Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MirosHima

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 67
91
Kyosho / Vs: Ultima RB6
« : 18.08.16 - klo: 10.49 »
Monessa paikassa on laitettu että vakiona RB6 RTR:ssä on liian löysä iskunvaimennus ja nyt sitten että riittääkö 600 iskari öljy sinne vai mikä olis sopiva että hiukan saa sitä jämäkämmäksi?
Ja onko diffiin sopiva taas joku 5000 vai jopa 7000 öljy?

Voi olla melkosta menoa tuolla 600:lla jo,  Esim SC6:ssa mennään edessä 500-400 ja takana 400-300 öljyllä. Eli voisi kuvitella RB6:sta tulevan melkonen lankku 600 öljyllä.

92
SC Winter Cup 2016-2017 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Alustavat Kisapäivät:

Vahvistetut päivät

12.11.2016 Äänekoski
4.12.2016 Helsinki (HUOM!! SUNNUNTAI KISA)
14.1.2017 Joensuu
18.2.2017 Turku
18.3.2017  Ulvila

xx.4.2017 8h endurance joukkue kisa.


Sarjan yhteyshenkilöt:
Sami Suokat (Bigbear)
Miro Simonen (MirosHima)
Martti Myllyntaus (mamyllyn)

Facebook:
https://www.facebook.com/groups/1739043139646626/



Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
Vapaa* SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Renkaan minkäänlainen kemiallinen käsittely ei ole sallittua. Kiellettyihin asioihin lasketaan myös renkaan kulutus pinnan liimaaminen tai muu vastaava kemiallinen käsittely, jolla halutaan muuttaa renkaan ominaisuuksia. 

*Matto/turffiradoilla rengas on yksityyppinä Traxxas Tires BF Goodrich Mud-Terrain Slash 4x4 [TRA-6871] SC2-10 luokassa eturengas vapaa.
Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa).

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron,

Ajoformaatti (ALUSTAVA):
Harjoitukset 1-2 kertaa, 3 peräkkäisen nopean kierroksen pohjalta tehdään reseed alkueriin.
 
Alkuerät 2 kertaa 7 min joista lasketaan kolmen nopeimman peräkkäisen kierroksen tulos.
Finaalit 4-5 kertaa riippuen aikatauista (Laskenta, 2/4 tai 3/5). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuharjoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa. Aamun vapaa treeni on hyvin suositeltava!

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka.

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

kilpailijanumerot

SC2-10
1   Lampinen Mikko   
2   Heikkilä Mikko   
3   Jari Toivonen   
4   Suuripää Tommi   
5   Palonen Olli   
6   Simonen Miro   
7   Tuomainen Petri   
8   Pakkala Kimmo   
9   Rinne Jussi   
10   Nepponen Mikko   
11   Pakkala Kimmo
12   Puttonen Aki
13   Mykkänen Sampo
14   Kuuse Meeme
15   Koro Aapo
16   Saarelainen Teemu
17   Mikko Ylinen
18   Jalonen Jukka
19   Rajala Mikael
20   Myllylä Toivo
21   Jolkkonen A-P
22   Teittinen Ilkka
23   Kaukovirta Aki
24   Nurmi Jani
25   Aalto Ville
26   Pohjankukko Jermu
27    Tetri Marko


SC4-10
1      Yrjänäinen Mikael   
2      Myllyntaus Martti
3      Maula Mikko   
4      Liljeqvist Tony   
5      Ravantti Jani   
6      Savola Jarkko   
7      Viholainen Juuso   
8      Nuotio Juuso   
9      Suokas Sami   
10     Maula Janne 
11   Turtiainen Antti
12   Saarelainen Samuli
13   Suontausta Heikki
14   Kuuse Meeme
15   Korvenpää Junnu
17   Mikko Ylinen
18   Jalonen Jukka
19   Rajala Mikael
20   Erkkilä Vesa
21   Hyppönen Ville
22   Tamme Arne
23   Hallikainen Tom
24   Roine Petri
25   Palonen Olli
26   Vilkman Aleksi
27     Sundberg Janne


Sarjaa tukee EuroRC

Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto

93
M8e toki houkuttelee, mutta kisan järjestäjät varmaan katsoo osallistuja määrät jne. Omasta mielestä olisi kanssa kiva ajaa patterikasia, mutta kuten todettu sille on jo kaksi sarjaa ja Vantaan kisassa ei muuten tarvitse lisenssiä.

