Kirjoittaja Aihe: Traxxas Revo  (Luettu 925005 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa SuperBeast

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1440 : 27.02.06 - klo: 01.18 »
Auttakaa miestä mäessä. Oon hommaamassa Revoon uutta .23 konetta ja vaihtoehtoina toi paljon käytetty RB TM323 tai Sirio S23re. Kumpi on parempi? Vai pystyykö edes sanomaan? Kiitokset etukäteen.

-SB
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1441 : 27.02.06 - klo: 01.20 »
Parilla tutulla on just toi RB:n .23 pata kiinni ja he ovat olleet tyytyväisiä, Siriosta en ole kuullu vielä mitään.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1442 : 27.02.06 - klo: 01.24 »
"yhellä" tutulla Revo kuskilla on RB johon ollu tosi tyytyväinen
mutta on kuulemma huonoja kokemuksia/jääny paha maku muista
sirion koneista (ilmeisesti lähinnä .21 kokosista), mutta eri mallit
on eri malleja...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1443 : 27.02.06 - klo: 18.27 »
Hienoa ideointia hermanni tuon yber akselin kanssa, mielenkiinnolla odotan kun saat testi ajot tehtyä ja raportoitua tänne.


Tilasin tulevan viikonlopun kisoja silmällä pitäen uudet renkaat ja vanteet. Renkaina tulee olemaan 40 series bow tiet sekä vanteina kunnon kromi kakkulat:





Olisin muuten ottanut ihan normi wabash vanteet mutta oli epä varmaa saanti ennen viikonloppua.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1444 : 27.02.06 - klo: 19.01 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"
Hienoa ideointia hermanni tuon yber akselin kanssa, mielenkiinnolla odotan kun saat testi ajot tehtyä ja raportoitua tänne.

Joudun tekemään versio "kakkosen" tuosta viskokytkimestä, ensimmäinen proto lähti tänään uudelle omistajalle. ;)
Autossa en kerinnyt sitä vielä testata (Auto on tällä hetkellä lainassa), mutta itse kytkin on "idiootinvarma" ja yksinkertainen.
Toiminta ja rakennehan on aivan sama (paitsi lamellit ei ole reijitettyjä) kuin 1/1 4WD autoissa (Fiat Ducato 4x4 ja WV Transporter Synchro), lamellien välissä silikoniöljy, silikoniöljyhän jäykistyy lämmetessään ja lamellien luistaessa kitka lisääntyy ja öljy jäykistyy, jne (Eli mitä suurempi pyörimisnopeus ero, sitä tiukemmaksi kytkin käy)....
Ainakin porakoneella koittaen  toimikin moitteetta, ei tarvinnut kauan pyörittää kun "hirtti" kiinni, jäähtyessään (Kun ei pyörittänyt kuin hissukseen) taas löystyi....
Syy, miksi rupesin kehittelemään koko ratakaisua on että halusin säädellä taka/etupäälle menevää tehosuhdetta (Tai takapäällehän tuossa menee "täydet", vain etupää luistaa).
Ja vähän saman asian takia huvittaa koko keskidiffikeskustelu, itselleni se on/olisi tarpeeton juuri tuon viskokytkimen takia, no saavathan nyt muutkin mahdollisuuden keskidiffiin (Moniko olisi koskaan hoksannut tehdä viskokytkintä  :wink: ).....
Seuraavaan versioon koitankin vielä 1/1 auton flektin viskokytkimen öljyä, se kun on oikein ko tarkoitukseet tehty, myös viskositeetin puolesta....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Wäinämöinen

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1445 : 28.02.06 - klo: 09.31 »
Pari triviaalia kysymystä hehkuista aloittelijalta;

Auton alkuperäisen hehkun yläosan kärki on malliltaan 'suippo' kun taas myyjän mukaan antama OS#8 varahehku on mallia  'kantikas'. Miten hehkun johdon saa kiinni tuohon kantikkaaseen, vai antoko myyjä vääränmallisen vara-hehkun.Johdon jousi ei siihen ainakaan helpolla uppoa. Hehkut ovat myös sylinteriin menevältä puolelta hieman erisyvyisiä(~pari kierrosta enempi kierteitä Os-hehkussa), haittaako tämä?

