Kirjoittaja Aihe: Tamiya palsta  (Luettu 37587 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #30 : 06.01.04 - klo: 11.34 »
Buriser ja hilux on ihan omilla alustoillaa, jotka ovat realistisimmat alustat mitä tähän mennenssä on tehty. Kerilyharvinaisuusia nykyään, että älä heitä pois jos löydät kellarin perukoilta  :wink: Isuzu mu. Pajero ja jeep wrangler on ollut saatavana sarjoina ihan muutama vuosi sitten, näissä on eri alusta kuin bruiserissa/hiluxsissa  joka ei ole kovin kummoinen.

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #31 : 06.01.04 - klo: 14.40 »
Käykää katsomassa vanhoja tamiyan mainospätkiä 70-luvun lopulta / 80-luvun alulta. Myös aitoa aikakauden "diskomusaa" taustalla..

http://digilander.libero.it/oldtamiya/

-> vasemmalta valinta "videos"

Sivulla 1 on Robyn omia kuvauksia, sivulla 2 ja sitä seuraavilla on tosiaan asiallisia Tamiyan video-mainoksia.

En muista nähneeni mitään näistä kun ostin sen ensimmäisen Rough Riderin vuonna 1980 tai 1981.

Poissa Landy

  • Jäsen
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #32 : 06.01.04 - klo: 20.07 »
Katsoin tossa noi Tamyan mainosvideot. Tollanen Hiluxi tai Blazeri täytyy saada. Mistähän mahtaisi löytyä? Onko myyty Suomessa koskaan?

Näyttäisi olevan kardaani veto ja lehtijouset niikun oikeassa autossa.
Vain maine kulkee edellä...

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #33 : 07.01.04 - klo: 08.29 »
On myyty, Tieto-Nikkarin kautta sai kaikkia Tamiyan alkuaikojen autoja ja myyvät Tamiyaa edelleen. Niitä vanhoja keräilyharvinaisuuksia ei tahdo saada enää mistään, mainitsemasi kuuluvat myös siihen sakkiin. E-bay:ltä voi koittaa mutta hinta on kova.

Mielestäni hienoa noissa mainitsemissasi on myös oikea vaihdelaatikko.

Poissa Teemu__90

  • Tulokas
    • Profiili
Tamiya
« Vastaus #34 : 18.01.04 - klo: 20.28 »
Mul on kans tamiya ja se toimii mul tosi hyvin. se on mun mielest paras rc-auto mitä on :D

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Tamiya
« Vastaus #35 : 19.01.04 - klo: 19.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Teemu__90"
Mul on kans tamiya ja se toimii mul tosi hyvin. se on mun mielest paras rc-auto mitä on :D


mitäs muita autoja sulla on ollu??

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Tamiya
« Vastaus #36 : 25.01.04 - klo: 14.26 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
Lainaus käyttäjältä: "Teemu__90"
Mul on kans tamiya ja se toimii mul tosi hyvin. se on mun mielest paras rc-auto mitä on :D


mitäs muita autoja sulla on ollu??

Me odotamme Teemu_90 :D

Poissa aneboy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #37 : 14.02.04 - klo: 22.58 »
Tamiyat ovat aivan PASKOJA!!!!! minä tyhmä menin ostamaan tamiyan halvalla (myyjä sano et kulkee 40 mut kulkee ehkä hikisee 10) .. se oli aivan p*ska!!!!!! suosittelen älkää ostako tamyioita  :evil:  :evil:
Joka päivä ja jokaikinen yö.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #38 : 14.02.04 - klo: 23.08 »
Niin taas on näitä harrasteliota jotka yhden auton jälkeen voi sanoa onko merkki pa..a vai hyvä. Tamiya ekat autot tullut jo -70 luvun keskivaiheella jolloin monet teistä oli viellä faijan silmämunassa. Joten Tamiya on luultavasti merkkien ykkönen ja minä taas voin sanoa että omista muutaman TAMIYAN. Käypää katsomassa mun rc kasaa niin ymmärätte mitä tarkoitan. Minä taas en puhu p****aaa kuin jotkut kaverit. Löydän jopa jotain hyvää NIKOSTAKIN, ne voi saada ilmaiseksi :mrgreen: .
Jerzi

PS:TAMIYA ON RC AUTOJEN YKKÖNEN :wink:

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #39 : 14.02.04 - klo: 23.50 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Niin taas on näitä harrasteliota jotka yhden auton jälkeen voi sanoa onko merkki pa..a vai hyvä. Tamiya ekat autot tullut jo -70 luvun keskivaiheella jolloin monet teistä oli viellä faijan silmämunassa. Joten Tamiya on luultavasti merkkien ykkönen ja minä taas voin sanoa että omista muutaman TAMIYAN. Käypää katsomassa mun rc kasaa niin ymmärätte mitä tarkoitan. Minä taas en puhu p****aaa kuin jotkut kaverit. Löydän jopa jotain hyvää NIKOSTAKIN, ne voi saada ilmaiseksi :mrgreen: .
Jerzi