Lisäluokkia ei ole vielä suunniteltu tai lukittu, M2 ja M4-10 melkeen jää pois automaattisesti, kun tämän vkl peruttu maastosarjan kisa siirrettiin samalle vkl:lle SC kisan kanssa 

aiheuttaa meillekin vähän vaikeuksia kisajärjestelyssä  :angry:

94
Sarjassa on ilmoitettu ajettavan 5 kisaa joista 3 lasketaan. Mitenkä toteutuu oikeudenmukainen ja tasapuolinen mahdollisuus ajaa kilpaa, jos osalta kuskeista viedään mahdollisuus ajaa täysi sarja, mutta pisteet lasketaan täyden sarjan mukaan?  Siihen on turha vedota että miksi ei ole ajanut sitä ja tätä kisaa. Kaikilla lienee syynsä niihin. 

Ilmoitettun mukaan on vielä kaksi kisaa ajamatta ja ne kaksi kisaa ajetaan, se että missä kisa ajetaan on ihan sama, kunhan järjestäjä löytyy pian.  Nyt haetuilla vaihtoehdoilla olisi ollut tarjolla epätodennäkoinen mahdollisuus viikko ennen Jyväskylää tai viikko Jyväskylän jälkeen ajaa Nokialla.  Peräkkäiset vkl on vieläpä huonompi kuin peräkkäinen päivä.  Kovin pitkälle syksyyn ei voi sarjaa enää venyttää.

95
Mieltäni en pahoita, mutta itse en tykkää kaksipäiväisistä kisoista. Tässä lajissa kun päivät ovat riittävän pitkiä ja siihen upotetaan silloin koko viikonloppu viimeisiä tunteja myöten. Tämän luokan yhteydessä on puhuttu paljon harrastamisen helppoudesta, kaksipäiväiset kisat eivät välttämättä edesauta sitä. Enkä näe myöskään kovin mielenkiintoisena ajaa kaksi päivää peräkkäin samalla radalla, samoilla autoilla, samoja kavereita vastaan. Mutta tämä on siis vain minun mielipide, toisilla on sitten toiset mielipiteet.

Tämähän on vain 1+1 päiväinen kisa, eli voi ajaa joko LA tai pelkän Su kisan, kisat ei suoraan liity toisiinsa.  Helpompaahan kilpailusta ei enää tule La aamusta paikalle niin yhden yön viettämällä saa ajaa 2 kisaa ja mikäs sen parempaa kuin ajaa kisaa muita vastaan. Lisäksi sunnuntaille varmasti kisa vaan kovenee, kun rata tulee enemmän tutuksi kaikille. 

bw. samaa rataa ajetaan päivästä toiseen treeniäkin, ite ainakin esim turussa olisin voinut ajaa mielellään toisen päivän putkeen kisaa. Varmasti olisi saanut radasta ja autosta irti enemmän vielä. 

pitää pyrkiä näkemään se valoisa puoli myös uusissa ja erilaisissa asioissa.