Onko tuohon hehkun johtoon olemassa mitään parempaa adapteria tms. jonka saisi helpommin hehkuun kiinni & irti. Tuo jousisysteemin kanssa äheltäminen on kuin köydellä nu**imista. :evil:
--

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1446 : 28.02.06 - klo: 10.07 »
Käytä siinä TRX2.5R koneessa O.S. LC3 tulppia ja muuta et tarvitse, sama tulppa käy myös jos päivität koneesi tehokkaampaan O.S .18TM koneeseen.
 Mut vastaus kysymykseesi on et adaptereita ei ole siihen hehkun johtoon olemassa ja ainoa keino saada sopivaksi se pää on hioo se hehkutulpan kärki saman muotoiseksi kuin Traxxasin vakio tulpassa. Esim. tulppa kiinni varovasti akkuporakoneeseen ja hienolla hiekkapaperilla tai viilalla hiot sen.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1447 : 28.02.06 - klo: 17.24 »
Ei mulla ollu ongelmia sen hehkujohdon kanssa millää tulpalla..pienkärkisillä pihdeillä menee  helposti paikalleen :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1448 : 28.02.06 - klo: 20.06 »
No niin tänään tuli uudet renkaat ja vanteet, ja vuorossa oli revolle laihdutus kuuri. Painoa lähti renkaiden vaihton johdosta noin 800g joka on mielestäni todella paljon, myös koko ero renkaissa on aivan helskatin iso. No huomenna täytyy käydä ottamassa pienet tyypit kuinka nyt riittää pito. Tässä vielä pakolliset räpsyt:









Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Traxxas Revo
« Vastaus #1449 : 28.02.06 - klo: 21.04 »
On se hyvä että revo kuskit ostelee paljon renkaita niin ehkä niitä alkaa saamaan myös käytettyinä edullisesti :wink:  :)

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1450 : 28.02.06 - klo: 21.11 »
Ohan noissa koko eroo jos kummatkin on 40 series vanteet ja renkaat... :shock:
Traxxas Revo 2.5

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1451 : 01.03.06 - klo: 17.50 »
Nyt on uudet gummit testattu, ja olen todella tyytyväinen hankintaan. Sama minkä huomasin myös että tuo vajaa kilo joka lähti pyöristä pois vaikutti jarrutus matkaan varmaan puolella.


Markush: jos on kiinnostusta niin pistä tarjous. :mrgreen:

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1452 : 01.03.06 - klo: 18.36 »
Ja hommaa markus samalla savagees tms. 23mm hexit :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1453 : 01.03.06 - klo: 21.25 »
Trinityltä on tullut .20 Plus Revo Draked Edition moottori. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=sc2626&FVPROFIL=++
Eli näyttää siltä että muutkin valmistajat huomaavat pikkulohkoluokan markkinaraon, hyvä vain että tarjontaa saadaan lisää...
Toisaalta Traxxasin oma 3.3 kone on järkkyhalpa, varsinkin laatuunsa ja tehoon nähden, vain 153$. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMHR5&P=7
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1454 : 01.03.06 - klo: 22.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Trinityltä on tullut .20 Plus Revo Draked Edition moottori. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=sc2626&FVPROFIL=++

Oli lähellä ettei mulle "jääny käteen" Trinity .30 Draked Edition,
luultavasti olis ollu aika pirtee "pihasuditukseen"

ps. kuinka on mahdollista että niin moni omistaa ja kilpailee
.30 koneilla jenkeissä jos ne kerta kielletään säännöissä???
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1455 : 01.03.06 - klo: 22.34 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
ps. kuinka on mahdollista että niin moni omistaa ja kilpailee
.30 koneilla jenkeissä jos ne kerta kielletään säännöissä???


