Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -SS-

Sivuja: 1 ... 23 24 25 [26] 27
751
Sähköautot / Sähkö crossi- ja monsujen painot?
« : 09.04.05 - klo: 18.38 »
Eli;

Tälläinen Foorumi nyt tälle kerralle, tarkoitus olisi saada tietää suhteellisia ja tarkkoja autojen painoja:

Seuraavanlaisista autoista painoja tälle foorumille:

Sähkö crossareista  niin 2wd kuin 4wd
Sähkö Monsuista     niin 2wd kuin 4wd

Sekä omista "Tuunatuista" autoista painoja;

Mitä kevyempi auto, sitä paremmin pääsee..
Tutkaillaan mikä auto sopisi painoltaan parhaiten Formula OffRoadiin; eli hiekka kuoppaa ylös ajoon.

Mitä mieltä olette, pitäisikö Polttisten puolelle tehdä tälläinen sama Foorumi?

752
Sähköautot / Nikkojen VR:jät
« : 09.04.05 - klo: 18.33 »
Jaa, tuollasta tehoa ei kyllä yksikään nikko kestä, edes virimotin kanssa :)
Itse olen saanut 9.6 toimimaan, mutta isompien kanssa tulee tehot vain savuina ulos   :lol:

Yritin juuri saada Vastarin kytkettyä nikon piirilevyyn, että saisin kiteellä toimivan ohjaimeni käyttöön, mutta projekti on "Vähän" hankala, koska pari kertaa olen jo kokeillut, mutta ei vielä toimi.

Olisiko ideaa mihin kaikkiin vastariin osiin tarvitsee kytkeä nikkoauton piirilevyn osia: Itse ajattelin, että Nikko auton kaasu- ja kääntö johdot pitäisi kolvata tuonne oikean vastarin ottimiin, mutta kun 4 johtoa pitäisi asentaa 3 johdon paikalle niin mitenkäs se onnistuu rikkomatta jotain?

Lisää ideoita Drogs'teri autoni virittelyyn?

753
Polttisautot / Thunder Tiger Silver Fox : Gold Edition
« : 09.04.05 - klo: 11.12 »
Kiitos, lisäyksistä tietoihin  8)

Nyt pääsee taas tutkimaan tuon 80-luvun auton pohjaa eli historiaa, ja tutkimaan syvellisemmin autoa, ja hankkia siihen mahdollisesti varaosia, kaikkia muita taitaakin hyvin löytyä, mutta autohan toimii Ketjuvedolla, ja ketjua käytiin kyselemässä muutamista pyöräliikkeistä joissa ketjua on mutta eipä niilläkään sitä ollut.

Toistaiseksi ketjut eivät ole ongelma, kun itselläni on varaosaksi kokonainen auto.
Parasta mitä Silver Foxissa on ehdottomasti Metallinen kori joka ei hajoa, vaikka sorakuopilla lennellään voltein alas Formula OffRoadin jälkeen = Mäen kiipeilyä...

754
Sähköautot / N virittäjät
« : 09.04.05 - klo: 11.08 »
Mihin katosi tämän Foorumin keskustelijat?
Loppuiko innostus vai eikö enään kiinnostusta ole nikkojen virittelyyn?

Miten porakoneen moottorin saa asennettua nikkoon?
Muita moottori mahdollisuuksia?

755
Sähköautot / Bollux Antennivika
« : 06.04.05 - klo: 20.51 »
ok mä kokeilen tänks!

756
Sähköautot / Drogs'ter Projekti!
« : 05.04.05 - klo: 08.49 »
Juu, tuo Drogs'ter on alkanut taas hiipumaan, johtuen nikko auton Piirilevy ns. Nopeudensäätimestä, vaikka avasin muovi Boxin, johon piirilevyt on suojattu ja annoin ilman kulkea sisään ja ulos oikein kunnolla, niin silti kuumenee tuo kyseinen Nopeudensäädin.

Pari päivää sitten sain autosta nimeltä Black Foot yhtenäisen piirilevyn, jossa on sekä käännölle, että kaasulle kaikki tarvittavat, sekä kiteelle paikka. Auto on siis Tamiyn rakentama. Mukana sain piirilevylle kääntöservon, joten saisin sen myös vaihdettua parempaan, kuin alkuperäisen nikon servo.

Ajattelin, että voisin asentaa kyseisen servon, ja joutella johdot piirilevyyn, sekä vaihtaa siis nuo nikon 2kpl piirilevyt 1kpl yhtenäiseen Black Fotiin piirilevyyn.

