Kirjoittaja Aihe: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio  (Luettu 41157 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #90 : 18.02.10 - klo: 11.47 »
Kiitos kommenteista  :smiley:
Kyllähän tuo onnistui paremmin kuin uskalsin odottaa. Alussa en ihan 100% tosissaan tätä tehnyt mutta sitä mukaa kun projekti eteni, vaatimustaso ja odotukset jotenkin nousi huomaamatta. Monet asiat tekisin uusiksi, (melkein kaikki aluosat) ainakin pohjalevy on tehtävä kokonaisesta levystä, koska varsinkin ne neljä reikää vierekkäin vievät taivutuskestävyyttä liikaa pois. Muutenkin se on niin hätäisesti tehty (kun se oli eka osa minkä tein ja en vielä arvannut mihin tämä johtaa). Lisäksi pieniä muutoksia siellä täällä, mm. takaiskaritornin tukisin mieluumin muovikappaleella moottoripukkiin ja tukeen boksin toisella puolella. Eli nekin uusiksi. Epäilen ettei diffiboksi kestä rasitusta, vaikka torni on tuettu myös takaapäin.

Sanoisin viimeistelystä, että omaan silmään se on ok, mutta ei kestä lähempää tarkastelua. Kuvat ei kerro kaikkea  :laugh:
Mutta pääpaino onkin toiminnallisuudessa, ulkonäköä olen sen verran ottanut huomioon, että autossa ei kuitenkaan "silmä sairasta".

Tosiaan, en ihmettele ettei noita D.I.Y. lexan koreja paljoa näy, on se sen verran haastava homma, jos ei ole oikeita laitteita. Pelkästään muotin tekokin vei päivätolkulla työtä. Symmetrisen muottiaihion muotoilu käsipelilllä tarkkaa puuhaa vs. 3D-piirtäminen ja cnc-työstö. Ja tyhjiömuokkaus sitten... Meinasi palaa käämit todenteolla, ennenkuin toimiva työmenetelmä muodostui. Muottikin meni jaskaksi kerran, koska kokeilin lämmittää muotin yli sataan asteeseen, ettei PC jähmettyisi niin nopesti imu-vaiheessa. Vaan kipsipä ei siitä tykännyt ja meni ihan haperoksi ja halkesi.

Kiitos vielä kommenteista, ja kieltämättä, tuli siitä ihan siedettävä  :cool:

E. typoja
« Viimeksi muokattu: 18.02.10 - klo: 19.20 kirjoittanut mvar »

Poissa Rairai

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #91 : 18.02.10 - klo: 14.54 »
Kun jätkä vääntää kotona tommosta niin mihin silloin enää tarvitsee tyhjiömuovainta. Enkä muistanut käydä mittailemassa. Osaisko Sami sanoa mittoja?
Ansmann X2 evo / CS rocket competition | -->www.rceet.net<--

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #92 : 18.02.10 - klo: 15.01 »
Hienolta kyllä näyttää...

Onko akseliväli kuinkapaljon pidempi kuin alkuperäisessä?


Ja se itseä eniten kiinnostava kysymys...
Millon tota pääsee kokeilemaan  :mrgreen: :mrgreen:

Liisaatko seuraavaan espoon kisaan niin testaan mihin tuolla härvelillä pääsee tositilanteessa???
Samalla saat tietysti palautetta mahdollisista kehityskohteista jne.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #93 : 18.02.10 - klo: 15.02 »
Samalla saat tietysti palautetta mahdollisista kehityskohteista jne.

Suomennettuna mitä menee hoken käsittelyssä rikki niin kehitä XD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #94 : 18.02.10 - klo: 15.06 »
Samalla saat tietysti palautetta mahdollisista kehityskohteista jne.

Suomennettuna mitä menee hoken käsittelyssä rikki niin kehitä XD.
:cheesy: :cheesy:

Ei sentään.
Nätistihän mä ajelen ja mitä alkuperäsestäkään autosta olen rikki saanut niin lähinnä kulutustavaraa.
Kaikki mikä on academyn palikkaa, tietysti vaihdan uutta mikäli onnistun rikki saamaan.
Tuskin tuosta mitään muuten hajalle saa.

Lähinnä siis vaan kun kerta rakentajalla näyttää homma sujuvan ihan mallikkaasti niin jos on jotain mitä voisi hieman muokata, helpottamaan kisatilannetta, tai parantapaan auton toimivuutta.
Mikäli siis pystyn apuja tämän asian suhteen tarjoamaan...
Samalla varmasti Jose myös pääsee katselemaan ja ihmettelemään autoa... tuomaan ehkä omia kehitysideoita jne.

