja milloin.

  Eli lopetetaan tuo ärsyttäväksi muuttunut kinaaminen, OK?

726
Sähköautot / VIKA
« : 19.05.05 - klo: 20.11 »
OK... koitellaan uudella motilla.

727
Sähköautot / Nikkojen virittäjät!
« : 19.05.05 - klo: 19.13 »
Päätinpä taas herätellä näitä oman projektien rakentajia!

 Drogs'ter jota varten tämän topikin loin, on mahtavassa kunnossa ja siihen hankittiin juuri trialiin tarkoitetun `Vääntö` moottori, kun sillä enimmäkseen Off Roadia ajelen.

 Siinä on vielä sen nikon kääntö tapa, mutta ajattelin rakennella siihen tuommoisen monsterin kääntötavan aika räheeksi, mutta helppo toimivaksi..

  Ja tuossa tuli rakenneltua Marui Samuraista (2wd) kun vanha perä hajosi laitoin tuon Drogs'ter nikon perän ja Shogunin motin siihen, nyt sillä voi ajella vaikka mistä, kun vääntöä on niin perkuleesti, vaikka mihin paikkoihin..  Tosin etupyörät voisivat olla isommat kun auto on nyt niin Dragsterin mallinen.

  Onko jollain jotain projekteja meneillään, olisiko antaa vinkkejä, tai muita rakennelmia?

728
Sähköautot / ELI?
« : 19.05.05 - klo: 18.56 »
Mitä tarkoitat tuolla "lämää pohjassa", kaasua vai miten?

 Täytyypi sitten hankkia se 17lankanen kone ja koitella miten mekaniikka kestää..

729
Eli kun en aikaisemmin saanut minkäänlaista tietoa keneltäkään, niin laitan nyt uusiksi kokonaan:

 Eli yksinkertainen kysymys:
 
  -Kestääkö Pureten Alpha EP2:sen Mekaaninen nopeudensäädin 17lankasta moottoria, vai hajoaako?

  Onko jollain ko. auto, ja kokemusta?

730
Sähköautot / Rajoitus?
« : 12.05.05 - klo: 20.48 »
Ymmärsin edellisen tekstin, mutta kysyn edelleen mitä mottia ne kestävät?
 Eli uskaltaako koittaa 17lankasella, ilman seuraamuksia?

 Ei viittis kuitenkaan saada rikkikään tota hyvää mekaanista noparia.
 Ja minähän EN osta elektronista, vaan käytän mekaanisia..

731
Sähköautot / Pureten Alpha EP2 Moottori rajoitus?
« : 12.05.05 - klo: 14.33 »
Sellaista kyselisin, että minkä tehoista konetta tuo Pureten Alpha EP2 mekaaninen nopari kestää? Itselläni siinä on nyt siihen normi 27lankanen, mutta kuinka kovalla koneella uskaltaa ajaa, ETTEI mekaaniseen tai mihinkään muuhunkaan tule varmasti mitään vikaa ajaessa tai sen jälkeen tms...

 Kestääkö mekaaninen alle 20lankasta, vai olisiko 17lankanen vielä mahdollista ajaa?

 Pureten Alpha EP nerot vastailkaapas tännepäin, mitä koneita käyttelette?

732
Sähköautot / JB
« : 03.05.05 - klo: 09.45 »
Niin itselläni on tuollainen Ultima, jonka voimansiirto on jostain niin mettiköstä, että kun sen talvella ostin ajoin normaalisti pari viikkoa ja sitten sen toiminta lakkasi..
 Nyt se tuolla kaapin pohjalla köllöttelee, ja siitä on saatu hyvin muihiin autoihin varaosia, eikä nyt enään kauheemmin takavetoiset kiinnosta..
 
 Vaihtoehtoja on pilvin pimein, mutta kannattaa ostaa laadukas ja kestävä!!    8)

733
Polttisautot / Ilmanputsarin öljy??
« : 01.05.05 - klo: 19.37 »
Eli tuommoisesta tarvittaisiin nyt tietoa,
 Millaista ainetta, vaikutuksia tietoa tännepäin.

 Jos jollain Kyoshon Inferno Tr-15 ja Inferno TR-15 Touring Rally autoja niin mitä käytäät, paljonko vaikuttaa, ja tietoa tännepäin.

