Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SuperBeast

Sivuja: 1 [2] 3
31
Traxxas / Traxxas Revo
« : 18.09.05 - klo: 16.15 »
Revossahan on 40 sarjalaiset vakiona. Itse laitoin 40 sarjalaiset vanteet ja Pro Linen Bow Tiet, rengaskoko pieneni. Eli kyllä Revo jaksaa mennä ihan kivasti vakionakin, mutta jos olet lukenut, olen myös vaihtamassa konetta isompaan. (Sirio .23) Tämäkin ihan potkun lisäämiseksi. Vakio pannussa ei sinänsään ole mitään kummempaa vikaa, tahtoo vaan lisää vauhtia! Itse olen saanut Revosta rikki ainoastaan iskarin tangon ja hexit. Muutenhan Traxxasin autot tuntuu kestävän piiskausta oikein huolella. Tyytyväinen olen ollut Revon kulkuun ja auto ei tule vaihtumaan kovinkaan nopeasti, ei meinaan ole oikein vaihtoehtoja hinta/laatu suhteeseen kun vertaa. Suosittelen!

32
Polttisautot / Traxxas Revo Sisäänajo
« : 17.09.05 - klo: 15.28 »
Kaikki tarvittavat tiedot löytyy auton mukana tulleesta ohjekirjasesta ja jos joku asia jää vielä arveluttamaan, se DVD kannattaa katsoa. Siinä on käyty koko sisäänajo vaihe kerrallaan läpi. Sen katsottuasi ei pitäisi olla enää mitään epäselvää auton käytöstä, huollosta tai sisäänajosta.

33
Polttisautot / Ei Starttaa
« : 14.09.05 - klo: 03.01 »
Ota ilmanputsari pois ja kato saako auto löpöä. Jos ei näy kaasarissa mitään, ryypytä, jos ei auta, tarkista tuleeko tankkiin painetta. Itselläni oli Revossa sellanen ongelma, että yläneula oli tehtaalla vedetty väärille kierteille ja löpö tuli sieltä neulan ja kaasarin välistä pihalle ja ilma meni tilalle. Ei muuten startannu  :wink:

34
Traxxas / Traxxas Revo
« : 11.09.05 - klo: 22.15 »
Tossa kuvassa on kyllä fiilistä! ;) Jotenki tuo näyttää mun silmään aika korkeelta edelleen. Onko vika silmissä vai onko auto noinkin "monsterimaisissa" säädöissä? Odottelen itse edelleen sitä iskarin tankoa. Harmittaa kun on lomaa ja auto telakalla. Kelitkin olisi vielä mitä parhaimmat Lavangossa pyörittämiseen. No, tää on tätä. Saan sen uuden korin varmaan maalaukseen tässä viikon sisällä, pitää laittaa sit kuvia omasta vekottimesta tänne muiden arvosteltavaksi.  :wink:

35
Traxxas / Traxxas Revo
« : 11.09.05 - klo: 14.13 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"


EDIT: super beast kirjoitit aikaisemmissa vieteissä että olet hankkimassa revoosi sitä sirionin moottori pakettia. Nyt olisi mielestäni sopivassa hinnassa alankomaissa.
http://shop.the-border.nl/product.php?productid=22078&cat=219&page=6


Jepjep! Juuri tuolta olen itsekkin katsellut konetta. Towerissa sama setti maksaa 260$ ja sieltä tilatessa joutuu 100% varmuudella maksamaan vielä tullit päälle. Eli EU maat rocks! Luulen että kannattaa vaihtaa ne teräs diffit jokatapauksessa koneen vaihdon yhteydessä. Sen verran porukalla on ollut ongelmia noiden vakioiden kanssa. Ja vielä tuollainen tehonlisäys.  :wink: Toivottavasti saat sen Revosi pian ajoon. Olisi mukava päästä Lavankoon kokeilemaan millainen ero autoilla on. Kuolasin muuten noita vanteita keskiviikkona Hobbypeoplessa. Tahtoo samanlaiset!!! Keep on rockin!  :D

36
Traxxas / Traxxas Revo
« : 06.09.05 - klo: 02.12 »
Ok. Itse olen tilaamassa talven aikana Sirion .23 koneen Revoon. Sillä luulis saavan sellasen kyydin aikaan, että rupee riittämään näille olemattomille ajotaidoille. Kävin tänään Lavangossa testaamassa uusia renkaita ja pito oli mitä mahtavin! Jäykällä ja suht matalalla alustalla ajo tuntui kuin touring autolla konsanaan. (En ole koskaan sellaista kokeillut) Ainoa miinus tuli katkenneesta iskarin varresta. Eli taas meni Revo telakalle. No, aina ei voi voittaa.