96
Yhteiskuljetus sunnuntai-aamupäivästä radalle ??

tilataksi ei maksa kuin 2€/h ;D

97
Miksi täytyy väkisin puskea ne viisi kisaa. Eikö laskenta 2/4 olisi ollut ihan riittävä?

Miron murskavoittoon tarvitaan kaikki kisat.😄

Kauaa ei mennyt kun tämä otettiin esiin, minä olin koviten Ulvilan kisan ajamisen puolesta kyllä. Kisaa koitettiin saada myös nokialle, mutta eivät saa lyhyellä varoajalla hommaa hoidettua.

bw. ei ole minun idea alunperin edes koko tuplakisa!  Mutta minä olen ollut ajamassa väkisellä tuota 5 kisan sarjaa johtuen siitä että ensimmäiset kisat jäi iteltä ajamatta päällekäisyyksien takia.

edit: eikä ole ihan noin vaan voitettavissa tuota kotikisaakaan, rata on niin helppo että kuka vain voi siellä pärjätä.

98
Onkos hotelli tarjousta kyselty joltain paikalliselta majoittajalta?

Ei ole vielä. Tarkoitus on alkuviikosta tiedustella.

99
Aikataulu liitteenä

aikataulusta poiketen M8e aloittaa päivän. 

100
Kilpailukutsu

RC Club Jyväskylä kutsuu kilpailijoita Short Course Summer Cup Superfinaaliin, joka ajetaan kaksi päiväisenä.  3-4.9.2019. Molemmat kisat ajetaan erillisinä ja molemmista kisoista jaetaan normaalit pisteet. Kilpaa ajetaan niin kauan kuin edes kaksi autoa liikkuu ja ei tarvita venettä rata-alueella liikkumiseen.  :laugh: (hymiö jäi perästä) 

Ajettavat luokat:

SC2-10, SC4-10  lisäluokkana M2-10, M4-10 & M8e

Ilmoittautuminen:
LA http://tinyurl.com/jo92m5q
Ajettavat luokat:
SC2-10, SC4-10 + lisäluokkana M2-10, M4-10 & M8e, luokka ajetaan jos ilmottautumisia on vähintään kuusi(6). Lisäluokkia voidaan joutua karsimaan aikataulullisista syistä tai jättää osa finaaleista ajamatta jos päivä meenaa venyä liikaa.

SU http://tinyurl.com/h2wkfqr
Ajettavat luokat:
SC2-10, SC4-10

Ilmottautuneet:

LA: http://tinyurl.com/ho95ju3

SU: http://tinyurl.com/jghdkvn

Toimihenkilöt:

Kilpailun johtajat: Jarno Siltanen, Miro Simonen
Tuloslaskennan päällikkö: Jarno Siltanen, AMB laitteisto.  Oma personal transponderi tai vuokratranponderi järjestäjältä (vuokra 5€/ponderi, tee ennakkovaraus ilmoittautumisen yhteydessä)
Ratamestari: Jussi Rinne
Katsastuspäällikkö:

Kilpailupaikka:

Jyväskylän crossistadion (Seppälänkankaan teollisuusaluella, Murskaamontien päässä)
http://www.rccjkl.net/forum/viewtopic.php?f=17&t=11

Rata:

Pinta: Kovapintainen savi, keinonurmi, laatta
Pituus: noin 200 metriä
Leveys: 2,5-4 metriä
Kiertosuunta: Vastapäivään
Harjoittelu: Ma-Su klo 9:00-21:00, 10€/päivä.
Radalla toimivia renkaita: Kaikki pehmeät pieninappulaiset renkaat, rata ei kuluta rengasta juuri nimeksikään. 