734
Polttisautot / Thunder Tiger
« : 01.05.05 - klo: 19.34 »
Thunder Tiger on paras merkki mitä tiedän, sillä luottoa löytyy sekä paljon hyviä puolia..

 Joissakin Thundereissa on vaikeammat säädöt kuin muissa polttiksissa, mutta lopputuloksena ärhäkkä ja todella tehokas polttis.

 Itselläni on tuommoinen 80-luvun :

 Thunder Tiger Silver Fox Gold Edition, ja pelaa loistavasti, vanhahkolla, mutta mielettömän ärhäkällä ketjuvedolla.
 
 Nyt teoksena siihen jarrulle oma servo, ja autoa ajettaisiin sitten Traxxasin 3taajuus ohjaimella..

 Loistava merkki ja laatua mahtavaa..

735
Sähköautot / JB
« : 29.04.05 - klo: 15.06 »
Ehkä, mutta niin on elektronisessa omat hyvät ja huonotkin puolensa, mutta myös mekaanisessa on!  Eli mekaaninen sopii yhtä hyvin.

 Itse en käytä elektronisia vain mekaanisia, mutta en viitsi nyt alkaa riidellä typerästä asiasta.

736
Sähköautot / Juu
« : 28.04.05 - klo: 14.50 »
Entä, jos motti on jo jonkin verran vanha, eikä siitä oikeastaan irtoa tehoja niin paljoa, kuin pitäisi?  Uskaltaako vielä sittenkään koittaa?

 Vai, käykö samoin kuin edellisessä, eli vastukset hajoaa?

737
Sähköautot / Juu
« : 28.04.05 - klo: 14.49 »
Eli toisin sanoen ei kannata kokeilla.
 Mitkäs ne vastukset nyt sitten olivatkaan?

738
Eli kysyisin sellaista, että kestääkö kyseisen auton mekaaninen nopeudensäädin 14lankasta virimottia?
 Olen kuullut vähän semmoista, että mekaaninen olisi rajaton, onhan se tavallaan, mutta tuskin mekaaninenkaa kaikkea kestää?

 Vai?

 Eli kirjoitelkaas viisaammat tänne.   :)

739
Sähköautot / VIKA
« : 21.04.05 - klo: 20.02 »
Tai sitten noparissa on joku ihmeellinen juttu, tarkistappa vielä ne kiinnitykset: (Kokemuksesta tiedän sanoa)   8)

740
Sähköautot / Nikkojen VRT!
« : 21.04.05 - klo: 20.00 »
Juu, jos jollain on myydä tuo legendaarinen Survivor 3 tai 4, niin tässä on ostaja, meinaan itselläni oli Survivor 3, mutta sille kävi hieman huonosti!!

 Ilmoitelkaa, jos jollakin on myydä!

Yv:tä tai tänne vaan.

741
Sähköautot / Nikkojen VRT!
« : 21.04.05 - klo: 18.28 »
Onko ajokunnossa? Mitä akkua käyttää? Miten kääntyvyyden laita, miten kääntyminen tapahtuu jtc... Myytkö sitä?       ---   :D   ---

742
Sähköautot / Nikkojen VRT:T!!!
« : 21.04.05 - klo: 10.30 »
Niin..

 Mikäs tähän foorumiin  on tullut, kun keskustelut on jääneet vähemmälle?
 Eikä kysyttävää enään olekaan?

Laittakaa ihmeessä kiperää purtavaa tänne ja selvitettäviä viritys juttuja..

 Onko kellään Nikko Raptor
                     Nikko Scarab
                     Nikko Landstar
 Tai                Nikko Mach 3:sta?

Mitä nikkoja teillä yleensä on?

Tunteeko kukaan Nikko Survivor tuotantoa? siis Survivor 1, 2 , 3 jne..

743
Sähköautot / Nikkojen virittäjät!
« : 19.04.05 - klo: 13.32 »
Niin, ja sellasta vielä että on tullut käämittyäkin nikon alkuperäinen kone!!
Tehoja tuli ihan mukavasti, mutta ajanmyötä ei enään saanut samanlaisia tehoja vaan koko kone eli aikansa loppuun...

Mutta niin käy joka koneelle -Loppujen Lopuksi-

744
Sähköautot / Nikkojen virittäjät!
« : 19.04.05 - klo: 13.30 »
Juubs..

Eli itse ainakin laitoin nyt aluksi vain mekaanisen normi nopeudensäätimen, jolla autoa saa hallittua ja tehoja riittää myös hyvin OffRoadiin ja asfalttiajoon..