Ilmeisesti ne on jotain yksittäisiä "pikkukisoja", ylivoimaisesti suurin sarja on RcPro Series, toiseksi suurin on Nitro Maxx Challange joissa ei ainakaan isompia koneita ole....
ROAR ei ainakaan tunne edes "isompia" luokkia, eli ovat jotain "villejä" kilpailuja/sarjoja, samaan tapaan kun meillä esim Ulvilassa on ollut...
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1456 : 02.03.06 - klo: 21.03 »
Vähä halpa toi trx 3.3! Pitääkin miettiä...
Traxxas Revo 2.5

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Traxxas Revo
« Vastaus #1457 : 03.03.06 - klo: 16.36 »
Miten tuota revon vaihteistoa säädetään? Jos ei vaihda kakkoselle ja mistä sitä säädetää? Onko samanlainen juttu kuin savagessa?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1458 : 03.03.06 - klo: 16.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Miten tuota revon vaihteistoa säädetään? Jos ei vaihda kakkoselle ja mistä sitä säädetää? Onko samanlainen juttu kuin savagessa?


Ihan saman tyyppinen se on, ohjekirlan sivulla 39 se kerrotaan.

P.S Jos pannu ei ole oikein säädetty eikä ota kunnolla kierroksia voi olla ettei se vaan kierrä tarpeeksi vaihtaakseen kakkoselle.
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1459 : 03.03.06 - klo: 19.16 »
Vaihelaatikon kannessa on reikä minkä päällä on tulppa,pyörittelet rattaat oikeseen kohtaan ja kuusikolo avain siihen reikään mikä siinä yhdessä rattaassa on,miten päin se sit olikaan,kumpaaansuuntaan meni myöhemälle ja kumpaan aikasemmalle?
RB,the power of champions.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Traxxas Revo
« Vastaus #1460 : 03.03.06 - klo: 22.42 »
ol raikht. Onhan se vähän vaikeaa talvellä säätää sitä vaihteistoa, kun ei noilla vakio renkailla ainakaan saa kiihdytettyä ja kokeiltua. Onkos revossa saman hexit kuin savagessa?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1461 : 03.03.06 - klo: 22.43 »
On

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1462 : 05.03.06 - klo: 08.05 »


Tossa on vissiin yhden-näkönen keskidiffi revoon. (?)
ei kuulu tänne mutta löytypä noissa vissiin keskidiffi sallittu kans
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1463 : 05.03.06 - klo: 10.12 »
Pakko se on myöntää että hermannin revo oli kuin purkka kiinni radassa hoken käsissä, no oli hyvä nähdä mihin revo pystyy oikein säädettynä. :mrgreen:

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1464 : 05.03.06 - klo: 12.59 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"
Pakko se on myöntää että hermannin revo oli kuin purkka kiinni radassa hoken käsissä, no oli hyvä nähdä mihin revo pystyy oikein säädettynä. :mrgreen:


No kerrotaan auton kisasäädöt täälläkin.
Välitys muuten vakio paitsi 16 kello...
Diffit, edessä ja takana 30k 100% täyttö.
Iskarit, vakio öljyt (30wt), männät edessä No:2 ja takana No:3.
Jouset, edessä "Tan" ja takana "Black", takajouset olivat hivenen liian jäykät, niin kuin radalla moni huomasi perän "pomppaamisesta".
Takana auraus 2 satetta ja camber noin -2 astetta.
Edessä hivenen haritusta (Auraus noin -1 aste) ja camber  -1 astetta, caster 15 astetta (kaikki neljä säätöprikkaa edessä).
Roll center edessä että takana alhaalla....
Ja renkaat SportTraxx "purkkanahkat". ;)