Osallistumismaksu: 20 eur/luokka/kisa

Säännöt:
-Short Course luokissa sarjan viralliset säännöt. http://rc10.fi/index.php?topic=90163.0


Varikkoalue:
Varikkoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten. Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat.
Huoltoalueella on saatavilla paineilmaa ja vettä pienoisautojen puhdistukseen.
Kisabuffetista pientä purtavaa & Juotavaa.
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Alustava aikataulu Lauantai 3.9.2016

09:00     Ilmoittautuminen
10:00     Harjoituskierrokset 1 & 2
12:00     ohjaajakokous
12:15     alkuerät 1 & 2  7min alkuerä, joista lasketaan 3. nopeimman peräkkäisen kierroksen tulos.
14:00     Lounastauko
15:00     finaalit 1-5, lasketaan 3/5
17.15    palkintojen jako
19:00->xx:xx    Jonkinlaista iltaohjelmaa paikassa X, Y tai Z

Alustava aikataulu Sunnuntai 4.9.2016


10:00     Harjoituskierrokset 1 & 2
12:00     ohjaajakokous
12:15     alkuerät 1 & 2  7min alkuerä, joista lasketaan 3. nopeimman peräkkäisen kierroksen tulos.
14:00     Lounastauko
15:00     finaalit 1-5, lasketaan 3/5
17.15    palkintojen jako

Tarkempi aikataulu kun osallistuvien määrä on tiedossa, viimeistään edeltävänä torstai-iltana.


SC Summer Cup 2016 -sarjaa tukemassa:

EuroRC
 
http://fi.eurorc.com/



101
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 11.08.16 - klo: 16.57 »
Valitettavasti kilpailu tarvii perua sateen vuoksi.
Haluamme pitää radan ajokuntoisena loppukauden.

No voihan v p s.. taas meni viikon valmistautuminen ihan hukkaan!


102
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 11.08.16 - klo: 15.02 »

Ei suojauskaan sitä asiaa poista et etenkin nelkut kerää korin täyteen savea todella nopeasti... viime vuonna ainakin yhdestä nelkusta palo sähköt, ku ei jaksanu kuskata 5 kiloo painavaa autoa....

Tokihan tuuppiin pitää myös vaihtaa pienempi pinjoni märälle  :wink: ja tiukempi kone  :grin:

103
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 11.08.16 - klo: 15.01 »
Se pikku riski on vaan aika ISO noin 98%. Toinen on se, että ei sinne saakka ole kiva ajella toistamiseen saman kesän aikana katselemaan sadetta. Omalla kohdalla budjetti on sen verran tiukilla ettei viitsisi terveisiä ajella 500km. Kyllä minäkin haluaisin ajaa Ulvilassa mutta jos vettä tulee luvattu määrä ei rata ole kuiva kuin vasta illalla.

Radan sinällään ei tarvii olla kuiva. Saa olla kostea tai jopa ihan märkä, kunhan ei ole isoja lammikoita niin kisaa pystytään ajamaan.


104
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 11.08.16 - klo: 12.31 »
Tän hetken ennusteilla ite siirtäsin kisan alotuksen myöhäsemmälle ja pudottasin yhen treenierän ja finaalin pois jos aikataulullisesti natsaa.

105
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 11.08.16 - klo: 10.42 »
Saadaanko tänään varmistus, että ajetaanko kisat vai ei. Kauheasti ei huvittais ajaa edestakas todetakseen, että Kyllä vettähän sieltä taivaalta tulee.  :undecided:

Ajetaan todellakin, suojaa vaan autoon niin hyvä tulee.

https://www.facebook.com/SCFinland/

106
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 10.08.16 - klo: 18.24 »
Näin on.. mulla kurasuoja valmiina ja akut pakattu minigrip pussiin.


Ei ne akut pienestä vedestä pahastu, nim. ajellut ihan veden alla ilman mitään suojaa akulle.

Jos haluu ettei mene sontaa liittimiin niin sopiva o-rengas liittimen juureen vähentää kummasti.

107
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 10.08.16 - klo: 14.33 »
Miksei siirto sunnuntaille onnistuisi? Toki nyt olen niin hyvillä pisteillä sarjassa, että mun puolesta voi jättää väliin :)

Jos kisa perutaan kokonaan niin eilös laskenta mene 2/4 sit :P

108
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 10.08.16 - klo: 12.55 »
Koitetaan vaikka väkisellä ajaa kisaa. Suojat autoo ja vetoja.

