Koska polttoaineessa ei ole tippaakaan bensaa, niin se ei ole nitrobensaa, se on polttoainetta, "nitroa", "soppaa" tai muuta vastaavaa sitten tuttujen kesken. Foorumilla on kuitenkin myös bensaa käyttäviä autoja, joten termistön kanssa on syytä pysyä tarkkana. Ajoittain tulee vastaan aloittelijoita joilla ei nitroauto käy, kun on tankki täynnä ysivitosta.
Ruuveja ja muttereita kannattaa tilata niin maan perusteellisesti, niitä tarvii _aina_, radalla niitä tarvii kaveri ja kaverin kaveri. Ruuvi.net on hyvä paikka ja olikohan tuo kopteripuolen Seppo, joka myös ruuveja ja oheistarvikkeita kauppaa, eikä sitten mitään rosterihässäkkää, vaan 10.9 ja 12.9 lujuusluokkaa. Korisokkia, laakereita (erityisesti kytkinlaakerit), polttoaineletkua ja ilmanputsareita (valmiiksi öljyttynä pakissa) pitää aina olla. Tulppia muutama kappale, mahdollisesti eri lämpöarvoja, jos ei ole ihan varma että mikä toimii.
Varaosien tarve on melko autokohtaista, usein se periksi antava paikka löytyy ajan kanssa. Useimmiten ylätukivarren osat, alatukivarsi tai sen pinnit / pinnien kannattimet. Jos voimansiirron osat leviää kovasti, niin sitten auto luiskaan ja kaupasta kunnollista tilalle. Pääratas/kytkinkello -osasto on tulilinjalla jos moottori liikahtaa tai kytkinlaakerit leviävät. Jos pääratas on muovia, niin se on edullinen pitää pakissa varalla ja näistä kahdesta se hajoava puoli.
Alustan jäykkyys on iskareiden ja jousien summa, riippuu kovasti mitä pidät jousien pohjaamisena, että onko tilanne ongelmallinen ja mitä sille pitää tehdä. Öljyn jäykistäminen on kuitenkin ensialkuun se halvempi vaihtoehto ja sitten näkee mihin suuntaan tilanne menee. Maastoon (tai ainakin krossiradalle) tarkoitetun auton ei tule olla katuautomaisen jäykkä, eikä liian korkea. Nämä on yleisimmät ongelmat aloittelijoiden autoissa.
Öljyjen vaihtoväli riippuu paljon siitä miten hyvin esimerkiksi iskareissa se öljy pysyy. Jos siellä ei tunnustelulla tunnu olevan ilmaa, niin niistä on alkuun turha ressata. Vaihteistoissa ei yleensä öljyjä ole, eikä autossa googlauksen perusteella olekaan vaihteita. Keskellä on slipperi, eli luistokytkin, joka suojaa voimansiirtoa erityisesti hyppyjen alastuloissa. Tasauspyörästöjen ('diffien') mömmöt on niin paksuja, että ne pysyy sisällä aika kiitettävästi.
PS. Olisit voinut nakata autosta pienen kuvauksen tai linkin valmistajan sivuille, kun tuo ei ole Suomessa kovin tunnettu merkki, eikä varsinkaan malli. Tuossa valmistajan pdf:
http://www.himotoracing.com/report/truck_g004_01.pdf Ja kuten tuollakin mainitaan, niin vastaanottimen patterikotelon tilalle kunnon akkupaketti, patterikotelon kontaktit kun pätkii kesken ajon ja auto lähtee tangentin suuntaan 70kmh, niin on naurussa pitelemistä. Toinen tärkeä juttu on kaasarin luistiin failsafen virittäminen, että jos sähköt katkeaa syystä tai kolmannesta, niin ei satu vahinkoa autolle, eikä ainakaan ulkopuolisille. Halvalla vaikkapa näin:
KUVA