HUOM! Sinä kaadat auton – ei nostaja! Nostaja on kaverisi, joka korjaa virheesi, siksi
nostajalle kiukuttelu on turhaa
Eiks toi ny oo hieman "turha" huomio...
Tuo kun ei aina pidä paikkaansa.
Ei olisi eka eikä toka kerta kun ajaa radalla nostajan lampsien tielle... Ja kun pysähdyt hänen jalkoihin... nostaja ottaa ja vippaa auton johonkin eteenpäin... auton päätyen katolleen.
Tai nostaja heittää jonkun auton suoraan autosi eteen/päälle.
Noh... kohtuu harvinaisia tapauksia, mutta on näitä useampi tapahtunut.
En äkkiseltään nähnyt nostotoiminnasta mainintaa että nostaja pyrkii hoitamaan tehtävänsä mahdollisimman ripeästi.
Vaikka itse kaataisikin... tai kilpakaveri onnistunut tönäisemään, olisi edes jokseenkin toivottavaa että nostaja edes YRITTÄÄ hoitaa homman ripeästi... Eikä jää katselemaan että pysähtyykö se kärrynpyöriä heittelevä auto renkailleen vai ei... mjahas... katolleenhan se pysähty... selvitelläänpäs puutuneet jalat... hmm... aurinkolasit huonosti... onpas hiki... ei tässä viitsi edes yhtä nopeampaa liikettä suorittamaan... ja kaiken tämän haukottelun päälle puolivillainen nostosuoritus jonka päätteeksi auto päätyy katolleen... samalla asenteella lampsitaan takaisin istumaan... väännetään jalat mukavaan solmu asentoon... tarkistetaan aurinkolasit... katsotaan tuliko hanskoihin pölyä... voi hitsi tulihan niihin... putsataan hanskat... vihdoin katsotaan että mitäs sinne radalle kuuluu... Mites toi sama auto on edelleen katollaan... no nyt se lopetti pörinän... ai siihen on törmänny muita ja nekin on katollaan... puutuneiden jalkojen selvitys... jne jne
Ah niin tuttua joka kesältä... Tällaisen saa nähdä vähintään kerran kesässä.
Jokainen nostaa tottakai omien mahdollisuuksiensa mukaan.
Mutta nostopaikalla ainoa tehtävä on seurata oma nosto alue... ja mikäli siellä jotain avun tarvetta mahdollisesti on, rientää mahdollisimman ripeästi nostamaan... ja varsinkin nostetaan se auto määrätietoisesti kiinni ottaen ja selkeästi renkailleen... Poistutaan radalta... Katsotaan taakse kaatuuko siihen lisää autoja tai mitälie... Ei ainakaan kävellä hiljalleen mandariinit kainalossa takaisin omalle nostopaikalle... siellä selän takana on se oma nostoalue missä saattaa olla apua tarvitsevia.
Eli kenties jonkinlainen ohje että nostotoiminta hoidetaan vähintään samalla intensiteetillä kuin oma ajaminenkin.
Nosta aina vähintään niin hyvin kuin toivot sinunkin auton nostettavan.
Virheitä tulee jokaiselle... allekirjoittaneellekin vähintään kerran kauteen... Sille ei voi mitään jos virhe sattuu... pääasia on että oikeasti yritti parhaansa, eikä hoida tehtäväänsä kuin homeinen märkä tiskirätti
"pysykää pystyssä... voi v***tu... pitääkö mun taas nousta" asenteella.