Kun olis joku puolueeton tyyppi joka olis testannu kaikkii merkkei ja silt vois kysyy mikä on auto on paras ajaa, tosin jokainen tykkää jostakin.
Mä olen ajanut lyhyen jakson Losin 1.0 :lla, pääsiäisestä kesäkuuhun tai jotain sellasta tänä vuonna, siihen ei mahdu kovin monta tankillista mutta kokemuksia kertyi. En taida pystyä olee aivan puolueeton mutta yritetään ;-)
Myös mikään kärkipään kuljettaja en ole, sanotaan että puolenvälin niin saat jotain kuvaa taitotasosta.
Auto oli mukava ajaa. Siitä jäi ihan hyvä fiilis. Istui käteen aika pienillä säädöillä.
Kyoshoon tottuneelle rupes kuitenkin aika rankasti ahdistaa se, että auton komponenttien sijoittelu on niin hemmetin ahdas. Mekkaaminen oli mulle aivan liian työlästä. Kai siihen tosin olis ajan kanssa tottunut.
Toiseksi koko miljoonapoksi olis pitänyt uusia tuumaisten ruuvien takia, ruuveja ja muttereita kun tuppaa aina joskus irtoamaan ja tossa tapauksessa oli aika heikoilla. Asian olis tietty voinu korjata ostamalla jonku ruuvisetin autoon.
Kytkin oli aika p*ska. Se kulahti nopeasti. Kyoshon kytkin toimi autossa tilalla. Muuten kestävyys tuntui yhtä hyvältä kuin muissakin autoissa, ei mitään ongelmaa tässä kohtaa tuon kohtuu lyhyen jakson aikana minkä sillä ajoin. Tosin kardaanien tapit löystyivät koko ajan joka oli outoa ja vaikka kuinka kiristelin ja laitoin uutta ruuvia ja lukitetta, niin aina se helvatan tappi oli löysällä. En tiedä mikä olis sitten ollu oikeaoppinen tapa tehdä asia.
Ekassa kisassa Futaban laatuservon rikkoutuminen lopetti kuitenkin ajon. Siitä jäi huono fiilis kahdesta syystä: oli sellanen mielikuva että siinä saattoi olla ongelma suunnittelussa ja toiseksi ettei mulla ollut mennyt yhtään ohjausservoa buggyssä varmaan 4 vuoteen vähintään. En tiedä mikä on totuus tämän osalta, ehkä oli vain huono tuuri. Servo hajosi kun kaveri ajoi eturenkaaseen sen jälkeen kun hyppäsin sen yli hyppyristä eli aika normaali kisatilanne. Toisaalta mulla on myös sellanen kuva että tämä on tehty uudelleen kakkosmalliin. Selvitä niiltä jotka tuntevat auton paremmin miten se nyt kestää ja onko koskaan ongelmaa todella ollutkaan.
Varaosapalvelussa ei pienintäkään ongelmaa, paitsi että piti tietenkin hoitaa asia postin kautta josta aiheutui se yksi päivä odottelua minimi.
Andy, sulla kun on noita Kyoshoja ennestäänkin niin hommaa mielummin MP9 SE (standard edition) eli "race malli" pohjolassa. Kyosholla ajaneena ja merkkiin tottuneena et pety. Siihen sitten Orionin siniset servot.