Alunperin, kun sain auton ensimmäistä kertaa liikkeelle ja ajoin n. 5metriä alkoi alkuperäinen Nikko Raptorin ns. Nopudensäädin piirilevy käryämään ja lopulta se sitten hajosi sinisellä savulla maustettuna.

Vaihdon piirilevyksi kaverini Nikko Scarab piirilevyn nopudensäätimen, mutta se kestää yhä edelleen, PAITSI että autosta ei lähde yhtään enään tehoja, verrattuna alkuperäiseen piirilevyn nopeudensäätimeen.

Mikä tälläinen ihmeellisyys sitten voisi olla? Akkuna käytän viritettyä 3300mAH:n akkua, joka oli kummassakin ajossani aivan täynnä.

Moottorin testasin toisessa autossa, eikä siitäkään ole lähtenyt tehoja kadoksiin, eli akku tai moottori eivät vaikuta.

Syyksi ajattelin itse, että kun ns. Nopeudensäädin Piirilevyt ovat toisistaan 'Radikaalisesti' Eroavia, ja uusi tämän hetkinen piirilevy Nopari, ei päästä kaikkea voimaansa irti, vaan säätää sen jollain ihmeellä niin, ettei piirilevy hajoa?

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä virittelystä?
Ainakaan ei moni ole jaksanut lueskelujeni perusteella rakentaa enään Nikkoa virityksillä, kun on alkanut kärähdellä ynm..
Olenko sitten aivan omilla tiedoillani rakentamassa jonkinlaista ihme autoa, jota ei olla kauheesti rakenneltu?

Tuommosta nyt aluksi, ja pistetään taas Nikko Foorumi elämään!

757
Sähköautot / HPI RS4 Rally
« : 03.04.05 - klo: 00.02 »
mikä on ruuvilukite?

758
Sähköautot / HPI RS4 Rally
« : 03.04.05 - klo: 00.01 »
Varmaan kannattais koittaa liimata pinioni kiinni?vai? :?:

759
Sähköautot / HPI RS4 Rally Isoratasvika
« : 02.04.05 - klo: 23.45 »
Ruuvilukitetta?  Eli?  Ruuvilla lukite ettei pinjoni pääse liikkumaan? Samaan tapaan kuin liimaisi pinjonin liuskaan kiinni?

Pinjoni on itse Hpi:n valmistama, eli varmasti oikea tuohon autoon kun siihen se on oikein tilattukin.

760
Sähköautot / HPI FatPipe
« : 02.04.05 - klo: 23.23 »
Auto on ostettu Taphaapilta, eikä mekaanikossa ole mitään vikaa.
Itse arvelisin mootorin liuskan olevan jotenkin epäsopiva noille pinjoneille, jolloin tapahtuu pinjonin löystyminen ja sitten pinjoni alkaa rikkoa isoratasta ja lopulta pinjoni irtoaa.

Jäljelle jää vain ehjä pinjoni ja rikkinäinen isoratas?

Ihme juttu?!     :cry:

761
Sähköautot / HPI Fatpipe
« : 02.04.05 - klo: 23.12 »
Niin, eli kattokaas tuo liuska on mootorin päässä oleva metallinen osa, johon se pinjoni laitetaan kiinni. Eli sitä osaa on lähes mahdoton vaihtaa, kun se on moottorinosa.
Ja tuosta autosta on vaihdettu pinjoni todella monta kertaa! Eli ei johdu pinjonista, tai sitten on joku ihme vika.

Tuohon asennettiin vähän aika sitten uudet (tilatut) pinjoni ja isoratas, jotka ovat toisilleen oikeat, mutta silti pinjoni irtoilee, vaikka on laitettu niin kireälle kuin saa?

Että olisiko kenelläkään neuvoja tuohon autoon?
Jos ihmettelette miksi tiedän autosta niin paljon, niin olen hänen kaverinsa, siitä tämä tieto.

762
Kyselisin UUTTA tietoa tästä kyseisestä autosta, jotain muuta kuin Logoprint tai aikaisemmin kirjoittamani, eli vanhoista ei hyödy enään ne olen lukenut tuhat kertaa läpi, mutta löytyykö täältä Rc-foorumilta ketään muuta jolla olisi tälläinen Keräilijä harvinaisuus 80-luvun alussa oleva auto?

Onko löytynyt muita netti sivuja kuin se ruotsalainen sivu, sillä ei ole löytynyt hakuohjelmia vaikka tuhansia erillaisia nimikkeitä olen etsiskellyt.