37
Traxxas / Traxxas Revo
« : 05.09.05 - klo: 14.34 »
Miten muuten hoidit noi taka koritolpat? Muistaakseni noi ns. farkkukorit vaatii extra pitkät tolpat ja niiden välissä on vielä EZ-Startin plugi? Vai laitatko auton käyntiin ja sitten vasta korin päälle? Itse olen aina pitänyt noista 50-luvun "farkuista", mulla on Stampedessa Gravediggerin koppa ja se istuu monsteriin ku nyrkki silmään. :)  Revoonkin voisi jossain vaiheessa kuvitella laittavansa jotain samantyylistä koria.

38
Traxxas / Traxxas Revo
« : 05.09.05 - klo: 00.48 »
Hyvännäköinen kori! Päästään vertailemaan tuossa parin viikon päästä, jahka saan decalit jenkkilästä kotiin. Mites sen siiven on käynyt? Just sain omaan Revoon sen X-Rayn siiven ja Series 40 Bow tiet. Korina tulee olemaan Pro Linen Rock Pleazer. Saas nähdä kuinka ällön korin sitä saa väsättyä. Huomenna olis tarkotus käydä koeponistamassa uusien renkaiden pito lavangossa. Toivonmukaan rupeisi Revo taittumaan mutkiin, eikä turhia spinnauksia enää tulisi. Maalasitko muuten tuon korin ruiskulla vai spraylla?

39
Traxxas / Traxxas Revo
« : 09.08.05 - klo: 02.19 »
Hyviä kuvia. Radan hyppyjä voisi korottaa noin potenssiin 10 jos maa-ainesta on saatavilla. Missä päin rata sijaitsee?

40
Yleinen keskustelu / Neon valot RC-autoon
« : 06.08.05 - klo: 01.46 »
Jos saat hoidettua autoon 12V jännitteen (tai 14.4), niin mikä tahansa PC puolen ns. tuningkauppa toimittaa sulle ihan mitä sä haluat. Esim www.coolputer.fi tai www.jimmspc-store.fi auttaa varmasti. Ja LEDejähän saa elektroniikka liikkeistä hyvinkin edukkaasti. Kyllähän autoon valoa ja ilmettä saa kun hieman virittelee.

41
Vapaa keskustelu / Nickinne alkuperä...
« : 27.07.05 - klo: 14.58 »
Ensin oli Peto, sitten se kääntyi englanniksi, Beast, ja kiitos Rob Zombielle kauniista balladista, SuperBeast :evil:

42
Polttisautot / Ratatalkoot Lavangossa???
« : 26.07.05 - klo: 02.12 »
Mukana ollaan!

43
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 22.07.05 - klo: 01.57 »
Kiitokset näistä! Joudun varmaankin tilaamaan tuon Warriorin jossain vaiheessa... Sillä saa taas Speden liikkeelle.  :D

44
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 21.07.05 - klo: 02.52 »
Kertokaapa viisaat joku hyvä ja halpa autonopari LB 2100 moottorille. Olisin erittäin kiitollinen jos nopari tukisi 12 kennoa. Jotain nettiosoitetta voisi laittaa, jos jollain "takataskussa" hyvä paikka on. Ja kaupan ei tarvitse olla suomessa, ulkomailtahan tuntuu saavan aikast sopuhintaan tavaraa. Kiitokset etukäteen!

46
Mulla on sellanen Stampedessa. Kori on vähintäänkin riittävän paksua lexania. Hyvä ja hieno kori, mutta tarroja en onnistunut autoon saamaan kuin muutaman kappaleen. Olivat huonolaatuisia (tai en vain osaa). Kori on muotoiltu niin moneen suuntaan kaltevaksi, että tarrojen paikalleen saaminen ilman kuplia on mahdoton tehtävä. Yritin venyttää tarroja ja nehän sitten repes. :(

47
Yleinen keskustelu / Auttakaa Aloittelijaa!
« : 04.06.05 - klo: 02.53 »
Tuosta harjattomasta setistä. Itse en laittaisi rahojani Novakin systeemiin, vaan tilaisin saksasta Lehnerin valmistaman moottorin ja siihen jonkun autokäyttöön tarkoitetun noparin. Omassa Stampedessa on Lehnerin Basic 2100 ja Castlen Phoenix 80 (joka on siis LENNOKKInopari) Eli pakki puuttuu ja kaasun käyttö hieman hankalaa. Mutta potkua tuossa LB 2100 on kyllä minun ajotaidoille vähintäänkin riittävästi. Katsoppa tuo keskustelu harjattomista moottoreista, siellä puidaan näitä asioita hyvinkin tarkasti ja vähän joka vinkkelistä.