Jouisissa on vielä "hakeminen" joko "green" eteen ja "tan" taakse, tai "gold" eteen ja "black" taakse, tarvinnee testata enemmän.
Se että tuo oma Revo pysyy radassa kiinni on vain saatu sillä että tuo jousittamaton massa on pienennetty liki minimiin, myöskin jousitus ja iskunvaimennus on tarpeeksi pehmeä jotta pyörä kulkee radan pintaa pitkin eikä ilmassa, niin kuin jäykällä alustalla helposti käykin......
No HOKE kyllä sanoikin että on todellä hyvä ajaa, mitä tässä sitten enään säätää osaa (Olis edes sanonu et puskee, pomppii, hyppää huonosti tms.  :lol:  ).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1465 : 05.03.06 - klo: 18.20 »
Casteria karvanverran pienemmäks että kääntyy mutkaan sisään hivenen paremmin. Hmmmm...voishan sitä myös kokeilla pikkusen tönkömpää öljyä etuiskareihin, ja tosiaan takajouset ehkä pykälän pehmeämmäksi...

Mutta tuollaisenaankin auto oli helppo ja johdonmukainen ajaa.
Diffitkin tuntui hyvältä... Ainakin siis tuossa pakkasessa auto toimi loistavasti.
Ehkä sitten kesän lämpimillä ilmoilla saattaa olla että pikkusen joutuu öljyjä paksuntelemaan diffeihin ja iskareihin.

Kokemus Revosta oli kyllä aivan loistava.
Ketterä liikkeissä joten linjoja pystyi hekemaan helposti.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1466 : 05.03.06 - klo: 18.39 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Casteria karvanverran pienemmäks että kääntyy mutkaan sisään hivenen paremmin. Hmmmm...voishan sitä myös kokeilla pikkusen tönkömpää öljyä etuiskareihin, ja tosiaan takajouset ehkä pykälän pehmeämmäksi....

Tarvinneepa kokeilla....
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Mutta tuollaisenaankin auto oli helppo ja johdonmukainen ajaa.
Diffitkin tuntui hyvältä... Ainakin siis tuossa pakkasessa auto toimi loistavasti.
Ehkä sitten kesän lämpimillä ilmoilla saattaa olla että pikkusen joutuu öljyjä paksuntelemaan diffeihin ja iskareihin.

Tuo Traxxasin iskareiden vakioöljy ei hirveemmin jäykisty kylmässä, ainkaan sisällä auton ollessa en huomannut jäykkyydellä eroa tuohon -6 lämpötilaan.
Mutta toisaan kesällä on noilla samoilla "litkuilla" hivenen rauhaton perä, kesäksi onkin 40wt öljyt uusissa iskareissa.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kokemus Revosta oli kyllä aivan loistava.
Ketterä liikkeissä joten linjoja pystyi hekemaan helposti.

Näin se minustakin käteen viimmeisten säätöjen jälkeen tuntui, vähän puskeva muttei liikaa, pidemmät mutkatkin menee hienosti luisussa ja perä ei silti "karkaile" äkisti.
Kiitokset HOKE vinkeistä ja hienosta ajosuorituksesta itse kisassa, onhan se ilo nähdä et oma auto on niinkin suorituskykinen osaavissa käsissä....
Nyt vaan tarvii opetella itse ajamaan. ;)
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1467 : 05.03.06 - klo: 19.10 »
Tänään tulikin laitettua oma Revokin kasaan ja pieniä muutoksia tehtiin samalla ja uusi korikin löysi vihdoin ja viimein auton päälle itsensä.

Pari pakollista kuvaa...





..täällä on vielä muutama lisää http://kotisivu.dnainternet.net/janlah/Kuvat/

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1468 : 05.03.06 - klo: 19.19 »
Hieno.
Kaikkea muuta kyllä kuin Revon näköinen  :mrgreen:
allekiroitus

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1469 : 05.03.06 - klo: 21.04 »
Yhdyn äskeiseen 100%:sesti. Toi mottorin päältä läpinäkyväksi jätetty kohta on hieno yksityiskohta!  8)