Todella "asiallista" vinoilua monelta pitkään foorumilla vaikuttaneelta uusien harrastajien kysymyksiä kohtaan.
Hoke oli ainut joka tuossa on kertonut syyn miksi autoissa on ja pitää olla välystä, siinä on vastaamis hyvä vastaamis ohje muillekkin jotka neuvovat (ei tippaakaan v'ttuilua vaan selkeää faktaa miksi asiat ovat niinkuin ovat.
Ja muutamalle jotka eivät näköjään ole lukeneet tekstiä kunnolla: "kappi" on noista kahdesta ainut joka on ostanut The Car auton, "perr" ei ole sellaista ostanut, vaan on nähkyt kyseisen auton nimimerkillä "kappi" ja he eivät ole yksi ja sama henkilö.
Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että ostaa tällaisen suomalaisen kisakuskin suunnitteleman auton, jotta pääsee näkemään miten kunnon auto on tehty. Sitten vaan siinä on tullut ihmettelyä että miksi siellä on välyksiä sen verran kuin on. Sekin tuli jo selväksi miksi niitä välyksiä on.
Minä haluaisin vielä tietää, että miksi vasemman takahubin akseli tappi on 4,93mm paksu ja oikea 4,98mm eli 0,05mm paksuuseroa?
Se tekee vasemman puoleisesta takahubista silminnähden enempi heiluvan.
Tämäkin voi olla suunniteltu juttu, esim pakokaasujen roiskeöljy tulee juurikin vasemmalle puolelle joten sille puolelle tarttuu enempi savipölyä kuin oikealle puolelle ja menee herkemmin jumiin joten asia on kompensoitu tällä akselitapin paksuuserolla?
Näinhän se ei tietenkään ole, kun ohjeissa ei ole määritelty eripaksuisia tappeja eripuolille, vaan ne menee sille puolelle mihin sattuu osumaan.
Miksei tähän ole voitu vastata että syy on valmistustoleransseissa tms, vaan on lytätty uudet foorumilaiset kun "haukkuvat lyttyyn" uutta autoa, jota eivät kyllä ole haukkuneet.
Herneitä saa ja pitää ottaa nenään jos se helpottaa oloa. Mutten suosittele usean herneen yhtäaikaista nenään laittoa
Yleensä silloin kun foorumille tulee tietämään kaiken uutena jäsenenä, eikä edes kelpuuta saamiaan vastauksia oikeiksi. Saa väkisinkin osakseen vattuilua.
Koitin eiliseen vastaukseeni etsiä erästä filmiä jossa auto lähtee varttimaililta ja sitä on kuvattu suurnopeuskameralla.
Siinä tälläinen ihan ihka aito auto, oikeen rakennettu hyvin ja kaikkea..heiluttaa iloisesti etupyöriään n. 10cm eteen ja taaksepäin kun pito on katkolla.
Varmasti on mekaanikon vikaa itse kullakin, mut vaikka saan polttiksen kasaan ilman ylimääräisiä välyksiä..en varmaan ihan ekalla osais vaihtaa kytkintä kuplavolkkariin.