Nopeasti kerrottuna harjattoman ja "harjallisen" välinen ero on juurikin noissa harjoissa. Harjallisessa koneessa virta kollektorille johdetaan hiilisiltoja (harjoja) pitkin, kun taas harjattomassa virta muunnetaan ensin magneettikentäksi jonka voimalla kollektori pyörii ja saa auton liikkeelle. Eli harjattomassa ei ole mitään kollektoria koskettavia (hinkkaavia) osia, eli kollektori ei kulu eikä likaannu. Siinä säästyy hiiliin kulunut raha ja koneen huoltoon kulunut aika. Ja harjattomissa on huomattavasti parempi hyötysuhde (n. 90%) joka takoittaa alhaisempia lämpöjä sekä pidempää ajoaikaa. Ainoa oikeasti kuluva osa on moottorin laakerointi, joka sekin on hyvin pitkäikäinen.

Harjaton on pop!  :wink:

48
Yleinen keskustelu / Alottelija
« : 03.06.05 - klo: 00.07 »
Katsot ulos ikkunasta ja toteat ettei sada. Katsot kelloa ja toteat ettei se ole vielä ilta yhdeksän. Ja ei ku radalle. Siellä tuntuu aina olevan porukkaa. Helppoa! :wink:

49
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 31.05.05 - klo: 23.21 »
Se on vähän se. Entinen 90 heppanen TDI Octavia oli myös speksattu viemään 3.7l/100Km maantieajossa. Totuus kesällä oli vielä ruusuisempi, kulutukset noin 3.4l/100Km. Se oli taloudellinen ajoneuvo. Muutaman kerran tuli jopa hieman paniikin tynkää, kun tankki puolillaan kesämallin diisseliä ja mittari näyttää -17. Ei mennyt diisseli geeliksi, mutta lähellä on varmasti ollut.

50
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 31.05.05 - klo: 19.43 »
Heuli: Ok. Mietin vain, miten kulutukset ovat kehittyneet bensakoneissa. Itselläni tuo RS Fabia (130Hp TDI) kuluttaa noin 5 litraa sadalla sekalaisessa ajossa, maantiellä pääsee noin 4.5l/100Km. Mutta kuten sanoit, ei aja vararikkoon nuo kulutukset.  :wink:

51
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 30.05.05 - klo: 23.40 »
Mitkäs on Clion kulutukset tuolla 1.4 litraisella koneella? 5l/100km?

52
Polttisautot / Radiolaitteet
« : 30.05.05 - klo: 23.34 »
3PM HobbyPeoplessa 121€. Hain itselleni tuollaisen noin 2 viikkoa sitten ja laite on oikea enkeli. Servoja ei tuohon pakettiin kuulunut, mutta noita Futaban 3003 servoja on jo nurkat muutenkin pullollaan, eli ei paljoa haitannut. Featureita on varmasti riittävästi ihan pihasuditteliasta polttiscrossin SM-Finaaliin asti.

Suosittelen lämpimästi.

53
Polttisautot / monsteri!
« : 25.05.05 - klo: 19.10 »
Itse suosittelen Traxxasin tuotteita. Revolla olen nyt ajellut noin 1½ Gallonaa ja auto on kestänyt niin lavangon radan hypyt ja kuhmut kuin metsien tarjoamata kalliot ja juurakot. Nopeudesta radalla en osaa sanoa tuon taivaallista, kun ei lavangossa noita monsuja liiemmin ole näkynyt. Traxxasin osat ovat halpoja ja autot kestäviä. Revon EZ-start on kyllä sellainen päivän pelastaja, ettei paremmasta väliä. Moottorit ovat kokoonsa nähden tehokkaita ja säätäminen helppoa. (Vrt. HPI MT2 joka ei tunnu pysyvän kunnollisissa säädöissä millään.)

Jos itse ostaisin toisen monsterin, se olisi takuuvarmasti T-Maxx.

54
Polttisautot / t-maxx:iin tulppa
« : 15.05.05 - klo: 13.46 »
Traxxasin oma heavy-duty medium lämpöarvoinen tulppa toimii varmasti! Itse olen käyttänyt sitä revossa ja homma pelaa.

