Jeps... Eli reiska / JQ voi mennä turhan kalliiksi...
Ainakin uutena ostettuna.
Oletko ajatellut että auton pitää olla uusi, vai onko harkinnassa ollut hyvä käytetty?
Tämän käytetyn mahdollisuutena juuri vertailinkin reiskaa ja RB:tä keskenään.
Jos siis käytetty kelpaa niin sillon samaan rahaan voi saada reiskan, kuin mitä RB maksaa.
Ja siis niillä samoilla laakeri hommeleilla kuin RB:ssä.
Kun nyt tuosta laakereiden kestosta on niin pakko tässäkin taas lähteä vääntämään niin Mika hyvä...
Miten luulet että pitkä akseli kampeaa enemmän...
Itseasiassa kun nimenomaan se pitkä kampeaa aina vähemmän.
Ja edelleen... Kuten RB topikissakin kun tuosta laakeri asiasta puhuttiin niin en hauku sitä susihuonoksi.
Totean vain että kyllähän se toimiva oli reiskassa... varmasti siis myös RB:ssä yhtälailla.
Mutta turha sitä on samaa keksintöä paremmaksi yrittää vääntää vain sillä periaatteella että sattuu olemaan eri merkkistä osaa ympärillä.
Yhtä huono/hyvä se on edelleen.
RB:ssä tuon kohdan suhteen parempaa on ainoastaan suojaus.
Reiskassa suojausta ei ollut ja RB:ssä on.
Eli mitä ilmeisemmin se siis RB:ssä kestää pidempään kun ei pöly syö laakeria.
Itse sain reiskassa samanlaisella virityksellä ajoaikaa lisää.
Mikään tuplaten pidempi se keston lisäys ei ollut, mutta ehkä varovasti vois sanoa että kolmasosa tuli lisää kestoa... hirveän hyvällä säkällä puolet lisää.
Mitä tuohon K merkin varaosien saamisen kommentoimiseen tulee niin ponttihan oli se että jos sitä sanotaan varmaksi niin miksi sitten voidaan sanoa sitä mihin osat saa vielä varmemmin... Jopa radalla ajaessa samantien... Jos ei ekalta vieruskaverilta niin kenties jo tokalta.
Tätä hieman tuossa mutkankautta pyrin tiedustelemaankin että meinataanko autolla ajella ihan kisaa, onko harrastuspaikkana joku seuran rata, vai ihanko vaan omaksi huviksi pihasuddailua???
Tämä vaikuttaa paljon siihen millätavoin tuota osien saamista voidaan vertailla.
Melkein voisin lippikseni syödä jos ei tulevana kesänä jokaisessa M8 kisassa ole sekä JQ että Xray autoihin jokainen osa samantien saatavilla... jos ei muuten niin kuskit repii vaikka treeniautostaan vähän käytetyn osan että ajo jatkuu.
Lähes sama tilanne ihan vaan perus ajopäivinä esim lavangossa.
pikkuinen harvinaisuus täytyy tapahtua ettei näihin varmasti eniten kisoissa näkyviin merkkeihin olisi osia porukan pakissa.
Hieman eri asia monen muun merkin kanssa.
Mutta siis nimenomaan jos ajelee vain omaksi huvikseen ja lähinnä pihasuddausta niin sitten voidaan sanoa jokaisen näiden vähänkään tunnetumman merkin kohdalla että varaosien saanti on varmaa... kunhan vain posti hoitaa hommansa
Ja siis joo... maksaahan nämä kalliimmat autot toki alkumetreillä enemmän kun jo hankintahinta on suurempi.
Mutta just se kestävyys säästää pidemmässä juoksussa...
Okei... nykyautot kaikki kyllä kestää niin paljon että jos ajaminen on niinkin vähäistä että tuskin 3 gallonaa enempää ajetaan niin menekki varaosiin on kyllä niin pieni ettei sitä voi edes mukaan laskea.
Mutta just nimenomaan sitten jos kesän jälkeen haluaa vehkeet myydä pois niin se kalliimpi "muoti merkki" on se mille löytyy kysyntää ja mistä saa vielä kohtalaisesti "omansa" takaisin.
Mut mut... Itsekin olen senverran "persaukinen" että jos nyt olisin harrastusta aloittamassa niin jäisi aloittamatta.
Ei olisi varaa ostaa kaikkea yhdellä rysäyksellä... varsinkaan sellaista millä haluaa ajaa, eli kuumimmasta kärjestä oleva kalusto tietenkin... Ettei tartte kaverille häpeillä ja että voi edes vehkeillä leveillä jos ei muuten rahkeet riitä