Ihan vaan tuli mieleen että jos kiinnostaa saada ihan käytännön mielipide härvelistä, ja samalla mahdollisesti kehitysideoita... mikäli niitä edes on.
« Viimeksi muokattu: 18.02.10 - klo: 15.10 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #95 : 18.02.10 - klo: 15.23 »
Itseasiassa...
Yks idea iski heti mieleen mitä en ollutkaan aikaisemmin huomannut.

Liekö vaan jääny vikoissa kuvissa pois vai miten...
Etutukivarsien etukiinnike puuttuu.
Tuo kiinnike pitää tapit paikoillaan, ja myös hieman tukee.

Tuon jos joku pystyis tekemään ihan cnc koneella...
Eli puskuri joka jatkuisi samalla myös tueksi.
Ei tarttis erikseen olla kyseistä tukea joka tulee pienenpienillä ruuveilla kiinni... jotka jossain vaiheessa kuitenkin löystyy...
Ja vielä sen lisäks puskuri.
Vaan puskuri olis samalla myös kyseinen tuki.

Palikka mikä ei kyllä mitenkään vaikuta auton toimivuuteen tai kestävyyteen, mutta tulipahan yhtäkkiä mieleen kun huomasin että ainakin vikoissa kuvissa kyseinen tuki uupuu kokonaan.

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #96 : 18.02.10 - klo: 15.28 »
Hienoa työtä mvar!!

Makeeta kun täällä on ukkoja jotka ei ole ns. rtr-sukupolvea  :cool:

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #97 : 18.02.10 - klo: 15.32 »
Kiitosta vaan Mika R :smiley:

*HOKE* tuo testaus porukalla on helekatin hyvä ehdotus, sehän se onkin tässä että olen ajo-, ja säätö taidoiltani kokematon, johtuen (toistaiseksi) huonoista reenimahdollisuuksista (tai lahjattomuudesta). Kehitys/parannus ehdotukset olisivat enemmän kuin tervetulleita. Tästä syystä en vieläkään ole 100varma ajanko kisat tällä. Eli en osaa sanoa varmana onko tämä sen parempi kuin originaali. Tyyppeihin, ja miksei perusteelisempaakin testiin antaisin auton vaikka heti, jos olisi vähän lyhyemmät välimatkat  :cry:

Akseliväli on sama kuin ennen, tuo normaalia pitempi kori varmaan luo vaikutelman pidemmästä akselivälistä. Olen pyrkinyt pitämään geomertian alkuperäisinä, kopsaamalla kiinnitysreijät suoraan orkkis alustasta. Joskin käsivaralta poratut reijät sattaa vähän muuttaa mittatarkkuutta :roll: No, tuo pohjalevy on uusissa muutenkin, ja sen teen sitten "justtiinsa".

Mitä kestävyyden testaamiseen tulee, ammattitaitoa siihen löytyy täältä omasta takaa, mielestäni olen siinä jo aika hyvä :cool:

Ps. se kiinnike ei vaan ollut paikallaan potretissa, kasasin vain kuvaa varten auton. Kiinike on alkuperäinen, ja on pysynyt hyvin. D.I.Y alupuskuri oli käytössä jo viimekesänä, joten tuossa ei mielestäni mitään muutettavaa

Kun jätkä vääntää kotona tommosta niin mihin silloin enää tarvitsee tyhjiömuovainta.

Onnistuuhan se kotonakin kyllä, vaan saattaisi olla helpompaa tehdä kunnon vehkeillä... Tulevaisuudessa pitänee tehdä varakori ja amme ainakin nyt, koska nykyinen ei täysin onnistunut muotiltaan ja ryppykin tuli, vaan välttää se alkuun.

Tulipa viestiryöppy, vaan pakko yrittää vastata yhellä viestillä vaikka koko ajan pukkaa lisää  :laugh:

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #98 : 18.02.10 - klo: 15.33 »
Hienoa työtä mvar!!

Makeeta kun täällä on ukkoja jotka ei ole ns. rtr-sukupolvea  :cool:

Ku ostaa nii saa mitä se on ja ku ite tekkeepi nii saa mitä tulloopi  :wink:. Rairai : En muista niitä mittoja enkä osaa arvioida  :cry:. Kympin näkönen kori. -Sami
Jeps

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #99 : 18.02.10 - klo: 15.40 »
Pistä Mvar ihan tosissaan harkintaan.

Mielelläni voin ottaa auton viikoksi tänne porukalla ihmeteltäväksi ja ajaa sillä kaiken päätteeksi kisan.
Jos siis vain raaskit hetken olla erossa beibestä  :mrgreen:

Lupaan olla hellä ja peitellä joka ilta lämpimään mekkaustilaan  :p

Uskon että tuolla ilmanmuuta pääsee ainakin samaan kuin alkuperäiselläkin... ellei jopa kovempaa.
Mikäli kovaa pääsee niin lupaan ottaa finaalissa kaiken irti mitä ratin takaa irti saa.