55
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 08.05.05 - klo: 00.41 »
Tosta Upsoluten lastusta... Korjatkaa jos olen väärässä, mut tietääkseni upsolute laitetaan ihan ohjausboxiin, joten siellä oleva suojakaasu pääsee pois ja kuulemma sen jälkeen alkaa valoshow. On kuulemma hankala paikallistaa sitä vikaa, mutta jotenkin se liittyy boxin avaamiseen.

56
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 05.05.05 - klo: 23.11 »
http://www.doc-power.com/genpic.php?xsize=500&ysize=500&pic=kuvat/Fabia130PD.jpg.org

Ei varmaan tarvitse sanoa muuta.

Vakio paineet on 1.4Bar MAX.

Softan jälkeen n.1.9Bar MAX.
Namä on katseltu Cordoban ahtopaine mittarista.
Ahtimenahan on muuttuvageometrinen ahdin. Tietääkseni KKK:n valmistama, viisaammat korjatkoon.

Ja tosiaan, toi By-pass valven laitto saattaisi olla hankalaa diissel pannuun.  :wink:

Asiasta en aio vääntää enepää kättä, nämä ovat faktat ja jos joku ei niitä hyväksy, ei tarvitse.

57
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 05.05.05 - klo: 22.57 »
Oisko looppi mitään?  :lol: No joo, mun mielestä se pöytä on aika jees ihan tollasena. Mut kilpailustahan en mitään tiedä kun monsterille ei kerran noita kisoja oikein ole. (siis savage kisaa lukuunottamatta). Jonkun shikaaninkin siihen varmaan sais järkättyy, jos vauhtia kerran täytyy pudottaa. Tai sit vain leikkais sitä pöytää silleen, että siinä olis shikaani tai vajaa pöytä valittavana. Kaivais kaivurilla siihen pöytään sellasen S-mallisen "kanjonin" ja kuskit sais itse päättää hyppääkkö vaiko ajaa shikaanista. Tilaahan siinä on.

Kisoja ajatellen siinä olis maukas ohituspaikka vaikka yläkautta jos nopeus riittää.

Tulen itse myös lauantaina jeesailemaan radan kunnostuksessa ja tuon huomenna ne salaojat radanvarteen valmiiksi.

58
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 05.05.05 - klo: 19.13 »
Noi on luvattuja arvoja, penkkiin on menossa kesän aikana. Ja lastu on DOC powerin REVO. Ja Hevimiehelle, käyppä katso Doc powerin sivut, siellä on teho/vääntökäyrät 130Hp PD koneelle. Ja miksi ei tehot nousis jos kerran ahdot hipoo 2 Baria? Laitan kyllä faktoja jahka päästään pöräyttämään Tekun dynoon. Menkää ihmettelemään ko. autoa lauantaina turun radalle.com päiville.

59
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 05.05.05 - klo: 01.46 »
Jos lastu on REVO, speksit on tosiaan jotain luokkaa 180Hp ja 410Nm. Tuossa on kaverilla REVOtettu uuskoppanen Cordoba ja voin myös yhtyä tähän POISTUU väitteeseen. Ahdot nousee noin 1.5Barin tuntumasta jopa 1.9Bariin lastulla, eli on siinä bensakoneella tekeminen. Ongelmana Seatissa on kytkimen luistaminen n.80Km/h vauhdista 4. vaihteella täyskaasukiihdytksessä. Kierrokset nousee noin 3000rpm ja laskee melkein heti 2000-2500rpm hujakoille. (ja sillon mennään)   :) Itse olen kuitenkin vaihtamassa autoa vajaan vuoden päästä, enkä siksi viitsi laittaa noin 1000€ kiinni lastuun. Vakiollakin on keretty jopa hieman pienempään väliin. Auton ainoa todellinen vika on matkamittarin lukema. Sekun tuppaa nousemaan ihan liian nopeasti. Auto 1½vuotta vanha ja 60000 huolto kolkuttelee ovella.  :(

60
Polttisautot / Polttoaine kulutus.
« : 29.04.05 - klo: 12.47 »
No mulla Revo syö sen 125cc tankin kymmenessä minuutissa. Seokset tosin on rikkaalla lämpöongelmien takia. Mutta itsekkin toivoisin hieman pituutta ajoaikaan. Huomenna Hobbypeopleen hakemaan Sidewinderiä jos vaikka sais noi lämmöt kuriin.

Sivuja: 1 [2] 3