PS:TAMIYA ON RC AUTOJEN YKKÖNEN :wink:


The god of RC has spoken, amen  :mrgreen:  :wink:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #40 : 15.02.04 - klo: 09.29 »
Löytyykös teidän mielestä samankaltaista merkkiä kuin TAMIYA markkinoilla :wink:  eipä taida löytyä. Ainoistaan 1/8 polttis crossaria TAMIYAlta ei löydy joka on sääli sinänsä.
jerzi

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Tamiya palsta
« Vastaus #41 : 15.02.04 - klo: 09.49 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Löytyykös teidän mielestä samankaltaista merkkiä kuin TAMIYA markkinoilla :wink:  eipä taida löytyä. Ainoistaan 1/8 polttis crossaria TAMIYAlta ei löydy joka on sääli sinänsä.
jerzi


Aika paljon riippuu, mistä näkökulmasta asiaa katsoo. Kyosho on malliston laajuudessa melkoisen lailla samalla viivalla. Kaikkea löytyy ja runsaasti (myös 1/8 polttiskrossari). On Tamiyalla tietenkin omat spesialiteettinsa kuten autojen pikkutarkkuus varsinkin alkuaikoina. Jos taas etsitään merkkiä puhtaan kilpailumenestyksen mukaan, niin Tamiya ei ole se johtotähti. Aivan muut merkit ovat niitä, jotka ovat hyviä esimerkkejä tästä. Puhtaat kilpa-autojen valmistajat on siis erikseen. En tietenkään yritä väittää, ettei Tamiyalta löytyisi ns. kilpa-autoja. Onhan nykyäänkin Tamiyan parhaat touring-autot huippuluokkaa. Eli eiköhän jokainen RC-autojen valmistaja ole jossain paras.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #42 : 15.02.04 - klo: 10.26 »
Lainaus käyttäjältä: "aneboy"
..................... PASKOJA!!!!! minä tyhmä menin ostamaan ....... halvalla (myyjä sano et kulkee 40 mut kulkee ehkä hikisee 10) .. se oli aivan p*ska!!!!!! ..................  :evil:  :evil:

minä tyhmä jne.......= Ei kai se tee autosta .......

myyjä sanoi, kulkee  ??, kulki "EHKÄ" ??, se oli ....  = Ei kovin tieteellistä, eikä se tee autosta .....

Siinä niin "painavaa" tekstiä, että häveliäisyydestä jouduin "hieman sensuroimaan" lainausta!

Vaviskaa autokauppiaat (ne 1/1), kun HÄN tulee ostoksille!

Edit: Selvyyden vuoksi, itsellä ei ole Tamiyaa eikä Nikkoakaan!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #43 : 15.02.04 - klo: 12.08 »
Olen edelleen sitä mieltä että ei löydy lähellekään TAMIYA merkkistä malli merkkiä. Nyt tarkoitan koko TAMIYA toimintaa, ne tekevät myös maailman hienoimat kasattavat mallit, ei ne kilpa rc autot ulotu kuin turisti luokkaan mutta onhan ne hyvät ja hienot. Jos nyt en väärin muista niin TAMIYA on perustettu -50luvulla ja sen histori on hieno.
Jerzi

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #44 : 15.02.04 - klo: 12.58 »
Lainaus käyttäjältä: "aneboy"
Tamiyat ovat aivan PASKOJA!!!!! minä tyhmä menin ostamaan tamiyan halvalla (myyjä sano et kulkee 40 mut kulkee ehkä hikisee 10) .. se oli aivan p*ska!!!!!! suosittelen älkää ostako tamyioita  :evil:  :evil:

Kohta tulee iso paha mode ja iskee bannit!
Toivonmukaan......

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #45 : 15.02.04 - klo: 13.19 »
Lainaus käyttäjältä: "aneboy"
Tamiyat ovat aivan PASKOJA!!!!! minä tyhmä menin ostamaan tamiyan halvalla (myyjä sano et kulkee 40 mut kulkee ehkä hikisee 10) .. se oli aivan p*ska!!!!!! suosittelen älkää ostako tamyioita  :evil:  :evil:


Jos ostat uuden akun autoon ja vaihdat hiilet mottiin ni varmasti kulkee.
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Tamiya palsta
« Vastaus #46 : 15.02.04 - klo: 18.11 »
No se nopeus riippuu nin monesta tekijästä ja autojen nopeuksia on vaikea arvioida (paketissa ei lue vaikka esim. 40 km/h, kuten joissain nikoissa lukee vaikka 10 km/h).

Itekkin ois kiva saaha joku Tamiyan legenda tuonne hyllynpäälle antamaan nostalgiaa. Mikä olis semmonen suht legendaarinen ja suht arvokas minkä vois saaha suomen maalta kohtuu hintaan? Jerzi vois tietääkkin kun näköjään omistaa niin paljon noita "kulta-ajan" autoja  :wink:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Tamiya palsta
« Vastaus #47 : 15.02.04 - klo: 19.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Landy"
Katsoin tossa noi Tamyan mainosvideot. Tollanen Hiluxi tai Blazeri täytyy saada. Mistähän mahtaisi löytyä? Onko myyty Suomessa koskaan?