Välimatka tarkoittaa vain hyvin pehmustettua pahvilaatikkoa ja postiin kävelemistä.
Tosin se luopuminen ja ikävä on kova... mutta sitä kestää vain hetken  :cool:

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #100 : 18.02.10 - klo: 15.50 »
Harkitsen kyllä ja pärjäisin minä ilman tuota varmasti vähän aikaa, hyödyllinen vaivahan se vain olisi. Pakkaisin vaan mielelläni itteni samaan pehmustettuun pakettiin että saisin ottaa osaa ihmettelyyn :smiley:

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #101 : 27.02.10 - klo: 19.17 »
Mihis tää on hävinny?  :roll:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #102 : 27.02.10 - klo: 19.50 »
Ei mihinkään, auto on ajokunnossa mutta muutoksia varmaankin tulee ja niitä sitten raportoin aikanaan.

Paljastetaan nyt sitten että huomenna korin aerodynaamiset testit  :laugh:

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #103 : 27.02.10 - klo: 22.34 »
Miten sait korista noin sileän? :D
Vaikkakin se muotti olikin jotain muuta?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #104 : 28.02.10 - klo: 00.17 »
Siinä kuvassa missä muotti näkyy, muotti on vasta otettu negatiivista eli ennen kittausta, muotoilun korjausta ja hiontaa. Korissa on kyllä pientä "kohinaa" maalauksessa mutta näkyy vain läheltä katsottaessa. Ulkopinta on täysin sileä siksi koska polykarbonaatti-arkki imaistaan n.200 asteisena muotoon jolloin ulkopinta "pingottuu" kirkkaankiiltäväksi

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #105 : 28.02.10 - klo: 09.31 »
Slevä. Mutta komia on kori! Ettei ihan OT:ksi mene.  :roll:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #106 : 11.04.10 - klo: 17.42 »
Laitetaampa nyt pitkästä aikaa pientä päivitystä. Autolla takana taannoinen WJ-Jyväskylän kisa, ja olen tyytyväinen auton toimintaan. Kuljettajalla vain niin vähän reeniä alla ettei meinannut ajo sujua. Perjantain reeneissä auto oli puolet ajasta remontissa, koska kolistelin autoa minne milloinkin. Osia meni servoseiverin varsi, takatukivarsi ja etubulkit. Omavalmiste osia ei mennyt mitään. Lauantain kisa menikin sitten siistimmin, mitään ei särkynyt. Sijoitus B-fin 5. eli kokonaisuudessaan sija 13. Ihan hyvä, vähäisellä reenimäärällä.

Autoon en tehnyt muita muutoksia ennen kisaa, kuin järjestelin sähköt eri mallille. Servopukin käänsin toisinpäin + holkit pukkien ja servon väliin, jolloin servo siirtyi n. 15mm taaksepäin. Eli tarkoitus oli siirtää mahdollisimman paljon painoa taakse.

Kuvallista kerrontaa:


Mitä seuraavaksi, en ole varma. Voi kun pääsisi jo ulos testaamaan. Ainakin päässä rouskuttaa edelleen moottorin kääntö. Kuuluu sitten kun jotain teen.

Ps. Olisin kiitollinen jos joku JKL:n kisoissa kuvia räpsinyt ottaisi yhteyttä vaikka YV:llä jos löytyisi otoksia autosta.  :smiley:

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #107 : 11.04.10 - klo: 19.58 »
Tämmöistäkin olen päässäni pyöritellyt:
Moottori kääntyy niin, että otetaankin boksista ratas pois, sen sijaan että lisättäisiin ratas.



Käytännön toteutus onkin sitten haastavampi  :laugh:
Diffiratas pitäisi viedä pohjasta läpi, jolloin pohjaan joutuisi tekemään "patin" diffirattaan suojaksi. Pari milliä joutuisi diffiä vielä nostamaankin. Mutta teoriassa voisi toimia. Boksin sisäinen välitys olisi korkeahko 3.33 ja kokonaisvälitykset noilla rattailla 10,4. Moottorin ja diffin väliin jää vielä hyvin tilaa jolloin pienempää pinjoniakin voi laittaa.

Mutta tämä vain todellakin vain pohdintaa. En ole vielä uutta boksia veistelemässä  :roll:


Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #109 : 12.04.10 - klo: 15.24 »
Tollanen on jo Suomen puolella tulossa  :grin:
Axial SCX 10 TR

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #110 : 17.04.10 - klo: 16.51 »
Sarjatuotanto alkaa. Osat on kohta cadissä ja valmiina vesileikattaviksi  :grin:



Sarjatuotannon aloitus riippuu tietenkin siitä, moniko olisi valmis ostamaan konversiokitin?

