Kirjoittaja Aihe: Viivanseuraajat  (Luettu 1510 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Viivanseuraajat
« : 26.08.10 - klo: 09.11 »
Olen yrittäny ettiä googlella piirikaaviota yksinkertaiseen viivansuraajaan, mut ei onnistunu. Onko jollain tiedossa? Osia on jo itsellä joten pitäis löytyä maks 14 jalkaselle piirille ja IR-ledeille tehty. Toki voi muitakin ehdotella. Voin laittaa jutua tekovaiheista jos joku haluaa.

Poissa Pököeemi

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Viivanseuraajat
« Vastaus #1 : 26.08.10 - klo: 13.07 »
Mulla on tämmönen RTR-robo ohjelmointilaitteineen. Ihan kaikista yksinkertaisin viivanseuraaja tuo ei tosin ole.
 
Vaikka oma elektroniikkakokemus on olematon ja koulutus "väärä", uskalsin tommosen hankkia, koska laite on niin hyvin dokumentoitu. Ja monipuolinenkin se on. Laajennusmahdollisuuksia löytyy vaikka mihin, jos käyttäjä vaan osaisi ja olisi aikaa. Ehkä joskus tulevaisuudessa. Eli elektroniikkaan perehtymistä varten tuo tuli hankittua.

Ohjelmointipuoli menee aika pahasti yli ymmärryksen mutta esimerkiksi tuosta kaaviosta saan melko hyvin tolkkua.

Jospa tuosta oli apua sinun projektille. Toiset ne vaan osaa tehdä robonsa itse..
XB2  -  XB4  -  VD-12
         osparc

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Viivanseuraajat
« Vastaus #2 : 26.08.10 - klo: 15.15 »
En näistä mitään ymmärrä mutta jos olis apua http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=15189

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Viivanseuraajat
« Vastaus #3 : 26.08.10 - klo: 21.13 »
Tarkotu on tehdä kaikki piirilevyä myöden. kaavioita kaivataan ettei tarvi itse suunnitella. siinä menis taas koko ilta.

Poissa Pököeemi

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Viivanseuraajat
« Vastaus #4 : 26.08.10 - klo: 21.41 »
Saako tuosta 3Pi:stä otettua mallia edes? Teehän raporttia projektin etenemisestä. Hauska näitä on sivusta seurata.
XB2  -  XB4  -  VD-12
         osparc

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Viivanseuraajat
« Vastaus #5 : 26.08.10 - klo: 21.44 »
Eipä oikeestaan on niin monimutkanen kaikkine näyttöineen ym. et mun ei kannata edes yrittää (vielä) laitetaan kuvaa kun saan projektin alkuun.

PS. muistaako joku et missä oli keskustelua home-made reguista? Muistan vaan et jostain olen lukenu, mut en muista et missä.
« Viimeksi muokattu: 26.08.10 - klo: 22.19 kirjoittanut Bonzer »