Kirjoittaja Aihe: Rc-Autojen huolto?  (Luettu 3865 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Rc-Autojen huolto?
« : 05.08.06 - klo: 10.12 »
Rc autojahan pitää huoltaa aina silloin tällöin rasvata laakerit, vaihtaa iskari öljyt ja tarkastaa diffi...
Niin pitääkö laakereiden rasvaukseen käyttää juuri sitä laakeri öljyä vai voiko korvata laakeriöljyn vaikka aseöljyllä tai crc:llä tms...?
Ja pitääkö iskarit täyttää aina sillä iskariöljyllä vai voiko käyttää jotain toista tuotetta (halvempaa) sen sijasta ja sama vaikutus?
---------------------------
Eli tänne voi laittaa kaikki esimerkit mitkä voi sivuuttaa toisella aineella, eli laakeri öljyä jos ei ole niin voi laittaa aseöljyä!  :wink:

 :?:
Team Losi xxx

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Rc-Autojen huolto?
« Vastaus #1 : 06.08.06 - klo: 19.38 »
No ainakin iskareihin ja diffeihin kannattaa laittaa sitä 100% silikooniöljyä.
Ei tommonen purkki paljoa maksa ja riittää moneen täyttö kertaan.

Ei taida olla oikea tapa, mutta itse en laakereita huolla, koska jokatapauksessa laakerin kuulat kuluu ja myös akselin läpivienti kuluu laakerista niin mun mielestä huollon vaiva ei ole homman väärti. Ei nuo laakerit niin paljoa maksa, kun joutuu niitä joskun vaihtamaan ja ompahan sit uudet (ei väljät) laakerit.

Ps: Tuo laakereiden käyttö tapa on vain minun näkemys, joten mitään off-topicciä ja valistusta en tartte.

Mutta jos oikein halvalla haluaa päästä niin huoltaa itse laakerit, iskareihin ja diffiin laittaa jotain moottoriöljyä tai muuta semmosta mitä ei sinne suositella.
Axial SCX 10 TR