Ei varmaankaan ole turhaa sanoa, että auto on HARVINAINEN, koska ketjulla vetäviä on harvassa eikä Gold Editionin autoa Silver Fox olla tehty pitkiin aikoihin..

Eli vain ja AINOASTAAN uusia tietoja valmistajasta ja eritoten kyseisestä polttis Legendasta..   :shock:

763
Sähköautot / Nikkojen Virittäjät
« : 02.04.05 - klo: 11.04 »
Juu, tuota ei ole tullut mieläänkään, mutta itselläni on juuri Tamiyn Black Footin piirilevy, jota ajattelin koittaa tuohon autoon, kun alkuperäisessä autossaan piirilevy toimii 8 kertaa 1.2v pattereilla eli V:määräksi osoittautuu 9.6voltin akku, joten kun oma akkuni, jota Drogs´terissa käytän on vain 7.2v, tosin motti nyt parempi ja tuo kyseinen piirilevy käypi sitten jo ihan kunnon kiteellä niin saatan saada auton paremmin toimimaan :)

Tietty tuota servot,- (kaasu, kääntö), mekaaninen nopari ja jäähdytin säätämistä voisi yrittää rakennella, sitten auto muuttausi jo ihan totaalisesti kunnon Rc-autoksi.

Onko kenelläkään tuota Tamiyn Black Foot autoa?
Entä Kyoshon Pegasusta?

Grogs´terissa on portaaton nopeus ilmeisestikin.

764
Sähköautot / Nikkojen virittäjät
« : 01.04.05 - klo: 07.28 »
Portaaton nopeus? eli tarkemmin?

Sen huomasin, että autossa ei ole moottorissa sitä high - low nappia ollenkaan, mutta auto kulkee silti aluksi hiljaa ja alkaa sitten kiihtyä.

Toki nopeus oli erillainen toisella nikon ns: piirilevynoparilla, koska sillä koitettuani auto kiidähti heti ja meni suht. nopeasti.

Tuossa piirilevy nopeudensäätimessä on jotakin ero edelliseen, sillä aivan kuin se ei päästäisi moottorista kaikkea tehoja irti, sillä piirilevy ei haise ajon jälkeen, eikä hajoa, joka on outoa tavalliselle "Rimpulan" piirilevylle, koska yleensähän ne hajoavat sinisenä savuna ilmaan.

Onko ledivalojen lisäksi joitakin suhteellisen yksinkertaisia lisäominaisuuksia mitä olette rakentaneet Nikkoon?

765
Sähköautot / Nikkojen virittäjät
« : 31.03.05 - klo: 19.27 »
Jiippii!!

Sain tuon omatekoisen nikko- Pegasus auton, jonka nimesin äskettäin Drogs'teriksi kuntoon!

Otin tuon nikon alkuperäisen ns. nopeudensäädin piirilevyn pois ja laitoin sen tilalle ystäväni nikko scarabin nopeudensäädin piirilevyn, joka on hieman erillainen kuin omani "oli" ennen kärähdystä.

No, äskettäin kävimme koittamassa autoa ja otettiin videoo, odotinkin että auton piirilevy kohta alkaisi savuttamaan, MUTTA eippä alkanut ja menee aikas lujaakin..  Sellasta hyvää Off Road ajo vauhtia  :P

Ihmeellistä, että tuo nopari kestää tota Pegasuksen vakio 27lankasta mottia..

Onkos kenelläkään onnistunut tälläinen projekti?
Laittakaa tähän foorumiin teidän Nikko Projekti tarinoita, eli mitä ootte viritelly tms...

766
Sähköautot / Nikkojen virittäjät
« : 30.03.05 - klo: 08.02 »
Juu, niin noille autoille tapahtuukin aina välillä, mutta silti niitä tulee viritettyä..   :)

Samanlaisia vikoja olen kokenut, virtapiirit kärähtelee, moottori lakkaa toimimasta, liian tehokas viriakku ynm...

Onko todella niin, ettei kukaan ole saanut tuollaista nikko + kunnon auton perää toimimaan ihan autona, niin että voisi ajella enemmän kuin kerran?
Eli on siis tavallaan harvinaisempaa, jos saan auton toimimaan enmmän kuin pari kertaa, siten ettei piirilevyt kärähdy tai muu hajoa?