109
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 10.08.16 - klo: 11.22 »
Kilpailua ei siirretä sunnuntaille, jos lauantaina sataa niin sitten perutaan.

Ponttoonit ja laparenkaat!!

110
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 10.08.16 - klo: 08.19 »
Kylläpä taas ennusteet lykkäs lauantaille.

Jos la on ihan toivoton onnistuisikohan kisan siirto sunnuntaille!!  ihan vaan ennakointina

111
Miro Simonen / 2wd / Kyosho Ultima SC6 (mid motor) / Holari M4 / sijoitus 1.

112
ite ajoin holari m4 ja vielä vanhalla revikalla. Rengas kestäisi varmaan toisen kisan myös ihan ok nopeena. Toki renkaita testattiin perjantaina ja oli ihan selvää että suburbs ei kestä pehmeenä mitään. Toisena vaitoehtona oli tuo holari. Holaria testasin neljä kisa simulaatio lähtöä ja totesin sen kestävän riittävästi.

113


Tuossa tärkeimmät fiilikset kisasta. Tässä taas jälleen yksi syy miksi pitäisi olla yksityyppirengas. Kokematon ei voi tietää kuinka paljon rata syö rengasta, eikä ole rahaa ostaa pakki täyteen kaikkia eri nappuloita ja seoksia. Vaikka tässä oli vielä kova MX seos niin kaljuksi meni jo alkuerissä. Eipä siinä sitten kauheasti ollut asiaa kärkeen kun kierrosajat putosi sekunnilla. Vapaasta renkaasta hyötyy ne joilla kokemusta radoista ja renkaista monelta vuodelta.


Kim Elfström

Kummallista että tuolla samasella renkaalla ja seoksella taisteltiin vielä finaalien voitosta Tuomaisen ja Jokelaisen toimesta.

114

Aika kaukana on rentous tästä luokasta. Turistiautoilu on mun mielestä paljon rennompaa kuin tämä luokka. Ainakin kuljettajien käyttäytyymisestä päätellen.

Kim Elfström

Huutelua en kyllä itekään kauheasti pidä arvossaan.  Aletaan puuttumaan tiukemmin asiaan, suu kun aukeaa korokkeella kesken kisan niin stopparia heti!

tuota jatkuvaa "rentouden" jankuttamistakaan en myöskään ymmärrä. Sillon kun mennään korokkeelle ja aletaan ajaa kilpaa yleensä ylimääränen "rentous" katoaa väkisin ainakin itellä.
Jos joku muu tai ite tötöilee niin nousee pulssi kyllä väkisellä, mutta sen verran pitäisi kyllä saada kaikkien hillittyä ettei varsin huutamaan repeä.

nim: ei en ollut huutelija, kerran taisin kommentoida että sillalailla, kun hyppäsin kylkeen alkuerissä.

115
Vähän kisarapsaa by Typomaster9000

Kiitos Turun porukalle kisasta. Rata oli ihan mukavassa kunnossa, vaikka jonkin verran alkoi tulemaan ratamestarin erikoisia päivän mittaa. Uusi muutettu leiska oli noin 100x parempi kuin edellisvuoden leiska.

 Järjestelyt ym. rullasi hienosti.

Ite kisaan
Perjantaina tuli ajettua kohtuullisesti treeniä (130 kiekkaa) ja autoon tehden pieniä säätöjä ja haeskellen renkaan kulutusta. Alkuun näytti että rengas tulee sulamaan alle aika nopeasti ja ennakkoon ajatellulla Suburbs M4 seoksella ei uskoltanut lähteä kisaan.  Alle päätyi siis Prolinen Holeshot M4 ja siitäkin "vanha" malli.