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #111 : 17.04.10 - klo: 16.53 »
No riippuu montako tonnia siitä joutuu maksamaan  :p
Jeps

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio -Sarjatuotantoon?-
« Vastaus #112 : 17.04.10 - klo: 17.19 »
Noin 100 euron tietämillä liikkuisi hinta. Tarkemmin hinnan tietää vasta kun kuvat on toimitettu koneistamolle. Kitin hinta on halvempi ensimmäisestä sarjasta, koska kyseessä olisi proto tuotantomallille. Ensimmäisestä satsista käyttäjiltä saatujen kokemuksien mukaan tekisin vielä muutoksia, jos tarpeen.
Homma toimisi periaatteella rahat käteen ja sitten alkaa vasta vesileikkuri työhön.
Mutta mitään ei ole lyöty lukkoon, jos tilaamaan sitoutuneita ei ole tai tulee muita mutkia matkaan, homma jää.

E. Jos kiinnostaa, laittakaa YV:tä. Ei vielä sitovaa.

E2. Ja huomioikaa, että tähän ei tosiaan käy kuin satulalaukku-mallin lipo akut. (Ellet patentoi X6:n koria paikalleen.)

E3. pötkö-mallisen akun kiinnitys ehkä mahdollinen..
« Viimeksi muokattu: 17.04.10 - klo: 18.35 kirjoittanut mvar »

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio -Sarjatuotantoon?-
« Vastaus #113 : 17.04.10 - klo: 17.21 »
Jos pötkölipot kävisi niin sitten harkitsisin vakavasti.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio -Sarjatuotantoon?-
« Vastaus #114 : 17.04.10 - klo: 17.31 »
Niin, sinänsä harmi, kun suunnittelussa lähtökohta oli kapea runko ja tiivis painonjakauma.

Mutta kyllähän tuohon menee pötkölipo poikittain, jos laittaa X6 korin tai vastaavan. Ammeen teko sille ei olisi iso juttu.

(tiesin että kommentti pötkömallin sopimattomuudesta tulee heti alkuun)

E. Itseasiassa nyt kun jalostin ajatusta, sivuttaispidikkeet pötköakulle optio-osina kitin mukana ei tuo kustannuksia paljon mitään. Piirrustuksetkin ovat jo päässä valmiina. Akun paikka olisi säädettävissä pituussuunnassa.
« Viimeksi muokattu: 19.04.10 - klo: 11.15 kirjoittanut mvar »

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio -Sarjatuotantoon?-
« Vastaus #115 : 17.04.10 - klo: 18.20 »
Ja nyt pötköakun tuet siirtyivät päästä CADiin.


Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio -Sarjatuotantoon?-
« Vastaus #116 : 17.04.10 - klo: 22.30 »
Moottoripukki ja boksin tuki...
« Viimeksi muokattu: 17.04.10 - klo: 23.56 kirjoittanut mvar »

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio -Sarjatuotantoon?-
« Vastaus #117 : 18.04.10 - klo: 21.47 »
Siinä olisi luonnokset aluosille. Mukana myös Pötköakun tuet. Pyörittelen vielä mahdollisuutta iskareiden asennukseen tukivarsien etupuolelle. Se vaatisi pieniä muutoksia, mm. iskarituen omavalmisteisena. Jos haluaa "Neljän rattaan boksin" PSI:n tapaan, se vaatisi myös hieman lisäsuunnittelua, jos se on edes välttämätön.



Mutta pitemmälle en työstä osia CADiin jos ei porukalla ole kiinnostusta ostaa kittejä.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #118 : 20.04.10 - klo: 18.59 »
Kävin tänään koneistamolla näyttämässä esimerkkikuvaa, ja se kelpaisi suoraan koneistukseen, pienin muutoksin.
Tarkoitus olisi että osat valmistetaan vesileikkausmenetelmällä ja reiät cnc:llä. Koneistamo toimittaisi myös muoviosat. Materiaalista sen verran keskusteltiin että kuulosti ohuempi alumiinitavara olevan vaikeampaa hankkia, mutta eihän tässä vielä olla osia tekemässäkään.
Vaihtoehtoja alustavasti mietittiin 7075, 6082, ja 5754 laatuja, kovemmilla lujuuksilla 2mm vahvuudella. Itsehän olen vähän pihalla noista mutta nuo ei kuulostaneet olevan heikoimmasta päästä. Saatavuus on vaan kuulemma ongelma ohuina laatuina.

Ja varsin huvikseni kun vauhtiin pääsin, suunnittelin takaiskareille tuennan jossa iskarit voi asentaa tukivarsien etu- tai takapuolelle.
« Viimeksi muokattu: 20.04.10 - klo: 19.12 kirjoittanut mvar »

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio -haluatko oman?-
« Vastaus #119 : 20.04.10 - klo: 19.45 »
7075 on minusta noista paras. -Sami
Jeps