Itse (Ehkä), jossain vaiheessa asentaisin tuohon autooni elektronisen, jolloin tehoja saisi enemmänkin irti, ja kuten voi todeta moottorini on lähes uusi eikä sillä ole juurikaan ajeltu joten kehitys jatkukoon..

Ongelmaksi voi enään koitua virittely vaiheissa auton muoviosien kestävyys?, sillä tunnetusti nikkojen muoviosat eivät ylitehoisia menoja kauhean pitkään kestä, mutta voi tietty alkaa ottaa metallia, alumiinia, parempaa/ paksumpaa muovia peliin ynm.. kestävämpää materiaalia..

Itse suosittelisin niille, jotka haluavat rakentaa nikosta kunnon menopelin, servoineen ja nopareineen, vastareineen jne... Aluksi laittamaan mekaanisen noparin , sillä ei koskaan tiedä miten elektroninen toimii heti omatekoisessa autossa, jollei tietty ole jo konkari ja kokenut ammattilainen..  Ja kun saa ne hoitumaan niin elektronista kiinni ja tallaa pohjaan..

Itse tykkään perinteisestä Mekaanisesta, jolla on hyvä ajella maastossa Offroadia ja Formula OffRoadiakin..

Jos joku haluaa videoo Drogsterista, niin laittakaa yv:llä pyyntöä tulemaan ja laitan videoo...

Nikkoon kannattaa kuitenkin vaihtaa kunnon kääntöservo, jos projektia alkaa toteuttamaan..

745
Sähköautot / Nikkojen virittäjät!!!
« : 18.04.05 - klo: 19.25 »
Nonniin...

Viikonloppu siihen meni, mutta se kannatti!!
Sain tehtyä suuren laiton Drogs'teriin ja sain projektin päätökseen:

Auto koostuu siis Nikko Raptorista, joka nimetty Golden Raptoriksi, koska maalasin sen tietysti alkuaikoinani kultaisella Spray maalilla.
Kyosho Pegasuksesta, josta koko runko etupäätä lukuunottamatta, koska etupään tukivarret olivat hajoneet.  Pääasiassa noista kahdesta autosta, mutta muistakin osia on revitty ja laiteltu..

Koreja "Projektiini" löytyy 8kpl, kun on noita vanhoja nikkojen koreja muutama, ja sitten ihan kunnonkin koreja..

Aluksi, piirtelin kaavojeni mukaan ja sovittelin minne vastarin ynm.. sijoittaisi, tietty johtojen pituudet määräsivät paljonkin vastarin paikkaa..

Noh..  Sitten laitoin vastarin paikalleen, kaasuservon ja mekaanisen kiinni tasaisesti, antenni korin reiästä läpi, aluksi koitin myös nikkoni kääntöservolla autoa, mutta sitä en saanut toimimaan ja yleensä nuo nikon kääntäservot ovat heikompia kuin nyky hirmujen..

No, saman kääntötavan autoon jätin ja jouduin muokkailemaan ns. "oikeampaa" kääntöservon päätä siten, että se osui aukkoon ja pyörät pääsivät kääntymään..

Lopulta akku autoon, ohjain päälle, johdot kiinni ja virta päälle sitten ajamaan; Kävi niin, että auto kesti loistavasti ja sen mitä ajeltiin parkkihallissa ja ulkona, niin auto kiidättää ja kulkee kovempaa kuin sähköautoni Pureten Alpha Ep2..  Silleen toimvuus aivan mahtava..

Ennen kuin etupyörä lähti irti, mutta senkin sain juuri paikalleen, ettei ongelmaa enään ole, maavaraakin sain muutamia senttejä, mutta auto on kyllä ehdottomasti parhaimmillaan asfaltilla..

Projekti onnistui KIITOS siitä tukijoille ja keskustelussa mukana olleille, pidetään silti tässä nikkojen keskustelua yllä..

Samalla saatiin Polttis Inferno TR-15 Monster Touring kuntoon ja ajeltiin tuossa Tampereella Tampellan lähellä soramäkiä ylös..  Hyvin meni..