Kisapäivä alkoi vähän kaksijakoisesti, ekaan treeniin lähin vanhalla jo reippaasit ajetulla renkaalla sen enempää yrittämättä tulos taisi olla kolmen peräkkäisen kierroksen reseadilla 2.09.xx jolla treenien paras tulos.
Toiseen treeniin uutta rengasta alle ja oli ajatus lähteä ajamaan niintä sisään ja kattomaan AE vauhtia. Lähdon hetkellä nopari päättilakata toimimasta ja tuli hieman tuskanen olo!
Onneksi Jussilla oli varanopari mukana joka oli vieläpä samanlainen kuin hajonnut.

AE1 Ei alkanut itellä todellakaan hyvin. Ajatus ollut lähteä ajamaan ns. mummoa kolme ekaa kierrosta ja saada pohjalle tulos jota parantaa. Tuo ei vain onnistu kovinkaan kyvin, kun vetää kaksi ensimmäistä nopeaa yritystä radalta pihalle. Tulos tuli vasta viimeisillä kolmella kierroksella. Kolmen peräkkäisen kierroksen tulos oli 2.06.9x. Tulos piti myös AE2 kierroksen jolla tuuli hieman kovemmin ja rata tuntui muutenkin hieman liukkaammalle. Lähtö siis paalulta ja hyvät asetelmat kisaan




1.Finaalin lähdössä olo oli todella hermostunut, vapisutti ja tärisytti ja hengittäminenkin tuntu raskaalle. Just parasta mitä kisa voi antaa!
Lähdöstä tarkasti liikkeelle ekat mutkat tarkasti ja urku auki heti oikeaan reunaan ja bänkistä takasuoralle. Ekalla viivan ylityksellä eroa reilu 2sek toisena olevaan Hattuseen taktiikka onistui kuten olin ajatellut.
Eka kierros pitää ajaa kovaa pienellä riskillä että pääsee karkuun. eikä Hattunen enää ajamalla saanut eroa kavennettua, että hyökkäämään olisi päässyt.
Loppu finaali olikin helppoa ajoa, ei tarvinut kuin ajaa kohtuu kovaa pystyssä, joka turun teknisellä radalla ei ole helpoimmasta päästä toteuttaa.

2.Finaalin lähdössä jo vähän rennompi fiilis, samalla taktiikalla kuin ekaankin, tulos ei niin hyvä Hattunen mokeltaa ekalla kiekalla ja Tuomainen tulee toisena eikä näytä jäävän sitä paria sekkaa ekalla kiekalla.
Pakko siis ajaa seuraavatkin kierrokset kovempaa kuin ekassa. Muutaman kierroksen jälkeen eroa syntyi se 2-3sek ja näytti että loppu finaalin saa ajella maaliin vähän rauhallisemmin.
Viimeisellä kierroksella riskit minimiin, eli pitkä tupla maita pitkin ja melko keskellä rataa. Voitto n.3sek erolla Tuomaiseen.

3. Finaali oli jo huomattavasti remmompi lähteä liikkeelle. Oli oli oikestaan aika rauhallinen. Samaa taktiikkaa käyttäen ekalla kiekalla kovaa ja luottaen että Hattunen jää sen 2-3sek alussa. Mutta eihän se mee taaskaan niin
Toisena taas Tuomainen jolla aika atakki päällä!! Ei auto kuin nostaa vauhtia. Itellä oli ihan hyvän olonen ajofiilis ja lähdin nostamaan vauhtia että saan eroa Tuomaiseen aikaan.
Tasasesti kovaa ajamalla Tuomainen näytti jäävän kyydistä ja sain päivän parhaan tuloksen myös finaaleista.


4. Finaalissa lähtö oli vähän random olonen voitto oli jo plakkarissa ja keskittyminen ei ollut ihan 100%. Tähän yritettiin samalla taktiikalla, mutta ei toiminut enää, puristus puuttui ja muilla oli nälkää.
 Jossain 2-3 kiekan kohdalla tuli kasa jossa minä, hattunen ja tuomainen. Jussi kärkeen ja ite taisin olla toisena vielä.
Auto tuntui vaikealle ajaa ja vauhtia ei riittänyt haastamaan Jussia saati pitämään Hattusta & CO takana. Viimesillä kierroksila jouduin autautumaan kun ei vaan auto tuntunut kulkevan.
Finaalin lopussa asia selvisinkin auto kaartoi oikealle todella rajusti.