Näyttäisi olevan kardaani veto ja lehtijouset niikun oikeassa autossa.


Aivan, toi Hilux teki kyllä vaikutuksen...

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Konehet/Toyota_Hilux_4WD/Hiluxin_rajoja_etsimassa/hiluxia_koittamassa_2.jpg
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Konehet/Toyota_Hilux_4WD/hiluksin_nousu_kulma/Hilux_sivusta.jpg
Kyosho Inferno MP9e

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Tamiya palsta
« Vastaus #48 : 15.02.04 - klo: 19.16 »
Helpoin/edullisin mahdollisuus lienee joku noista Sand Scorcher, Rought Rider, Super Champ tai Ford F150 Ranger - sarjasta löytyvä peli, tosin helpolla niitä ei löydä ja halpakaan laite ei ole jos myyjä tietää mitä on myymässä. Mutta hankintana siitä varmoja että hinta tuskin laskee tulevaisuudessa.

Omassa luokassaan on sitten nuo bruiserit ja muut 3-speedit, mutta saatavuus ja hinta kyllä karsii potentiaaliset ostajat nopeasti.

Oma suositukseni olisi ehkä etsiä vaikkapa Holiday Buggya, Wild Willya, Lunch Boxia tai muuta vastaavaa persoonallista, harvinaistuvaa ja inhimillisissä hinnoissa olevaa ajokkia, jos tarkoituksena on vain saada hyllyyn koriste. Näidenkään hinnat eivät enää laske, mutta mitään kultakimpaleita niistä tuskin muodostuu lähitulevaisuudessa. Myös vanhemmat krossarit ovat hyvä vaihtoehto, ja niitä on vielä suht' hyvin saatavilla.

Jerzi osaa varmasti kertoa lisää/parempia vaihtoehtoja jos joku haluaa hyllyynsä kappaleen rc-historiaa.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #49 : 15.02.04 - klo: 19.19 »
Niin TAMIYAn vanhoja autoja on todella vaikea löytää mutta aikaajon niitä ilmestyy. Minun mielestä TAMIYAn metalli autot ovat hienoja ja onhan BLAZING BLAZERIN JA HILUXIN voima siirto todella hienot keksinnöt. Ulkomaalaiset netti huutu kaupasta löytyy hienoja yksilöitä. Jos saatte hyvän kaverin itään (japani,kiina esim) päin sieltä löytyy vanhoja RC autoja halpaan hintaa.
Jerzi

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Tamiya palsta
« Vastaus #50 : 15.02.04 - klo: 21.33 »
Toi Tamiyan kopio Tyrelin P34 f1-autosta olisi hieno koriste tuolla hyllyllä. Mutta kyllä noisa joissain off-roadeissa on tosi paljon nostalkiaa esim. Avante, Grasshopper, Sand Scorcher, Monster Beetle, Wild Willy  jne.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa TapHaap

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/topaz.tattoo/
Tamiya palsta
« Vastaus #51 : 20.02.04 - klo: 12.31 »
#### Tapsa ####
## nick:Biker62 ##

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #52 : 20.02.04 - klo: 20.27 »
Jos en nyt ihan väärin muista HILUXEJA myyntiin Suomessa alle 15 kpl joten ei niitä helpolla löydy täältä. Minulla on tuo tyrrell p34 orginal ihan rakentamaton, uusi rakennettu, ajettu mutta hyvässä kunnossa ja sitten viellä se uusin re-relist versio. Ihan hienoja malleja.
Jerzi

Poissa TapHaap

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/topaz.tattoo/
Tamiya palsta
« Vastaus #53 : 24.02.04 - klo: 21.44 »
#### Tapsa ####
## nick:Biker62 ##

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #54 : 03.03.04 - klo: 15.43 »
Onks kellään Midnight Pumpkin QD :?:
Mul on :mrgreen:
Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #55 : 03.03.04 - klo: 15.50 »
Löytyy Midnight Pumpkin QD.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Tamiya palsta
« Vastaus #56 : 08.04.04 - klo: 22.04 »
Onko kellään Tamiya Baja Champ?

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #57 : 13.04.04 - klo: 08.08 »
Jokos tälläistä olette huomanneet?
Uutta ei ole ilmeisesti mitään muuta,paitsi tuo Metallic-kori.......

http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=49337

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #58 : 25.05.04 - klo: 12.36 »
jerzirccar ja muut Tamiya-jannut:
Onkos jollakulla omistuksessaan sellaista crossaria kuin Tamiya Dyna Storm?

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya palsta
« Vastaus #59 : 27.05.04 - klo: 20.09 »
Tli tilattua tämmönen towerista
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAWE0&P=7 :mrgreen:
Pitäs nyt vaan jaksaa oottaa.
Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4