Jatketaan keskustelua, ja jos joku innostuu rakentamaan samanlaista nikosta kuin itse sain tehtyä niin TÄÄLLÄ on tyyppi, joka nyt ainakin osaa sen kun sai sen suoritettua...  :D

746
Sähköautot / Nikkojen vrt
« : 12.04.05 - klo: 09.17 »
Selvä!

Ilmeisesti nikko on myös kehitellyt tehokkaampia ja nopeampia autoja, mutta uskon, että oman projektini Kyosho Pegasuksen motti kestää sen kaiken laiton ja tehoja irtoaa varmasti enmmän kuin tällä hetkellä.

Saa nähdä miten kääntöservon saa kiinnitettyä noihin nikko kääntö hommeleihin, eiköhän se kuitenkin onnistu melko helposti tai sitten ei.

747
Sähköautot / Nikkojen vrt
« : 11.04.05 - klo: 20.47 »
Juu, tuossa tuumailtuani aloin piirtää kysiestä Drogs'teria paperille sekä kaikkia muita osia miten ne sitten sijoittaisin autoon:

Eli nyt tarkoituksena olisi laittaa -JB- Drogs'teriin seuraavanlaisesti:
Auton piirilevyt pois samoin ns. kääntöservo, sekä muutella hieman muvoituksia, tehdä sopivat kolot seuraaville osille:

 -Kääntöservo paikalleen auton etupäähän (Hankaluuksia aiheuttaa vain Nikko tekijöiden mahtavasti luotu muovi "Klöntti" eli etupäätä ei yksinkertaisesti saa irti ilman väkisin repimistä, mutta se tuskin projektiani kaataa)

 -Kaasuservo paikalleen ja siihen sitten liitteeksi mekaaninen nopari ja jäähdytin, kaikki johdotukset: Moottoriin, jäähdyttimeen, servoille, vastariin, on/off nappiin, akulle ynm..

Eiköhän sitten saisi auton 'Kulkemaan' kun ei tuo nikon ns. piirilevy nopari antanut yhtään tehoja.

Mutta kuten huomata voimme eikö täällä kukaan ole aiemmin tälläistä projektia nikko autolle tehnyt? Onko tässä siis ensimmäinen tiedettävissä oleva rakennus?

Kun saan Projektin valmiiksi ja, mikäli Drogs'ter kulkee hyvin voin pistellä videoo halukkaille, tuskin niitä paljoa ole, kun ei nikoilla moni ajele, mutta auto on tämän projektin jälkeen jo kunnon sähkö rossari...

Toiveissa ja unelmissa saa elää, mutta voiko ne toteuttaa?

748
Polttisautot / RC- polttisten painoja:
« : 10.04.05 - klo: 11.48 »
Mulla itselläni on:

Thunder Tigerin;  Silver Fox  Gold Edition  3.5kg

Sitä ei kauheesti keventää pysty, kun on 80-luvun helmi ja koottu lähes kokonaan metalliosista, mutta tarkoituksena olisi vähän keventää..

749
Sähköautot / Rc- sähköjen painot!
« : 10.04.05 - klo: 11.44 »
Hyvä, että jonkinlaisia painoja saadaan tänne koottua!

TARKOITUKSENA ei ole hakea tietoja valmistajien sivuilta vaan kerätä niitä tänne vertailujen vuoksi!

Jos haluaisin tietää jonkun auton painon etsisin sen toki valmistajien sivuilta, mutta kun haluan koota tänne autojen painoja!! Toivon mukaan ymmärsit Raws!!!!

Eikä tuollaisia turhia / Ei´tartte mitään tämmöisiä foorumeja kato valmistajien sivuilta/ tarvitse todellakaan mainita ERITOTEN Raws!!!

Kerätään tänne nyt niitä autojen painoja reilusti ja katsotaan sitten:

750
Polttisautot / Polttis Crossi- ja Monsujen painoja.
« : 09.04.05 - klo: 18.40 »
Eli;

Tälläinen Foorumi nyt tälle kerralle, tarkoitus olisi saada tietää suhteellisia ja tarkkoja autojen painoja:

Seuraavanlaisista autoista painoja tälle foorumille:

Polttis crossareista  niin 2wd kuin 4wd
Polttis Monsuista     niin 2wd kuin 4wd

Sekä omista "Tuunatuista" autoista painoja;

Mitä kevyempi auto, sitä paremmin pääsee..
Tutkaillaan mikä auto sopisi painoltaan parhaiten Formula OffRoadiin; eli hiekka kuoppaa ylös ajoon.

Samanlainen kysely löytyy myös Sähköautojen puolelta.
- Asiasta kiinnostuville-

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27