Eippä taida siltikään paljoa löytyä noita Nikkojen virittelijöitä, enemmän ajajia..  :P

767
Vapaa keskustelu / Joo
« : 29.03.05 - klo: 15.58 »
-Mäkihyppyä
-Laskettelua

768
Vapaa keskustelu / Joo
« : 29.03.05 - klo: 15.58 »
-Mäkihyppyä
-Laskettelua

769
Yleinen keskustelu / Nikko VS kunnon autot
« : 29.03.05 - klo: 14.47 »
Omasta mielestäni Nikot -> Kunnon sähköt ja Polttikset liittyvät aina jollain tavalla toisiinsa! Kuten formuloissa tai muissa urheilulajeissa on myös RC:ssä omat luokat: Jotkut ajavat ihan kisoissakin, toiset ajavat polttiksilla, toiset kunnon kisasähköillä tai veteraani autoilla ja jotkut tykkäävät ajaa nikoilla!
Mitä pahaa siinä on jos autot luokiteltaisiin noin?
Sille ei tartte nauraa jos joku ajaa nikolla, jos on oikein paneutunut ja tykkää harrastuksesta ei edes välitä YHTÄÄN mitä muut ajattelevat!

Itselläni on pari nikkoa, joita aina välillä virittelen, kunnon sähköjä on myös kaksi, sekä polttis veteraani Silver Fox vanhan 80-luvun mekaanikallaan Ketjuvedolla ja sillä kaverina Inferno Tr-15, joten jokainen voi ihan hyvin ajeskella minkälaisilla autoilla haluaa!

Itse en voisi elää ilman Rc. harrastusta se pitää elämän pystyssä ja on mahtava harrastus monien muiden joukossa...   8)

770
Sähköautot / Nikkojen virittäjät
« : 29.03.05 - klo: 14.27 »
Juu, tuon käännön olen jo aikaisemmin vaihtanut ihan kunnon servolliseksi, mutta mekaanisen ajattelin mieluummin pistää kun nuo elektroniset on kalliita -tietty parempia, mutta itselläni niistä ei ole kuin huonoja kokemuksia :(

Tosin virtapiireistä arvelinkin, että ne varmaan täytyy ottaa kokonaan pois ja asentaa oikein kunnon laitteet. Mutta jos niin teen, niin autostahan tulee jo kunnon auto, eikä se tavallaan olekkaan enään yhtään nikko auto  :D

Kokeiluja tehdessä voisi koittaa rakentaa siihen kunnon laitteiden lisäksi jotain muuta ominaisuuksia..
Olisiko mielessä joku suht. helppo rakenteinen ominaisuus autoon ledivalojen lisäksi?

Kaikki ideat tuota mun projektia ynm.. otetaan vastaan!
               :lol:

771
Vapaa keskustelu / Sims 2 ja Sims 2 University
« : 29.03.05 - klo: 13.53 »
Niin..

Onko noista peleistä kiinnostuneita täällä?
Olisko kenelläkään myydä tuota The Sims 2 University jatko osaa?

Omia kokemuksia tosta sims 2:sta

Tästä foorumista sitten niin kuin The Sims 2 forume...

Et Sillee  :lol:

772
Sähköautot / Nikkojen virittäjät
« : 29.03.05 - klo: 13.38 »
Niin..

Sellaista, että osaisiko joku antaa vinkkejä miten laittaisin Nikko auton piirilevyyn oikean vastarin ja mekaanisen nopeuden säätimen kiinni + kaasuservon, eli miten ylipäänsä saisin ne siihen kiinni, niin että auton saisi kulkemaan oikein ja se kestäisi?

kääntöservon olen jo viritellyt sinne ja se toimii, mutta vastarista pitäisi varmaan ottaa muovi "Krääsät" pois ja kolvailla oikeaan paikkaa se piirilevy, jotta saisin kiteen tuohon..

Sitten kääntöservo, kaasuservo ja mekaaninen sinne kiinni jollain tavalla.
Jotain ihmeellisiä siihen tarttis rakennella, et saisi kuntoon, mut ei se niin hankalaa voi olla kun kaikki osat löytyy..

Eli ideoita tommoseen projekstiin otetaan mielellään vastaan..
Ja lisää Nikko "Rimpula" Rc- juttuja tänne foorumille  8)

773
Sähköautot / Nikkojen virittäjät
« : 29.03.05 - klo: 13.25 »
Juu, tuollainen saattaa olla aika hankala juttu, mutta onko se irrallaan oleva piuha pieni/laiha musta johto, joka menee sen auton virtapiirin eli sille vihreälle piirille?