5. Finaalissa auto ei enää keskittänyt ohjausta vaan jäi veteleen vähän sinne tänne ja kiskasin takasuoralta vissiin ekalla kiekalla jo pihalle. Jäin vissiin nelos paikalle Jussin perään vähän vittuuntuneena auton toimimattomuudesta
jäin siihen Jussin perään katteleen. Jussi teki virheen ja pääsin kolmos paikalle ihan erän lopussa, jolloin lähin vielä haastamaan Tuomaista tyyliin tulos tai ulos. Ajoin tuomaisen eron melkeempä heti kiinni, Tuomainen varmaan varmisteli jo vähän toista sijoitusta ja ite vedin urku auki.
Pääsinkin viimeisellä kierroksella Tuomaisen ohitse pitkässä tuplassa hyppäämällä, mutta ei saanut autoa linjalle vaan Tuomainen pääsi sisälle ja takaisin ohitse.
Vielä toisenkin mahdollisuuden sain mutta sekin päätyi huonolle linjalle ja en päässyt kiihdyttämään kunnolla. Ennen maalia vielä auto pihalle ja tulos viimenen :)

Iso kiitos sponsorille http://www.rcjkl.fi/

116
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 01.08.16 - klo: 08.41 »
Tuleeko hotelli tarjousta tähän kisaan?

117
Kilpailukutsut / Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 28.07.16 - klo: 10.26 »
Takalenkki on siis järkevä tuupeille. Siellä ei vissii ollu mitää älytöntä hyppyä?

118
Kilpailukutsut / Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 28.07.16 - klo: 09.30 »
Mihinkäs aikaan koroke olis tänään auki? Varmaan alkuillasta on joku paikalla?? Ja millä profiililla mennään?

119
Ei kai tässä kukaan ole halunnut lisää alkueräkierroksia, vaan niin että molemmilla on merkitystä oli olosuhteet mitkä vaan.
Yllättävän paljon tulee merkitystä kun rikot autosi ensimmäisellä kierroksella.  Paljon mukavampi koittaa ajaa tulos kuin jäädä ulos.

Jos molemmat kierrokset pisteytetään vain se paras näistä lasketaan ollaan tilanteessa jossa tulee tasapisteitä useita. Paremmuus tasapisteissä ratkastaisiin edelleen paremmalla tuloksella, jolloin edelleen radan muuttuminen vaikuttaa tuloksiin.

Alkuerien suhteen on ihan sama miten ajetaan, 90%:sti siellä on samat jätkät liki samassa järjestyksessä. Alun  perin ajatuksena oli nopeuttaa alkueriä jotta päästään ajoissa ajmaan kilpaa.

Jopa F1:ssä vaikuttaa aika paljon radan muuttuminen aika-ajoon.

Mitä renkaisiin tulee, minun mielestä on ehdottomasti parempi että lähdetään sillä yhdellä renkaalla liikkeelle. Toinen kuski saattaa lähteä absoluuttisesti nopealla renkkaalla joka kärsii kelin muutoksesta rajusti. Toinen taas valitsee tasasen renkaan jolla pääsee kelissä kuin kelissä.

Kisan kannalta on juuri hyvää, että rengas pitää valita enen alkueriä, monelta löytynee rengasta jolla saa alkueriin aika paljonkin etua, mutta ei välttämättä kestä koko päivää tai muuten ole hyvä ajaa finaaleissa/kelin muuttuessa.

120
EIpä maha minkään säälle, harmillista! Katotaan toinen vkl kisalle.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 67