Niistä kolmesta johdosta 1 on punainen joka on moottorin + napa ja toinen musta paksumpi kuin se joka sinulla on irti on moottorin - napa.

Voi olla hyvinkin mahdollista, että se johto/ piuha joka autostasi on irti olisi eräänlainen antenni piiristä moottorin, joka säätelee noita kiihtyvyyksiä omalla tavalla..

Ainakin omassa autossani on kolme piuhaa 2kpl napapiuhoja sekä yksi musta ohut joka toimii antennina ja kulkee piirilevystä moottoriin.

Valaisisiko asia jotain?

774
Sähköautot / Nikko virittäjät
« : 28.03.05 - klo: 18.13 »
No, kaikille on varmaan tuttua noiden Nikko autojen/ lelu rc: autojen piirilevylle rakennetut vastaanotin, kaasu, nopeudensäädin hommelit, eli ne eivät ole kuin piirilevyä, joten on hyvinkin mahollista, ettei piirilevy kestä mottia ja akkua...

Toinen vaihtis olisi tietty rakentaa siihen vastari ja mekaaninen + kaasu servo, tosta nikon käännöstä löytyy jo kääntöservo, jonka saisi varmaan yhdisteltyä jotenkin vastariin...  Tietty täytyy vähän Toonata koko projektia, jotta kaikki saisi kiinni toisiinsa jne...

Onkos kenelläkään ideoita, mitä kannattaisi rakennella tuosta, tai tehdä siitä jotain erikoisempaa ynm..?

775
Sähköautot / Nikko virittäjät
« : 28.03.05 - klo: 16.04 »
Juu, niin se taitaa kohta olla, kuitenkin yritän laitella sitä vielä kestäväksi omaksi rakennelma autoksi..  Jos saisi jotenkin rakennettua vastarin tuonne ja säädettyä moottorin tehoo.-.

         :)

776
Sähköautot / Nikko virittäjät
« : 28.03.05 - klo: 15.03 »
Ei tietoakaan minkälaiset välitykset kun tuo motti on Kyoshon Pegasuksesta tai siis koko perä on pegasuksen vakioperä, eli varmaan se motti on vakio joku 27lankanen tai vakio sille autolle ei tietoa?

Välitykset taitaa olla siten, että auto kiihtyy pidemmässä ajossa eli jotenkin niin.

777
Sähköautot / Nikkojen virittäjät.
« : 28.03.05 - klo: 13.42 »
Juu kolvasin johdot toisteppäin kiinni, asensin akun, otin ohjaimen..
Akku kiinni ja ohjain päälle, ensiksi auto ei liikkunut, mutta huomasin, että vasen takapyörä oli liian kireällä eikä edes pyörinyt, joten löysensin sitä.

Auto lähti ajamaan hiljakseen ja kiihtyi koko ajan hiljalleen, MUTTA
sitten alkoi tuo nikko boxi, jossa auton piirilevy on alkoi savuamaan, suljin auton, otin akun pois ja avasin boxin, mitään näkyvää haaveria ei ainakaan nähnyt, mutta kun nyt kokeilin uudestaan ei auto anna kaasua ollenkaan, vaikka kokeilin eri akuilla, mutta kääntö pelaa?

Mistä moinen ongelma? Ei varmaankaan motti hajonnut, mutta hajosiko sitten piirilevystä jotain? Jos ei kestänyt ajamista?

Vastailkaa jos osaisitte auttaa???

778
Sähköautot / Nikkojen virittäjät
« : 28.03.05 - klo: 13.28 »
Juu, eikun kolvaamaan nyt!
Tarttee vaihtaa ne toisteppäin ja katsoa mitä sitten saa ohjaimesta ja akusta tehoillaan irti...

779
Sähköautot / Nikkojen viritelmät
« : 28.03.05 - klo: 11.40 »
Juu, tuota ei ole koskaan tullut kokeiltua, mutta mitä vaaroja johtojen vaihtamisessa piilee? Mahdollisia oikosulkuja? Motti hajoaa?
Mutta saisiko siten varmasti? Auton kulkemaan oikein tuolla nikko ohjaimella?

780
Sähköautot / Nikko "Rimpulat"
« : 27.03.05 - klo: 22.56 »
Juu, eipä taida kauheesti Nikko neroja löytyjä, mutta odotellaan nyt silti, jos täällä joku olis neropatti ja osais näitä nikkojen ja kunnon autojen viritys rakennelmia..

Sivuja: 1 ... 23 24 25 [26] 27